۱۳۹۰ تیر ۲۶, یکشنبه

دو میلیارد تومان هزینه برای یک اجلاس سه روزه!



دو میلیارد تومان هزینه برای یک اجلاس سه روزه!

 "بیست و هشتمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سراسر کشور 4 لغایت 6 مرداد سال‌جاری در "سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی" برگزار می‌شود. از زمانی که آقای حاجی بابایی وزیر شده این گردهمایی در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، که به «سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی» موسوم است برگزار می‌شود."

شیرزاد عبداللهی، کارشناس مسائل آموزشی در این رابطه با بیان مطلب فوق میگوید: مرکز همایش ها در ضلع شمالی نمایشگاه بین المللی واقع شده است. سالن اصلی این مجموعه با بالکن، گنجایش 3000 نفر را دارد و هزینه رزرو سالن اصلی برای یک روز 300 میلیون تومان است. هزینه یک وعده غذا برای هر نفر 30 هزار تومان است که با توجه به حضور 1000 نفر از مدیران تنها هزینه یک وعده غذای مهمانان 30 میلیون تومان برآورد می شود. سرجمع خدمات جانبی مانند ترانسفر از محل در اصلی به سوی سالن اصلی،‌ گل‌آرایی، چاپ استند و بنر، فیلمبرداری داخلی، پذیرایی میان وعده، روزانه در یک پکیج 35 میلیون تومانی عرضه می‌شود.

 او با بیان این که اجلاس مدیران آموزش و پرورش به مدت 3 روز برگزار می شود که فقط هزینه اجاره سالن و جوانب آن برای آموزش و پرورش بیش از یک میلیارد تومان خرج برمی‌دارد، اظهار میدارد: 90 درصد مدیران شرکت کننده در اجلاس از شهرستانها به تهران می آیند، بنابراین باید حق ماموریت مدیران، هزینه بنزین و  حق ماموریت راننده، هزینه اقامت مدیران و همراهان در هتل و... را به این مبلغ افزود. این رقم هم حدود 800 میلیون تومان برآورد می شود ( جمعا 1.8 میلیارد تومان).

به گفته عبداللهی، تا قبل از وزارت آقای حاجی بابایی این اجلاس در اردوگاه شهید باهنر که متعلق به وزارت آموزش و پرورش است برگزار می شد اما آقای حاجی بابایی محل اجلاس را برای بالا بردن کلاس آن، به سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی انتقال داد.

او همچنین با انتقاد از این گونه هزینه‌تراشی‌ها بیان میکند: به راستی در شرایطی که مدیران مدارس، پولی برای پرداخت قبض های آب و برق و تلفن و گاز ندارند و مجبورند دست نیاز به سوی والدین دانش آموزان دراز کنند، این گونه هزینه ها از بودجه ضعیف آموزش و پرورش چه توجیهی دارد؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر