۱۳۹۰ تیر ۲۷, دوشنبه

خبرهای کوتاه



 
انگشت‌نگاري از زائران ايراني در عراق

جام حم  : مشکل انگشت‌نگاري از زائران ايراني که پيش از اين به‌سفر حج و کشور عربستان اختصاص داشت، اخيرا گسترش يافته و به کشور عراق نيز تعميم يافته است. درفرودگاه بغداد، چند روزي است که زائران ايراني که براي زيارت عتبات عاليات به عراق سفر کرده‌اند علاوه بر بازرسي‌هاي معمول، انگشت‌نگاري هم ‌مي شوند.

در سکوت خبری دفتر نشریه بیرمی در تنگستان به آتش کشیده شد

گزارش دریافتی :  در سکوت خبری رسانه های مستقل کشور که حاصل و نتیجه سالها سرکوب روزنامه نگاران در کشور میباشد هفته گذشته دفتر هفته نامه بیرمی در شهرستان تنگستان در استان بوشهر توسط نیروهای خودسر وابسته به حاکمیت به آتش کشیده شد که خساراتی هم ببار آورد اکنون بعد از دو هفته سکوت رسانه ای و عدم پیگیری فوق از سوی مقامات امنیتی ؛ممکن است حمله به دفتر هفته نامه مذکور با چراغ سبز نیروهای امنیتی استان بوشهر صورت گرفته باشد. بهمین دلیل خانه مطبوعات محلی استان بوشهر طی انتشار بیانیه ای ضمن محکوم نمودن حادثه فوق از دستگاههای امنیتی خواستار پیگیری حادثه فوق شده اند. هفته نامه بیرمی از جراید مستقل و بیطرف سیاسی استان بوشهر است با اینحال یونس جعفری مدیر مسئول هفته نامه فوق بعلت عضویت در شورای شهر اهرم بدلیل افشاگریهایی که اخیرا در باره سواستفاده های مالی مقامات شهرداری تنگستان داشته است مورد فشار وابستگان امنیتی در مجموعه اداری و سیاسی امنیتی استان بوشهر قرار دارد

حضور نماینده انجمن صنفی معلمان کردستان در اجلاس اتحادیه جهانی معلمان

پیمان نودینیان عضو انجمن صنفی معلمان استان کردستان جهت شرکت در کنفرانس سالیانه فدراسیون جهانی اتحادیه های معلمین (ایی آی) عازم آفریقای جنوبی شد.
به گزارش آژانس خبری موکریان، پیمان نودینیان عضو انجمن صنفی معلمان استان کردستان و عضو کانون صنفی معلمان ایران به دعوت فدراسیون جهانی اتحادیه های معلمین جهت شرکت در کنفرانس سالیانه این فدراسیون روز جمعه عازم آفریقای جنوبی شد.
گفته می شود این اجلاس به مدت دو هفته در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.

در واکنش به بی‌اعتنایی احمدی‌نژاد به دستورات خامنه ای
نماینده خامنه ای در سپاه: احمدی‌نژاد اشتباهات خود را بپذیرد


دیگربان : علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در واکنش به بی‌اعتنایی محمود احمدی‌نژاد به دستورات علی خامنه‌ای از وی خواست اشتباهاتش را پذیرفته و به عهد خود با رهبری وفادار بماند.

آقای سعیدی در قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «دانشجو» این مطلب را بیان کرده و افزوده که «رئیس جمهور در بعضی مقاطع باید اشتباهات را بپذیرد؛ چرا که انتظارات مردم برآورده نشده است

نماینده ولی فقیه در سپاه بدون اشاره به تشدید اختلاف‌ها میان احمدی‌نژاد و خامنه‌ای به رئیس دولت دهم گفته که «شک به وجود آمده قابل جبران است و انتظار ما این است که دولتمردان به‌‌ همان عهد و میثاقی که با مردم و رهبری داشتند وفادار بمانند

محمود احمدی‌نژاد دو ماه پیش حیدر مصلحی وزیر اطلاعات را از مقام خود برکنار کرد٬ اما علی خامنه‌ای با این تصمیم احمدی‌نژاد مخالفت کرده و دستور به ادامه کار مصلحی داد که این موضوع منجر به بروز تنش میان این دو مقام جمهوری اسلامی شد.

آن‌طور که برخی رسانه‌ها و فعالان سیاسی محافظه‌کار اعلام کرده‌اند احمدی‌نژاد همچنان از همکاری مستقیم با وزیر اطلاعات طفره می‌رود و تمایلی ندارد در خصوص مسائل امنیتی با وی جلسه‌ای داشته باشد.

رابطه احمدی‌نژاد با رهبر جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر به خاطر بی‌اعتنایی وی به دستورات خامنه‌ای تیره شده است و طی این مدت برخی از نزدیکان رئیس دولت دهم نیز بازداشت و زندانی شده‌اند.

محافظه‌کاران حامی خامنه‌ای طی این مدت حملات گسترده‌ای به احمدی‌نژاد و نزدیکانش داشته و در مواردی اقدام به انتشار اسناد و مدارکی درباره فساد مالی اطرافیان رئیس دولت دهم کرده‌اند.

دخالت سپاه در امور سیاسی خارجی دولت
ارگان سپاه: ایران میان ترکیه و سوریه، اسد را انتخاب می کند

عصر ایران - هفته نامه صبح صادق ارگان سپاه پاسداران در مطلبی با عنوان "موضع جدي ايران در برابر حوادث سوريه" به قلم "رضا گرمابدرى" نوشت:  "چنانچه مقامات تركيه بر ادامه مسير فعلي (در برابر سوریه) كه منجر به تنش هاي بيشتر و واگرايي مي شود اصرار ورزند تا آنجا كه ايران ناچار شود ميان تركيه و سوريه يكي را انتخاب كند، منطق منافع راهبردي و شناخت ايدئولوژيك، ايران را به سوي انتخاب سوريه سوق خواهد داد. چه خوب است مقامات تركيه اين ضرورت ايراني را درك كنند و با پيش گرفتن رفتاري هوشمندانه و آينده نگرانه مانع از رسيدن ايران به نقطه ناگزير شوند."

در ادامه این مطلب آمده است:" از آغاز توطئه پيچيده عليه حكومت سوريه، كشور تركيه باشيبي ملايم و لحني آرام مقابل اين كشور قرار گرفت و به موازات شدت گرفتن تخريب و كشتار در سوريه، لحن مقامات تركيه عليه سوريه شديدتر شد تا آنجا كه علناً در مقابل سوري ها قرار گرفتند و نشان دادند كه در اين مسئله در جبهه آمريكا هستند.

بدرفتاري تركيه با حكومت سوريه تنها به موضع گيري هاي منفي مقامات تركيه عليه حكومت سوريه خلاصه نمي شود. تركيه در دو مرحله ميزبان، نشست مخالفان سوريه بود، با ايجاد اردوگاه در مرز با سوريه پيش از درگيري هاي مرزي سوريه با مخالفان، به نوعي به كمك مخالفان رفت و به گفته برخي مقامات سوريه، بخشي از سلاح هايي كه در اختيار مخالفان حكومت سوريه قرار دارد، از طريق مرز تركيه وارد سوريه شده است.

تنها بهانه تركيه در حمايت از مخالفان اين است كه آنها مردمند و تقاضاهاي منطقي و حقوقي انساني دارند كه حكومت سوريه بايد به آنها توجه كند. مقامات تركيه در اين ادعا به اين مهم توجه نمي كنند اگر اينها مردم عادي و محروم هستند پس اين همه سلاح از كجا آمده و قتل عام هايي كه از نيروهاي امنيتي سوريه شده چگونه توسط مردم عادي امكان پذير است. ميليون ها انساني كه در سراسر سوريه با راه پيمايي از حكومت سوريه حمايت كرده اند در كدام بخش از نگاه تركيه قرار دارند. حمايت گسترده دستگاه تبليغي غرب و كشورهاي عربي از مخالفان و مهاجمان كه با فريب و دروغ هاي بسياري همراه است چگونه بايد تحليل شود.

در این مطلب اضافه شده است:"  به نظر مي رسد مقامات تركيه اشتباهاً به اين نتيجه رسيده اند يا آنها را به اين نتيجه رسانده اند كه سوريه وارد جاده يك طرفه با سرنوشت محتوم سقوط شده است و تركيه مي تواند با سرمايه گذاري كلان در اتفاقي كه به نظر آنها قطعي است، با حضور در معادله اي كه به زعم آنها پس از سقوط بشار اسد، شكل مي گيرد، مي تواند به بسياري از آمال و آرزوهايش برسد، حال آنكه واقع امر بسيار رقيق تر و متفاوت تر از آن چيزي است كه مقامات تركيه تصور مي كنند."

"بهره برداری از تجارب چین و کره برای راه اندازی موتور جستجوگر ملی"

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اقدامات این وزارتخانه در راه اندازی موتور جستجوگر ملی از استفاده از تجربیات دو کشور چین و کره جنوبی ( این در حالی است که در کره جنوبی فیلترینگ سایت ها معنا ندارد!)  برای راه اندازی این موتور جستجو خبر داد و گفت: ایران از تجربه چین برای اجرای این طرح استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حدود یک سال پیش رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که ایران برای جوابگویی به نیازهای داخلی و نیز تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه در نظر دارد موتور جستجوگر ملی راه اندازی کند تا کاربران ایرانی برای جستجو در اینترنت به جای استفاده از موتورهای جستجوی "یاهو" و "گوگل" از موتور جستجوی بومی استفاده کنند.
در آن زمان مدیرکل تحقیق و توسعه سازمان فناوری اطلاعات ایران در تشریح آغاز به کار این پروژه با بیان اینکه موتورهای جستجوی بین المللی گوگل و یاهو در استفاده از نیاز داخلی و خارجی کاربران کاربرد دارد اما موتور جستجوگر ملی صرفا در مورد کاربران ایرانی داخل کشور و فقط برای ارائه خدمات دستگاههای دولتی و اجرایی به کار خواهد رفت به مهر گفت: عنوان موتور جستجوی "یا حق" برای این پروژه پیشنهاد شده اما این امر تاکنون از سوی وزارت ارتباطات به صورت قطعی اعلام رسمی نشده است.
 
رضا تقی پور با اظهار امیدواری اینکه ایران بتواند به توافقات بیشتری با کره جنوبی در زمینه موتور جستجوگر ملی دست یابد خاطرنشان کرد که راه اندازی موتور جستجوگر ملی جزء سرفصلهای همکاری میان دو کشور کره جنوبی و ایران است.

60 در صد بازار در تسخير قطعات بي كيفيت چيني است

ایلنا: دبیر انجمن قطعه سازان با تاکید بر اینکه هم اکنون حدود 60 درصد بازار خدمات پس از فروش خودرو در اختیار قطعات بی کیفیت چینی است، خواستار جلوگیری از ضابطه مندی واردات قطعه به کشور شد.
ساسان قربانی با انتقاد از روند واردات قطعات بی کیفیت چینی به کشور، به خبرنگار ایلنا گفت: افرادی به واسطه سودجویی، واردات قطعات غیرکیفی چینی به کشور را دنبال می کنند و این چالش تا زمانی که واردات به کشور توسط دستگاه های مربوطه ضابطه مند نشود، ادامه خواهد داشت.
وي با اشاره به اینکه در کشور چین قطعات با کیفیت بالا و دارای استانداردهای مورد تایید نیز تولید می شود، اما واردکنندگان به صرف سودجویی، تنها محصولات غیرکیفی را وارد کشور می کنند، افزود: باتوجه به افزایش هزینه های تولید در کشور، هم اکنون قیمت تمام شده قطعات استاندارد داخلی بالاتر از قیمت قطعات نامرغوب وارداتی است. این امر به نوبه خود رقابت برای تولیدات داخلی در بازار کشور را سخت کرده است.
وی با اذعان به اینکه عمده این قطعات در بازار خدمات پس از فروش ورود کرده اند، تصریح کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته می توان گفت چیزی در حدود 60 درصد ظرفیت کنونی بازار خدمات پس از فروش را قطعات بی کیفیت چینی به خود اختصاص داده اند.
قربانی با تاکید بر اینکه باید مسیر ورود این قطعات به کشور توسط دستگاه های مسئول مسدود شود، گفت: در این خصوص باید با استفاده از سیستم های کنترلی هوشمند در مبادی ورودی این قطعات به کشور جلوی واردات این کالاها را به کشور گرفت. موسسه استاندارد باید نظارت خود در این زمینه را افزایش دهد.

دادستانی بازداشت پگاه آهنگرانی را تاييد كرد


ایسنا: دادستاني تهران با تاييد بازداشت «پگاه آهنگراني» از ادامه تحقيقات در اين باره خبر داد.

يك مقام قضايي در دادستاني تهران در اين باره اظهاركرد: پگاه آهنگراني اوايل هفته‌ي گذشته دستگير شده و تحقيقات درباره‌ي پرونده او هم‌چنان ادامه داد.

اين مقام مسوول ارايه توضيحات بيشتر در اين باره را به تكميل تحقيقات موكول كرد.

به گزارش ايسنا، «پگاه آهنگراني» قصد سفر به كشور آلمان را داشته است. او فرزند منيژه حكمت و جمشيد آهنگراني است و هم اكنون فيلم «ورود آقايان ممنوع» با بازي اين بازيگر زن ايراني در سينما‌هاي كشور در حال اكران است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر