۱۳۹۰ آذر ۸, سه‌شنبه

8 ابزار ساده و سریع برای مدیریت زمان ارزشمند شما

8 ابزار ساده و سریع برای مدیریت زمان ارزشمند شما

Link to یک فتحی

8 ابزار ساده و سریع برای مدیریت زمان ارزشمند شما

Posted: 28 Nov 2011 11:43 PM PST

پیش از این با هم « 11 گام موثر برای شروع مدیریت زمان » را بررسی کرده بودیم. خدا را شکر آن مقاله مورد استقبال بسیاری از مخاطبین عزیز قرار گرفت. اما چرا واقعا؟ به این دلیل که کارایی ما بدون مدیریت زمان خیلی پایین می‌آید و این مقدمه شکست است!

اما ما برای مدیریت زمان به دو چیز نیاز داریم. اول این که بتوانیم عادات خوبمان را توسعه بدهیم  چون بدون این کار مدیریت زمان به شوخی شبیه است. دومین کار هم استفاده درست از ابزارهای مدیریت زمان است. حالا این برنامه‌ها چی کار می‌کنند؟

گام 5 از 11 گام موثر برای مدیریت زمان :

با استفاده از ابزارهای زیادی که وجود دارد زمان بندی روزانه خودتان را بنویسید و کلاه‌تان را قاضی کنید ببینید کجای کار را اشتباه کردید و کجاها را هم درست رفتید. پشت گوش نندازید خیلی زود عیب و ایرادهای کارتان را متوجه می‌شوید. 

برای این که آن مقاله را تکمیل‌تر کنیم امروز یک لیست تقدیم شما (‌ منبع ) می‌شود که 4 دسته بندی اصلی این ابزارها را با دو مورد آنلاین برای هر کدام خدمت شما معرفی می‌کند. خوبی ابزارهای آنلاین این است که در هر جایی و هر زمانی به سرعت در اختیار شما قرار می‌گیرند. مثلا کافی است از وایمکس بر روی گوشی استفاده کنید تا بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید حتی در دل کوه! 

ببینم دیگر چه بهانه‌ای برای زمان بندی درست کارها می‌ماند :)

تقویم‌ها
Google Calendar در مقابل  30Boxes
تقویم یکی از اساسی ترین وسایل مربوط به مدیریت زمان است که هر چقدر بشود ساده‌تر و سریع‌تر از آن استفاده کرد بهتر است. برای وارد کردن یک قرار کوچک که نباید کلی معطلی بکشید.
تقویم گوگل برای این قضیه عالی است. مخصوصا که می‌توانید چند مدل تقویم ( مثلا خانوادگی و شغلی و … ) داشته باشید. خیلی هم سریع و راه درست است!

30 باکس هم یک جایگزین عالی است اما باز هم نظرم روی تقویم گوگل است. پیشنهاد هم می‌کنم برای انجام دادن کارهای خاص در روزهای خاص از تقویم استفاده کنید و نه کارهایی که مثلا امروز یا فردا باید انجام بدهید و روزمرگی بیشتری دارند.

لیست کارها
Vitalist در مقابل Todoist
این لیستها را اصطلاحا To-do می‌نامند. اگر کلا نمی‌دانید چی هستند بهتر است مقاله « 10 راز برای اینکه مانند یک حرفه‌ای لیست کارهای روزانه درست کنیم » را بخوانید.
اما اگر این مقاله را خواندید و حالا به دنبال ابزار مناسب هستید پیشنهاد ما به شما ویتالیست است. هزارتا نرم‌افزار و سرویس آنلاین مختلف برای این کار هست اما این نرم‌افزار خیلی خوب جواب پس داده است چون هم خیلی ساده و قابل فهم است و هم خیلی سریع.

تودوئیست هم خوب است چون با شکلهای مختلفی لیست کارهای شما را نشان می‌دهد که جذاب است و شما را روشن می‌کند که به چه صورت باید کارها را انجام بدهید.

مدیریت پروژه
Backpack در مقابل Basecamp
شما می‌توانید از یک سرویس To-Do مثل آنهایی که در مورد قبل توضیح دادم استفاده کنید اما اگر درست مدیریت پروژه در دانشگاه پاس کرده باشید می‌دانید که کمی گسترده‌تر از این حرف‌هاست.
بک‌پک وسیله بهتر و ساده‌ای برای این قضیه است چون یک سرویس همه کاره محسوب می‌شود. می‌توانید صفحات مدیریتی را به اشتراک بگذارید یا یک لیست مستقل درست کنید یا برای هر پروژه یک لیست مستقل درست کنید، فایل و نت و عکس اضافه کنید و حتی یک Reminder ( سیستم‌های یادآوری کننده ) شخصی درست کنید.
بعید می‌دانم اما اگر نیازتان بیشتر از این است که بک‌پک بتواند جواب بدهد از بیس کمپ استفاده کنید که پیشکسوت و بزرگ این دسته از برنامه‌هاست :)

مدیریت تماس‌ها
Big Contacts در مقابل High Rise
این سرویسها مثلا قرار است یک دفترچه تلفن ساده باشند. اما وقتی بفهمید همان سازندگان Backpack و Basecamp آنها را ساخته‌اند حدس خواهید زد که آنها چیزی فراتر از اینها هستند.
این دو سرویس شماره تلفن‌ها و ایمیل‌ها را که جمع می‌کنند هیچ! اگر برای هر کاربری یادداشتی بگذارید یا برای هر تماسی که داشتید نکته‌ای بنویسید و حتی قرار ملاقات‌های شما را هم ذخیره می‌کنند. اگر کاری هم باید بکنید به شما گوشزد می‌کنند.

اگر ارتباط بیشتری با مخاطب خاصی دارید این سرویسها عالی هستند. به نظر می‌رسد بیگ کانتکس بهتر جواب داده است. با خیال راحت به او یا های رایز اطلاعات‌تان را بسپارید و از سرعت و راحتی استفاده آنها لذت ببرید.

حالا کجا هستیم؟ با برنامه ریزی درست و استفاده از ابزارهای آنلاین قدرتمند این پست کلی وقت اضافه به دست آورده‌ایم. می‌توانیم این وقت اضافه را با عزیزانمان بگذرانیم یا خودمان را به یک چای لب‌سوز و لب دوز مهمان کنیم. لطفا یک فنجان قهوه هم برای من دم کنید :)

** لطفا علاوه بر مشترک شدن ( برای آگاه شدن از مطالب آینده ما درباره مدیریت زمان )، مقالات تگ مدیریت زمان ما را هم دنبال کنید.

با این دکمه به سرعت می‌توانید به ما نظر خود را بگویید


http://1fathi.com/Advertise/banner-468.png

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر