۱۳۹۲ شهریور ۴, دوشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


وزیر ارتباطات عضو سه کمیسیون دائمی دولت شد

Posted: 26 Aug 2013 09:17 AM PDT

با موافقت هیات وزیران، وزیر ارتباطات عضو سه کمیسیون دائمی امور اجتماعی و دولت الکترونیک، امور زیربنایی و علمی، تحقیقاتی و فناوری شد.

به گزارش تسنیم، براساس موافقت هیات وزیران مبنی بر اصلاح ماده (6) آیین‌نامه داخلی هیات دولت، کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، کمیسیون امور زیربنایی و کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری از جمله کمیسیون‌های دائمی هیئت دولت است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آن‌ها عضویت دارد.

با توجه به موافقت هیات وزیران، کمیسیون‌های دائمی هیئت دولت شامل کمیسیون اقتصاد، کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، کمیسیون فرهنگی، کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست، کمیسیون لوایح، کمیسیون سیاسی - دفاعی و کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری تشکیل خواهند شد.

بر این اساس محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- عضو کمیسیون‌های امور اجتماعی و دولت الکترونیک، امور زیربنایی و کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری خواهد بود.

این گزارش حاکی است، کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک متشکل از وزیران تعاون، کار و امور اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، کشور، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ورزش و جوانان، معاون حقوقی رئیس جمهور، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، رئیس بنیاد شهید و امور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده است.

همچنین کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست؛ متشکل از وزیران جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، راه و شهرسازی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود.

بر‌اساس این مصوبه، کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فن آوری؛ متشکل از وزیران صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، علوم، تحقیقات و فن آوری، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، اطلاعات،دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور است.

گاردین و نیویورک تایمز برای افشای اسرار اسنودن به توافق رسیدند

Posted: 26 Aug 2013 09:06 AM PDT

تهدیدهای دولت انگلیس علیه روزنامه انگلیسی گاردین مسئولان این روزنامه را برای تداوم انتشار اطلاعات محرمانه ای که از سوی ادوارد اسنودن فاش شد به امضای توافق با رسانه نیویورک تایمز وادار کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز جمعه از واشنگتن گزارش داد که روزنامه گاردین در یک مطلب مختصر در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که پس از تهدیدهای دولت انگلیس مبنی براینکه این روزنامه را مورد تعقیب قضایی خواهد داد این روزنامه تصمیم گرفت که با رسانه آمریکایی (نیویورک تایمز) به یک مشارکت برسد.

در بیانیه گاردین آمده است: تصمیم گرفته شد، در محیطی که سرشار از فشار شدید دولت انگلیس است، یک طرف آمریکایی برای کار در مورد اسناد فاش شده توسط ادوارد اسنودن اقدام کند. ما در صدد فعالیت با مشارکت نیویورک تایمز و دیگران برای ادامه گزارشات این اخبار هستیم.

جیل آبرامسون‌مدیر مسئول نشریه آمریکایی نیز ضمن تایید این همکاری گفت: رسم نداریم که پیش از انتشار مطالب چیزی را گزارش کنیم، اما در این مورد از آنجا که مطلب علنی شده است، استثناء قایل شدیم.
به گفته وی، تایمز قصد انعکاس و گزارش مطالبی از گاردین در ارتباط با اسنودن و موارد دیگر را دارد.

بنابراین گزارش این توافق چند هفته پیش امضا شده و آبرامسون نیز یکی از طرف های مذاکره کننده بوده است.

روزنامه نیویورک تایمز در حال تنظیم پاورقی هایی است که انتظار می رود ماه آینده با مشارکت گاردین منتشر شود.

به گزارش گاردین، اسنودن‌که خرداد ماه گذشته اسناد مربوط به ردیابی برنامه های تلفنی و اینترنتی از سوی آمریکا را فاش کرد و هم اکنون در پناه روسیه قراردارد|، از این توافق مطلع است.

آلن راسبریجر سردبیر گاردین هفته گذشته فاش کرد که در پی تهدهای مقامات ارشد دولت انگلیس مبنی بر پیگرد قانونی احتمالی از سوی دولت، این روزنامه با نظارت ماموران ستاد ارتباطات دولت (مشابه سازمان امنیت ملی آمریکا) سخت افزارهای حاوی اطلاعات مربوط به افشاگری های اسنودن را از بین برده است.

راسبریجر اما این نکته را نیز یادآور شد که به اطلاع مقامات انگلیسی رسانده که نسخه هایی از مطالب به حوزه هایی که خارج از نظارت قضایی دولت انگلیس می باشد، فرستاده شده است.

مقامات انگلیسی اعلام کرده اند، اطلاعاتی که اسنودن فاش کرده به امنیت ملی لطمه وارد کرده و اگر اسرار بیشتری فاش شود می تواند جان افراد را به خطر افکند.

نیوریورک تایمز و گاردین پیش از این در ارتباط با گزارش های مربوط به اختلال در تماس های تلفنی از سوی نشریات انگلیسی و پوشش خبری اسرار نظامی و اسناد دیپلماتیک آمریکا که توسط سرباز بردلی منینیگ به ویکی لیکس درز پیدا کرد، همکاری داشته اند.

علی‌اکبر قاضی زاده: تیترفروشی در رسانه‌های کشور رواج یافته است

Posted: 26 Aug 2013 09:06 AM PDT

استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری انتشار اخبار تبلیغاتی در رسانه‌ها را موجب کاهش اعتماد عمومی دانست و گفت: طی سال‌های اخیر تیترفروشی در رسانه‌ها رایج شده است.

علی‌اکبر قاضی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: انتشار و انعکاس اخبار تبلیغاتی در رسانه‌های کشور اعم از صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، نشریه‌ها و مطبوعات از گذشته تاکنون به وفور دیده شده است.

استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری افزود: در صورتی که در صدا و سیمای کشور که از طریق بودجه ملی اداره می‌شود، روزانه شاهد انعکاس اخبار تبلیغاتی هستیم با این وجود چگونه می‌توان از مطبوعات و دیگر رسانه‌های کشور توقع داشت که در این مسیر حرکت نکنند.

وی انتشار و انعکاس هرگونه اخبار تبلیغاتی از دریچه‌های رسانه‌ای کشور را محکوم کرد و بیان داشت: این امر بسیار ناشایست و ناپسند است که رسانه‌های کشور آگهی‌های تبلیغاتی را در قالب خبر انعکاس دهند.

وی بیان داشت: رسانه‌ها حق ندارند در صفحات خبری و گزارشی مطالب جانب‌دارانه در تمامی زمینه‌ها به خصوص زمینه‌های سیاسی و اقتصادی در حمایت یا مخالفت با نهاد یا ارگانی درج کنند.

استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری با اعلام اینکه امر مزبور اقدامی غیر حرفه‌ای و غیراخلاقی است، اضافه کرد: در عرصه مطبوعات باید گفت که نشریات و مطبوعاتی که از پشتوانه مالی اندکی برخوردارند بیشتر به این سمت کشیده می‌شوند.

قاضی‌زاده در ادامه بیان داشت: متأسفانه طی سال‌های اخیر تیتر فروشی و مطلب فروشی در رسانه‌های کشور رایج شده است.

وی گفت: جلوگیری از ادامه یافتن این امر مستلزم بهره‌گیری از لوازمی است که بعید است وزارت ارشاد بدون استفاده از ابزار لازم بتواند مانع از این کار شود.

استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری با اعلام اینکه مطبوعات کشور از پشتوانه مالی لازم برخوردار نیستند، بیان داشت: زمانی که مسئولان در صدد این هستند که نشریه‌ای را راه‌اندازی کنند باید در ابتدای امر برنامه‌‌ریزی لازم را به منظور تأمین بودجه مورد نیاز در آینده داشته باشند.

وی یادآور شد: زمانی که یک نشریه با بحران مالی روبرو می‌شود، ناخودآگاه به سمت و سوی انتشار اخبار تبلیغاتی کشیده می‌شود.

به گفته وی؛ هم‌اکنون بسیاری از سایت‌های خبری به نهادها و ارگان‌های خاصی وابسته‌اند و این وابستگی اول گرایش است.

قاضی زاده حرکت در این مسیر را نوعی تقلب زشت عنوان و خاطرنشان کرد: این امر موجب کاهش اعتماد عمومی و به دنبال آن کم شدن تیراژ روزنامه‌ها می‌شود.

سرعت اینترنت چین افسانه‌ای می‌شود

Posted: 26 Aug 2013 09:06 AM PDT

چین تصمیم گرفته تا سال ۲۰۲۰ اینترنتی با سرعت یک گیگابایت بر ثانیه را در اختیار مردم این کشور در شهرهای بزرگ قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پی‌سی ورد دولت چین تصمیم گرفته است تا سال ۲۰۲۰ سرعت اینترنت در کشور خود را تا یک گیگابایت بر ثانیه افزایش دهد.

این کشور قصد دارد سرعت اینترنت خود در مناطق روستایی را به ۱۲ مگابایت در ثانیه و سرعت اینترنت مناطق شهری را به ۵۰ مگابایت در ثانیه افزایش دهد. بر اساس این برنامه، سرعت اینترنت در شهرهای بزرگ و پیشرفته‏‌تر این کشور به ۱۰۰۰ مگابایت در ثانیه افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، کشور چین بیشترین تعداد کاربر اینترنت در جهان را داراست. در حال حاضر متوسط سرعت اینترنت در این کشور ۷. ۱ مگابایت بر ثانیه است. این در حالی است که در کره جنوبی متوسط سرعت اینترنت ۲. ۱۴ مگابایت بر ثانیه و در ژاپن ۷. ۱۱ مگابایت است. این رقم درباره آمریکا ۶. ۸ مگابایت است.

دولت چین اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ خدمات پهن‏‌باندهای اینترنتی را به خانه بیش از ۴۰۰ میلیون خانواده ببرد. مقامات این کشور همچنین تصمیم گرفته‌‏اند شبکه‏‌های همراه ۳G و ۴G را نیز در دسترس ۸۵ درصد جمعیت خود قرار دهند. در حال حاضر فقط ۲۷ درصد از جمعیت این کشور از شبکه ۳G استفاده می‌‏کنند.

مقامات چین چندی پیش نیز اعلام کرده بودند قصد دارند با اتخاذ سیاست‏‌هایی، صنعت آی تی را در کشور خود گسترش دهند. جلب سرمایه‏‌های بیشتر برای شرکت‏‌های آی تی از جمله راهکارهایی است که برای تحقق این هدف در نظر گرفته‌اند.

مایکروسافت: دانشجویانی که آی.پد دارند رفوزه می‌شوند

Posted: 26 Aug 2013 09:06 AM PDT

مایکروسافت در تازه‌ترین آگهی تبلیغاتی که بر ضد شرکت‌های رقیب به نمایش گذاشته، اپل را هدف قرار داده و مدعی شده دانشجویانی که از آی پد استفاده کنند، رفوزه می‌شوند.

به گزارش فارس به نقل از وین بتا، یکی دیگر از اشکالاتی که در این آگهی به آی پد وارد شده آن است که با برنامه‌ها و خدمات دیگر شرکت‌ها سازگاری ندارد و افرادی که از آن استفاده کنند نمی‌توانند در آن واحد از سرویس های مختلفی استفاده کنند. بنابراین در درس‌هایشان پیشرفت نکرده و نمی توانند موقعیت‌های شغلی خوبی به دست آورند.

در این آگهی مایکروسافت به دانشجویان توصیه کرده تا از تبلت‌های دیگری استفاده کنند که مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 یا ویندوز فون شرکت مایکروسافت است. خلاصه پیام تبلیغاتی این آگهی آن است که آی پد برای احمق‌هاست!

این تبلیغات در شرایطی نمایش داده می شود که تبلت آی پد اپل محبوب‌ترین تبلت موجود در جهان است و مایکروسافت علیرغم همه تلاش هایش نتوانسته در این زمینه بر اپل غلبه کند. از سوی دیگر مشکل ناسازگاری سیستم عامل آی پد با خدمات و نرم افزارهای محصولات رقیب به روش های مختلف قابل حل است.

مایکروسافت پیش از این تبلیغاتی را بر ضد گوگل پخش کرده و در آنها این شرکت را به علت بی‌توجهی به حریم شخصی کاربران جیمیل متهم کرده بود.

پروژه مشترک هفت شرکت بزرگ فناوری برای کاهش شکاف دیجیتالی

Posted: 26 Aug 2013 09:06 AM PDT

هفت شرکت بزرگ فناوری با اجرای ابتکار عملی موسوم به internet.org قصد دارند همه جهان را آنلاین کنند تا دیگر هیچ کس از خدمات اینترنتی محروم نباشد.

به گزارش فارس به نقل از اینک، در حال حاضر دو سوم مردم جهان امکان دسترسی به اینترنت را ندارند و همین مساله شکاف دیجیتالی میان مردم جهان را تشدید کرده است.

البته کارشناسان از هم اکنون در مورد امکان موفقیت چنین طرحی با توجه به موانع متعدد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ابراز تردید می کنند. اما مدافعان آن می‌گویند تسهیل دسترسی همگان به اینترنت فرصتهای تجاری استثنایی برای شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات به وجود می‌آورد.

همچنین اجراکنندگان این طرح می‌توانند افراد با استعداد را شناسایی و نسبت به کارگیری آنها اقدام کنند. تسهیل همکاری‌های جمعی حرفه‌ای از دیگر مزایای اجرای طرح مذکور است که بر اساس برآوردها در یک دوره 10 ساله موجب انجام فعالیت‌های شغلی به ارزش بیش از 27.6 میلیارد دلار خواهد شد.

بررسی دیگری نشان می‌دهد که ظرف 5 سال آینده مهم‌ترین مشکل شرکت‌های بزرگ تجاری که از سوی 66 درصد آنها مورد اشاره قرار گرفته، استعدادیابی است و این نقیصه نیز از این طریق قابل رفع است. شرکت‌هایی که در اجرای این طرح با یکدیگر همکاری دارند عبارتند از فیس بوک، اریکسون، مدیاتک، نوکیا، اپرا، کوآلکوم و سامسونگ.

کره‌جنوبی و ژاپن رکورددار بیشترین سرعت اینترنت در جهان

Posted: 26 Aug 2013 09:01 AM PDT

10 کشور برتر دنیا از نظر سرعت دسترسی به اینترنت معرفی شدند که در این میان کره جنوبی و بعد از آن ژاپن در صدر این رده‌بندی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس،پایگاه اینترنتی مشیبل، 10 کشوری که بیشترین سرعت دسترسی به اینترنت را در سه ماهه اول 2013 در جهان به خود اختصاص داده‌اند را معرفی کرد.

بر این اساس کره جنوبی با سرعت متوسط 14٫2 مگابیت در ثانیه در صدر جدول ایستاده است، سرعت اینترنت این کشور نسبت به آمریکا که در رده نهم این جدول قرار گرفته، 65 درصد سریع‌تر است.

بعد از کره جنوبی، به ترتیب ژاپن با سرعت 11.7 مگابیت در ثانیه، هنگ‌کنگ با 10.9، سوئیس با 10.1، هلند با 9.9، لتونی با 9.8، جمهوری چک با 9.6، سوئد با 8.9، آمریکا با 8.6 و دانمارک با 8.2 مگابیت در ثانیه رتبه‌های دوم تا دهم بیشترین سرعت دسترسی به اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند.

درخواست یک رییس‌جمهور برای همه‌پرسی درباره توقف چاپ روزنامه ها

Posted: 26 Aug 2013 09:01 AM PDT

رییس‌جمهور اکوادور همه‌پرسی را برای توقف انتشار روزنامه‌ها به صورت کاغذ برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، «رافائل کوریا»، رییس جمهور اکوادور قصد دارد همه‌پرسی را با محوریت پایان فعالیت روزنامه‌های چاپی برگزار کند.

به گزارش آسوشیتدپرس‌، «کوریا» پیشنهاد دیجیتالی شدن تمام روزنامه‌ها را با هدف صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و کمک به طبیعت ارائه کرده است.

این در حالی است که وی دائما در دادگاه‌ها با روزنامه‌های مستقل و خصوصی کشورش در نزاع است.

عرضه عینک گوگل در دوبی

Posted: 26 Aug 2013 09:01 AM PDT

عینک هوشمند گوگل با قیمت 45 هزار درهم در شیخ نشین دوبی عرضه شده است.

به گزارش ایسنا در دوبی، از هفته جاری عینک هوشمند گوگل در فروشگاه‌های شیخ نشین دوبی برای فروش به نمایش گذاشته شده است.

قیمت این عنیک بالغ بر 45 هزار درهم ( 12230 دلار) است.

عرضه عینک هوشمند گوگل در دوبی برای نخستین بار در کشورهای عربی صورت می گیرد که خریداران نیز به عنوان نخستین دارندگان عینک هوشمند گوگل در بین کشورهای عربی خواهند بود.

کارشناسان اماراتی پیش بینی می کنند که عرضه و فروش عینک هوشمند در امارات با استقبال خوبی روبرو خواهد شد.

حذف نام ایران از فهرست تحریم‌های اپل

Posted: 26 Aug 2013 09:01 AM PDT

بر اساس اطلاعات درج شده برروی سایت رسمی شرکت اپل، این شرکت نسبت به حذف نام ایران از لیست تحریمی‌های خود اقدام کرده است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش معاون وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با بی بی سی از رفع تحریم‌های حوزه ارتباطی و رایانه‌ در ایران خبر داده بود؛ با این حال تاکنون به غیر از شرکت ادوبی که سایت خود را برروی کاربران باز کرد، اقدامی مشاهده نشده بود.

اما در اطلاعیه اپل آمده است که طبق مجوز عمومی D، صادرات یا صادرات مجدد خدمات، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای تابعه برای ارتباطات فردی به طور مستقیم یا غیرمستقیم، از خاک ایالات متحده یا توسط شهروندان این کشور در دیگر نقاط دنیا، برای استفاده توسط کاربران عادی در ایران، بلامانع است.

البته بر اساس این اطلاعیه این موضوع به معنای رفع تمامی تحریم‌های این شرکت نیست و تنها بعضی از اجناس و قابلیت نرم‌افزاری این شرکت در دسترس کاربران ایرانی خواهد بود.

دامنه جاسوسی آمریکا به روابط عاطفی کاربران اینترنت رسید

Posted: 26 Aug 2013 09:01 AM PDT

جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکا در کنار جاسوسی از ارتباطات اینترنتی و تلفنی شهروندان حتی در امور شخصی و روابط عاطفی مردم نیز جاسوسی می‌کردند.

به گزارش فارس به نقل از هافینگتون پست، بررسی برخی از اسناد افشا شده از سوی ادوارد اسنودن نشان می‌دهد که نیروهای اطلاعاتی آمریکا بدون آنکه واقعا نیازی به کسب اطلاع از روابط افراد با همسر یا دوستانشان داشته باشند، صرفا از روی علاقه و هوس شخصی تلاش می‌کردند مکاتبات خصوصی و عاشقانه مردم را کنترل و مطالعه کنند.

اسناد این اقدامات غیر قانونی که طی یک دهه گذشته ادامه یافته با استفاده از برچسب LOVEINT در میان هزاران سند موجود متمایز شده است. Int در این برچسب مخفف کلمه INTELLIGENCE و LOVE است.

جدیدترین اسناد افشا شده از سوی اسنودن در این زمینه مربوط به 3000 اقدام جاسوسی در یک بازه زمانی یکساله است و ثابت می‌کند این نوع اقدامات از روی نیت و قصد قبلی و نه به صورت تصادفی و ناآگاهانه صورت گرفته است.

به دنبال انتشار این اسناد از سوی اسنودن، آژانس امنیت ملی آمریکا بیانیه‌ای صادر و چنین تخلفاتی را بسیار نادر دانست و مدعی شد که در صورت وقوع چنین تخلفاتی تذکرات لازم به افراد قانون‌شکن داده شده است. بخش عمده این نوع جاسوسی ها به صورت بین المللی صورت گرفته و مربوط به اتباع خارجی بوده است.

افشای ایستگاه مخفی انگلیس برای کنترل اینترنت در خاورمیانه

Posted: 26 Aug 2013 08:53 AM PDT

ادوارد اسنودن اسناد جدیدی را در مورد بخشی از پروژه یک میلیارد پوندی جمع آوری اطلاعات از طریق اینترنت در خاورمیانه توسط سازمان‌های جاسوسی انگلیس افشا کرده است.

به گزارش فارس به نقل از ایندیپندنت، بر طبق این اسناد انگلیس یک ایستگاه مخفی کنترل اینترنت را در خاورمیانه اداره می کند و از طریق آن دست به جاسوسی و استراق سمع از ایمیل‌ها، تماس‌های تلفنی، ترافیک وب و ... به نفع سازمان‌های جاسوسی غربی می زند.

این ایستگاه جاسوسی می‌تواند حجم زیادی از اطلاعات را از کابل‌های فیبرنوری زیردریایی که ترافیک اینترنت را بین کشورهای خاورمیانه جابجا می کنند، استخراج کند. اطلاعات دریافتی از این طریق برای مصارف اطلاعاتی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و در نهایت در اختیار سازمان جاسوسی GCHQ در Cheltenham قرار می گیرند.

انگلیس این اطلاعات را در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا نیز قرار می دهد تا جاسوسان ایالات متحده نیز از آنها استفاده کنند. غرب مدعی است این ایستگاه جاسوسی در نبرد این کشورها با به اصطلاح تروریسم نقش مهمی ایفا کرده و هشدارهای اولیه مهم در مورد حملات تروریستی در سراسر جهان از این طریق قابل دریافت است.

روزنامه ایندیپندنت در افشاگری خود اشاره‌ای به محل دقیق این ایستگاه در خاورمیانه نکرده تا از درگیری حقوقی با دولت انگلیس و همین طور سازمان جاسوسی GCHQ اجتناب کرده باشد. حساسیت بالای مقامات این کشور در مورد افشاگری های قبلی گاردین تا بدان حد بوده که هفته قبل تعدادی از ماموران GCHQ با مراجعه به روزنامه گاردین تعدادی از هارددیسک‌های حاوی اسناد محرمانه افشا شده توسط ادوارد اسنودن را خرد کردند.

اسناد مربوط به این طرح بخشی از 50 هزار سند مربوط به GCHQ است که توسط اسنودن در سال 2012 دانلود و برای افشاگری‌های بعدی نگهداری شده است. بسیاری از این اسناد در یک سایت داخلی حاوی اطلاعات فوق محرمانه به نام GC-Wiki نگهداری می‌شوند که از نظر ساختار و عملکرد شباهت زیادی با سایت ویکی پدیا دارد، اما عموم به آن دسترسی ندارند.

دولت انگلیس برای متوقف کردن افشاگری های اسنودن در رسانه‌ای این کشور فشارهای فوق العاده ای را به آنها تحمیل کرده و از جمله از آنها خواسته تا اسنادی که به امنیت ملی ضربه می‌زند را فاش نکنند، در مورد نحوه همکاری مخفیانه شرکت‌های مخابراتی انگلیس مانند بی تی و وودافون با GCHQ چیزی ننویسند و چگونگی جاسوسی از کاربران اینترنت را افشا نکنند.

کودکان امروزی از دوره ابتدایی تلفن همراه دارند

Posted: 26 Aug 2013 08:53 AM PDT

میانگین سن کودکانی که هم‌اکنون نخستین تلفن‌همراه خود را در اختیار می‌گیرند ۱۱ سال و ۸ ماه اعلام شده است که بر این اساس می‌توان گفت کودکان امروزی در دوره تحصیل ابتدایی تلفن‌همراه دارند.

به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، بر اساس نتایج حاصل از مطالعه جدید مرکز uSwitch، بیش از یک میلیون کودک انگلیسی نخستین تلفن همراه خود را زمانی در اختیار می‌گیرند که سن آن‌ها کمتر از 5 سال است.

میانگین سن کودکانی که هم‌اکنون نخستین تلفن‌همراه خود را در اختیار می‌گیرند 11 سال و 8 ماه اعلام شده است که بر این اساس می‌توان گفت کودکان امروزی در دوره تحصیل ابتدایی تلفن‌همراه دارند.

زمان خرید گوشی برای این کودکان، والدین به طور میانگین 246 پوند برای آن‌ها پرداخت می‌کنند. این در حالی است که والدین می‌توانند با پرداخت حدود 125 پوند گوشی‌هایی مانند Galaxy Ace سامسونگ یا بلک‌بری Curve 9320 را که همه امکانات مورد نیاز کودکان را شامل می‌شود، خریداری کنند.

بررسی جدید نشان داده است که 15 درصد کودکان با میانگین سنی کمتر از 16 سال گوشی در اختیار دارند که قیمت آن از گوشی والدین‌شان بیشتر است.

کارشناسان همچنین توضیح دادند، والدینی که بیش از یک فرزند دارند، در جریان خرید نخستین گوشی همراه برای کودک بزرگتر خود 15 درصد بیشتر هزینه می‌کنند. پدر و مادرها همچنین برای صورت‌حساب ماهانه فرزند بزرگتر پول بیشتری را می‌پردازند.

چک کردن ایمیل و وبگردی با ساعت مچی

Posted: 26 Aug 2013 08:53 AM PDT

منابع آگاه از آماده شدن سامسونگ برای رونمایی دستگاهی شبیه ساعت مچی به نام Galaxy Gear خبر داده‌اند که قادر به برقراری مکالمه، وبگردی و چک کردن ایمیل‌هاست.

به گزارش ایسنا، این دستگاه با سیستم عامل اندروید گوگل کار خواهد کرد و به منظور حفظ توان رقابت سامسونگ در برابر اپل، از امسال به بازار عرضه می‌شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ به نقل از منابع آگاه، این دستگاه روز چهارم سپتامبر دو روز پیش از افتتاح نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی IFA در برلین، رونمایی خواهد شد.

سامسونگ که بزرگ‌ترین شرکت فن آوری آسیا شناخته می‌شود، با سازندگان الکترونیکی دیگر در رقابت برای معرفی دستگاه‌های آویختنی است زیرا بازار گوشی‌های پیشرفته قابل حمل تقریبا اشباع شده است.

صنعت جهانی ساعت مچی امسال بیش از 60 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت و نخستین شرکت‌هایی که دستگاه‌های چندکاره بفروشند می‌توانند مصرف‌کنندگان را به سوی محصولات خود جلب کرده و فروش تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و تلویزیون‌ها را افزایش دهند.

ظاهرا دستگاه جدید سامسونگ صفحه نمایش انعطاف پذیر ندارد و این شرکت همچنان سرگرم کار بر روی صفحه نمایش قابل خم شدن است. این دستگاه همزمان با رونمایی Galaxy Note 3 که ترکیبی از تلفن هوشمند و تبلت است، به نمایش درخواهد آمد.

منابع آگاه در فوریه از تلاش تیمی متشکل از صد طراح در اپل برای طراحی دستگاهی شبیه ساعت مچی خبر دادند. گویا این شرکت قصد دارد امسال این دستگاه را معرفی کند.

سرویس آنلاینی برای پاک کردن اکانت‌های شما در دنیای مجازی

Posted: 26 Aug 2013 08:53 AM PDT

یک برنامه‌نویس وب ساکن بریتانیا سرویسی به نام "جاست‌دیلیت.می" راه‌اندازی کرده که با استفاده از آن می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن حساب‌های کاربری خود در دنیای وب را برای همیشه حذف کنید.

به گزارش دویچوله، پاک کردن حساب‌های کاربری در دنیای آنلاین معمولا به سادگی ساختن آنها نیست. سرویس‌ها و کمپانی‌های مختلف چندان تمایلی ندارند که فرآیند حذف اکانت‌ها را برای کاربران تسهیل کنند٬ چون بقای آنها بسته به تداوم حضور کاربران است.

حالا یک سرویس آنلاین راه‌اندازی شده که با گرد هم آوردن بسیاری از سرویس‌های مشهور و پرکاربرد دنیای وب٬ این امکان را به کاربران می‌دهد که تنها با چند کلیک٬ حساب کاربری خود در سرویس‌های گوناگون را برای همیشه حذف کنند.

سرویس Just Delete Me بیش از ۱۲۰ سرویس گوناگون و مشهور دنیای مجازی٬ از فیس‌بوک و توییتر و دراپ‌باکس و فیدلی گرفته تا اینستاگرام و وردپرس و تامبلر و فوراسکوئر را در یک صفحه در برابر کاربر می‌گذارد و با طبقه‌بندی سطح دشواری فرآیند حذف اکانت در سرویس‌های مختلف٬ همه اطلاعات و لینک‌های لازم برای پاک کردن حساب کاربری در این سرویس‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

پس از آن همه چیز بسته به کلیک‌های شماست و تصمیماتی که می‌خواهید درباره زندگی آنلاین خود بگیرید. برای استفاده از این سرویس باید به این صفحه مراجعه کنید: http://justdelete.me

برخی از کمپانی‌ها فرآیند حذف حساب کاربری را با تکنیکی که "الگوی سیاه" نامیده می‌شود٬ آن‌قدر سخت و پیچیده می‌کنند که کاربر واقعا برای حذف اکانت خود نیازمند مشاوره و راهنمایی است. "جاست‌دیلیت.می" وب‌سایت‌ها و سرویس‌های مختلف را بر اساس میزان دشواری‌های فرآیند حذف اکانت٬ از "آسان" تا "غیرممکن" طبقه‌بندی می‌کند.

بر این اساس وب‌سایت‌هایی نظیر آمازون و نیویورک‌تایمز در دسته "دشوار"، اما دیتابیس بین‌المللی فیلم جهان (IMDB) و پی‌پل در دسته "آسان" قرار گرفته‌اند. سرویس‌هایی نظیر پینترست و نت‌فلیکس هم در دسته "غیرممکن" قرار دارند.

بنا بر این مطمئن شوید که این سایت را در مرورگر خود بوک‌مارک می‌کنید٬ چون اگر بخواهید برای حذف هر اکانتی از دنیای وب اقدام کنید٬ با بهره‌گیری از "جاست‌دیلیت‌.می" بی‌دردسر و به ساده‌ترین شکل می‌توانید این کار را انجام دهید.

سرویس "جاست‌دیلیت.می" را راب لوئیس که یک برنامه‌نویس وب ساکن بریتانیا است، راه‌اندازی کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر