۱۳۹۰ مرداد ۲, یکشنبه

"دستور غیرقانونی احمدی‌نژاد برای چاپ اسكناس"

"دستور غیرقانونی احمدی‌نژاد برای چاپ اسكناس"

 

خبرآنلاین :‌ رئیس​مركز پژوهش​های مجلس گفت: رسیدگی به پرونده دستگیر شدگان اخیر به سرانجام برسد معلوم می​شود كه وقتی از ابعاد انحراف سخن گفته میشود فقط حرف چند جن گیر و رمال نیست.

 

احمد توكلی در نطق امروز خود با طرح این سوال، «چرا دولت از دادن اطلاعات به مردم دریغ می​كند؟»، گفت: اگر اطلاعات در دسترس نباشد یا به موقع ابلاغ نشود، تصمیمات غلط اتخاذ می​گرددو مثلا اگر یك سرمایه دار تصویر درستی از نرخ تورم نداشته باشد، ریسك سرمایه گذاری​اش بالا می رود و این هم به ركود و بیكاری می​انجامد.

 

وی با بیان اینكه بانك مركزی از سوی دولت از ارائه برخی آمار منع شده است، ادامه داد: چطور رئیس​كل بانك مركزی می​گوید كه آمار را علنا در ایران اعلام نمی​كنند اما آن را به مجامع بین المللی ارائه می دهند؟ البته علت عدم ارئه آمار به ملت ایران دستور رئیس جمهور است و ارائه آمار به مجامع بین​المللی یك تهعد دولت به صندوق بین المللی پول است چون ایران عضو برخی پروتكل​هاست.

 

گزیده سخنان وی به این قرار است:

 

    همان آمارهایی كه به هزینه ملت ایران تهیه و به بیگانگان داده می‌شود. در این وضعیت است كه رئیس جمهور می‌تواند بی محابا اعلام كند كه نرخ رشد ۵/۳ غلط است و نرخ رشد ۱۰ درصد است. این نحوه رفتار قانونی است؟ اغوای مردم را نتیجه نمی​دهد؟

    تخلف دیگر دولت عدم ارائه آمارها و گزارش سالانه از نرخ رشد اقتصادی و گزارش عملكرد بودجه و قانون هدفمند كردن یارانه​ها به مجلس است. آیا رئیس جمهور می​خواهد مردم نفهمند كه مسئولان ضعیف بانك مركزی به دستور غیر قانونی او، اسكناس بی​پشتوانه چاپ كرده​اند و پول پرقدرت را روانه بازار كرده اند كه با ضریب ۵/۴ نقدینگی را زیاد می كند و فشار تورم را بر دوش مردم كوچه و بازار هر روز زیادتر می سازد؟

    كمیته تدابیر ویژه اقتصادی برای مقابله با تحریم، دستوراتی با مهر بسیار سری منتشر می​كند كه نتیجه تخریبی آن شامل حال بخش خصوصی است.مثلاً سال گذشته در همین ایام، یكی از تصمیمات این كمیته وارد كنندگان شكر، گندم، جو، ذرت و مشابه آن را مجبور می كرد تنها به وسیله كشتیرانی جمهوری اسلامی كالای خود را حمل كنند.

    همان موقع، به رئیس كل بانك مركزی و وزیر بازرگانی زنگ زدم گفتم اولاً وقتی كشتیرانی ما تحریم است این تصمیم به معنای تحریم خود ساخته در هشت قلم كالای اساسی است؛ ثانیاً این مصوبه به ۱۹ بانك ابلاغ شده و از طریق این ۱۹ بانك باید به صدها شعبه برود و هزاران نفر وارد كننده از آن مطلع شوند، دیگر چه معنا دارد كه مهر به كلی سری بخورد؟ ثالثاً این تصمیم دولت باعث گرانی آن هشت قلم كالا می شود؛ رابعاً اگر با این تصمیم و آن مهر سری عده ای معاون اول و شما را متهم كنند كه به نفع وارد كنندگان خاصی حركت كرده اید ، چه می گویید؟ عرایضم را تایید كردند.

    به رئیس مجلس هشدار می دهم كه در اجرای وظیفه قانونی خویش برای لغو این قبیل مصوبات غیرقانونی هیچ كوتاهی نكند. مردم بدانند كه كتمان اطلاعات به تصمیمات نادرست منتهی می شود و فشار را بر قدرت خرید خانوارها و تداوم بیكاری بیشتر می كند و رانت خواری های وحشتناك این سال ها را دامن می​زند.

    خداكند رسیدگی به پرونده دستگیر شدگان اخیر به سرانجام برسد و برخی دیگر كه لازم است نیز دستگیر شوند تا معلوم شود كه وقتی از ابعاد انحراف سخن گفته می​شود فقط حرف چند جن گیر و رمال نیست.



--
دوستان خود را به گروپ اهل ایران معرفی کنید واز انها بخواهید عضو گروپ شوند
این بهترین راه اطلاع رسانی است
برای عضو شدن کافی است یک ایمیل با این متن برای ما بفرستند
من می خواهم عضو گروپ اهل ایران شوم
ahleiran@gmail.com
به دلیل درخواستهای زیاد احتمال دارد عضویت شمابیش از 48ساعت طول بکشد
درغیر اینصورت می توانید اینجا عضو شوید
http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join
==============================


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر