۱۳۹۰ مرداد ۲, یکشنبه

ملاقات کنندگان با خامنه ای چگونه سطح بندی می شوند ؟

میهن ـ رضا رایان: پایگاه اطلاع رسانی خامنه ای مدتی است به شکل ظریفی در حال شرح جزییات چگونگی شرف یابی ملاقات کنندگان به حضور رهبری است .طبق این روال ، چگونگی دسته بندی و  سطح بندی ملاقات کنندگان ، بسته به میزان نزدیکی آنها به رهبری متفاوت است بدین صورت که وقتی قرار است یک ملاقات عمومی با رهبری صورت گیرد افراد به سه دسته تقسیم می شوند . دسته اول افرادی هستند که در حیاط بیت رهبری و حد فاصل اندرونی و حسینیه فرصت دیدار رهبری را می یابند. این افراد  محدود، طبق نوشته پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای قبل از اینکه رهبری از منزلش بیرون بیاید به صف می شوند  تا فرصت سلام و علیکی ود ست بر سینه گذاشتنی با رهبری بیابند. در واقع مزیت این افراد نسبت به کسانی که داخل حسینیه انتظار ملاقات را می کشند این است که در آن چند قدمی که رهبری بین اندرونی و حسینیه بر می دارد، فرصت می یابند که خودی نشان دهند.khamenehii177.jpg

دسته دوم افرادی هستند که طبق سنت بیت به جای روبروی خامنه ای و در جمع نشستن، فرصت پیدا می کنند که به دیوارهای جانبی چپ و راست صندلی رهبری تکیه کنند.  جایگاه دیوار نشینی معمولا در عرف حکومتی جمهوری اسلامی نشان می دهد که افراد مذکور از شان و منزلت بیشتری نسبت به بقیه افراد حاضر در نشست برخوردارند و هر چه قدر دیواری که به آن تکیه کرده اند به صندلی رهبری نزدیک تر باشد مقرب تر.(در زمان حیات اتحاد شوروی نیز چنین چینشی از مقامات در هنگام رژه سالیانه ارتش سرخ ملاک نزدیکی یا دوری مسئولان به دبیر کل حزب کمونیست شمرده می شد ) . البته  تجربه سالیان اخیر نشان داده که در مقاطع زمانی مختلف ممکن است یک مسوول از جمع کنار دیواری ها  رانده شده و به درون جمعیت فشرده  تبعید شود و یا برعکس مورد توجه واقع شود و از بین جمعیت فشرده به جمع کنار دیواری ها ارتقا منزلت یابد.

 

دسته سوم جمعیت فشرده ای است که مقابل رهبری و با فاصله ای چند متری می نشینند که البته این ها نیز خود بر دو دسته اند. آنها که دو یا سه ردیف اول هستند که با میله یا طناب هایی از آنهایی که منزلت و مسئولیت کمتری دارند و یا عوام هستند جدا می شوند . و در نهایت جمعیت فشرده حاضر در مجلس است که البته خود این ها نیزدر تبلیغات سایت بیت رهبری،  نسبت به کسانی که فرصت دیدار با رهبری را نداشته اند ، برخوردار و صاحب امتیاز و فرصتی خاص نشان داده می شوند .

 

یکی دیگر از منزلت ها و موهبت های  این دیدارها که توسط سایت اینترنتی بیت رهبری تبلیغ می شود، مربوط به فرصتی است  که بعد از اتمام دیدار عمومی  برای چند ثانیه فراهم می شود و در جریان آن افراد تلاش می کنند، خود را در کنار یا پشت پرده به رهبری برسانند و ولو به اندازه گفتن جمله ای یا گرفتن چفیه ای و یا حتی اشاره ای  به رهبری یا اشاره ای از سوی رهبری به آنها مورد تفقد قرار بگیرند. نکته جالب در این است که این قسمت سوم یعنی فرصت پایان دیدار آن گونه که سایت رهبری شرح می دهد تا حدودی آزاد تر گذاشته شده تا ولع نزدیک شدن به  رهبری را بالاتر ببرند.



--
دوستان خود را به گروپ اهل ایران معرفی کنید واز انها بخواهید عضو گروپ شوند
این بهترین راه اطلاع رسانی است
برای عضو شدن کافی است یک ایمیل با این متن برای ما بفرستند
من می خواهم عضو گروپ اهل ایران شوم
ahleiran@gmail.com
به دلیل درخواستهای زیاد احتمال دارد عضویت شمابیش از 48ساعت طول بکشد
درغیر اینصورت می توانید اینجا عضو شوید
http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join
==============================


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر