۱۳۹۲ مرداد ۱۱, جمعه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


جعبه‌ای برای اتصال تلویزیون به اینترنت

Posted: 02 Aug 2013 08:01 AM PDT

جعبه Now TV دستگاه کوچکی است که امکان اتصال بی سیم تلویزیون به شبکه اینترنت را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، تلویزیون های هوشمند از قابلیت اتصال به اینترنت و دسترسی به سرویس‌های آنلاین مانند شبکه‌های اجتماعی برخوردار هستند؛ اما با توجه حدود هشت هزار دلاری این محصولات، بسیاری از مردم توان خرید آنها را ندارند.

محققان برای تسهیل دسترسی به اینترنت از طریق تلویزیون، جعبه کوچک Now TV را طراحی کرده‌اند.

این دستگاه در ابعاد 84*84*24 میلیمتر امکان اتصال هر دستگاه تلویزیون دارای پورت HDMI به شبکه اینترنت را فراهم می‌کند؛ اتصال دستگاه به تلویزیون از طریق این پورت انجام شده و بصورت بی‌سیم به شبکه وای فای منزل متصل می‌شود.

استفاده از تلویزیون یا جستجو در اینترنت از طریق کنترل از راه دور مخصوص دستگاه امکان‌پذیر بوده و کاربر می‌تواند به سرویس‌های آنلاین از جمله شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کند.

این محصول با قیمت 15 دلار از واسط ماه آگوست (مرداد ماه) به بازار عرضه خواهد شد.

موج جدید ابزارهای اندرویدی برای عینک گوگل

Posted: 02 Aug 2013 08:01 AM PDT

گوگل، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار را تشویق کرد تا از طریق استاندارد Android SDK ابزارهای اندرویدی خود را برای عینک هوشمند Glass تولید کنند.

به گزارش فارس به نقل از تِک‌کرانچ، این طور که اخبار جدید منتشر شده نشان می‌دهند، شرکت گوگل در آینده نزدیک موج جدید ابزارها و برنامه‌های پرقدرت و کاربردی را برای عینک هوشمند Google Glass روانه بازار می‌کند.

توسعه‌دهندگان ابزارهای مخصوص عینک هوشمند Glass هم‌اکنون می‌توانند ابزارها و برنامه‌های خود را به گونه‌ای طراحی کنند که مبتنی بر سرویس‌های اینترنتی گوگل اجرا شوند و با برخی محدودیت‌ها از طریق سخت‌افزار موجود به دست کاربران برسند.

اما شرکت گوگل چندی پیش در کنفرانس I/O خود توضیح داد که به زودی سیستمی را با نام Glass Development Kit(GDK) روانه بازار می‌کند که به مراکز نرم‌افزاری امکان می‌دهد ابزارهای مورد نظر خود برای عینک هوشمند Glass را مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید تولید کنند.

لازم به ذکر است که گوگل هنوز سیستم GDK را عرضه نکرده است. در مقابل شرکت گوگل روز جاری توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری که در انتظار سیستم GDK به سر می‌بردند را تشویق کرد تا از طریق استاندارد Android SDK ابزارهای اندرویدی خود را برای عینک هوشمند Glass تولید کنند.

شرکت گوگل با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه توضیح داد که توسعه دهندگان نرم‌افزاری می‌توانند با استفاده از سیستم Android SDK ابزارهای خود مخصوص عینک هوشمند Glass را مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید تولید کنند. توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری همچنین می‌توانند از طریق سیستم SDK به سیستم شتاب‌سنج Glass دسترسی داشته باشند.

مدیر ویکی‌لیکس به دنبال تاسیس حزب سیاسی

Posted: 02 Aug 2013 07:46 AM PDT

بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس قصد دارد یک حزب سیاسی تاسیس کند.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری ONA، جولیان آسانژ مدیر سایت ویکی‌لیکس گفته که با تاسیس یک حزب، در انتخابات مجلس سنای استرالیا که قرار است پاییز امسال برگزار شود، شرکت می‌کند.

رادیو سوئد به نقل از آسانژ اعلام کرده که حزب وی قصد دارد هفت نامزد در سه ایالت را برای به دست آوردن کرسی‌های سنای استرالیا وارد کارزار رقابت‌های انتخاباتی نماید.

خود وی نیز برای کسب ریاست ایالت ویکتوریا تلاش خواهد کرد.

این در حالی است که آسانژ از بیش از یک سال پیش تا کنون به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است.

دادستان سوئد حکم بازداشت وی را به اتهام تجاوز جنسی به دو زن سوئدی در سال ۲۰۱۰، صادر کرده است. آسانژ این اتهام را بی‌پایه و ساختگی می‌داند.

دستگاه جدید برای خواندن اطلاعات تلفن‌همراه مسافران متروی مسکو

Posted: 02 Aug 2013 07:46 AM PDT

رئیس پلیس متروی مسکو در مصاحبه‌ای با روزنامه روسی Izvestia توضیح داد که این دستگاه برای یافتن گوشی‌های سرقت شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس قطارهای زیرزمینی مسکو اعلام کرد تمام ایستگاه‌های متروی این شهر به‌زودی به دستگاه‌هایی مجهز خواهند شد که می‌توانند اطلاعات موجود روی تلفن‌های همراه مسافران را بخوانند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار – نیوز،‌ آندری موخوف (Andrei Mokhov ) رئیس پلیس متروی مسکو در مصاحبه‌ای با روزنامه روسی Izvestia توضیح داد که این دستگاه برای یافتن گوشی‌های سرقت شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موخوف اظهار داشت که دستگاه‌ها با بورد حدود 5 متر مورد استفاده قرار می‌گیرند و قادر هستند تمام اطلاعات داخل سیم‌کارت‌ها را بخوانند.

اگر سیم‌کارت مورد نظر در لیست سیم‌کارت‌های سرقتی باشد، این سیستم به صورت خودکار اطلاعات مربوط به آن را به پلیس ارسال می‌کند.

با این دستگاه زمان و مکان شناسایی سیم‌کارت مسروقه شناسایی می‌شود و اطلاعات نهایی به تلویزیون‌های مداربسته‌ای که در محیط کار گذاشته شده‌اند، انتقال داده می‌شود.

محبوب‌ترین رهبران در توئیتر

Posted: 02 Aug 2013 07:46 AM PDT

تازه‌ترین رتبه‌بندی محبوب‌ترین رهبران جهان در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شد.

به گزارش ایسنا، موسسه مطالعاتی تویتپلماسی به تازگی تازه‌ترین گزارش خود در خصوص محبوب‌ترین رهبران جهان را منتشر کرده و 50 رهبر محبوب را معرفی کرده است.

در این لیست باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با شناسه @barakObama بیش از 33 میلیون و 510 هزار دنبال کننده (Follower) دارد.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان هم با شناسه @pontifex بیش از هفت میلیون و 200 هزار دنبال کننده دارد.

شناسه کاربری کاخ سفید نیز بیش از چهار میلیون دنبال کننده و پس از آن رجب طیب اردوغان بیش از سه میلیون و 700 هزار دنبال‌کننده، عبدالله گل (با بیش از سه میلیون و 400 هزار دنبال کننده) و رانیا عبدالله، ملکه اردن (با بیش از دو میلیون و 800 هزار دنبال کننده) دارند.

یودهویونو، رئیس جمهور اندونزی، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه، دفتر نخست وزیری انگلیس و کریستینا کریشنر، رئیس جمهوری آرژانتین هم در این لیست قرار دارند.

برگزاری همایش «فضای مجازی و هویت»

Posted: 02 Aug 2013 07:46 AM PDT

همایش «فضای مجازی و هویت» توسط مؤسسه مطالعات ملی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مؤسسه مطالعات ملی در ششمین همایش سالانه خود، با هدف شناخت گفتمان هویتی فضای مجازی، آسیب‌شناسی هویت در فضای مجازی، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای تحکیم و تقویت هویت ایرانی اسلامی، مدیریت مناسب هویت در فضای مجازی، و آینده‌شناسی هویت ایرانی اسلامی در فضای مجازی، اقدام به برگزاری همایشی تحت عنوان «فضای مجازی و هویت»، با محورهای زیر می‌کند. هر چند محورهای همایش منحصر به موارد زیر نبوده و سایر موضوعات مرتبط با همایش نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

محورهای همایش:

1- فضای مجازی و هویت؛ نظریه‌ها و دیدگاه‌ها

‏- فضای مجازی، ابعاد، ویژگی‌ها و کارکردهای آن در عرصة هویت‏

‏ پیامدهای فرهنگی قرار گرفتن در فضای مجازی‏

‏- مختصات فرهنگی اجتماعی فضای مجازی

‏- رابطة هویت‌های خُرد ملی با هویت‌های کلان جهانی در فضای مجازی

‏- فضای مجازی، هویت و نظامات حقوقی و شهروندی‏

‏- ظرفیت‌های بومی در نظریه‌پردازی‌های هویت و فضای مجازی.‏

‏2- فضای مجازی و هویت ایرانی اسلامی‏

‏- بازنمایی مؤلفه‌های هویت ایرانی اسلامی در فضای مجازی

‏- زبان فارسی و فضای مجازی

‏- تصویر فرهنگ دینی و آداب ایرانی در فضای مجازی

‏- فضای مجازی، کارگزاران و نهادهای اجتماعی هویت‌ساز

‏- روایت مجازی از تاریخ ایران

‏- فضای مجازی و سبک زندگی اسلامی ایرانی

‏- ظرفیت‌های فضای مجازی برای تحکیم و تقویت هویت ایرانی و اسلامی

‏ تجربیات کشورها در عرصة فضای مجازی و هویت.‏

‏3- فضای مجازی و تحولات هویتی در ایران

‏- فضای مجازی و سطوح هویت (هویت جهانی، منطقه‌ای، ایران فرهنگی، ملی و محلی)‏

‏- تأثیر فضای مجازی بر خودبیگانگی فرهنگی هویتی

‏- برساختن هویت در فضای مجازی‏

‏- آسیب‌شناسی مباحث هویت ایرانی اسلامی در فضای مجازی

‏- فضای مجازی و بازنمایی هویت در زندگی روزمره

‏- گونه‌شناسی گفتمان‌ها و روایت‌های هویتی در فضای مجازی

‏- تأثیر فضای مجازی بر فرایندهای جامعه‌پذیری کاربران

‏- کاربران و هویت‌های مجازی شده.‏

‏4- آینده‌شناسی هویت ایرانی اسلامی در فضای مجازی

‏- ترسیم آینده‌شناسانه از هویت ایرانی اسلامی در فضای مجازی

‏- حفاظت و صیانت از هویت در فضای مجازی‏

‏- سیاستگذاری‌های هویتی در فضای مجازی

‏- راهبردها و سیاست‌های تقویت هویت ایرانی اسلامی در فضای مجازی.‏

ساماندهی همایش توسط موسسه مطالعات ملی با همکاری مرکز تحقیقات هویت و تمدن آوا و تاریخ برگزاری جشنواره بهمن ماه 1392، مهلت ارسال چکیده 10 آذر ماه 1392 و مهلت ارسال کل مقاله 15 دی 1392 اعلام شده و محل برگزاری هم متعاقبا اعلام می‌شود.

نشانی دبیرخانه تهران- خیابان انقلاب- خیابان دانشگاه- خیابان شهدای ژاندارمری پلاک 43 و تلفن 66415488 – 66415467 و آدرس سایت: www.rinsweb.ir/hamayesh و آدرس الکترونیکی: motaleatmeli@yahoo.com است.

آغاز ثبت نام دوره‌های آموزشی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه

Posted: 02 Aug 2013 07:46 AM PDT

ثبت نام چهل‌وهفتمین دوره‌ی آموزش کوتاه‌مدت روزنامه‌نگاری و گرافیک مطبوعاتی از 20 مردادماه در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، این کلاس‌ها در دو نیم‌سال تحصیلی به‌مدت 16 هفته و در قالب 10 واحد دانشگاهی در مرکز مطالعات رسانه برگزار می‌شود. ثبت‌ نام پنجمین دوره‌ی آموزش کوتاه‌مدت تبلیغات نیز همزمان در این مرکز انجام می‌شود. دوره‌های تبلیغات نیز در دو نیم‌سال به‌مدت 16 هفته در قالب 10 واحد دانشگاهی با ارائه‌ی 10 درس کاربردی برگزار می‌شوند.

همچنین اعضای تحریریه‌های مطبوعات می‌توانند با استفاده از تسهیلات ویژه‌ و برخورداری از تخفیف در این دوره‌ها شرکت کنند. داوطلبان پس از پایان دوره، گواهی معتبر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت می‌کنند.

علاقه‌مندان برای حضور در این دوره‌ها می‌توانند به آدرس WWW.Rasaneh.org مراجعه کنند.

اجرای طرحی جدید برای ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی

Posted: 02 Aug 2013 07:45 AM PDT

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرحی جدید برای ساماندهی پایگاههای اینترنتی با هدف تغییر کاربری سایت ساماندهی از نظارتی به نظارتی تعاملی خبر داد و گفت: یکی از سرویس های تعبیه شده در این سایت، سرویس الکسای ایرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن علیزاده چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به ایرادات شکلی محتوایی ساماندهی وبسایتها و پرتالهای اینترنتی در کشور اظهار داشت: با راه اندازی نسخه جدید سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی، ترافیک در حوزه سایتهای ایرانی شکل نظام مند به خود می گیرد.

وی با بیان اینکه با تغییر کاربری سایت ساماندهی از سایت نظارتی به سایت نظارتی تعاملی و خدمات دهنده به مخاطبان عمومی و غیرحرفه ای، خدماتی آنلاین به صاحبان پایگاههای اینترنتی و مدیران سایتهای ثبت شده ارائه می‌شود ادامه داد: در نسخه جدید سایت ساماندهی، آمار ثبت سایتهای اینترنتی به صورت آنلاین و میزان ورود کاربران از طریق تایپ آدرس یا موتورهای جستجو یا لینک های فعال به کاربران ارائه خواهد شد.

علیزاده افزود: درهمین حال در راستای ارائه سرویس های امنیتی و آنلاین به صاحبان سایتها، الگوی امنیتی قابل اطمینان در اختیار مدیران سایتهای عضو در طراحی سایت قرار می گیرد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال موضوع بندی محتوای سایتهای ثبت شده در کشور و امکان رصد سایتهای اینترنتی و وبگاهها را از جمله مزایای طرح جدید ثبت وبگاههای اینترنتی برشمرد و گفت: هم اکنون فاز آزمایشی این طرح به اجرا درآمده است و آمادگی راه اندازی رسمی آن نیز از لحاظ فنی وجود دارد که در این زمینه نیازمند همکاری با قوه قضاییه هستیم و در این راستا هماهنگی هایی میان این مرکز با کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در حال شکل گیری است.

وی اجرای نظام رتبه بندی سایتهای اینترنتی ایرانی را از دیگر مزایای این طرح اعلام کرد و گفت: در این راستا الکسای ایرانی در قالب سایت ساماندهی به نشانی www.samandehi.saramad.ir آغاز به کار می‌کند.

علیزاده امکان نظردهی کاربران در مورد محتوای سایتهای عضو، امکان ارسال انتقاد و پیشنهاد، امکان رتبه بندی رسمی و قابل ارائه سایتهای ایرانی براساس تعداد بازدیدکنندگان و براساس محتوا را از جمله ویژگیهای جدید ساماندهی پایگاههای اینترنتی دانست و خاطرنشان کرد: فهرست سفید از سایتهای مفید با موضوع بندی و دسته بندی مخاطبان و نیز فهرست سایتهایی که فعالیت آنها غیر قانونی نیست اما محتوای آن به کاربران توصیه نمی شود در این طرح ارائه خواهد شد.

علیزاده از ثبت 59 هزار و 816 سایت و پایگاه اینترنتی در سیستم ساماندهی خبر داد و گفت: از این تعداد، 38 هزار و 980 وب سایت و 19 هزار و 723 وبلاگ رسما به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال افزایش امنیت اطلاعات کاربران و مدیران سایتها و ایجاد دسترسی یکپارچه برای دستگاههای مسئول در فیلترینگ را از دیگر ویژگیهای درگاه ساماندهی پایگاههای اینترنتی دانست و گفت: امکان اعطای گواهی دیجیتال به مدیران سایتهای ثبت شده، درجه بندی محتوایی گواهی دیجیتال براساس رصد محتوای سایت در درازمدت و نیز از بین رفتن امکان سوء استفاده افراد از عدم سنجش هویت فردی در نرم افزار قبلی در این درگاه فراهم شده است. همچنین در این طرح، امکان ثبت سایت به نام دیگری و ایجاد مسئولیت قضایی برای فرد دیگر ممکن نیست.

علیزاده در ادامه این نشست در مورد صدور مجوز برای واحدهای نشر دیجیتال نیز گفت: از سال 87 تاکنون یکهزار و 432 گواهی ثبت، 8600 پروانه انتشار و 6877 مجوز تکثیر در بخش نشر دیجیتال مجوز گرفته است.

وی با بیان اینکه شبکه ملی فرهنگ تاکنون توانسته 400 مرکز دیجیتال را در سراسر کشور پذیرش کند، افزود: این شبکه شامل 36 مجتمع فرهنگی دیجیتالی استانی، 89 مجتمع فرهنگی دیجیتال شهری و 274 خانه فرهنگ دیجیتال و یک مجتمع رشد منطقه ای است؛ طی چند روز آینده با حضور دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر سلطانخواه - معاون فناوری رئیس‌جمهور فاز دوم این شبکه نیز افتتاح می‌شود و تعداد خانه‌های فرهنگ تا 500 خانه افزایش می یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر