۱۳۹۲ مرداد ۲۹, سه‌شنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


دولت انگلیس هارد درایو کامپیوترهای روزنامه گاردین را منهدم کرد

Posted: 20 Aug 2013 08:16 AM PDT

مقام‌های انگلیسی در تلاش برای توقف انتشار بیشتر اسناد محرمانه فاش شده توسط مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به دفتر روزنامه گاردین در لندن حمله کرده و هارد درایوهای رایانه‌های این روزنامه را منهدم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، آلن راسبریگر، سردبیر روزنامه گاردین در مقاله‌ای که در وب سایت این روزنامه منتشر شد نوشت که مقام‌های اطلاعاتی انگلیس از مقر ارتباطات دولت به وی گفتند یا باید تمام اسناد محرمانه را تحویل دهد یا اینکه هارد درایوهای رایانه‌های روزنامه را منهدم می‌کنند.

وی در ادامه مطلب خود آورده است: پس از مذاکرات بیشتر دو کارشناس از مقر ارتباطات دولت انگلیس که بخشی از آژانس امنیت ملی این کشور محسوب می‌شود از دفاتر روزنامه گاردین در لندن بازدید کردند.

سر دبیر این روزنامه نوشته که مقام‌های دولتی لندن سپس به بازرسی کامپیوترهایی پرداختند که حاوی مطالب و اسناد محرمانه دریافت شده از جانب ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا بود و هارد درایوها را منهدم کردند.

یکی از دیگر منابع آگاه این مساله را تایید کرد که هارد درایوهای حاوی اسناد محرمانه دریافتی از اسنودن منهدم شدند.

خبرگزاری رویترز نیز از قول یکی از مقام‌ها که خواست نامش فاش نشود گزارش داد: مقام‌های مقر ارتباطات دولت انگلیس به سردبیر روزنامه گاردین گفتند که مناظره و گفت‌وگو درباره این مساله کافی است و اگر اسناد تحویل داده نشود هارد درایوها منهدم می‌شوند.

اخبار مربوط به انهدام این اطلاعات پس از آن منتشر شد که یکی از روزنامه نگاران گاردین تحت قانون تروریسم انگلیس در فرودگاه هیترو بازداشت شد.

یکی از مقام‌های امنیتی آمریکا به خبرگزاری رویتز گفت که دستگیری این خبرنگار به معنای ارسال پیام به آن افرادی است که از جانب اسنودن اسناد محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا را دریافت کرده‌اند.

ادوارد اسنودن بیش از 20 هزار اسناد محرمانه به همراه جزئیات به این خبرنگار داده بود وهم اکنون با دریافت حق پناهندگی موقت از روسیه می‌تواند به مدت یکسال در این کشور بماند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر