۱۳۹۰ مرداد ۹, یکشنبه

چند خبر


نماینده روسیه در ناتو: حمله آمریکا به ایران محتمل است
نماینده روسیه در ناتو از احتمال حمله آمریکا به ایران خبر داد.

روزنامه جمهوری اسلامی امروز یک شنبه نوشت، دمیتری راگوزین، نماینده دائم روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، "ناتو" می‌گوید، سپر دفاع ضد موشکی در اروپا، می‌تواند مقدمه‌ای برای حمله نظامی امریکا به ایران باشد.

وی در ترکیه گفته است: "برخی کارشناسان اعتقاد دارند که سامانه دفاع موشکی، پیش زمینه‌ای برای حمله به ایران است".

راگوزین افزوده است: "سپر همیشه برای پنهان کردن شمشیر به کار می‌رود".

شکایت دفتر رفسنجانی از سوی دادگاه مردود اعلام شد

هيئت منصفه مطبوعات اعلام كرد با توجه به "مخدوش بودن" ماهيت شكايت دفتر هاشمي رفسنجاني از بذرپاش و اشتهاردي مديران‌مسئول سابق روزنامه‌هاي وطن امروز و ايران رسيدگي به اين پرونده امكان‌پذير نيست.

به گزارش فارس، جلسه رسيدگي به اتهامات مطبوعاتي كاوه اشتهاردي؛ مديرمسئول سابق روزنامه ايران و مهرداد بذرپاش؛ مديرمسئول سابق روزنامه وطن امروز با شكايت دفتر اكبر هاشمي رفسنجاني در شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي مدير خراساني و با حضور هيئت منصفه مطبوعات برگزار شد.

در اين جلسه در پي دفاع مؤثر  اشتهاردي و بذرپاش و با بيان ادله آنها در خصوص ماهيت پرونده همچنين با توجه به نحوه طرح شكايت و "تناقضات" موجود در اين پرونده، هيئت منصفه مطبوعات با رد شكايت صورت گرفته اعلام كرد: با توجه به مخدوش بودن ماهيت شكايت دفتر هاشمي رفسنجاني از بذرپاش و اشتهاردي، رسيدگي به اين پرونده امكان‌پذير نيست.

بنابر اين گزارش، شكايت دفتر هاشمي رفسنجاني از اشتهاردي و بذرپاش معتبر نيست و مردود اعلام شد.

ايران مقام دوم شيوع مصرف مواد مخدر در جهان / افغانستان در مقام نخست

 

ايلنا: براساس جديدترين اعلام دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ايران، كشور ما داراي دومين مقام در شيوع مصرف مواد مخدر است. افغانستان در مقام نخست و پاكستان نيز در مقام سوم قرار دارد.

به گفته نماينده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ايران (UNODC) رقم ميزان شيوع مصرف در ايران 2/26 و نشان‌دهنده تعداد مصرف‌كنندگان مواد مخدر در مقايسه با جمعيت است.

به گزارش خبرنگار ايلنا "آنتونيو دلئو"، ، در نشست خبري به منظور معرفي گزارش تجارت جهاني مواد افيوني افغانستان،

نقش توافقات بين‌المللي و ارائه آمار و اطلاعات دقيق از سوي كشورها به دفتر متبوع خود را راه موثري در راستاي پيشگيري از گسترش مصرف مواد مخدر دانست.

 

دولت شنا کردن در دریا در ماه رمضان را ممنوع کرد

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اعلام کرد که کسی حق شنا در طرح‌های دریا در ماه رمضان در مازندران را ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، هادی ابراهیمی در مورد باز یا بسته بودن طرح‌های سالم‌سازی سواحل در ایام ماه رمضان و بی توجه به فصل تابستان که زمان مسافرت شهروندان به استان های گیلان و مازندران است اظهار داشت: با هر‌گونه روزه‌خواری و زیر سئوال بردن ارزش‌های دینی در ایام ماه رمضان در هر جای استان و حتی طرح‌های سالم‌سازی دریا مقابله می‌شود.

 

به گزارش کلمه، این مقام دولتی در حالی از ممنوعیت شنا در دریا در ماه رمضان خبر داده که اکثر شناگران مسافرند و مجاز به روزه گرفتن نیستند. از این رو اعلام چنین خبر حاشیه سازی از سوی یک مقام دولتی، به خصوص از این جهت که احتمال وهن اسلام را در پی دارد، به طوری جدی جای سؤال دارد.

این مقام دولتی البته در حالی ممنوعیت شنا در دریا در ایام ماه مبارک رمضان را اعلام کرد که از ممنوعیت دروغگویی در این ماه، به خصوص دروغ بستن به خدا و پیامبر، چیزی نگفت.

وی در عین حال با اشاره به اینکه استانداری مازندران نظرش این بود که طرح‌های دریا در استان در ایام ماه رمضان بسته شود، خاطرنشان کرد: این تصمیم در مازندران اعمال می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه این سازمان دو مسئولیت در بخش عمرانی و فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار برای سواحل دارد، گفت: به محض اینکه ابلاغیه طرح از سوی وزارت کشور تصویب و اجرا شود به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

ابراهیمی در ادامه از افزایش ۳۰ درصدی حضور مسافران و گردشگران به طرح‌های سالم‌سازی سواحل در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد جمعیت کشور از طرح‌های سالم‌سازی سواحل مازندران استفاده کردند که این مسأله نشان میدهد که باید رویکرد دولت و مسئولان تامین اعتبار طرح‌های دریا و نگاه به این بخش ویژه باشد.

توقف پوشش تصویری برنامه‌های احمدی‌نژاد در خبرگزاری فارس/ احمدی‌نژاد: گفتند طلسم شدی، گفتم بشکنید! گفتند طلسمش خیلی سخت است!

 

احمدی‌نژاد: گفتند طلسم شدی، گفتم بشکنید! گفتند طلسمش خیلی سخت است!

 

جهان : احمدی‌نژاد در همایش افق رسانه خاطره جالبی نقل کرد که آزاد‌نگار آن‌را منتشر کرده است

احمدی‌نژاد گفت: "یکی از دوستان پیش من آمد و گفت تو طلسم شده‌ای. گفتم خب. من تسلیم. بیائید با هم این طلسم را بشکنیم. گفت نمی‌شود. ما پیر این کار را پیدا کرده‌ایم.

او می‌گوید طلسم خیلی سخت است و نمی‌توان شکست. ممکن است به خودمان برگردد و ما را بکشد. او می‌گفت فلان آقا را عزل کن فلانی را نصب کن. گفتم استدلال شما برای طلسم شده بودن من چیست؟ گفت همین که اینها را عزل نمی‌کنی."

احمدی‌نژاد در این سخنرانی از تلاش افرادی برای تحمیل عقاید خود و طرز زندگی خود به جامعه انتقاد کرد. درباره مطلق‌گرایی و انتخابی نبودن امور صحبت‌های تازه‌ای کرد. حرف‌های رئیس‌جمهور تند و بودار بود.

 

توقف پوشش تصویری برنامه‌های احمدی‌نژاد در فارس

 

دیگربان : خبرگزاری فارس پوشش تصویری برنامه‌های محمود احمدی‌نژاد را متوقف کرده است.

این خبرگزاری مدت‌هاست برخلاف روال معمول٬ هیچ گزارش تصویری از برنامه‌های احمدی‌نژاد منتشر نکرده است.

 

احتمال افزایش قیمت سکه

 

قیمت سکه در بازار آتی متناسب با سطح قیمتی هر اونس طلا که در ساعات پایانی معاملات هفته سپری شده به یک هزار و 627 دلار رسید، شاهد رشد اندکی بود.

البته تاثیرپذیری از بازار نقدی و نرخ رسمی دلار باعث شد که قیمت‌ها حالت نوسانی نیز پیدا کند به طوری که معامله قراردادهای سکه گاهي اوقات با شیب منفی دنبال مي‌شد. سکه در بازار نقدی 432 هزار تومان معامله شد.

اما محدوده قیمتی سکه بازار آتی متفاوت بود. به طوری که سکه شهریورماه در محدوده 449 هزار تومان تا 452 هزار تومان بود. سکه آبان‌ماه نیز در محدوده 473 هزار تومان تا 479 هزار تومان قرار گرفت، این در شرایطی است که سکه دی ماه در محدوده 494 هزار تومان تا 499 هزار تومان دادوستد شد. حجم مبادلات سکه در بازار آتی همچنان در سطح بالایی قرار دارد و انتظار بر این است با توجه به چشم‌انداز مثبت بازارهای جهانی طلا، افزایش حجم مبادلات همچنان با میزان رو به بالایی دنبال شود.

با توجه به نگرانی اقتصاددانان نسبت به اوضاع اقتصادی ایالات متحده و کشورهای اروپایی، احتمال ادامه کاهش سطح اعتبارات و افت ارزش بهای ارزهای معتبر همچون دلار و یورو در بازارهای جهانی وجود دارد و به نظر در صورت چنین اتفاقی، افزایش تقاضا برای خرید طلا به عنوان سرمایه‌گذاری مطمئن و جایگزین تداوم خواهد یافت.

براساس گفته معامله‌گران، هرچند تاثیرپذیری آنی بازار آتی از بازار نقدی حتمی است، اما به دلیل مکانیزم‌ها و سازوکارهای آزادانه‌تر و شفاف‌تر قراردادهای آتی بورس کالا، چشم‌انداز و تعیین آینده قیمت سکه در بازار بیشتر متناسب با بازارهای جهانی حرکت می‌کند، زیرا در شرایط فعلی به دلیل عدم تمایل معامله‌گران بازار آزاد و شایعات مربوط به کاهش نرخ رسمی دلار، قیمت سکه بازار نقدی تغییر زیادی نمی‌کند و نوسانات اندک بازار باعث شده که نوعی آرامش بر بازار حاکم شود. این در شرایطی است که بازار آتی بورس کالا همچنان با هیجان خاصی دنبال مي‌شود، مساله‌ای که آمار حجم قراردادهای آتی تاییدی بر آن است.
براساس گفته برخی از مسوولان، این میزان بالای حجم معاملات تنها برای تعداد اندکی از معامله‌گران حرفه‌ای است به همین دلیل بازار هنوز منتظر آینده روشن‌تر و پر رونق‌تری است. البته همه این گفته‌ها در شرایطی می‌تواند جنبه واقعیت به خود بگیرد که مشکلات بازار نیز مورد توجه مسوولان قرار گیرد
.

 


--







به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گروپ اهل ایران
برای عضو شدن به لینک زیر بروید

http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر