۱۳۹۰ مرداد ۱, شنبه

چند خبر کوتاه ومهم

چگونه امامزاده‌های ایران 7برابر شد؟ + عکس


فیلم : مچ گیری دوربین مدار بسته از آخوند در حال دزدی از فروشگاه کتاب


اوضاع اسف‌بار مردم سومالي؛ مرگ كودكان در جست‌وجوي غذا + عكس


فیلم : اعدام سه جوان در کرمانشاه در ملاء عام


9هزار امام زاده در طی 30 سال در ایران کشف شد


عکس : جهان در هفته ای که گذشت


ادرس بدون فیلتر سایت

 

۳۰۰ میلیارد تومان هزینه برای چاپ پول جدید

سایت «بولتن‌نیوز» در گزارشی اعلام کرد حذف چهار صفر از پول ملی٬ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
این سایت نوشته که این هزینه باید صرف چاپ چهار میلیارد قطعه اسکناس جدید و جمع‌آوری اسکناس‌های قدیمی شود.

جمع آوری آنتن‌های ماهواره در سنندج

نیروهای امنیتی و انتظامی در چند روز اخیر در سطح شهر سنندج اقدام به جمع آوری دیش‌های ماهواره‌ای کرده‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و به گزارش شاهدام عینی نیرو‌های انتظامی بدون اطلاع ساکنین واحدهای مسکونی در محله‌های بهاران، ویلا شهر، شهرک زاگرس، شهرک آبیدر، مجتمع ۷۶۰ واحدی فرهنگیان ومعلمان در بهاران شهرک پاوان و در بیشتر مناطق و محلات سنندج اقدام به جمع آوری دیش‌های ماهواره کرده‌اند.
قابل ذکر است، این نیرو‌ها بدون اطلاع صاحبخانه با استفاده از جرثقیل‌هایی نیروهای خود را بر پشت بام‌ها مستقر کرده و اقدام به جمع آوری آنتن‌های ماهواره می‌نمایند.
به گزارش شاهدان عینی، این نیرو‌ها برای پیشگیری از اعتراضات احتمالی در تاریکی هوا و با عدم جلب توجه اقدام به جمع آوری آنتن‌ها نمودند.

'هر روز سه نفر در ایران با سلاح سرد کشته می شوند '

سازمان پزشکی قانونی ایران اعلام کرد که روزانه ۳ ایرانی با سلاح سرد کشته می شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس پرونده های ارجاعی به سازمان پزشکی قانونی در دهه هشتاد، حدود ۱۱ هزار نفر بر اثر اصابت سلاح سرد، جان خود را از دست داده اند که به طور متوسط در هر سال بیش از یکهزار نفر به وسیله این سلاح کشته شده اند.
سازمان پزشکی قانونی ایران همچنین با اشاره به آخرین آمارها از مراجعات نزاع و درگیری اعلام کرده است: " در ۱۰ سال گذشته بیش از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار پرونده نزاع در پزشکی قانونی مورد رسیدگی قرار گرفته است که بیشترین آمار آن در سال ۱۳۸۴ با یکهزار و ۱۹۶ نفر ثبت شده است. "
بر اساس این گزارش در بین این سالها، سال گذشته (۱۳۸۹) بالاترین آمار را داراست که در آن، بیش از ۶۳۱ هزار مورد پرونده نزاع به سازمان پزشکی قانونی ارجاع شده است.

كاردار آلمان به وزارت‌خارجه احضار شد

فارس: در اعتراض به اقدامات گروه پژاك، كاردار آلمان در تهران امروز (شنبه) در غياب سفير اين كشور به وزارت خارجه كشورمان احضار شد.

در اعتراض به اقدامات گروه  پژاك خانم "كادن باخ " كاردار آلمان در تهران در غياب سفير آن كشور، امروز (شنبه) به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شديد ایران نسبت به اقدامات  پژاك در ايران و اقامت مسئول گروه  مذكور در خاك اين كشور، به وي ابلاغ شد.

رئيس اداره اول غرب اروپاي وزارت امور خارجه ایران از دولت آلمان خواست كه ضمن خودداري از ادامه سياست برخورد دوگانه با مقوله تروريسم، به تعهدات و مسئوليت‌هاي بين‌المللي خود در اين زمينه عمل كرده و اقدامات جدي عليه توقف فعاليت‌هاي اعضای گروه  پژاك را به عمل آورد.

كاردار آلمان نيز گفت كه مراتب را به برلين منعكس كرده و نتيجه را به وزارت امور خارجه اطلاع خواهد داد.

 

عامل اعدام های سیستان و بلوچستان، مانع رسیدگی مجلس به شکایات

میهن ـ رضا رایان: در حالی که در مجلس ششم کمیسیون اصل ۹۰ یکی از مراجع رسیدگی به شکایات خانواده های زندانیان سیاسی و عقیدتی بود اما حالا ریاست محمد ابراهیم نکونام بر این کمیسیون باعث شده که این کمیسیون به جای رسیدگی به این نوع شکایت، خود به عامل فشاری بر معترضان به حکومت از جمله بازداشت شدگان پس از انتخابات و خانواده های آنان تبدیل شود . نکونام  که دادستان پرونده تعطیلی روزنامه های خرداد و سلام و دادگاهی شدن عبد الله نوری و موسوی خویینی ها بوده است، بعد ها  برای ایجاد رعب و وحشت در سیستان و بلوچستان  به عنوان رییس شورای ویژه قضایی شرق کشور و رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان  به این  استان اعزام شد و  دستور اعدام های سریع و متوالی را صادر کرد . وی هم اکنون نیز به جای رسیدگی به شکایات زندانیان سیاسی و خانواده های آنها، در حال تهدید و ارعاب منتقدان و متهم کردن آنها به فتنه انگیزی است.

چرا سپاه خبر سرنگونی هواپیمای امریکایی را تگذیب کرد؟

در حالی که یک نماینده مجلس  از سرنگونی یک هواپیمای جاسوسی بی سرنشین امریکایی بر فراز تاسیسات اتمی فردو در قم خبر داده بود، سپاه پاسداران این خبر را تکذیب کرده است . سپاه گفته است آن هدفی که سرنگون شده یک هدف آزمایشی خودی بوده است. به نظرمی رسد دلیل تکذیب این خبر این بوده که تایید آن به معنی رسوخ هواپیماهای امریکا به فضای ایران بدون اطلاع سیستم راداری و پدافندی سپاه محسوب می شود. در واقع اگر خبر این نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تکذیب نمی شد کارآمدی و توانمندی  نیروی هوافضای سپاه وقرارگاه پدافند ملی که چند سالی است تشکیل شده و مسوول پدافند فضای کشور است زیر سوال می رفت . اما نکته مهم در این میان این است که اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس طبق عرف موجود ،خبرهای نظامی خود را از مسولان نظامی سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح بدست می آورند و نماینده ها منبع دیگری غیر از خود نظامیان برای دسترسی به این نوع اخبار ندارند.



--
دوستان خود را به گروپ اهل ایران معرفی کنید واز انها بخواهید عضو گروپ شوند
این بهترین راه اطلاع رسانی است
برای عضو شدن کافی است یک ایمیل با این متن برای ما بفرستند
من می خواهم عضو گروپ اهل ایران شوم
ahleiran@gmail.com
به دلیل درخواستهای زیاد احتمال دارد عضویت شمابیش از 48ساعت طول بکشد
درغیر اینصورت می توانید اینجا عضو شوید
http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join
==============================


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر