۱۳۹۰ تیر ۱۷, جمعه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


اینترنت، عامل تقویت مهارت خواندن در نوجوانان

Posted: 08 Jul 2011 03:10 PM PDT

کودکان و نوجوانانی که زیاد با اینترنت سروکار دارند، در خواندن متون از مهارت‌های بیشتری برخوردارند.

تاکنون پژوهش‌های بسیاری در خصوص اینترنت و تاثیرات آن بر زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها انجام شده است.

از جمله این پژوهش‌ها می‌توان به مواردی اشاره کرد که در آنها از نقش اینترنت بر عملکرد قشر جوان و نوجوان رمزگشایی می‌شود.

به گزارش ایتنا به نقل از فاکس نیوز، تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته نشان می‌دهد کودکان و نوجوانانی که در اینترنت حضور فعالی دارند، نسبت به دیگر همسالان خود، از مهارت‌های خواندن بیشتری برخوردار هستند.

یک آزمون بین‌المللی خواندن که به صورت اینترنتی و توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه صورت گرفته، حاکی از آن است که دانش‌آموزانی که در منزل برای انجام تکالیف درسی و یا وبگردی از رایانه استفاده می‌کنند، از مهارت‌های خواندن بهتر و بیشتری بهره‌مندند.

در این پروژه تحقیقاتی مشخص شد که این موضوع در خصوص دانش‌آموزان پسر پررنگ‌تر است.

اگر چه والدین ممکن است بعضاً از وبگردی کودکان خود ناخرسند باشند و حتی با گپ‌زنی‌های اینترنتی و وقت‌گذرانی در فیس‌بوک مخالفت ورزند ولی همه اینها در بهبود مهارت خواندن کودکان تاثیر مثبت دارد.

در این تست، آن دسته از دانش‌آموزانی که در منزل از رایانه استفاده می‌کنند، به امتیاز ۸۴ دست یافتند که این رقم برای دانش‌آموزان بدون رایانه ۴۸ بوده است.

سایتی برای دریافت فیلم‌های مردمی از ناهنجاری‌های اجتماعی تأسیس می‌شود

Posted: 08 Jul 2011 03:06 PM PDT

فرمانده ناجا دراختتامیه جشنواره فیلم پلیس، با اشاره به تلاش ناجا برای رسیدگی به معضلات اجتماعی، از تاسیس سایتی برای دریافت فیلم‌های مردمی که با گوشی‌های موبایل‌شان از ناهنجاری‌های اجتماعی برداشته شده، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، احمدی‌مقدم در سخنانش از تاسیس سایتی خبر داد که مردم می‌توانند فیلم‌هایی که با گوشی‌های موبایل‌شان از ناهنجاری‌های اجتماعی برداشته‌اند را از آن طریق دراختیار ناجا قرار دهند تا به معضلات موجود رسیدگی شود.

افزایش ۳۰ درصدی دانلود غیرقانونی فیلم در بریتانیا

Posted: 08 Jul 2011 03:05 PM PDT

بی.بی.سی - بر اساس گزارش های تازه، میزان دانلود غیر قانونی فیلم در بریتانیا در ۵ سال گذشته حدود ۳۰ درصد بیشتر شده است.

تحقیقات شرکت مشاوره ای اینترنتی "انویژنال" نشان می دهد که ۵ فیلم پرفروش در گیشه در سال گذشته جمعا ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بار به طور غیرقانونی دانلود شده اند.

مدیران صنعت فیلمسازی می گویند که این دانلودهای غیرقانونی برای آنها هر سال ۱۷۰ میلیون پوند ضرر در پی دارد و هزاران شغل را در معرض خطر قرار می دهد.

این گزارش همچنین افزایش شدیدی را در دانلود غیرقانونی سریال ها و برنامه های تلویزیونی نشان می دهد.

دیوید پرایس که سرپرستی این تحقیق را بر عهده داشته، گفت که برای این افزایش چهار دلیل عمده وجود دارد:

"اول اینکه ما شاهد پیشرفت در تکنولوژی هستیم؛ مثلا پهنای باند بیشتر."

"دلیل دوم: راه های غیرقانونی ساده تر شده، دانلودهای سریع تر و جست و جوی ساده تر محتوا."

"همچنین ما در حال حاضر نسلی از کاربران آنلاین داریم که از دانلود غیرقانونی چندان ناراحت نیستند."

و چهارمین دلیل، ‌موضوع "دسترسی" است. به گفته او "بسیاری از تولیدات آمریکایی هستند که خیلی از مردم به شدت در پی دانلود آن هستند چون که نمی توانند به طور قانونی به آنها دست یابند."

به زعم مدیران صنعت فیلمسازی، کسانی مثل استیو، ۲۵ ساله اهل اسکس بریتانیا از بزرگ ترین تهدید برای بقا و موفقیت آینده این صنعت به شمار می روند.

استیو هر هفته حدود ۱۰ فیلم را به طور غیرقانونی دانلود و آپلود می کند.

او می گوید: "من فکر می کنم که در مقایسه با پولی که آنها در می آورند، این یک قطره در دریاست."

ایجاد شغل

او می گوید: "ضمنا کار من در واقع ایجاد شغل هم هست."

"با این همه آی اس پی که پهنای باندهای فوق سریع در اختیار قرار می دهند،‌ ما (دانلودکنندگان غیرقانونی) در واقع داریم به ایجاد این شغل ها کمک می کنیم."

ولی مدیران صنعت فیلمسازی این ادعاها را بی ارزش می خوانند.

کیرون شارپ برای فدراسیون مبارزه با سرقت کپی رایت یا FACT کار می کند.

به گفته آقای شارپ، "تحقیقات برای دولت نشان می دهد که دزدی فیلم سالانه حدود نیم میلیارد پوند برای صنعت فیلمسازی هزینه برمی دارد."

او می گوید: "حدود یک سوم آن به دلیل دانلود غیرقانونی فیلم و تلویزیون است."
"تقاضای شدید"

ولی فقط دانلود غیرقانونی فیلم ها روبه افزایش نیست- تحقیقات نشان می دهد که مردم به طور غیرقانونی برنامه های تلویزیونی فراوانی را هم دانلود می کنند.

بر اساس گزارش ها ۵ سریال محبوب تلویزیونی در سال گذشته جمعا ۱ میلیون و ۲۴۰ هزار بار در بریتانیا دانلود شده است.

این میزان ۳۳ درصد بیشتر از ارقام سال ۲۰۰۶ است.

دیوید پرایس گفت: "ما به خصوص، تقاضای شدیدی برای سریال های تلیویزیونی آمریکای شمالی داریم."

"سریال هایی مثل گلی (Glee) و هاوس (House) در بریتانیا به شدت به طور غیرقانونی دانلود می شود."

"ما خیلی حرص داریم که این سریال ها به محض پخش شدن در تلویزیون آمریکا آنها را ببینیم. ولی اغلب باید یک یا دو ماه صبر کنیم تا به طور قانونی در بریتانیا به نمایش در بیایند. به همین دلیل طبیعتا به اینترنت رو می آوریم تا هرچه سریع تر به آنها دست پیدا کنیم."

دیوید پرایس بهترین راه حل ها در دست تولیدکنندگان برنامه ها می داند و می گوید که این راه بدون جنجال نیست.

"آنها باید با سرقت رقابت کنند و خودشان، تولیدات خود را به ساده ترین، سریع ترین و ارزان ترین شکل ممکن بیرون بدهند."

سرانجام مای‌اسپیس فروخته شد

Posted: 08 Jul 2011 03:05 PM PDT

ایتنا – یک شبکه تبلیغاتی، سایت مای‌اسپیس را با پرداخت 35 میلیون دلار خریداری کرد.

سرانجام پس از مدت‌ها کش و قوس، شرکت نیوزکورپ اعلام کرد سایت مای‌اسپیس را به یک شبکه تبلیغاتی به نام Specific Media به قیمت ۳۵ میلیون دلار فروخته است.

به گزارش پایگاه خبری ماشابل، بر این اساس مایک جونز مدیر عامل مای‌اسپیس ظرف دو ماه آینده از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

وی در ایمیلی اظهار داشت تا آن زمان، کمک‌های لازم را به شرکت Specific Media ارائه خواهد کرد.

شرکت نیوزکورپ در ماه فوریه با اعلام آمادگی خود برای فروش مای‌اسپیس، امیدوار بود این شبکه اجتماعی را به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار بفروشد.

نیوزکورپ سایت مای‌اسپیس را در سال ۲۰۰۵ به قیمت ۵۸۰ میلیون دلار خریداری کرده بود.

بر این اساس به نظر می‌رسد روپرت مرداک، مدیر ثروتمند شرکت نیوزکورپ و صاحب روزنامه‌های سان، تایمز و شبکه خبری بی.اسکای.بی که از وی به عنوان یکی از قدرتمندترین چهره‌های رسانه‌ای جهان نام برده می‌شود، در این معامله تا حدودی زیان دیده است.

گفتنی است مای‌اسپیس که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد. در زمان اوج محبوبیت خود ۱۰۰ میلیون کاربر عضوشده داشت اما همزمان با پا گرفتن فیس‌بوک در سال ۲۰۰۸، آمار کاربرانی که این سایت را ترک می‌کردند، سیر صعودی به خود گرفت.

تشکیل نهاد بین‌المللی جدید برای مبارزه با جرائم سایبری

Posted: 08 Jul 2011 02:59 PM PDT

به تازگی سازمان بین المللی جدیدی برای مبارزه با جرائم سایبر در عرضه جهانی تشکیل شده است.

به گزارش فارس به نقل از بی بی سی، اتحادیه بین المللی حفظ امنیت سایبر موسوم به ICSPA که مقر آن در لندن خواهد بود متشکل از تعدادی از نهادهای دولتی وابسته به کشورهای مختلف، شرکت های خصوصی و تجاری بزرگ و معتبر، برخی نهادهای قضایی و حقوقی بین المللی و از جمله پلیس بین الملل اروپایی موسوم به یوروپل خواهد بود.

تعدادی از شرکت های بزرگ فعال در حوزه امنیت سایبر مانند مک آفی و ترندمیکرو هم در این اتحادیه عضویت دارند. تشکیل این اتحادیه با استقبال دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس مواجه شده است.

دولت این کشور که در چند سال اخیر از حملات سایبر بسیار آسیب دیده است قصد دارد 650 میلیون پوند بودجه به مبارزه با این مساله اختصاص دهد و زیرساخت های آی تی این کشور را گسترش دهد.

ریاست فعلی این سازمان غیرانتفاعی بر عهده دیوید بلانکت وزیر کشور قبلی انگلیس خواهد بود. ارائه آموزش های گسترده، بهبود توان نیروهای امنیتی و قضایی، کمک به صاحبان مشاغل برای حفاظت از خود در برابر تهدیدات سایبر و ارتقای استانداردهای امنیتی از جمله دیگر اهداف تشکیل این اتحادیه عنوان شده است.

حقوق بیش از یک میلیون پوندی ستاره‌های «بی.بی.سی»

Posted: 08 Jul 2011 02:59 PM PDT

حداقل پنج ستاره‌ی شبکه‌ی تلویزیونی «بی.بی.سی»‌ در سال بیش از یک میلیون پوند دستمزد دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش سالانه‌ی شبکه‌ی تلویزیونی «بی.بی.سی» سالانه حداقل به پنج مجری، بازیگر و گزارشگر این شبکه بیش از یک میلیون پوند حقوق داده می‌شود.

در نتایج این بررسی آماری، نام «گراهام نورتون» با دستمزد سالانه‌ی یک میلیون و 500 هزار پوند در صدر فهرست کارکنان پردرآمد «بی.بی.سی»‌ قرار گرفت. «نورتون» مجری، کمدین و بازیگر شبکه‌ی «بی.بی.سی» است که اجرای چند برنامه‌ی پرطرفدار از جمله «اجرای گرهام نورتون» را بر عهده دارد.

به نوشته‌ی روزنامه‌ی ایندیپندنت، این در حالی است که این شبکه چندی پیش اعلام کرد هزینه‌های کلی‌اش، که در سال 2009 ،‌221 میلیون و 500 هزار پوند بود، در سال گذشته به 212 میلیون و 500 هزار پوند کاهش یافته است.

به گزارش پرس تی‌وی، طبق‌ آمارهای تازه منتشر شده، «بی.‌بی.‌سی» در پرداخت حقوق از سیاست‌های تبعیض‌آمیز علیه زنان استفاده می‌کند.

این آمارها حاکی از آن است که شمار مردانی که در این سازمان سالانه بیش از 200 هزار پوند درآمد دارند، پنج برابر بیشتر از زنان است. همچنین شمار مردانی که بیش از یک‌صد هزار پوند در «بی.‌بی.‌سی» درآمد دارند، دو برابر زنان با همین میزان درآمد است. به‌ طور متوسط زنان شاغل در این سازمان 36 هزار و 827 پوند و مردان 41 هزار و 916 پوند درآمد دارند.

در همین حال «لرد پاتن» ـ رییس هیات امنای «بی.‌بی.‌سی» ـ اعلام کرد این شبکه قصد دارد با کاهش پرداخت به مدیران اجرایی، با مشکل روابط عمومی مقابله کند.

«پاتن» تصریح کرد که «بی.‌بی.‌سی» قصد دارد به‌ منظور همراهی با برنامه‌های کاهش هزینه‌های عمومی، شمار مدیرانی را که بیش از 150 هزار پوند درآمد دارند، کاهش دهد.

وی در ادامه افزود: «بی.‌بی.‌سی» بیشتر به کاهش دستمزد مدیران اجرایی و مدیران ارشد می‌اندیشد تا کاهش دستمزد ستاره‌های تلویزیونی.

«پاتن» اعلام کرد که گزارش سالانه‌ی «بی.‌بی.‌سی» بر چهار موضوع تمرکز دارد: اول پرداخت حقوق مدیران ارشد؛ دوم شمار افرادی که بیش از 150 هزار پوند در آمد دارند؛ سوم شمار افرادی که باید به مدیران ارشد ارتقاء یابند و چهارم مسئله‌ی کلی عدالت در پرداخت.

این در حالی است که «پاتن» به تبعیض علیه زنان در پرداخت حقوق در «بی.‌بی.‌سی» اشاره‌ای نکرد. هم‌ اکنون 31 مرد به طور تمام‌ وقت در «بی.‌بی.‌سی» کار می‌کنند که سالانه بیش از 200 هزار پوند درآمد دارند، که این رقم برای زنان شاغل در این شبکه تنها شش نفر است.

«بی.‌بی‌.سی» همچنین اخیرا شماری از مجریان زن از جمله «ارلین فیلیپس» و «میریام اوریلی» را اخراج کرده است.

کاربران فیس‌بوک چه‌کسانی هستند؟

Posted: 08 Jul 2011 02:58 PM PDT

طبق تازه‌ترین آمار، تعداد کاربران شبکه فیس‌بوک در حال رسیدن به 700 میلیون نفر است و با همه‌گیر شدن این شبکه بزرگ اجتماعی، شاهد استقبال برخی از کاربران و گسترده شدن روابط مجازی و در مقابل نگرانی برخی والدین از عضویت فرزندانشان در این شبکه هستیم.

به گزارش ایسنا، شاید بتوان گفت که امروزه فیس بوک جای خود را در زندگی مردم در فضای مجازی پیدا کرده و این روزها در اوج قرار دارد.

این شبکه اجتماعی در حال به چالش کشیدن گوگل و یاهو در دنیای اینترنتی است و نکته قابل توجه اینجاست که هم‌چنان درآمدی نجومی از بخش تبلیغات آنلاین کسب می‌کند.

بیش‌ترین کاربران از چه کشورهایی هستند؟

آمارها نشان می‌دهد به دلیل افزایش استقبال از این شبکه اجتماعی، در برزیل و هند نیز تعداد کاربران این شبکه اجتماعی افزایش تصاعدی یافته است.

کشورهایی همچون برزیل، مکزیک، اندوزی، آرژانتین و فیلیپین قسمت اعظم کاربران فیس بوک را به خود اختصاص داده‌اند؛

نیمی از مردم آمریکا یعنی 149 میلیون نفر عضو فیس بوک هستند و اندونزی نیز با 37 میلیون کاربر در رده دوم بیش‌ترین کار بر فیس بوک قرار دارد.

اما مقامات این شبکه بزرگ اجتماعی مدعی شدند از راهکارهای جدید امنیتی برای افزایش سطح امنیت کاربران استفاده کرده‌اند.

طبق تحقیقات جدید، سه چهارم از کودکان اروپا در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند و این در حالی است که یک نفر از پنج نفر که دارای سن زیر 13 سال است، که این موضوع محدودیت‌های سنی فیس بوک را نقض کرده است.

نظرسنجی جدیدی که از سوی کمیسیون اروپا انجام شده نشان می‌دهد که 77 درصد از کودکان 13 تا 16 ساله و 38 درصد از کودکان 9 تا 12 ساله در اروپا در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند.

نتیجه این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که یک چهارم از آن‌ها پروفایل خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند، بدین معنا که هر فردی می‌تواند به اطلاعات آ‌ن‌ها دسترسی داشته باشد که همین امر آن‌ها را در خطر سوء استفاده از سوی برخی افراد قرار داده است.

یکی از مقامات کمیسیون اروپا که مسوول امور اینترنتی در این کمیسیون است، از شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی خواست تا پروفایل کودکان را تنها در دسترس افراد تایید شده قرار دهند و این پروفایل‌ها را در موتورهای جست‌وجوگر ناپدید کنند.

اما موضوع قابل توجه این است که تعداد پروفایل‌های نوجوانان 13 تا 16 ساله در شبکه‌های اجتماعی در غرب اروپا بسیار زیاد است، به طور مثال هلند با 70 درصد دارای بیش‌ترین کودک زیر 13 سال عضو در یک شبکه اجتماعی است و فرانسه با 25 درصد در انتهای جدول قرار دارد.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که فیس بوک محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی در 17 کشور از 25 کشور اروپایی است و 57 درصد از افراد 9 تا 16 ساله عضو این شبکه اجتماعی هستند.

با وجود محدودیت‌های سنی، 20 درصد از کودکان 9 تا 12 ساله که تحت نظرسنجی قرار گرفتند، اظهار کردند دارای یک اشتراک فیس بوک هستند.

تدابیر امنیتی برای کاربران

مقامات فیس بوک اعلام کردند که برای مقابله با کلاهبرداری از کاربران فیس بوک و ارسال هرزنامه‌ها به آن‌ها، تدابیر امنیتی جدیدی اتخاذ کرده‌اند.

آن‌ها مدعی‌اند که روند ورود کاربران به این شبکه اجتماعی را ارتقاء بخشیده‌اند و از ابزار جدیدی برای افزایش امنیت لینک‌هایی که در این شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود، استفاده کرده‌اند.

از سویی دیگر یکی از مقامات فیس بوک اظهار کرده است که این شرکت متعلق به ارائه فضای امن به کاربران در اینترنت است.

اطلاعات شخصی کاربران در دست اشخاص ثالث

به نظر شما آیا این امکان وجود دارد که اطلاعات شخصی کاربران فیس بوک به طور سهوی در اختیار اشخاص ثالث به ویژه شرکت‌های تبلیغاتی قرار بگیرد؟

طبق اعلام شرکت امنیتی سیمنتک، اشخاص ثالث و کمپانی‌های مختلف این فرصت را داشته‌اند که به اطلاعات شخصی کاربران فیس بوک از جمله اطلاعات پروفایل‌ها، عکس‌ها و محتویات چت‌ها دسترسی داشته باشند و برای کاربران پیغام ارسال کنند.

تخمین آن‌ها در این باره اینگونه بوده که از ماه آوریل سال 2011 نزدیک به صد هزار برنامه (applications) افشای این اطلاعات را تسهیل کرده ‌است. همچنین مشاهده شده که در طول سال‌ها، صدها هزار برنامه به طور سهوی باعث افشای اطلاعات کاربران فیس بوک و قرار گرفتن آن‌ها در اختیار اشخاص ثالث شده‌ و ممکن است اشخاص ثالث خود به توانایی دسترسی به این اطلاعات واقف نبوده‌اند و فیس بوک مطالب اعلام شده از سوی سیمانتک را تایید کرد.

برای میزان تاثیرگذاری این شبکه میتوان نگاهی به اخبار کشته شدن بن لادن انداخت؛ پس از انتشار خبر کشته شدن اسامه بن‌لادن صفحه مربوط به این اتفاق به نام "اسامه بن‌لادن مرده است" در فیس بوک با استقبال چشمگیر کاربران این شبکه اجتماعی روبه‌رو شد. تنها ظرف چند ساعت پس از انتشار این خبر، بیش از 200 هزار نفر صفحه‌ی "اسامه بن‌لادن مرده است" را Like کردند.

اما این شبکه یا هدف جذب کاربران هر جه بیشتر و در تلاش برای تقویت بخش News Feeds خود در نظر دارد تا اخبار بیش‌تر و واقعی‌تری منتشر کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، فیس‌بوک چندی پیش به استخدام فردی برای ایجاد روابط میان خبرنگاران و سازمان‌های خبری پرداخت.

اقدامات جدید فیس بوک هم‌چنین به سازمان‌دهی رویدادهای رسانه محور کمک می‌کند و قرار است یکی از این رویدادها به زودی در دفتر فیس بوک در کالیفرنیا برگزار شود.

وادیم لاوروسیک که مسوول بخش برنامه‌های مرتبط با خبرنگاران در فیس بوک شده، ماموریت پیدا کرده است تا امکانات بیش‌تری در این شبکه ایجاد کند تا این که بتوان از آن به عنوان یک ابزار خبری نیز استفاده کرد.

کره‌ی جنوبی کتاب‌های کاغذی مدارس را دیجیتال می‌کند

Posted: 08 Jul 2011 02:58 PM PDT

شاید در برخی کشورهای آسیایی هنوز از تبلت‌ها و کتاب‌خوان‌های دیجیتالی استقبال خوبی نشده اما در برخی کشورهای توسعه یافته این قاره مانند کره‌ی جنوبی استفاده‌های جدیدی از این فن‌آوری‌های نوین می‌شود.

به گزارش ایسنا، دولت کره جنوبی اعلام کرده، قصد دارد با هزینه 2 میلیارد دلار، تمامی کتاب‌های کاغذی مدارس را تا سال 2015 به نسخه‌های دیجیتالی تبدیل کند.

این کتاب‌ها با تبلت‌های مخصوصی که به دانش‌آموزان داده می‌شود در اختیارشان قرار می‌گیرد. البته باید جمعیت و میزان نفوذ تکنولوژی در کره جنوبی را هم در نظرگرفت.

تبلت‌ها به تدریج در حال وارد شدن به جنبه‌های مختلف زندگی‌ انسان‌ها هستند و روز به روز استقبال از این محصول بیش‌تر می‌شود و این در حالی است که غول‌های فن‌آوری جهان در رقابت تنگاتنگی برای اختصاص دادن سهم بیشتری از بازار پر سود تبلت هستند.

کتاب «وبلاگ‌نویسی و روزنامه‌نگاری» منتشر شد

Posted: 08 Jul 2011 02:58 PM PDT

کتاب «وبلاگ‌نویسی و روزنامه‌نگاری: چگونه یک وبلاگ‌نویس روزنامه‌نگار می‌شود؟» نوشته‌ی محمود سلطان‌آبادی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، نویسنده در مقدمه‌ی این کتاب آورده است: «از منظر روزنامه‌نگاری، وبلاگ‌ها گونه‌ی جدیدی از اخبار و نوعی مبادله و مخابره‌ی امور جاری هستند. با وجود این‌که اغلب وبلاگ‌نویسان هیچ‌گونه ادعایی بر روزنامه‌نگاری بودن فعالیت‌های خود ندارند؛ اما برخی از آن‌ها با عملکردهایی همچون مصاحبه با شاهدان عینی، شفافیت در ارائه‌ی‌ اخبار و یا حتا تولید مشارکتی اخبار، قادر به چالش کشیدن استانداردهای حرفه‌یی و سنتی رایج در روزنامه‌نگاری هستند. وبلاگ‌ها با به چالش کشیدن درک و مفهوم سنتی روزنامه‌نگاری، به نظرهای معتقد به تغییر الگوی روزنامه‌نگاری و خبررسانی در اینترنت حیاتی دوباره بخشیده‌اند.»

او در بخش دیگری از مقدمه می‌آورد: «امروزه دیگر بحث در مورد اهمیت وبلاگ‌ها در روزنامه‌نگاری کاملاً متفاوت با گذشته صورت می‌گیرد و در حال حاضر پرسش از اهمیت وبلاگ‌ها در روزنامه‌نگاری جای خود را به میزان اهمیت و چگونگی تأثیرگذاری وبلاگ‌ها داده است. در جهان کنونی وبلاگ‌ها در سراسر حیطه‌های تحت نفوذ روزنامه‌نگاری به ‌چشم می‌خورند، به‌ گونه‌ای که رسانه‌ها به منظور گزارش لحظه ‌به ‌لحظه و آنلاین رویدادها از وبلاگ‌ها بهره می‌گیرند، روزنامه‌نگاران مستقل وبلاگ‌نویس شده‌اند و تعداد زیادی از آماتورها و افراد عادی (البته از دیدگاه روزنامه‌نگاری) به نوعی گونه‌ی جدیدی از روزنامه‌نگاری را به وجود آورده‌اند.»

این کتاب به منظور بررسی نقش و تأثیر وبلاگ‌ها بر روزنامه‌نگاری در شش فصل تنظیم شده است.

در فصل اول، مفهوم وبلاگ و کاربردها و مزایای آن، طبقه‌بندی انواع وبلاگ‌ها، انگیزه‌های وبلاگ‌نویسی، محتوا و مخاطبان وبلاگ‌ها و همچنین وبلاگ و نسبت آن با حوزه‌ی عمومی تشریح شده است.

فصل دوم به تکنولوژی‌های وبلاگ‌نویسی از جمله لینک، تراک‌بک، کامنتینگ، بوک‌مارکینگ، موبلاگینگ، میکروبلاگینگ، پادکستینگ، فیدهای آراس‌اس و سیستم‌های مدیریت محتوا می‌پردازد.

فصل سوم درباره‌ی زبان وبلاگ‌نویسی است. در این فصل، چالش‌های زبان در وبلاگ‌ها، مشخصات زبان وبلاگ‌های فارسی، مشکلات زبان فارسی در وبلاگ‌ها، تقویت زبان فارسی در وبلاگ‌ها و همچنین قواعد نگارشی در وبلاگ‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و در پایان فصل نیز 15 قانون برای نوشتن در وب آورده شده است.

فصل چهارم به بررسی سیر تحول وبلاگ‌نویسی در ایران و جهان و تأثیر وقایعی چون 11 سپتامبر، جنگ عراق، انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، سونامی جنوب شرقی آسیا، توفان کاترینا و بمب‌گذاری‌های لندن بر وبلاگ‌نویسی و روزنامه‌نگاری می‌پردازد.

فصل پنجم با بررسی دیدگاه‌های صاحب‌نظران و کارشناسان درباره این سؤال که «آیا وبلاگ‌نویسی نوعی روزنامه‌نگاری است؟» شروع می‌شود و در ادامه به تفاوت‌های روزنامه‌نگاری با وبلاگ‌نویسی، تأثیر وبلاگ‌نویسی بر روزنامه‌نگاری، وبلاگ‌نویسی روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسی و اعتبار منبع و همچنین طبقه‌بندی وبلاگ‌های روزنامه‌نگاری پرداخته می‌شود.

در فصل ششم کتاب نیز اصول اخلاقی در وبلاگ‌نویسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کتاب «وبلاگ‌نویسی و روزنامه‌نگاری» در چاپ نخست خود با شمارگان 1100 نسخه در 224 صفحه و با قیمت 4500 تومان توسط انتشارات ثانیه منتشر شده است.

انقلاب‌های عربی به محدود شدن اینترنت در این کشورها می‌انجامد

Posted: 08 Jul 2011 02:52 PM PDT

ایتنا – تشدید آزادی‌خواهی مردم خشمگین عرب، سران برخی کشورهای خودکامه عربی را به محدود ساختن هر چه بیشتر اینترنت وا می‌دارد.

اریک اشمیت مدیر عامل گوگل، در سخنانی با بیان اینکه حرکت‌های آزادی‌خواه در کشورهای عربی بر بستر اینترنت صورت می‌پذیرد، گفت این موضوع باعث می‌شود برخی دولت‌ها، از میزان آزادی بیان در شبکه‌های الکترونیکی بکاهند.

آقای اشمیت که در جریان نشست ضدافراط‌گرایی در ایرلند سخن می‌گفت، اظهار داشت: انقلاب‌های مردمی جهان عرب که در آنها از اینترنت بر ضد رژیم‌های دیکتاتوری استفاده شد، در آینده به افزایش محدودیت‌های اینترنتی توسط همین رژیم‌ها منجر می‌گردد.

گوگل از حامیان مالی این نشست به شمار می‌رود.

اشمیت افزود: برخی کشورها مایلند مدیریت اینترنت را به همان شیوه‌ای که رسانه‌های گروهی خود از قبیل تلویزیون را اداره می‌کنند، انجام دهند ولی این امر با توجه به گسترش فناوری و دسترسی روزافزون شهروندان به اینترنت نتایج معکوسی به بار می‌آورد.

مدیر ۵۶ ساله گوگل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در برخی کشورها، رسیدن اطلاعات به افراد از طریق گوگل عملی غیرقانونی محسوب می‌شود، از اینکه همکاران وی در چنین کشورهایی در معرض بازداشت خودسرانه و شکنجه قرار دارند، ابراز نگرانی کرد.

گفتنی است وائل غنیم رئیس بازاریابی محصولات اینترنتی گوگل در خاورمیانه و شمال آفریقا، که از وی به عنوان یکی از چهره‌های مطرح و تاثیرگذار انقلاب ۲۵ ژانویه مصر یاد می‌شود، در بحبوحه ناآرامی‌ها، توسط نیروهای امنیتی مصر دستگیر و پس از چندی آزاد شد.

متقاضیان نشریات استان کردستان مجوز انتشار گرفتند

Posted: 08 Jul 2011 02:52 PM PDT

در جلسه‌ی هیات نظارت بر مطبوعات با تغییر مدیرمسئولی و صاحب امتیازی 16 نشریه و اعطای 10 مجوز به نشریات استان‌ کردستان موافقت شد.

به گزارش ایسنا از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، هیأت نظارت بر مطبوعات در جلسه دوشنبه، تقاضاهای صدور مجوز نشریات استان‌ کردستان را مورد بررسی قرار داد که طی آن 10 نشریه مجوز انتشار دریافت کردند. در میان این تعداد 1 هفته‌نامه، 6 دو هفته‌نامه و 3 ماهنامه مجوز انتشار گرفتند.

در این جلسه با انتشار هفته‌نامه «روژان» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «ناصر خالدیان»، دوهفته‌نامه «اینجی دنیزیم» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «سیدستار حسینی»، دو هفته‌نامه «به هیز» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «محمدمهرداد حق گو»، دو هفته‌نامه «گه شه» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «آزاد محمدی»، دو هفته‌نامه «چرو» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «محمد هادی فر»، دو هفته‌نامه «آگرین روز» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «افشین شعبانی»، دو هفته‌نامه «آوای ماد» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «مرتضی زرین گل»، ماهنامه «روچنه» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «حمیده قادری سورین»، موافقت شد.

همچنین با انتشار ماهنامه «ئه له ند» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «کامران مکاری»، ماهنامه «آبادگران کردستان» به صاحب امتیازی «انجمن صنفی کارفرمائی شرکتهای ساختمانی و تأسیساتی استان کردستان» و مدیرمسئولی «سیاوش دانشپایه» موافقت شد.

در این جلسه با تغییر صاحب امتیازی نشریات‌: «هتل» به «شرکت افق گردشگری ایرانیان» ، «روانشناسی شادکامی و موفقیت» به «مؤسسه فرهنگی شادکامی موفقیت»، «آبزیان زینتی» به «خانم سهیلا لهراسبی» و با تغییر مدیرمسئولی نشریات: «شاهد جوان»، «شاهد یاران»، «شاهد نوجوان، «شاهد کودک»، «شاهد اندیشه» به «آقای مسعود زریبافان»، «پرستاری و مامائی رازی کرمان» به «آقای رضا ملک پور افشار»، «کشکول آستارا» به «آقای بهمن کاظم زاده کوهسار»، «همای سلامت» به «آقای علیرضا زرین آرا»، «پیک ایلام» به «آقای عبدالحمید کرمی»، «تحقیقات گیاهان دارویی و معطر ایران» به «آقای حسین میرزائی ندوشن»، «پیام البرز» به «به خانم مهین شریفی»، «نسل امروز» به «آقای فرخ حسابی»، «مجله نظام مهندسی معدن» به «آقای هرمز ناصری نیا» موافقت شد.

چند توصیه ضروری برای کاربران دائمی کامپیوتر

Posted: 08 Jul 2011 02:52 PM PDT

در همین لحظه که شما این مقاله را می‌خوانید قطعا جمعیت قابل توجی از انسانها در سراسر دنیا به مونیتور کامپیوترهای خود خیره شده‌اند و اغلب ساعت‌های عمر خود را در این وضعیت می‌گذرانند.

به گزارش ایسنا، بیشتر این افراد اگر اقدامات پیشگیرانه ضروری را انجام ندهند به تدریج در معرض خطر ابتلا به سندرم بینایی ناشی از کامپیوتر قرار خواهند گرفت اما شما تا چه حد با این سندرم آشنایی دارید؟

به گفته متخصصان چشم پزشکی، دانشگاه آلاباما استفاده طولانی مدت از کامپیوتر و ساعات زیاد خیره شدن به مونیتور آن صدمات جبران ناپذیری به چشم وارد می‌سازد که سردردها و استرس‌ها و فشارهای وارد شده به سیستم بینایی از آن جمله‌اند.

متخصصان این مشکلات را سندرم بینایی ناشی از کامپیوتر نامیده‌اند و به گفته آنها از هر 10 کاربر دائمی کامپیوتر، هشت نفر به این سندرم مبتلا می‌شوند. اگر روزانه بیش از دو ساعت مداوم به مونیتور نگاه کنید بیشتر با خطر ابتلا به این سندرم مواجه خواهید بود.

مهمترین و شایعترین علائم این سندرم شامل درد گردن و شانه، سردردها و کاهش تمرکز دید است. از دیگر علائم این سندرم می‌توان به خستگی، سوزش و خارش چشم، خشک شدن و یا ترشح بیش از حد مایعات چشم، دوبینی، نیاز به استفاده از عینک و حساسیت به نور اشاره کرد. اما آیا راهی وجود دارد که به دلیل ضرورت استفاده از کامپیوتر در زندگی مدرن امروزی هم بتوانیم از این وسیله استفاده کنیم و هم از آسیب زیاد به چشم‌ها و احتمال بروز این سندرم تا حد زیادی بکاهیم؟

سایت تخصصی – بهداشتی «سی‌نوتو منچستر» در مقاله‌ای در این زمینه چند توصیه بهداشتی را ارائه کرده است که بکار بستن آنها در پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به این سندرم تا حد قابل توجهی موثر است. در این مقاله توصیه شده است:

-‌ مونیتور را در وضعیتی قرار دهید که فاصله مناسبی با چشمان شما داشته باشد و اگر دید مناسبی ندارید از عینک استفاده کنید.

- از خیره شدن به صحنه مونیتور حتی المقدور پرهیز کنید

- دقیقا روبه‌روی کامپیوتر بنشینید

- صحنه مونیتور را پشت به دیوار نگذارید بلکه سیستم را طوری جاسازی کنید پشت شما به دیوار باشد و بتوانید فضای اتاق را در پشت مونیتور ببینید.

- حدود 30 تا 50 سانتی متر از مونیتور فاصله داشته باشید

- خط دید شما باید مسطح یا بالاتر از مونیتور باشد

- مچ‌ دست‌تان را هنگام تایپ کردن، خم نکنید و زانوهای خود را هنگام نشستن پشت کامپیوتر در زاویه 90 درجه قرار دهید.

- هرازگاهی با نگاه کردن به یک شی در دور دست به عضلات چشمان خود استراحت بدهید. پزشکان توصیه می‌کنند در ازای هر یک ساعت کار با کامپیوتر دو تا سه دقیقه این کار را انجام دهید تا از فشار وارده به عضلات چشم کاسته شود.

- نورمونیتور را در حد استاندارد تنظیم کنید

- صفحه مونیتور را طوری قرار دهید که نور لامپ یا چراغ روی آن نیفتد چون بازتاب آن از مونیتوربه سمت چشم خطرناک است.

- یک راه کار ساده اما بسیار موثر دیگر پلک زدن است. با پلک زدن مکرر از خشکی چشم جلوگیری کنید. افرادی که زیاد پلک نمی‌زنند دچار خشکی، سوزش و قرمزی چشم می‌شوند.

همچنین توصیه می‌شود تمام افرادی که مجبور هستند روزانه بیش از دو ساعت مقابل مونیتور بنشینند از عینک‌های محافظ استفاده کنند.

استفاده از شبکه‌ی ملی اطلاعات با هشت مگابایت در منازل

Posted: 08 Jul 2011 02:51 PM PDT

وزیر ارتباطات تاکید کرد که در شبکه‌ی ملی ارتباطات، اینترنت حذف نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا تقی‌پور درباره اینترنت ملی اظهار کرد: سازمان فن‌آوری اطلاعات مامور راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت است که هم‌اکنون وارد فاز پیاده‌سازی آن شده‌ایم، اما در این پروسه، شبهه‌ای وجود دارد که با راه‌اندازی آن، اینترنت چه خواهد شد؟

وی ادامه داد: مبنای اصلی کار ما در کشور شبکه‌ی ملی اطلاعات است، چرا که در 95 درصد کاربرد‌ها به اینترنت نیاز نیست؛ به عنوان مثال اکنون ما می‌خواهیم با مرکز تجارت داخلی که در کنارمان وجود دارد، ارتباط برقرار کنیم، باید ابتدا به فضای اینترنتی خارج از کشور مراجعه کنیم و سپس به داخل کشور و مرکز مدنظر مراجعه کنیم اما با این سرویس، سرویس اینترنت یکی از شبکه‌های داخلی خواهد بود.

تقی‌پور اضافه کرد: شبکه‌ی ملی اطلاعات با هشت مگابایت در منازل قابل استفاده خواهد بود که در حال ظرفیت‌سازی هستیم که با 20مگابایت برای کسانی که درخواست آن را داشته باشند، قابل استفاده باشد.

وی هم‌چنین خاطر نشان کرد: در دهه‌ی اخیر 10 درصد افزایش ضریب نفوذ ارتباطات به رشد 1.4 درصدی تولید ناخالص داخلی منجر شده است که این از اهمیت ارتباطات نشان دارد.

او که در سومین اجلاس مدیران فن‌آوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری سخن می‌گفت، در پایان به راه‌اندازی خرید الکترونیکی از طریق پست شبکه‌ای اشاره و خاطر نشان کرد: در سال گذشته یک میلیون و 100 هزار تراکنش در این شبکه‌ی پست صورت گرفت و کالا جابه‌جا شد.

علاقه‌مندان رادیو، خوشحال‌تر از کاربران تلویزیون و اینترنت

Posted: 08 Jul 2011 02:51 PM PDT

پژوهشگران با انجام تحقیقاتی دریافتند سطح انرژی و میزان خوشحالی علاقه‌مندان به رادیو بیش از کاربران دیگر رسانه‌هاست.

به گزارش ایسنا، پژوهشی در خصوص تاثیر رسانه‌ها بر حالات روانی مخاطبان که بر روی یکهزار نفر در بریتانیا انجام شد، نشان داد که شنوندگان رادیو خوشحال‌تر و پر انرژی‌تر از علاقه‌مندان به دیگر رسانه‌ها از جمله اینترنت و تلویزیون هستند.

یافته‌های این تحقیق همچنین حاکیست: بطور کلی افرادی که با هر یک از انواع رسانه‌های یاد شده سر و کار دارند، در قیاس با افرادی که ارتباطی با این رسانه‌ها ندارند خوشحال‌ترند، اما رادیو در این بین در تقویت انرژی و ایجاد حس شادمانی نقش بیشتری را ایفا می‌کند.

این یافته‌ها از آن جا حاصل شد که اسکنهای مغزی افراد مطالعه نشان داد رادیو سطوح مثبت‌اندیشی در مغز را بیشتر تحریک می‌کند.

گزارشی از مرگ‌بارترین کشورها برای خبرنگاران

Posted: 08 Jul 2011 02:34 PM PDT

در سه ماهه اول امسال هم شاهد کشته شدن برخی خبرنگاران در سراسر جهان بودیم که به نظر می‌رسد با توجه به اتفاقات اخیر در کشورهایی همچون لیبی که شاهد درگیری بودند، بیش‌ از گذشته بود.

به گزارش ایسنا، کمیته محافظت از خبرنگاران (CPJ) هشدار داد که با کشته شدن پنجمین خبرنگار در پاکستان در سال جاری میلادی، این احتمال وجود دارد که این کشور عنوان خطرناک‌ترین کشور دنیا برای خبرنگاران را برای دومین سال متوالی به خود اختصاص دهد.

کشف جسد خبرنگار در پاکستان

چندی پیش پلیس پاکستان جسد یک خبرنگار را در یک کانال واقع در 150 کیلومتری جنوب شرق اسلام‌آباد و در فاصله 10 کیلومتری از خودروی او پیدا کرد.

سیدسلیم شهزاد، خبرنگار 40 ساله پاکستانی که به مدت 10 سال برای روزنامه آنلاین آسیا تایمز مستقر در هنگ‌کنگ فعالیت می‌کرد، بیش‌تر اخبار و گزارش‌های خود را درباره مسائل امنیتی و تروریسم، به ویژه درباره فعالیت‌های القاعده در شبه‌جزیره هند تهیه کرده بود.

او همچنین نویسنده کتاب " درون القاعده و طالبان: فراتر از بن‌لادن و یازده سپتامبر" است که تنها چند روز پیش از ناپدید شدنش منتشر شده بود و گمانه‌زنی‌ها حاکی است که او به دلیل افشاگری درباره روابط میان القاعده و ارتش پاکستان به قتل رسیده است.

پلیس پاکستان همچنین اعلام کرد که نشانه‌های موجود برروی جسد وی نشان می‌دهد او قبل از مرگش تحت شکنجه قرار بوده است.

مرگ خبرنگار تلویزیون پاکستان

اما به دنبال وقوع یک انفجار در یکی از شهرهای پاکستان، نصرالله آفریدی، خبرنگار تلویزیون پاکستان و روزنامه اردو زبان دیلی مشرق کشته شد.

شاهدان این انفجار از جاسازی ماده منفجره در خودروی این خبرنگار می‌گویند که در نزدیکی یک مرکز فروش منفجر شد.

این حادثه هنگام بازگشت او از اتحادیه‌ی خبرنگاران قومی در پاکستان‌ رخ داده و هنوز دلایل ترور این خبرنگار مشخص نیست اما پلیس تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده است.

به گزارش سرویس رسانه ایسنا، با کشته شدن 8 خبرنگار در پاکستان در سال 2010، این کشور به عنوان خطرناک‌ترین کشور دنیا برای خبرنگاران در سال گذشته معرفی شد.

یکی از مقامات کمیته محافظت از خبرنگاران (CPJ) اظهار کرد: دولت پاکستان قادر به تامین امنیت جان خبرنگاران در مقابل حملات نیست و این ضرورت وجود دارد که صاحبان رسانه‌ها، مدیران و خبرنگاران خود با یکدیگر متحد شوند و با اتخاذ تدابیری امنیت خود را تامین کنند.

حمله به خبرنگار روزنامه‌ی اسلامی در داغستان

منابع خبری روسیه هم گزارش دادند که خبرنگار یک روزنامه‌ی اسلامی به نام السلام در جمهوری داغستان واقع در قفقاز شمالی در حمله افراد مسلح کشته شد.

مقامات پلیس جمهوری داغستان واقع در قفقاز شمالی اظهار کردند که خبرنگار روزنامه اسلامی السلام که یحیی ماگومدوف نام دارد، در حمله افراد مسلح ناشناس کشته شد.

کشته شدن دو خبرنگار در لیبی

طی ماههای گذشته، در لیبی هم دو خبرنگار که در حال پوشش دادن رویدادهای این کشوربودند، به شدت مجروح شده و در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

تیم هترینگتون،‌ یک خبرنگار و مستندساز انگلیسی که پیش‌تر به خاطر ساخت یک مستند، نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود، در حالی که مشغول فیلمبرداری از درگیری‌های میان نیروهای معمر قذافی و نیروهای اپوزوسیون بود، کشته شد و کریس هندروس نیز، خبرنگار عکاسی که برای وب سایت Getty Images.com فعالیت می‌کرد، هنگام عکسبرداری از اعتراضات خیابانی جان خود را از دست داد.

عکس‌های او تا به حال چندین بار مورد تحسین مجله‌ها و روزنامه‌های سراسر جهان قرار گرفته‌اند؛ وی تا به حال چندین جایزه را به خاطر عکس‌های خود دریافت کرده است که از آن جمله دریافت مدال طلای رابرت کاپا که یکی از ارزشمندترین جوایز در بخش عکاسی جنگی است.

در این میان نیز یک عکاس انگلیسی به نام گای مارتین در هنگام پوشش درگیری‌های لیبی به شدت مجروح شد و روزنامه نیویورک تایمز نیز در این زمینه گزارش داد عکاسی دیگر به نام مایکل کریستوفر براون هم مجروح شده است. اما گزارشات جدیدتری درباره وضعیت جسمانی او موجود نیست.

مرگ خبرنگار رویترز در عراق

چندی قبل یکی از خبرنگاران رویترز هم در حمله‌ی افراد مسلح به یک ساختمان دولتی در عراق کشته شد.

این خبرنگار 30 ساله‌ی رویترز که از سال 2004 با خبرگزاری رویترز در عراق همکاری داشته و نیز به عنوان فیلمبردار برای چندین سازمان رسانه‌یی دیگر فعالیت می‌کرده در حمله‌ی افراد مسلح به یکی از ساختمان دولتی در شهر تکریت عراق کشته شد.

کشته شدن سه خبرنگار هندی

به گفته یک نهاد نظارتی هند جیوتیرموی دی، خبرنگار پیشکسوت هندی سومین خبرنگاری است که طی شش ماه گذشته در این کشور کشته شده است.

وی یکی از خبرنگاران پیشکسوت این کشور بود که در حوزه نفت فعالیت داشت و نزدیک 20 سال اخبار مربوط به فساد مالی را پوشش می‌داده که در حمله چهار موتور سوار مسلح به ضرب گلوله کشته شد و گمانه‌زنی‌ها حاکی است که وی به دستور سرکردگان مافیای نفت در هند کشته شده است و همچنین گفته میشود که او همکاری‌هایی با CNN داشته است.

کشته شدن چهارمین خبرنگار در فیلیپین

فیلیپین نیز شاهد کشته شدن چهارمین خبرنگار خود در سال 2011 بود.

یک خبرنگار رادیویی در فیلیپین در راه بازگشت به خانه به ضرب گلوله کشته شد و تعداد خبرنگاران کشته شده در این کشور در سال جاری میلادی به 4 تن رسید. پلیس فیلیپین اعلام کرد که دو شاهد که پیکر خونین رومئو اوله‌آ، خبرنگار رادیویی کشته شده را به بیمارستان منتقل کردند، گفته‌اند که صدای شلیک چند گلوله را شنیده‌اند.

او که تحلیلگر تندروی رادیویی بود و برای شبکه رادیویی DWEB-FM فعالیت می‌کرد و گمانه‌زنی‌ها حاکی است که وی در ارتباط با شغلش به قتل رسیده است.

به گزارش سرویس رسانه ایسنا، چندی پیش گوگل برای گرامی‌داشتن یاد خبرنگاران کشته‌شده در سراسر جهان یک کانال یوتیوپ راه‌اندازی کرد و صفحات خبری آنلاین خود را ارتقاء بخشید.

این کانال یوتیوب به فعالیت‌های کاری و زندگی خبرنگاران کشته‌شده در سراسر جهان اختصاص دارد و آدرس آن youtube.com/journalistsmemorial است و از آن به عنوان نسخه دیجیتال مراسم سالانه یاد‌بود خبرنگاران کشته‌شده توسط نیوزیوم نام برده می‌شود.

نهاد نیوزیوم هر سال مراسمی را برای گرامی‌داشت یاد و خاطره خبرنگارانی که در حین انجام فعالیت‌های رسانه‌یی جان خود را از دست داده‌اند، برگزار می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر