۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۰, جمعه

‏حافظ، دکلمه شاملو:کارم ز دور چرخ به سامان نمی رسد

با عرض سلام و ادب
 
یکی‌ از غزلیات منسوب به حضرت حافظ با صدای گیرای زنده یاد احمد شاملو و موسیقی‌ زیبایی‌ از استاد فرهاد فخر الدینی 
پیش کش شما نازنینان

کارم ز دور چرخ به سامان نمی رسد
خون شد دلم ز درد و به درمان نمی رسد
با خاک راه راست شدم همچو باد و
باز تا آبروی می رسدم نان نمی رسد
پی پاره ای نمی کنم از هیچ استخوان
تا صد هزار زخم به دندان نمی رسد
سیرم ز جان خود به دل راستان
ولی بیچاره را چه چاره چو فرمان نمی رسد
از دستبرد جور زمان اهل درد را
این غصه بس که دست سوی جان نمی رسد
از حشمت اهل جهل به کیوان رسیده اند
جز آه اهل فضل به کیوان نمی رسد
تا صدهزار خار نمی روید از زمین
از گلبنی گلی به گلستان نمی رسد
از آرزوست گشته گرانبار غم دلم
آوخ که آرزوی من آسان نمی رسد
یعقوب را دو دیده ز حسرت سپید شد
و آوازه ای ز مصر به کنعان نمی رسد
حافظ صبور باش که در راه عاشقی
آنکس که جان نداد به جانان نمی رسد
 
نشانی‌ فیس بوک
نشانی‌ یو تیوب
 
نشانی‌ میدیا فایر

با مهر
دکتر مازیار صدری
انگلستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر