۱۳۹۰ مرداد ۹, یکشنبه

دلجویی محمد خاتمی از خانواده عبدالله مومنی، فعال دانشجویی و معلم زندانی

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 

via Daily feed of Norooz on 7/29/11

سیدمحمد خاتمی در دیدار با خانواده عبدالله مومنی ضمن دلجویی با آنان، ابراز امیدواری کرد که در آستانه ماه رمضان همه زندانیان آزاد شوند.

با گذشت بیش از دو سال از بازداشت و حبس عبدالله مومنی، مقامات امنیتی- قضایی مجددا این فعال دانشجویی و آموزگار را به اتهام افشاگری در جریان نامه نگاری به رهبری مجددا از زندان به دادسرا احضار کرده اند، سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات، روز پنج شنبه ششم امرداد ماه، با خانواده عبدالله مومنی دیدار کرد و ضمن دلجویی از آنها و ابراز تاسف از اخراج وی از شغل آموزگاری، خاطرنشان کرد "جای جوانان وسرمایه هایی چون مومنی و دیگر زندانیان سیاسی در زندان نیست ."

فاطمه آدینه وند، همسر عبدالله مومنی نیز در این دیدار به وضعیت همسر زندانی اش پرداخت و از برگزاری دادگاهی جدید برای مومنی ابراز نگرانی کرد.

این دادگاه به علت نامه سرگشاده مومنی به رهبر جمهوری اسلامی برگزار شده است، که عبدالله مومنی در آن نامه به افشاگری شکنجه های طاقت فرسای زندان پرداخته بود.

سید محمد خاتمی وضعیت کنونی را نگران کننده دانست ولی ابراز امیدواری کرد که در آستانه ماه مبارک رمضان زندانیان بتوانند در کنار خانواده هایشان از نعمت آزادی بهره مند شوند .

در این دیدار تعدادی دیگر از خانواده های زندانیان سیاسی چون عرب سرخی، جمالی، قدیانی نیز حضور داشتند.

گفتنی است عبدالله مومنی رئیس ستاد شهروند آزاد (ستاد مهدی کروبی) بود که در سی خرداد ٨٨ با ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی دستگیر شد و پس از چند ماه به سر بردن در سلول انفرادی؛ در دادگاهی فرمایشی به پنج سال زندان محکوم گردید.

عبدالله مومنی تابستان سال های ٨٢ و ٨۶ را نیز به علت فعالیت های دانشجویی در زندان به سر می برد.


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر