۱۳۹۰ تیر ۲۵, شنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی آنلاین و کسب‌وکارهای کوچک

Posted: 16 Jul 2011 07:46 AM PDT

ماهنامه‌ی دنیای کامپیوتر و ارتباطات، محمدمهدی مولایی - رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی فضای مجازی در سال‌های اخیر، دنیای تجارت و بازاریابی را تحت تأثیر قرار داده‌اند. آمارها نشان می‌دهد در میان شیوه‌های گوناگون بازاریابی آنلاین، به‌کارگیری انواع مختلف رسانه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر رو به‌رشد بوده است.

یکی از جدیدترین آمارها در این حوزه را امریکن اکسپرس اوپن (American Express OPEN) به‌تازگی منتشر کرده است. این آمار بخشی از پژوهشی است که در ده سال گذشته به‌طور منظم هر سال دوبار درباره کسب‌وکارهای کوچک (Small Businesses) در امریکا انجام می‌شود.

در جدیدترین نوبت این پژوهش پیمایشی، از ۷۲۸ نفر از مدیران یا صاحبان شرکت‌های کوچک (با تعداد کارکنان کمتر از ۱۰۰ نفر) به‌عنوان نمونه به‌صورت تلفنی درباره انواع شیوه‌هایی که برای بازاریابی در فضای مجازی به‌‌کار می‌برند پرسیده شده است.

نتایج نشان دهنده‌ افزایش استفاده از انواع مختلف رسانه‌های اجتماعی است. در بهار سال ۲۰۱۱ حدود ۴۴ درصد کسب‌وکارهای کوچک امریکا از انواع مختلف رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.


تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین

در این گزارش مهم‌ترین شیوه‌های بازاریابی اینترنتی به‌کارگیری وب‌سایت برای شرکت، بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو، ارسال ایمیل‌های گروهی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی آنلاین، تبلیغاتِ پرداخت به ازای کلیک، تبلیغاتِ بنری، تبلیغاتِ پاپ‌آپ، استفاده از وبلاگ‌ها و پادکست‌ها برشمرده شده‌اند.

آمارها نشان می‌دهند به‌کارگیری همه‌ این تاکتیک‌های بازاریابی در سه سال گذشته رشد داشته است (آمار کامل رشد هر کدام از شیوه‌های بازاریابی آنلاین در جدول شماره ۱ نشان داده شده است).

در این میان بیشترین افزایش استفاده مربوط به انواع رسانه‌های اجتماعی است. استفاده از انواع شبکه‌های اجتماعی آنلاین که در سال ۲۰۰۹ در حدود ۱۵ درصد بوده است، در کمتر از دو سال به حدود ۳۵ درصد رسیده که رشدی بیش از دو برابر را نشان می‌دهد. استفاده شرکت‌ها از وبلاگ‌ها هم در دو سال گذشته از سه درصد به حدود ۱۲ درصد رسیده که نشان‌دهنده‌ افزایشی چهار برابری است.


کدام رسانه‌های اجتماعی در صدر هستند؟

از میان تعداد بسیار زیاد شبکه‌های اجتماعی، آمار استفاده از فیس‌بوک در صدر قرار دارد. همان‌گونه که برای کاربران عادی اینترنت فیس‌بوک محبوب‌ترین شبکه‌ اجتماعی است، برای کسب‌وکارهای کوچک هم این وب‌سایت پرکاربردترین است.

درحالی که در پاییز سال ۲۰۱۰ حدود ۲۷ درصد شرکت‌های کوچک از فیس‌بوک استفاده می‌کردند، این آمار در بهار ۲۰۱۱ به‌حدود ۳۵ درصد رسیده است. پس از فیس‌بوک به‌ترتیب لینکدین، توییتر، وبلاگ‌ها، یوتیوب، مای‌اسپیس و فوراسکور در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در مجموع ۴۴ درصد کسب‌وکارهای کوچک امریکایی از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که نسبت به شش ماه گذشته رشد پنج درصدی داشته است.

در این پیمایش تلفنی همچنین از مدیران و صاحبان شرکت‌ها پرسیده شده که تصور می‌کنند چه کسی می‌تواند به تجارت آنها کمک بیشتری کند؟
۱۴ درصد پاسخ‌گویان گفته‌اند که ترجیح می‌دهد یک حسابدار را استخدام کنند، حدود ۹ درصد پاسخ‌شان یک متخصص رسانه‌های اجتماعی بوده است و حدود شش درصد نیز کارشناس بازاریابی و تبلیغات یا یک نماینده فروش را ترجیح داده‌اند.

این آمار نیز نشان‌دهنده رشد جایگاه شغلی متخصصان رسانه‌های اجتماعی هم‌زمان با رشد تعداد کاربران این رسانه‌هاست.

روپرت مرداک در یک آگهی از مردم بریتانیا عذرخواهی کرد

Posted: 16 Jul 2011 07:38 AM PDT

بی.بی.سی - هفته‌نامه نیوز آو د ورلد، متعلق به روپرت مرداک، غول رسانه‌ای جهان، در یک آگهی یک صفحه‌ای با امضای آقای مرداک که در شماره‌های روز شنبه، ۱۶ ژوئیه (۲۵ تیر) روزنامه‌های بریتانیا منتشر شده است، به دلیل "اشتباهات جدی" عذرخواهی کرده است.

در این آگهی آمده است: "به دلیل اشتباهات جدی که رخ داد، متأسفیم."

به دنبال رسوایی‌هایی که درباره شنود تلفن‌ها از سوی هفته نامه متعلق به مؤسسه رسانه‌ای نیوز کورپوریشن در بریتانیا به وجود آمد، ربکا بروکس، مدیرعامل "نیوز اینترنشنال"، و لس هینتون، از مدیران اجرایی شرکت نیوز کورپوریشن، روز جمعه، ۱۵ ژوئیه استعفا دادند.

در آگهی عذرخواهی این شرکت، از این که سریعا برای "حل و فصل مسائل" اقدام نشده، ابراز تأسف شده است.

در این آگهی که روپرت مرداک آن را امضا کرده، آمده است: "دریافتم که عذرخواهی ساده، کافی نیست. در روزهای آینده، ما گام‌های محکم و بیشتری برای حل مسائل برمی‌داریم و ضررهایی را که وارد کرده‌ایم، جبران خواهیم کرد. در این مدت شما خبرهای بیشتری از ما خواهید شنید."

در عین حال، دفتر نخست‌وزیری بریتانیا اعلام کرده است که اندی کلسون، از سردبیران سابق هفته‌نامه نیوز آو د ورلد در ماه مارس امسال، بعد از آن که از سمتش به عنوان مدیر ارتباطات نخست‌وزیر بریتانیا استعفا داد، در چکرز، اقامتگاه غیررسمی نخست وزیر بریتانیا، به سر برده است.

همچنین فهرست مهمانان آقای کامرون در اقامتگاه غیررسمی‌اش نشان می‌دهد که او در سال میلادی گذشته، دو بار با ربکا بروکس، یکی دیگر از سردبیران سابق نیوز آو د ورلد دیدار کرده است.

آقای کامرون همچنین یک بار در ماه نوامبر میزبان جیمز مرداک، پسر روپرت مرداک و مدیر امور بین‌الملل مؤسسه نیوز اینترنشنال و همسر او بوده است.

در همین حال جود لا، هنرپیشه سینما هم با طرح اتهاماتی درباره شنود تلفنی، از روزنامه سان شکایت کرده است. او چهار گزارشی را که در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ میلادی در نشریه سان منتشر شده‌اند، دلیل شکایتش اعلام کرده است.

یک سخنگوی مؤسسه نیوز اینترنشنال این خبر را اقدامی "به شدت بدبینانه و عمدی" برای ربط دادن نشریه سان به موضوع شنود تلفنی خواند.

مسئولیت شدید

انتظار می‌رود روز سه‌شنبه آینده، ربکا بروکس به همراه روپرت و جیمز مرداک در مقابل اعضای هیأت تحقیق پارلمان بریتانیا که پرونده شنودهای تلفنی در این کشور را بررسی می‌کند، حاضر شوند.

خانم بروکس در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳ میلادی سردبیر نیوز آو د ورلد بود. یعنی زمانی که گفته می‌شود تلفن همراه یک دختر نوجوان که به قتل رسیده بود، دستکاری شده است.

ربکا بروکس در بیانیه استعفای خود از سمت مدیر اجرایی نیوز اینترنشنال، تصریح کرد که "در قبال افرادی که در این ماجرا آسیب دیده‌اند، احساس مسئولیتی بسیار سنگین می‌کند."

خانم بروکس که ۴۳ سال دارد و برای ۲۲ سال در موسسه نیوز اینترنشنال کار کرده است، نوشت: "می‌خواهم تاکید کنم که چقدر از بابت اقدامی که الان به انجامش پی برده‌ایم، متاسفم."

گزارش شده است که دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، استعفای خانم بروکس را "تصمیمی درست" خوانده است.

استعفای هینتون

لس هینتون، مدیرعامل شرکت رسانه‌ای داوجونز هم از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۷ میلادی رئیس نیوز اینترنشنال بوده و برای بیش از ۵ دهه با روپرت مرداک همکاری کرده است.

آقای هینتون در یک بیانیه تصریح کرد که از "آنچه ظاهرا در حال رخ داده بود" بی‌خبر بوده است، ولی به نظرش بهتر است که استعفا دهد.

دسترسی به اینترانت ملی و اینترنت جهانی تعریف‌های مشخصی خواهند داشت

Posted: 16 Jul 2011 07:38 AM PDT

هفته‌نامه‌ی عصر ارتباط - اینترانت کشوری که در سال های اخیر با نام های اینترنت ملی، اینترنت حلال و اینترنت پاک نیز خوانده شده تا پیش از پایان برنامه پنجم توسعه راه اندازی خواهد شد و به صورت تفکیک شده از اینترنت به کاربران واگذار می شود.

گرچه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی معتقد است که شبکه ملی اطلاعات را نمی‌توان از اینترنت جدا کرد و از نظر اقتصادی هم این کار به صرفه نیست اما وزارت ارتباطات مدعی است که مکلف به راه‌اندازی آن شده است.

با راه‌اندازی اینترانت یا اینترنت ملی در کشور سرعت دسترسی کاربران به سایت‌های داخلی افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت اما به دنبال آن موضوع دسترسی به اینترنت با حاشیه‌های تازه‌ای مواجه خواهد شد.

گرچه راه‌اندازی اینترانت کشوری موضوع غریبی در دیگر کشورهای دنیا نیست اما ماهیت اینترنت ملی که قرار است در ایران راه‌اندازی شود، مدل بومی شده و پیاده شده در کشورهایی همچون چین است که ایران نیز از آن الگوبرداری کرده است و برهمین اساس هم مرکز پژوهش‌های مجلس استفاده از محتوای موجود بر بستر اینترنت را یک فرصت برای کشور می‌داند و برای مقابله با تهدیدهایی که در این حوزه وجود دارد، وضع قوانین بازدارنده را پیشنهاد داده است.

علی حکیم جوادی، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این باره به خبرنگار ما گفت: «چنین پروژه‌هایی برای اولین بار نیست که در کشور ما پیاده‌سازی می‌شوند بلکه دیگر کشورها هم تجربیاتی در این زمینه دارند».

او افزود: «درحال حاضر طرح خودمان را پیاده می‌کنیم اما در نهایت مدل پیچیده‌ای نیست و مفهوم کامل‌تر این پروژه شبکه ملی اطلاعات است».

رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای آغاز این پروژه و اجرای آن در ابعاد کوچک‌تر و سپس اجرای آن در گستره ملی، از مجریان پروژه خواسته است تا در مرحله نخست اتصال برخی مدارس از طریق این شبکه انجام شود تا تست‌های آزمون و خطا روی آن انجام شود.

از سوی دیگر، شبکه علمی کشور که سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به نمایندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پروانه اپراتوری آن را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرده، قرار است از طریق اینترنت ملی و روی آدرس‌های عددی اینترنتی نسخه 6 راه‌اندازی شود تا مشخص شود چگونه می‌توان با پهنای باند بالا تعداد زیادی از مجموعه‌ها را به یکدیگر متصل کرد و سپس آن را در سراسر کشور و با عنوان شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی کرد.

به گفته حکیم‌جوادی، راه‌اندازی اینترنت ملی در دنیا به لحاط فنی در دو مدل پیاده‌سازی شده است. یک مدل را اصطلاحا منطقی می‌گویند که با تعریف آدرس‌های IP اتفاق می‌افتد.

او گفت: «در این روش دو آدرس IP در اختیار کاربر قرار داده می‌شود که یکی IP آدرس ویژه دسترسی به اینترانت و سایت‌های داخلی و دیگری برای دسترسی به اینترنت خواهد بود».

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران معتقد است: «با مهاجرت ایران از آدرس‌های IP نسخه 4 به 6 عملا امکان این جداسازی از طریق آدرس‌های IP در آینده فراهم خواهد شد».

مدل دیگر پیاده شده در دنیا در لایه فیزیکی است که حکیم‌جوادی درباره آن توضیح داد: «با تعریف‌هایی که در لایه فیزیکال صورت می‌گیرد، امکان مسیردهی داخلی و خارجی فراهم شده و می‌توان آنها را از یکدیگر جدا کرد تا دسترسی به اینترنت و اینترانت تعریف‌های مشخص شده‌ای داشته باشند».

او گفت: «درحال حاضر و در مرحله انجام تست‌ها هر دو مدل درحال پیاده‌سازی است و ممکن است در برخی جاها جداسازی این دو شبکه به‌صورت منطقی و در برخی نقاط دسترسی دیگر به صورت فیزیکی انجام شود و هر دوی آنها به راحتی در کشور قابل اجرا است و به زودی در عمل مشخص خواهد شد که ایران چه مسیری را پیاده‌سازی خواهد کرد».

حکیم‌جوادی افزود: «وقتی این دو طرح به موازات هم پیش می‌روند، چند پارامتر سرعت، دقت و سرمایه‌گذاری جهت اصلی را مشخص خواهد کرد. جداول تعیین این موارد در دست تهیه و آماده‌سازی است تا به تصویر نهایی برسیم که با چه مدلی امکان این جداسازی فراهم می‌شود».

او تشخیص جداسازی این دو شبکه برای کاربر نهایی را مربوط به سرعت دسترسی به دیتاهای مورد درخواست او دانست و گفت: «وقتی شبکه اینترنت ملی پیاده‌سازی شود، چنانچه کاربر قصد دسترسی به اطلاعات داخل کشور را داشته باشد، این اطلاعات با سرعت بسیار بالا در اختیار او قرار می‌گیرد و با سرعت بالایی نیز می‌توان با بخش داخلی دیگری در تماس بود اما در صورت مراجعه به شبکه اینترنت سرعت کاربر تغییر خواهد کرد».

حکیم‌جوادی در این باره گفت: «ممکن است کاربری پهنای باند 128 کیلوبیتی برای استفاده از اینترنت دریافت کند اما وقتی می‌خواهد از خدمات دولت الکترونیکی استفاده کند و به دستگاه‌های دولتی و بخش‌های مختلف متصل شود، از سرعت قابل توجهی برخوردار خواهد بود و البته با سرعت کمتری و براساس پهنای باند اینترنت خود به شبکه اینترنت متصل شود».

جداسازی دو شبکه اینترنت و اینترانت از یکدیگر و تفکیک سرعت دسترسی به آنها موضوعی است که در برنامه پنجم توسعه به عنوان یک تکلیف قانونی برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته شده و براساس آن رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده داده است که تا پیش از پایان عمر 4 ساله برنامه پنجم سرعت 20 مگابیتی دسترسی به سایت‌های میزبانی شده در داخل کشور و خدمات دولت الکترونیکی فراهم خواهد شد.

بیماران آنلاین؛ پزشکان تحت وب

Posted: 16 Jul 2011 07:31 AM PDT

روزنامه‌ی فناوران اطلاعات، نسترن صائبی - آیا تا به حال شده که پزشک برای درمان به خانه‌تان بیاید و بدون اینکه از خانه خارج شوید، مراحل درمان را طی کنید؟

توماس اف دوایر (Thomas F. Dwyer)، روانپزشک ماساچوستی در مقاله‌ای که در نشریه آمریکایی پزشکی روانی به چاپ رسانده، می‌گوید که وی پنج سالی است که روانپزشکی از راه دور را از طریق ویدیو کنفرانس تجربه می‌کند و معتقد است که روانپزشکان و بیماران به راحتی با این روش درمان کنار می‌آیند. وی پیش‌بینی می‌کند که اگر برنامه‌ریزان مربوطه بتوانند پاسخگوی درخواست‌های غیر منطقی برخی کاربران باشند، این پدیده با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

کمی صبر کنید: به نظر می‌رسد که این مقاله 40 سال پیش نوشته شده و در واقع دارد می‌گوید که سیگنال‌های ریزموج تلویزیونی برای اتصال یک کلینیک ماهواره‌ای به بیمارستان ماساچوست در بوستون به کار گرفته شد. اما موضوع اینجاست که امروزه حتی با وجود نیروی قدرتمندی چون اینترنت، هنوز درمان مجازی شکل نگرفته است. البته ناگفته نماند که چندین شرکت نوپا در تلاشند تا نگرش چند دهه پیش دکتر دوایر را به واقعیت تبدیل کنند. لین بوفکا، روانپزشک و یکی از اعضای انجمن روان‌شناختی آمریکا می‌گوید: درمان از طریق اینترنت شاید بتواند دسترسی به پزشک را برای کسانی که تمایل یا توان رفتن به مطب پزشک را ندارند، فراهم آورد. طرفداران «درمان مبتنی بر اینترنت» روشی را پیشنهاد می‌دهند که از آن برای بیماران با شرایط خاص نظیر افسردگی و اضطراب استفاده می‌شود. در یکی از شماره‌های نشریه لنسنت (Lancent) که در سال 2009 به چاپ رسید، گروهی از محققان گزارش دادند که توانسته‌اند از راه دور بیماران خود را که به افسردگی مبتلا بودند، درمان کنند.

اما شرکت‌های حامی درمان آنلاین باید با کج خلقی‌ها یا پشتیبانی نکردن شرکت‌های بیمه نیز کنار بیایند. شرکت‌های بیمه بسیاری از ایالت‌های آمریکا نیازی ندارند که بیمه شوندگان برای خدمات سلامت از راه دور حق بیمه بپردازند و این بازپرداخت (میزان هزینه‌ای که شرکت بیمه باید بابت درمان بپردازد) می‌تواند کمتر از درمان حضوری بیماران باشد. این در حالی است که به طور مثال، یکی از شرکت‌های بیمه پزشکی با نام Medicare تنها در مواردی هزینه درمان را از طریق بیمه پرداخت می‌کند که بیمار در مناطق دور افتاده باشد و یا تعداد پزشکان آن منطقه انگشت شمار باشند. یکی از شرکت‌هایی که سعی می‌کند به صورت آنلاین به درمان بیماران بپردازد، Cope Today است که در کارولینای شمالی واقع شده است. تانیا اس ملیک، مدیر اجرایی آن می‌گوید: این شرکت که از سال 2010 کارش را شروع کرده، در حال همکاری با گارد ملی کارولینای شمالی است تا به طور آزمایشی خدمات پزشکی آنلاین ارایه دهد. البته این مرکز درمان افرادی را که از طریق اینترنت به آگهی‌های این مرکز با عناوین "مشاوره آنلاین" یا "درمان اضطراب" برخورده‌اند و به صورت آنلاین با آن ارتباط برقرار کرده‌اند آغاز کرده است. Cope Today به مشتریان آینده امکان خواهد داد که به فهرست روانپزشکان این مرکز دسترسی پیدا کنند و با انتخاب یکی از این پزشکان از طرق مختلفی چون ویدیو کنفرانس، تلفن یا چت آنلاین با آنها مشاوره کنند. بر اساس مبلغی که متخصصان این مرکز برای درمان بیماران تعیین کرده‌اند، 10 دقیقه اول مشاوره بیماران رایگان است، ولی از 10 دقیقه به بعد به ازای هر 15 دقیقه، 35 دلار حق درمان از آنها گرفته می‌شود. ملیک می‌گوید: مدت زمان میانگین هر مشاوره 43 دقیقه است. البته وی در مورد اینکه چند درصد از بیماران برای جلسات بعدی نیز باید تحت معالجه آنلاین قرار بگیرند، میزانی اعلام نکرد.وی می‌افزاید: ارایه خدمات به کسانی که فقط بابت درمان‌های فیزیکی پول پرداخت می‌کنند، کار بسیار دشواری است. اما وی امیدوار است افرادی را در این مرکز استخدام کند که بتوانند روش‌هایی را برای دریافت حق درمان ارایه دهند.

وی می‌افزاید: فکر نمی‌کنم که بتوانیم به اندازه کسب‌وکارهایی که رو در رو با مشتریان ارتباط دارند، موفق باشیم.

یکی دیگر از شرکت‌های ارایه خدمات سلامت از راه دور HealthLinkNow در ساکرامنتو است که کارش را از ماه مه گذشته شروع کرده و سعی دارد که به جای کاربران آنلاین خانگی، مشتریان سازمانی نظیر اتاق‌های اورژانس بیمارستان‌ها را به خود جلب کند.

بارب جانستون، مدیر اجرایی HealthLinkNow می‌گوید: ما در حال جست‌وجوی سازمان‌ها یا شرکت‌های بزرگی هستیم که کارمندان آنها به دنبال خدمات پزشکی از راه دور از جمله خدمات سلامت روانی هستند. این افراد به جای اینکه مرخصی ساعتی یا روزانه بگیرند و به مراکز پزشکی مراجعه کنند، ترجیح می‌دهند که در محل کار خود بمانند و از راه دور درمان شوند. بخشی از خدمات پزشکی به صورت خصوصی در اتاق مراکز درمانی ارایه می‌شود و افراد نگران نیستند که کسی از وضعیت بیماری‌شان بویی ببرد. جلسات درمان آنلاین یا درمان الکترونیکی نیز به همین منوال است و بیماران با خود فکر می‌کنند: هیچ کس نخواهد فهمید!

معایب درمان از راه دور

درمان از راه دور نیز همانند هر پدیده مدرن دیگر معایبی نیز دارد و آن این است که درمان بیماری از طریق خواندن کلماتی که بیمار تایپ می‌کند و همچنین ندیدن وضعیت ظاهری بیمار بسیار سخت و گاهی نشدنی است.

شاید بتوان گفت که ویدیو کنفرانس از این حیث نسبت به وسایل ارتباطی دیگر نظیر تلفن و چت آنلاین بسیار بهتر است و پزشک با دیدن وضعیت ظاهری بیمار و نحوه صحبت کردن وی می‌تواند او را درمان کند. ملیک می‌گوید: درمان رو در رو مزیت‌های بسیاری دارد. از جمله آنها می‌توان به این مورد اشاره کرد که زمانی که بیمار افسرده می‌خواهد به صورت رو در رو پزشکش را ملاقات کند، مجبور است که از جایش بلند شود، لباس بپوشد و از خانه بیرون بیاید و به کلینیک برود. خود این فرآیند تا حدودی باعث بهبودی بیمار می‌شود. در حالی که این موارد در درمان‌های از راه دور وجود ندارد.

ماموریت‌های جدید تلویزیون: آموزش سبک زندگی صحیح و پوشش طرح بسیج سازندگی

Posted: 16 Jul 2011 07:31 AM PDT

خبرگزاری ایسنا - شبکه‌های سیما طرح بسیج سازندگی را پوشش می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی سیما، این طرح در تابستان امسال و در قالب 1100 گروه از استادان و نخبگان ، دانشجویان و دانش آموزان به عنوان نمادی از روحیه جهادی و انقلابی برگزار می‌شود.

پوشش مناسب طرح بسیج سازندگی در سال جهاد اقتصادی و توجه به این مهم از اولویت‌های معاونت سیما است که در قالب برنامه‌های تلویزیونی به آن پرداخته می شود.

*سبک زندگی صحیح در سیما ترویج می شود

شبکه های سیما سبک زندگی صحیح را برای مخاطبان خود تبیین و ترویج می کنند.

به گزارش ایسنا روابط عمومی سیما خبر داد: ترویج سبک زندگی صحیح بر اساس آموزه های دینی و میراث ایرانی ـ اسلامی یکی از مأموریت های شبکه‌های سیما است.

با توجه به تهاجم گسترده فرهنگی غرب و هدف قرار دادن ارزش ها و بنیان خانواده، به ویژه از طریق رسانه‌های مخرب، اهتمام رسانه ملی برای ارایه سبک زندگی نمونه اسلامی ایرانی است.

برنامه‌های سیما مخاطبان خود را با روش های زندگی صحیح با بهره گیری از آموزه های انسان ساز و اخلاقی دینی اسلامی ، آشنا خواهند کرد.

این برنامه ها به زودی در جدول پخش شبکه ها قرار خواهد گرفت.

عذرخواهی گوگل به‌خاطر ارسال هرزنامه به کاربران گوگل‌پلاس

Posted: 16 Jul 2011 07:31 AM PDT

یکی از مدیران ارشد گوگل به خاطر بروز مشکلات فنی در شبکه اجتماعی گوگل پلاس و ارسال هرزنامه‌ها و دعوتنامه‌های متعدد از کاربران این شبکه عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا، ویک گاندروتا به خاطر بروز مشکلات فنی در شبکه اجتماعی گوگل پلاس و ارسال هرزنامه‌ها و دعوتنامه‌های متعدد از کاربران این شبکه عذرخواهی کرد.

ویک گاندروتا خاطر نشان کرد: به خاطر بروز مشکل در یکی از سرویس‌های پشتیبانی گوگل‌پلاس به مدت 80 دقیقه تعداد زیادی دعوت‌نامه ارسال شد که هم اکنون مشکلات مذکور رفع شده است.

وی از کابران این شبکه اجتماعی عذرخواهی کرد؛ پیش‌تر نیز گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این که هرزنامه نویس‌ها با ارسال ای‌میل‌های جعلی، کاربران را در ظاهر به عضویت در شبکه اجتماعی گوگل دعوت می کنند.

پس از آنکه گوگل با هیاهوی بسیار، محصول تازه خود یعنی شبکه اجتماعی گوگل پلاس را رونمایی کرد، هرزنامه نویس‌ها هم به تکاپو افتاده‌اند تا از این وضعیت به نفع خود بهره‌برداری کنند.

بنا بر این گزارش، گوگل پلاس به سوژه جدید بزهکاران سایبری برای سرکیسه کردن کاربران تبدیل شده است؛ هکرها با ارسال یک سری ای‌میل‌های جعلی که در ظاهر مشابه دعوت نامه‌های عضویت در گوگل پلاس است، قصد دارند کاربران را فریب دهند.

شکل و شمایل این ای‌میل‌ها، تقلیدی از ای‌میل‌های دعوت‌نامه‌یی است که افراد برای دوستان خود می‌فرستند تا آن‌ها هم بتوانند در گوگل پلاس عضو شوند.

گوگل پلاس مانند بسیاری از دیگر پروژه‌های شرکت گوگل، در ابتدا در اختیار تعداد بسیار محدودی از کاربران قرار گرفته و چندماه بعد، به شکل عمومی در دسترس همه کاربران خواهد بود. بر همین اساس در حال حاضر این دعوت نامه‌ها از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردار است.

گراهام کلولی - مشاور ارشد فناوری در شرکت امنیتی سوفوس - با هشدار نسبت به این که کاربران نباید این ای‌میل‌های قلابی را باور کنند، اظهار کرد: کلیک بر لینکی که در ای‌میل تعبیه شده، شما را به شبکه اجتماعی گوگل نمی‌رساند بلکه با این کار، شما از یک سایت فروش دارو سر در می‌آورید که در آن سعی شده داروهایی همچون سیالیس و لویترا به افراد فروخته شود.

با توجه به تب عضویت در گوگل پلاس که دامنگیر کاربران شده است، به نظر می‌رسد افراد ناآگاه یا کم توجه نمی‌توانند در مقابل پیشنهاد این ای‌میل یعنی عضویت در شبکه اجتماعی گوگل مقاومت کنند. همین امر میزان موفقیت هرزنامه‌نویس‌ها را افزایش می‌دهد.

فروش 4.5 میلیون نسخه از آخرین شماره روزنامه «نیوز او د ورلد»

Posted: 16 Jul 2011 07:31 AM PDT

گزارش‌های جدید حاکی است که از آخرین شماره روزنامه "اخبار جهان" (News Of The World) بیش از 4.5 میلیون نسخه به فروش رفته و این در حالی است که رسوایی شنود مکالمات تلفنی مرتبط با این روزنامه وارد مرحله‌ای جدید شده است.

به گزارش ایسنا، آخرین شماره روزنامه "اخبار جهان" با تیتر اول "از شما تشکر می‌کنیم و خداحافظ"، بیش از 4.5 میلیون نسخه فروخت و این در حالی است که "اخبار جهان" روزانه 2.66 نسخه به فروش می‌رساند؛ بنابر‌این فروش آخرین شماره نزدیک به 70 درصد نسبت به شماره‌های عادی افزایش نشان می‌دهد.

اما امروز اخبار دیگری درباره کشیده شدن پای 2 روزنامه دیگر انگلیسی به رسوایی شنود مکالمات، منتشر و غول رسانه‌یی روپرت مرداک با اتهامات جدیدی مواجه شد.

اخبار منتشر شده مبنی بر این بود که دو روزنامه سان و ساندی تایمز متعلق به روپرت مرداک، نیز به شنود مکالمات تلفنی در انگلیس اقدام کرده‌اند.

بر اساس این گزارش تلفن شخصی گوردن براون، نخست وزیر سابق انگلیس شنود شده و اطلاعات حساب بانکی و نیز اطلاعات مربوط به بیماری پسر وی فاش شده است.

همچنین اطلاعاتی منتشر شده است که براون برای دست یافتن به اطلاعاتی از ملکه الیزابت دوم به محافظ وی رشوه پرداخت کرده است که این مسئله جان وی را به خطر می‌اندازد. چنانچه این اتهامات که به دو روزنامه انگلیسی وارد می‌شود، ثابت شود، مرداک بیش از پیش تحت فشار قرار می‌گیرد.

در تازه‌ترین مورد از رسوایی‌های مربوط به شنود تلفنی توسط این نشریه، بی.بی.سی اعلام کرد، شواهدی در دست است که نشان می‌دهد یکی از افسران پلیس که مسئول محافظت از خانواده سلطنتی بریتانیا بوده، در ازای دریافت پول از خبرنگاران این روزنامه، اطلاعات و شماره تماس برخی از اعضای خانواده سلطنتی را در اختیار آن‌ها گذاشته است.

یکی از خبرنگاران این شبکه تلویزیونی گزارش داد: این موضوع در ایمیل‌هایی که توسط مسئولان این روزنامه در اختیار پلیس قرار گرفته برملا شده است. این اقدام موجب شده این تصور ایجاد شود که در برقراری امنیت خاندان سلطنتی انگلیس اهمال صورت گرفته است.

جرمی هانت، وزیر فرهنگ انگلیس، گفت: من سعی دارم به جامعه این اطمینان خاطر را بدهم که در پیگیری این موضوع انصاف و بیطرفی را مد نظر دارم. قصد دارم توصیه یک نهاد مستقل را در این مورد بشنوم و آفکام (Ofcom) از این مسئله اطلاع دارد.

همکاری دولت مالزی با هکرها

Posted: 16 Jul 2011 07:31 AM PDT

دولت مالزی تصمیم گرفته است تا با هکرهای اینترنتی که چندی پیش بلای جان سایت‌های دولتی شده بودند، همکاری کند.

به گزارش ایسنا، داتوک فدیلا یوسف ـ معاون وزیر علوم، تکنولوژی و اختراعات مالزی ـ گفت که دولت قصد دارد تا با هدف شناخت بهتر هکرها و به کارگیری استعدادهای آن‌ها در راه درست، با آن‌ها تعامل بیش‌تری داشته باشد.

وی تصریح کرد: مسوولان امنیت سایبری، شورای امنیت ملی، پلیس و کمیسیون ارتباطات و چندرسانه‌یی مالزی باید با این افراد ارتباط داشته باشند تا اینکه بتوانیم به شبکه بزرگی از هکرها دسترسی داشته باشیم. دولت باید قادر به تشخیص میان هکرهای خوب و بد باشد و از آن‌ها برای امنیت بیش‌تر چیز یاد بگیرد.

رییس امنیت سایبری مالزی نیز با تاکید بر لزوم همکاری با هکرها گفت: ما نیاز داریم تا با جوانانی که استعدادهای هکری دارند ارتباط برقرار کنیم. در برخی از مواقع این جوانان از موضوعی ناراحت هستند و به همین دلیل به هک کردن سایت‌ها روی می‌آورند. باید با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم و از استعداد آن‌ها در راه درست استفاده کنیم.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که چند هفته پیش هکرها در اقدامی هم‌زمان بسیاری از سایت‌های دولتی مالزی را مورد حمله قرار داده و از کار انداختند.

اختصاص ۲۵ درصد از سهم بازار به تلویزیون‌های با قابلیت اتصال به اینترنت

Posted: 16 Jul 2011 07:30 AM PDT

پیش‌بینی‌های جدید حاکی است که سازندگان تلویزیون تا سال 2015 بیش از 500 میلیون دستگاه با قابلیت اتصال به اینترنت به فروش برسانند.

به گزارش ایسنا، در گزارش جدید موسسه دیسپلی سرچ آمده است که امسال 25 درصد فروش تلویزیون‌ها به دستگاه‌های دارای قابلیت اتصال به اینترنت خواهد بود و این مقدار تا سال 2015 به 47 درصد می‌رسد.

هم‌چنین این شرکت پیش بینی می‌کند که استفاده از تلویزیون‌های هوشمند با سایزهای بزرگ‌تر از 46 اینچ در آمریکای شمالی، در 4 سال آینده به 35 درصد افزایش یابد.

یکی از محققان این شرکت می‌گوید، گسترش تلویزیون‌های متصل به اینترنت فقط در کشورهای پیشرفته نیست؛ فروشگاه‌های جدید مجهز به سرویس‌های پرسرعت اینترنت هستند و همین موضوع باعث می‌شود مشتریان بیش‌تر به خرید تلویزیون‌های هوشمند متصل به اینترنت ترغیب شوند و علت موفقیت فروشگاه‌ها در زمینه این نوع دستگاه‌ها را هم می‌توان به راحت‌تر شدن اتصالات از طریق وای‌فای مربوط دانست.

توانایی دریافت اطلاعات از طریق اینترنت به صورت مستقل، قابلیت جست‌وجو و پیشنهاد دادن هوشمند، توانایی ارتباط با سایر دستگاه‌هایی که در یک شبکه خانگی وجود دارند از جمله ویژگی‌هایی است که اغلب این دستگاه‌ها دارند.

چین گوگل‌پلاس را فیلتر کرد

Posted: 16 Jul 2011 07:25 AM PDT

دولت چین شبکه اجتماعی تازه راه‌اندازی شده گوگل‌پلاس را فیلتر کرد.

به گزارش ایسنا، با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر در انقلاب‌های مردمی در کشورهای عربی و سقوط دیکتاتورهای مصر و تونس، رژیم کمونیستی چین از بیم عواقب استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی و فعالیت معترضان این رژیم در این شبکه‌ها، مانع دسترسی شهروندان به شبکه نوپای گوگل‌ پلاس (+ Google ) شد.

البته پیش از این گوگل در اعتراض به سانسور گسترده اینترنتی در چین دفتر خود را در این کشور تعطیل کرده و مدیر اجرایی گوگل تا به حال چندین بار از وضعیت آزادی اینترنت در چین انتقاد کرده است.

گوگل پلاس به خاطر داشتن امکانات بیش‌تر از فیس‌بوک رقیب اصلی این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود و با توجه به انتقادات موجود علیه فیس‌بوک راه‌اندازی شده است و انتظار می‌رود مورد استقبال کاربران اینترنت در جهان قرار بگیرد و حتی پیش‌بینی می‌شود شماری از کاربران فیس‌بوک به این شبکه اجتماعی مهاجرت کنند.

به مناسبت ماه رمضان، کویت شبکه‌ی تلویزیونی ماهواره‌ای جدیدی راه‌اندازی کرد

Posted: 16 Jul 2011 07:25 AM PDT

کشور کویت به مناسبت نزدیک‌شدن به ماه مبارک رمضان، شبکه‌ی تلویزیونی ماهواره‌ای «واتانیا» را راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه‌ی تلویزیونی ماهواره‌ا‌ی «واتانیا» که مخصوص پخش سریال‌ها و برنامه‌های مذهبی است، به مناسبت نزدیک‌شدن زمان فرارسیدن ماه مبارک رمضان شروع به کار کرده است.

این شبکه از اول ماه جاری میلادی (10 تیرماه) آغاز به کار کرده است، اما این فقط مرحله‌ی ابتدایی راه‌اندازی آن است؛ «واتانیا» به صورت رسمی از اول ماه مبارک رمضان به روی آنتن می‌رود.

این شبکه علاوه بر سریال‌های ماه رمضان، برنامه‌های مذهبی و مسابقات مختلفی را نیز پخش می‌کند.

بینندگان کویتی می‌توانند هشت ساعت در روز برنامه‌های این شبکه‌ی ماهواره‌ای تازه‌تاسیس را تماشا کنند.

به گزارش تله‌کام پیپر، هشت سریال عربی از این شبکه‌ی تلویزیونی پخش می‌شود.

شبکه دو سیما ۲۴ ساعته می‌شود

Posted: 16 Jul 2011 07:25 AM PDT

شبکه دو سیما همزمان با نیمه‌ی شعبان 24 ساعته می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیرو درخواست معاون سیما و موافقت رییس رسانه ملی، پخش برنامه‌های شبکه دو سیما از نیمه شعبان 24 ساعته می‌شود.

هم اینک شبکه دو سیما با تعریف «کودک، نوجوان و خانواده» از ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد تا 6 صبح برنامه ندارد و در این مدت زمان آنتن شبکه دو به پخش برنامه‌های شبکه سه اختصاص دارد.

طی ماه‌های اخیر برخی شبکه‌های استانی و رادیویی نیز با افزایش مدت زمان پخش مواجه بوده‌اند. بر این اساس سیمای خراسان رضوی و سیمای فارس 24 ساعته شده‌اند؛ شبکه‌های جهان بین و تابان و زاگرس با افزایش مدت زمان پخش برنامه‌های خود 20 ساعته شده‌اند و رادیو آوا هم 24 ساعته شده است.

استفاده زیاد از اینترنت تغییر ساختار فیزیکی مغز را به‌دنبال دارد

Posted: 16 Jul 2011 07:25 AM PDT

یک مطالعه نشان داد: افرادی که زمان زیادی را در فضای اینترنت صرف می کنند نمی‌توانند با زندگی واقعی کنار بیایند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان ان، این مطالعه نشان داد که استفاده زیاد از اینترنت حتی تغییر ساختار فیزیکی مغز را نیز به دنبال دارد.

محققان این پروژه می‌گویند: ما نمی‌توانیم آرام در ایستگاه اتوبوس بنشینیم و منتظر اتوبوس باشیم. این خیلی بد است چرا که مغز ما به آن زمان کم برای استراحت و پردازش اشیا نیاز دارد.

بیشتر افراد نشانه‌هایی از اعتیاد به اینترنت دارند و نمی‌توانند بدون اینترنت زندگی کنند.

دیوید لوی، یکی از این محققان، گفت: زندگی آنلاین به داشتن "مغز ذرتی" منتهی می‌شود. عملکرد چند تکلیفی اینترنت باعث می‌شود تا زندگی عادی کُند و خسته کننده به نظر برسد.

وی افزود: علاوه بر این، گذراندن زمان زیاد در محیط‌های مجازی باعث می‌شود که افراد نتوانند احساسات دیگران را بفهمند.

به‌اشتراک‌گذاری غیرقانونی فایل توسط ۱۸ میلیون فرانسوی در اینترنت

Posted: 16 Jul 2011 07:24 AM PDT

بر اساس آماری که به تازگی منتشر شده بیش از 18 میلیون فرانسوی کاربر اینترنت اهمیت چندانی برای قانون کپی رایت و حقوق مالکیت معنوی قائل نیستند و به طور گسترده در اینترنت فیلم و موسیقی به اشتراک می گذارند.

به گزارش فارس به نقل از بتانیوز، این نقض قانون گسترده مقامات قضایی در فرانسه را وادار به برخوردهای گسترده و تلاش برای شناسایی عوامل این قانون شکنی ها کرده است.

یکی از تازه ترین روشهای به کار گرفته شده از سوی مقامات فرانسوی محدود کردن یا قطع کامل دسترسی به اینترنت برای متخلفان و ناقضان قانون کپی رایت است.

نکته جالب دیگر در مورد فرانسه پایین رفتن سن کاربران اینترنت و به تبع آن افزایش دامنه به اشتراک گذاری غیرقانونی فایل است، به گونه ای که نقض قانون در این زمینه حتی از سوی کاربران 11 ساله هم انجام می شود.

مقامات فرانسوی خود اذعان دارند که قادر به برخورد و مقابله با این تعداد کاربر قانون شکن نیستند و در مجموع تنها برای 470 هزار نفر اخطاریه فرستاده اند که در مورد 20 هزار نفر کار به صدور اخطاریه دوم رسیده است.

در نهایت 10 نفر هم با دریافت اخطاریه سوم تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند. این افراد حداکثر 1500 یورو جریمه می شوند که بعید به نظر می رسد به اندازه کافی بازدارنده باشد.

طراحی جدید گوگل برای یوتیوب

Posted: 16 Jul 2011 07:19 AM PDT

بعد از راه انداختن شبکه اجتماعی گوگل پلاس و آماده‌سازی رابط جدید برای جی‌میل، حالا گوگل طراحی جدیدی برای وب‌سایت Youtube ایجاد کرده است که به آن قابلیت‌های جدیدی می‌افزاید.

به گزارش ایسنا، طبق اطلاعیه بلاگ یوتیوب، رابط جدید یوتیوب آزمایشی است که گوگل آن را "Cosmic Panda" نامیده و برخلاف گوگل پلاس این پروژه برای همه قابل استفاده است.

در این رابط جدید، پس زمینه سفید رنگ ویدیوپلیر با یک پس زمینه خاکستری پررنگ عوض شده است؛ در بالای قاب ویدیو پلیر چند آیکن جدید قرار دارد که به شما اجازه می‌دهد اندازه قاب ویدیو را به راحتی تغییر دهید.

طراحی‌های جدیدی مربوط به صفحات و هم‌چنین ابزارهای ارتقاء یافته‌ی ادیت برای سفارشی کردن کانال‌ها اضافه شدند و از همه بهتر وقتی شما در حال استفاده از مرورگر گوگل کروم هستید، می‌توانید یک ویدیو را در حال اجرا قرار دهید و همزمان به دنبال سایر ویدیوها بگردید و یا کانال‌ها و لیست پخش را عوض کنید.

قابلیت جدید دیگر این است که شما می‌توانید تنظیم کنید که نظرات سایر کاربران را ببینید یا نه؛ در صورت حذف نظرات، در زیر ویدیو پلیر لیستی از ویدیوهای پیشنهادی اضافه خواهد شد. علاوه بر این، Cosmic Panda کار را برای تغییر قالب کانال ها ساده‌تر می‌کند، به صورتی که به کاربران اجازه انتخاب طرح بندی از بین موضوعات سازندگان، وبلاگ نویسان، شبکه‌ها و یک قالب عمومی به نام "everything" را می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر