۱۳۹۰ تیر ۲۹, چهارشنبه

در کنج دل

با سلام به همراهان و همدلان رادیو گلها دلم نیامد شعر زیبای زنده یاد استاد پژمان بختیاری را که من مکررا" می خوانم  ارسال نکنم ضمنا" این حقیرشعر کنج دل را به سیاق شعراین بزرگوار سرودم که در ذیل تقدیم می کنم  

29/4/90= 20/7/2011

 

ارسال به ارسال به 100 درجه کلوب دات کام

زیباترین شعر از پژمان بختیاری(حسرت عشق)

در کنج  دلم عشق کسی خانه ندارد

کس جای در این خانه ی ویرانه ندارد

 دلرا به کف هر که دهم باز پس آرد

 کس تاب نگهداری دیوانه ندارد

در بزم جهان جز دل حسرتکش ما نیست

آن شمع که می سوزد و پروانه ندارد  

گفتم مه من از چه تو در دام نیفتی؟

گفتا چه کنم دام شما دانه ندارد!!!

در انجمن عقل فروشان ننهم پای

دیوانه سر صحبت فرزانه ندارد

تا چند کنی قصه ز اسکندر و دارا

ده روزه ی عمر این همه افسانه ندارد

**************************

 در کنج دل

در کنج دلم جز عشق تو کس خانه ندارد

 جز تو کسی جای در این خانه ی شاهانه ندارد

 دل را چون به تو دادم باز پس نیار، ای بت عیار

جز تو کسی تاب نگهداری این دل دیوانه ندارد

در جان جهان از ازل جز دل ویرانه ی ما نیست

این شمع که می سوزد چو من، پروانه ندارد

گفتا  ای  دل از چه تو در دام  فتادی

گفتا چه کنم کس چو من، دل فرزانه ندارد

گفت یارا در انجمن عقل فروشان ننه پای

چون دیوانه دلان سر صحبت عقلانه ندارد

گفت قصه ی ما برسرهر کو ی و گذر رفت

دیوانه دلی جز پر پرواز با دیوانه ندارد

بشنو افسانه و  قصه ی شاه و  گدا را

که شاه و گدا  هر دو دو پیمانه ندارد

مهر، پژمان در حسرت عشق سوخت تا دم آخر

افسوس درکنج دلش، عشق کسی کاشانه ندارد

 

                                    مهرداد عسکری بهبهانی

                                                                                                                                          28/4/90 (مهر)

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر