۱۳۹۰ خرداد ۶, جمعه

خبرهای کوتاه امروز


دوستان خود را به گروپ اهل ایران معرفی کنید واز انها بخواهید عضو گروپ شوند
این بهترین راه اطلاع رسانی است
برای عضو شدن کافی است یک ایمیل با این متن برای ما بفرستند
من می خواهم عضو گروپ اهل ایران شوم
ahleiran@gmail.com
به دلیل درخواستهای زیاد احتمال دارد عضویت شمابیش از 48ساعت طول بکشد
درغیر اینصورت می توانید اینجا عضو شوید
http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join
==============================

کرایه بیشتر برای روشن کردن کولر

رئیس اتحادیه تاکسی سرویس‌های اهواز گفت، در صورت درخواست مسافر، راننده موظف به روشن کردن کولر خودرو است که به این ترتیب ۱۵ درصد به نرخ کرایه افزوده می شود.
مهدی قاطع همچنین با انتقاد از سهمیه کم بنزین تاکسی سرویس‌ها تاکید کرده است که این سهمیه برای خودروهای فعال در آژانس ها فقط ۳۰۰ لیتر در ماه است.
وی افزود، کارت‌های سوخت بسیاری از تاکسی سرویس‌ها از تعداد خودروهای فعال در آژانس کمتر است.

نقدی: آزادی قدس شریف نزدیک است

محمد رضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ایران، "آزادی قدس شریف" را آرمانی دست یافتنی و نزدیک خوانده است.
او که در جمع ائمه جماعات و فرماندهان رده های بسیج استان کرمان سخن می گفت، همچنین افزود که آرزوی قلبی نیروهای رزمی ایران در زمان جنگ با عراق، "آزادسازی بیت المقدس" بود.
جنگ عراق و ایران از شهریور ۱۳۵۹ آغاز شد و بعد از هشت سال در مرداد ۱۳۶۷ میان طرفین آتش بس برقرار شد که هنوز پابرجاست.
آقای نقدی به یکی از سخنان آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی اشاره کرده است که گفته بود: "جنگ ما فتح قدس را در پی خواهد داشت" و به گفته او "امروز از همیشه به تحقق این وعده صادق" نزدیک شده ایم.

نرخ نقدینگی در ایران ۳۰۰ درصد افزایش یافته است

محمد رضا خباز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت گفت، نرخ نقدینگی در ایران ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. وی ضمن اعلام این خبر افزود: «در ابتدای سال ۸۴ حجم نقدینگی کشور در حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بود که در صورت اجرای دقیق قانون باید در پایان سال ۸۹ به ۳۵ هزار میلیارد تومان می‌رسید، این در حالی است که این شاخص نه تنها کم‌ترین میزان کاهش را نداشته، بلکه به بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.»  کارشناس اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: «طبیعی است که بخش خصوصی برای کسب سود از دارائی خود هر روز در جائی مانند بازار طلا، ارز، مسکن، خودرو و غیره سرمایه‌گذاری می‌کند و موج‌های سرمایه‌گذاری‌های بی‌برنامه در بخش‌های مختلف تنظیم بازار را برهم می‌زند

رئیس جمهوری صربستان بازداشت راتکو ملادیچ را تایید کرد

یورو نیوز : بوریس تادیچ، رییس جمهور صربستان، در یک کنفرانس خبری تایید کرد که فردی که نیروهای امنیتی این کشور صبح پنجشنبه دستگیر کرده اند، ژنرال سابق راتکو ملادیچ، متهم به نسل کشی و ارتکاب جنایات جنگی در یوگوسلاوی سابق است.
 
فرد دستگیر شده ابتدا هویت خود را میلوراد کومادیچ معرفی کرده بود، اما تحقیقات و برخی آزمایشات انجام شده، هویت واقعی او را آشکار کرد.
 
رییس جمهور صربستان در کنفرانس خبری خود، دستگیری راتکو ملادیچ را که از همکاران اصلی رادوان کاراجیچ رهبر صرب های بوسنی در جنگ داخلی یوگسلاوی بوده، موفقیت بزرگ نیروهای امنیتی و نتیجه همکاری صربستان با پلیس و مراجع قضایی بین المللی دانست. او اظهار امیدواری کرد که بقیه متهمان به جنایات جنگی که تاکنون خود را مخفی کرده اند نیز دستگیر شوند.

مصر گذرگاه رفح در مرز غزه را بازگشایی می کند

صدای امریکا : دولت مصر اعلام کرده است که مرز خود با نوار غزه را که تحت کنترل حماس قرار دارد، روز شنبه به طور دائم باز خواهد کرد و از انزوای يک ميليون و چهارصد هزار فلسطينی ساکن اين منطقه می کاهد.
 
بنا به گزارش خبرگزاری رسمی مصر - منا - گذرگاه رفح که تنها نقطه ورود رسمی در خارج از خاک اسرائيل به غزه محسوب می شود، گشوده خواهد شد.
 
از روز شنبه، همه روزه به استثنای روزهای تعطيل و جمعه، فلسطینيان با داشتن گذرنامه، مجاز خواهند بود به خاک مصر وارد شوند. زن ها بدون محدوديت قادر به ترک غزه خواهند بود. در حالی که مردان بين سنين ۱۸ تا ۴۰ سال بايد برای ورود به مصر در مرز رفح ويزای مصر را کسب کنند.
 
خبرگزاری منا اعلام کرد که اين امر بخشی از تلاش های مصر جهت «پايان دادن به اختلافات و نهايی ساختن آشتی ملی ميان جنبشهای فلسطينی است». ماه گذشته مصر ميانجيگری برای رسيدن به آشتی ملی بين جنبش فتح محمود عباس، رئيس حکومت خودگردان فلسطينی و رقيب آن حماس که چهار سال رقابت تلخ بين اين دوگروه را در پی داشت، سازماندهی کرد.
 
اسرائیل و مصر مرزهای خود با غزه را در سال ٢٠٠٧ ميلادی و پس از آنکه شبه نظامیان حماس حکومت در غزه را در دست گرفتند، بستند.

انتقاد از سیاست‌های استرالیا در قبال پناهجویان

بی بی سی  : در پی هشدار کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، انتقادها علیه سیاستهای دولت استرالیا در خصوص رفتار با پناهجویان افزایش یافته است.
به گفته کمیسیون حقوق بشر استرالیا، خودکشی، افسردگی و خود آزاری در بازداشتگاه ولیوود، محل نگهداری پناهجویان در سیدنی به مشکلی جدی تبدیل شده است.
این گروه از دولت استرالیا خواسته سیاستش را در خصوص نگهداری پناهجویان هنگام رسیدگی به پرونده شان تغییر دهد.
ناوی پیلایی، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل گفته است این سیاست حاوی "نژادپرستی پنهان" است.
خانم پیلایی همچنین در خصوص فرستادن پناهجویان به مالزی در زمان رسیدگی به پرونده شان در استرالیا هشدار داده و گفته است که این کار "غیر قانونی" است.
در توافقنامه ای مالزی پذیرفته است که استرالیا ۸۰۰ پناهجو را که غیرقانونی وارد شده‌اند، به مالزی منتقل کند و در مقابل استرالیا به ۴ هزار پناهنده ساکن مالزی اجازه اقامت دهد.

یمن در آستانه‌ جنگ داخلی

دویچه وله  : روز چهارشنبه (۲۵ مه/۴ خرداد) درگیری‌ شدید مسلحانه‌ای میان رزمندگان قبایل و نیروهای امنیتی وابسته به رئیس‌جمهور یمن، علی عبدالله صالح، در صنعا، پایتخت یمن، رخ داد. صدها نفر از ساکنان شهر به اطراف گریخته‌اند.
 
این درگیری‌ها به اطراف فرودگاه پایتخت نیز کشیده شد و به تعطیلی آن انجامید. پروازها به شهر عدن که در جنوب کشور واقع است منتقل شده‌اند.
 
در این درگیری‌ها سربازان گارد ریاست‌جمهوری از یک‌سو و شبه‌نظامیان وابسته به قبیله‌ی ارهب که از مخالفان رئیس‌جمهور علی عبدالله صالح است، در برابر یکدیگر قرار گرفتند. دولت آمریکا این قبیله را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند. رهبری این قیبله را یک اسلام‌گرای پرنفوذ به نام عبدالمجید الزندانی برعهده دارد.
 
شبه‌نظامیان قبیله‌ی قدرتمند حاشد نیز از روز دوشنبه (۲۳ مه / ۲ خرداد) وارد درگیری مسلحانه با نیروهای دولتی شده‌اند. هواداران قبیله‌ی حاشد که ریاست آن را شیخ صادق الاحمر برعهده دارد، برخی ساختمان‌های دولتی را اشغال کرده‌اند.

اقتصاد و انقلاب کشورهای عربی در دستور کار گروه هشت

یورو نیوز : دوازده هزار نیروی نظامی فرانسه بسیج شده اند تا امنیت اجلاس سران گروه هشت کشور صنعتی دنیا، موسوم به  هشت که روزهای پنجشنبه و جمعه در شهر دوویل این کشور برگزار می شود را تامین کنند.
به نظر می رسد، تعیین جانشین مدیر صندوق بین المللی پول پس از استعفای دومینیک استرواس کان به اتهام تجاوز جنسی و البته انقلاب کشورهای عربی، محورهای اصلی مذاکرات سران گروه هشت باشد.
اما بیشتر از مسائل اقتصادی، دیپلماسی بر اجلاس دو روزه گروه هشت سایه افکنده است.
رهبران گروه هشت بخوبی می دانند که با حمایت از انقلاب کشورهای عربی و افزایش حمایت از روند دموکراسی در آفریقا، بهتر خواهند توانست فشار خود را بر رژیمهای لبنان و سوریه افزایش دهند.
به گفته اشلی پررا، از گروه تحقیق اجلاس گروه هشت، این اجلاس در صدد است تا روشهای کمک به کشورهای در حال توسعه را بهبود بخشد و به همین دلیل از برخی دولتهای آفریقایی برای شرکت درآن دعوت به عمل آمده است.
 
انفجار در استانبول چندین نفر را زخمی کرد

بی بی سی  :  در یکی از مراکز پر ازدحام خرید در شهر استانبول در ترکیه انفجاری روی داده است.
هنوز مقامات رسمی در مورد علت این انفجار، که چندین نفر را هم زخمی کرده، اظهار نظری نکرده اند.
انفجار روز پنجشنبه سه هفته قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی در ترکیه گزارش می شود.

اعدام 11 نفر در روز پنجشنبه 5 خرداد، 26 مه


به گزارش ايرنا، روز پنجشنبه ، 5 خرداد، 26 مه 11 نفر در شهرهای مختلف ایران اعدام شدند.

بنا بر این گزارش چهار نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر در زندان یاسوج به دار آویخته شدند. 2 نفر در ساری، یک نفر در قزوین. چهار نفر در شیراز لعدام شدند.
 
از انجائیکه دادگاههای اکثر این افراد مانند گذشته پشت درهای بسته برگزار میشوند از چگونگی پرونده بسیاری از آنان اطلاعی در دست نیست.

5 تن از این افراد در ملا عام اعدام شدند.

ایران نسبت به جمعیت مقام نخست اعدام را در دنیا دارا میباشد.

آخرین سفر استانی احمدی نژاد بدون استقبال مردمی و سخنرانی عمومی

سرانجام آخرین سفر از دور سوم سفرهای استانی رئیس جمهور به قم امروز انجام شد.

به گزارش خبرآنلاین، ورودی که متفاوت با سفرهای استانی پیشین احمدی نژاد بود. محمود احمدی‌ن‍ژاد در بدو ورود از سوی استاندار و مقامات ارشد استان مورد استقبال قرار گرفت اما از دیدار عمومی با مردم و حرکت در میان شهر خبری نبود.

افتتاح راه اصلی گرمسار - قم، انتقال آب از سرشاخه‌های دز و افتتاح فاز اول کارخانه تولید نورد فولاد غرب آسیا پروژه‌هایی بود که امروز با حضور رییس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

احمدی نژاد قبل از پروژه فولاد قم، جاده گرمسار قم را افتتاح کرد و با هلیکوپتر به مجتمع فولاد قم که در منطقه «نیزار» در 70 کیلومتری قم و 30 کیلومتری دلیجان قرار دارد رفت.

در آخرین سفر از دور سوم سفرهای استانی، رئیس جمهور را «نیکزاد» وزیر مسکن و سرپرست وزارت راه و ترابری و «غضنفری» وزیر بازرگانی و سرپرست وزارت صنایع و معادن همراهی می کردند.

احمدی نژاد هنگام ترک مجموعه فولاد قم در سخنان کوتاهی در جمع خبرنگاران با تبریک احداث کارخانه فولاد به مردم قم و همه ملت ایران گفت: ایجاد کارخانه فولاد غرب آسیا در منطقه قم کاری است که با اندیشه ایرانی، فکر ایرانی، همت ایرانی و منابع ایرانی اتفاق افتاده است و از این رو کاری بسیار خوب است.

احمدی نژاد که امروز فاز اول از کارخانه ای با شش فاز را افتتاح کرده بود گفت: این طرح بسیار بزرگی است که بخشی از آن امروز به بهره برداری رسیده و انشاالله با همت بلندی که من در مجموعه مدیران این کارخانه و مدیران این پروژه دیدم بخش های بعدی این پروژه هم به سرعت راه افتاده و در اختیار مردم عزیز قم قرار خواهد گرفت.

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر