۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: بالاترین 07 امرداد ماه 89



Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




تقصيري ندارد آخوند جنتي. احتمالا به دليل كهولت سن چشمانش ضعيف شده و دستخط افشاگرانه آقا امام زمان را اشتباه خوانده است. او ميگويد يك ميليارد دلار به مهندس موسوي داده اند تا جنبش سبز را راه بياندازد و اگر براندازي انجام شد پنجاه ميليارد دلار ديگر هم به او ميدهند. آخوند جان، عدد و رقم نميداني عزيز؟ اگر پنجاه ميليارد دلار به خود سيد علي ميدادند كه نايب بر حق آقا امام زمان است، شخصا و با كمك محتبي و عيال مربوطه، چنان براندازي ميكرد كه در خواب هم نبيني. عزيز جان، دست خط آقا را يكبار ديگر بخوان شايد صفر هايش را زياد شمرده باشي.
با ۱۶۰ امتیاز و ۱۵ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


"از روز جمعه ٧ مرداد ۶٧، به عنوان اولين اقدام، تلويزيون بندها را جمع مى كنند و از فرداى آنروز زندانيان سياسى سراسر ايران از ملاقات، رفتن به بهدارى، هواخورى و روزنامه محروم مى شوند." و یرواند آبراهامیان می‌نویسد:" در نخستين ساعات روز جمعه ٢٨ تيرماه ١٣۶٧ (١٩ جولاى ١٩٨٨) حصارهاى آهنينى بر گرد زندان هاى اصلى در سرتاسر ايران کشيده شد. دروازه‌ها بسته و تلفن ها قطع شد. تلويزيون ها را از برق کشيدند و از توزيع نامه ها، روزنامه‌ها و بسته هاى دارويى (در زندان ها) خوددارى ورزيدند. ساعات ملاقات منحل شد و بستگان زندانيان را از حول و حوش زندان ها پراکنده ساختند. به زندانيان دستور داده شد که در سلول هاى خود باقى بمانند و از صحبت با نگهبانان و کارگران افغانى خوددارى کنند. رفت و آمد به مکان هاى عمومى مانند درمانگاه ها، کارگاه ها، قرائت خانه ها، تالارهاى تدريس و حياط ها ممنوع شد." متن نامه منسوب به حضرت امام در ارتباط با اعدام منافقين سرموضع در زندانها بسم الله الرحمن الرحيم از آنجا كه منافقين خائن به هيچ وجه به اسلام معتقد نبوده و هر چه مي‎گويند از روي حيله و نفاق آنهاست و به اقرار سران آنها از اسلام ارتداد پيدا كرده اند، و با توجه به محارب بودن آنها و جنگهاي كلاسيك آنها در شمال و غرب و جنوب كشور با همكاريهاي حزب بعث عراق و نيز جاسوسي آنان براي صدام عليه ملت مسلمان ما، و با توجه به ارتباط آنان با استكبار جهاني و ضربات ناجوانمردانه آنان از ابتداي تشكيل نظام جمهوري اسلامي تاكنون، كساني كه در زندانهاي سراسر كشور بر سرموضع نفاق خود پافشاري كرده و مي‎كنند محارب و محكوم به اعدام مي‎باشند و تشخيص موضوع نيز در تهران با راي اكثريت آقايان حجه الاسلام نيري دامت افاضاته ( قاضي شرع) و جناب آقاي اشراقي ( دادستان تهران) و نماينده اي از وزارت اطلاعات مي‎باشد، اگر چه احتياط در اجماع است، و همين طور در زندانهاي مراكز استان كشور راي اكثريت آقايان قاضي شرع، دادستان انقلاب و يا داديار و نماينده وزارت اطلاعات لازم الاتباع مي‎باشد، رحم بر محاربين ساده انديشي است، قاطعيت اسلام در برابر دشمنان خدا از اصول ترديد ناپذير نظام اسلامي است، اميدوارم با خشم و كينه انقلابي خود نسبت به دشمنان اسلام رضايت خداوند متعال را جلب نمائيد، آقاياني كه تشخيص موضوع به عهده آنان است وسوسه و شك و ترديد نكنند و سعي كنند "اشداء علي الكفار" باشند. ترديد در مسائل قضائي اسلام انقلابي ناديده گرفتن خون پاك و مطهر شهدا مي‎باشد. والسلام روح الله الموسوي الخميني اسامی قربانيان کشتار زندانيان سياسی در سال ۶۷
با ۱۵۲ امتیاز و ۲۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


کارتونی در سایت مردمک اثر مانا نیستانی
با ۱۵۰ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


پدر شهید احمد نعیم آبادی در دیدار با میرحسین
با ۱۴۲ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در سحرگاه امروز 28 جولای، انفجاری در یک کشتی نفت کش ژاپنی در نزدیکی تنگه هرمز در خلیج فارسرخ داد...جونتو اندو (Junto Endoh ) مدیر عامل این خط کشتیرانی(.Mitsui O.S.K) از احتمال تروریستی بودن این انفجار خبر داد.
با ۱۳۶ امتیاز و ۱۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


یکی از بی شرمترین و ریاکارترین حاکمیت تاریخ ایران بر خاک بلا زده مان حکومت می کند. حاکمیتی که هیچ بنیان و اساس و نشان از درستی و راستی و شناسه های انسانی ندارد مگر کریه ترین، سیاهکارترین و ابله ترین نمادهایی که می توان تصور نمود. از خدا و پیغمبر و صاحب زمان، که به هر روی در هر شرایطی، نیمچه حس احترام و باوری میان مردم بود، به نفرت و خشم و کینه و دروغ و ریا آلودند و از چهره ی واقعی اسلام پرده بر کشیدند. چنان شده است که از هر چه اسم خدا ومحمد و صدای اذان و قرائت قرآن، همه بیزارند. آنانی که داغ شکنجه و زندان یا داغ عزیزان به خون کشیده شده بر یاد و جان خود دارند، با هرچه اسلام و آخوند و مومن و مسجد و منبر، مو برتنشان راست می شود و به خشم و نفرت آه می کشند از جنایتی که بر همگان رفته است. این جانیان با آن کشتار خونبار زندانیان سیاسی رسیدند به کهریزک که شکنجه و تجاوز و عربده کشی ها ی جاهلانه ی هزارسال پیش، که در روز روشن با وقاحت مشمئزکننده ای انکار می کنند و سر در خرافه ی متعفن صاحب زمانشان دارند.
با ۱۲۲ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


چهارشنبه 28 ژوییه - در ساعات نخستین بامداد امروز، انفجاری در یک نفتکش ژاپنی بوقوع پیوست که از مبدا امارات متحده عربی به سوی ژاپن در سفر بود. کارکنان کشتی، دلیل انفجار را به یک حمله منتسب می کنند. در این انفجار یکی از کارکنان آسیب دیده است و کشتی نیز پس از آن به حرکت خود ادامه داده است. وزیر حمل و نقل ژاپن در مصاحبه ای گفته است: « از آنجایی که یکی از کارکنان کشتی پیش از انفجار، جهش نوری را در افق دیده است، شرکت بر این گمان است که این انفجار به احتمال زیاد ناشی از یک حمله [تروریستی] بوده است»
با ۱۱۹ امتیاز و ۱۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جرس: عبدالله مومنی ،بهمن احمدی امویی ، احمد کریمی و تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ در روز میلاد حضرت مهدی( عج) به سلول انفرادی منتقل شدند. براساس گزارش های دریافتی از داخل اوین ، اسامی سایر زندانیان منتقل شده به سلول انفرادی هنوزمشخص نیست اما تعداد زندانی های منتقل شده به سلول انفرادی بیش از ده نفر گزارش شده است.
با ۱۰۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جرس: پدر شهید احمد نعیم آبادی یکی از شهدای ۲۵ خرداد سال ۸۸، در دیدار با میر حسین موسوی گفت که همه اعضای خانواده، به نتیجه انتخابات معترض بودند و برای گرفتن حق و رای خود در اعتراض های خیابانی شرکت داشتند و هرگز تصور نمی کردند که برخورد حکومت با معترضانی که رای خود را می خواستند ،چنین خشونت بار باشد. وی تاکید کرد که خواستار محاکمه و مجازات آمران شهادت فرزندش است. به گزارش کلمه، میرحسین موسوی در این دیدارکه در نیمه شعبان انجام شد، از خانواده احمد نعیم آبادی دلجویی کرد. پدر شهید نعیم آبادی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از چگونگی شهادت فرزندش به موسوی گفت :"من به فرزند شهیدم افتخار می کنم و به درستی راه او ایمان دارم." وی برای میرحسین شرح داد که علاوه بر فرزند شهیدش همه اعضای خانواده ،به نتیجه انتخابات معترض بودند و برای گرفتن حق و رای خود در اعتراض های خیابانی شرکت داشتند و هرگز تصور نمی کردند که برخورد حکومت با معترضانی که رای خود را می خواستند ،چنین خشونت بار باشد. پدر شهید احمد نعیم آبادی ادامه داد:" فرزندم احمد خونش را برای اعتلای وطنش تقدیم کرد و ما اطمینان داریم که خون او و همه شهیدان جنبش به ثمر خواهد نشست." موسوی ضمن دلجویی از پدر این شهید جنبش سبز ،برای وی و مادر داغدارش صبر و بردباری بیشتر آرزو کرد. گفتنی است ،شهید احمد نعیم آبادی نخستین شهید تظاهرات میلیونی مردم در روز ۲۵ خرداد ۸۸ است که بعد از انتقال به بیمارستان حضرت رسول اکرم به شهادت رسید. پیکر این شهید با تاخیری یک هفته ای به خانواده اش تحویل و در قطعه ۵۶ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد .مسوولان بیمارستان به خانواده شهید نعیم ابادی گفته بودند که وزارت اطلاعات پیکر این شهید و هشت شهید دیگر را از بیمارستان برده است.خانواده نعیم ابادی پس از پیگیری های طاقت فرسا موفق شدند پیکر فرزندشان را در پزشکی قانونی کهریزک تحویل بگیرند. خانواده نعیم آبادی خواهان معرفی و محاکمه قاتلان فرزندشان هستند و بارها به مراجع قضایی شکایت کرده انداما پس از یکسال هنوز پاسخی دریافت نکرده اند.به گفته خانواده این شهید مراجع قضایی به تازگی به آنها پیشنهاد دریافت دیه را داده اند. خانواده نعیم ابادی از پذیرفتن دیه سر باز زده اند و مصرانه خواستار شناسایی و محاکمه عاملان و آمران شهادت فرزندشان و دیگر شهدای جنبش سبز شده اند
با ۱۰۸ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


میرحسین موسوی اخیرا در واکنش به مصاحبه محسن رفیقدوست در باره جنگ، اظهارداشت برخی ناگفته های دوران جنگ تحمیلی را خواهد گفت. به دنبال این اظهارات ، یکی از کاریکاتوریست های فراری از ایران کاریکاتور زیر را در مورد سخنان موسوی منتشر کرد. سایت روزنامه ایران که کاریکاتوریست مزبور را با نام "ن ک" معرفی کرده، کاریکاتور وی را منتشر کرده است.
با ۱۰۷ امتیاز و ۸۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


آقای دکتر سید محمود ا.ن رئیس دولت کودتا در مصاحبه اختصاصی با «پرس تی وی» رسانه انگلیسی زبان حکومت جمهوری اسلامی طبق معمول بیانات منحصر به فردی ایراد کرد. فرازهائی از بیانات ایشان را در زیر میخوانید: ** آن چيزي که رئيس جمهور روسيه مي‌گويد، آشکارا خلاف منافع آن کشور است !** ادبيات تحريم مال آدم‌هاي شکست‌خورده و ضعيف است !** آن‌ها در حقيقت خودشان را تحريم مي‌کنند! ** دولت امريکا چون 30 سال است که با ما رابطه اقتصادي ندارد، ناراحت است و مي‌خواهد اين اروپايي‌هاي بي‌چاره را هم به همين سرنوشت دچار کند! ** فرض کنيد اين چهار قطع‌نامه سه تا صفر هم بيايد جلوش و چند سال ديگر بگويند که ما چهار هزارمين قطع‌نامه را عليه ايران صادر کرديم . اين مسأله تقريبا تبديل به يک لطيفه شده است . . . بالاخره آن‌قدر قطع‌نامه صادر مي‌کنند که اين‌ها هم از تاريخ خارج شوند . . . اين‌ها وقت‌شان در اين هتل تمام شده است، اين‌ها بايد ساک‌هايشان را جمع کنند و بروند و البته در حال رفتن هستند . . . اصلا با صدور قطع‌نامه اين معادله عوض نخواهد شد. مانند اين است که يک رودخانه عظيمي که در هر ثانيه هزار تا دو هزار متر معکب آب را منتقل مي‌کند را بخواهيد با يک کاميون خاک يا زباله جلوي اين جريان عظيم و زلال آب را بگيريم هر کس اين موضوع را ببيند مي‌خندد. مسخره است که شما بخواهيد با يک کاميون زباله جلوي رودخانه زلال را بگيريد . . . فرض کنيد يک کاميون زباله هم جلوي درب خانه ايراني‌ها ريختيد . . .**پرس تي‌وي: آقاي رئيس جمهور، شما معتقديد که حتي اگر چهار قطع‌نامه کنوني به چهار هزار قطع‌نامه برسد، اصلا مهم نيست. مي‌توانيد صادقانه بگوييد که اين تحريم‌ها هيچ تاثيري ندارد و ضرري به دولت و ملت ايران وارد نمي‌کند؟ احمدي‌نژاد: چراو اين مسأله خيلي تاثير دارد، سرعت پيشرفت ملت ايران را چند برابر مي‌کند، و اثر ديگرش اين است که آن‌ها را محروم مي‌کند. **احمدي‌نژاد: ما الان اطلاعات دقيقي داريم که امريکايي‌ها يک سناريويي نوشته‌اند که جنگ تبليغاتي سنگيني عليه ايران راه اندازند و اين حرف‌هايي که رئيس جمهور روسيه زد، در واقع آگهي پخش آن نمايش است. در اين سناريو به گستردگي وارد مي‌شوند و برخي از افرادي را که دزديده‌اند و به امريکا برده‌اند و حرف‌هايي از آنها کشيده‌اند و اين به تصور خودشان يک نمايش‌نامه کامل است. شروع مي‌کنند به جنگ سنگين تبليغاتي و افراد مختلف پشت سرهم حرف مي‌زنند و بعدش هم برخي از کشورهاي منطقه را مورد هجوم قرار بدهند براي اين‌که ما را تحت فشار قرار دهند. اين کليت اين سناريوست. همچنين با برخي‌ها در منطقه ما هماهنگي کرده‌اند، با برخي‌ها در داخل کشور هماهنگ کرده‌اند و اين مسأله را کليد زده‌اند. . . . پرس تي‌وي: شما ابتدا مي‌گوييد که اين‌ها تبليغاتي بيش نيست و از سناريوي احتمالي سخن به ميان مي‌آوريد، اما اگر چنين چيزي پيش آيد ممکن است برخي از دولت‌هاي منطقه مورد حمله قرار گيرند. احمدي‌نژاد: بله اين تبليغات عليه ماست! همان‌طور که گفتم يک تبليغات سنگين عليه ايران است و برخي از کشورهاي منطقه را تحت هجوم قرار بدهند. اين تبليغات عليه ماست !
با ۱۰۲ امتیاز و ۱۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سال پیش این زمانا دنبال گرفتن ساعت و مکان تظاهرات بعدی بودیم و اين چيزا بين مردم دهن به دهن ميچرخيد این روزا دنبال فرکانس فارسی1چقدر ما بامعرفتیم واقعا که ملت صبور،فراموشکار،و الکي اميدواري هستيم….به نظرم اگه قرار فردا روزي جنگ بشه تا برم با دشمن به خاطر اين حکومت بجنگم..بهتر امروز با اين حکومت بخاطر وطنم بجنگم..
با ۹۵ امتیاز و ۲۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


به گزارش ارتش کره جنوبی هیچ مشکلی تا آخر مانور گزارش نشد و....
با ۸۷ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


من درد مشتركم، مرا فرياد كن. زبان،لهجه، مليت، قوميت و همه خط و مرزهايي كه بين ما رسم ميكنند، خطوطي فرضي است كه نه هويت دارد و نه هويت ما را تعيين ميكند. همه ما انسانيم و كافي است همدل باشيم كه بسيار پيوندي محكم تر است تا همزباني. همه انسانهاي آزاده، آزاد انديشيدن و آزاد بودن را براي خود و براي همنوع خود ميخواهند و دردهاي مشتركي دارند. دردهايي به عمق تاريخ و به بلنداي همه ظلمها و همه بندها و همه مرزها. پس تن ندهيم به بازيهاي كثيف حكومتهاي وقت كه براي تماميت خواهي هاي خود و براي بندي بر بندهايمان زدن، اين خطوط را پر رنگ ميكنند و آذري را در مقابل كرد، كرد را در مقابل فارس، فارس را در مقابل گيلك و گيلك را در مقابل بلوچ قرار ميدهند.همنوع من، انسان ، من درد مشتركم. مرا فرياد كن.
با ۸۶ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


دكتر احمدي نژاد ، تخصص خود را نشان داد. پا اندازي. و در اين مسير بازار گرمي ميكنند ايشان. مانند آنكه بگويد " خوب اگه جاي ديگه ارزون تر ميدن، برو از اونجا بخر" و يا " تو كه پول نداري، بيخود وقت ما را نگير" و يا چيزي شبيه به اين. قياس به نفس فرموده اند ايشان. سخت نگيريد.
با ۸۴ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


روزنامه‌های جمهوری آذربایجان اخبار احتمال استفاده آمریکا و رژیم صیهونیستی از خاک آذربایجان را برای عملیات نظامی علیه ایران را تکذیب می‌کنند و هدف دیگران از طرح این مسایل را گنجاندن آذربایجان در فهرست دشمنان ایران می‌دانند. روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:روزنامه‌های چاپ باکو، مدتی است به گزارش‌هائی اشاره می‌کنند که منابع خارجی درباره احتمال استفاده آمریکا و رژیم صهیونیستی از اراضی جمهوری آذربایجان برای عملیات نظامی علیه ایران می‌دهند. این روزنامه‌ها به نقل از بعضی نشریات کانادایی از فرود کاروان‌های هوائی مرکب از هواپیماهای باری نظامی آمریکائی و اسرائیلی در فرودگاه باکو خبر می‌دهند که تجهیزات و ماشین آلاتی را تخلیه می‌کنند. روزنامه‌های جمهوری آذربایجان این اخبار را تکذیب می‌کنند و هدف آنها گنجاندن آذربایجان در فهرست دشمنان ایران می‌دانند. منابع آمریکائی نیز این خبرها را تکذیب کرده‌اند. ارائه دیدگاه
با ۸۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


کلمه :بهمن احمدی امویی ،روزنامه نگار از سه روز پیش در اعتصاب غذا به سر می برد و شرایط جسمانی وی نامناسب گزارش شده است. به گزارش خبرنگار کلمه به نقل از خانواده بهمن احمدی امویی ،وی ظهردوشنبه گذشته در پی اعتراض به برخورد نامناسب ماموران و مسوولان بند۳۵۰ و همچنین لغو ملاقاتش با همسرش به سلول انفرادی بند ۲۴۰منتقل شد.در همان روز کیوان صمیمی ،روزنامه نگار نیز به سلول انفرادی بند ۲۴۰ اوین منتقل شده است. با ادامه اعتراض زندانیان بند ۳۵۰ بیش از پانزده نفر از زندانیان این بند به سلول های انفرادی ۲۴۰ منتقل شده اند که به جز کیوان صمیمی ،عبدالله مومنی و بهمن احمدی امویی از اسامی سایر افراد اطلاعی دردست نیست . براساس گزارش های رسیده ،در پی اعتصاب غذای بهمن احمدی امویی ،شش نفر از زندانیانی که به سلول انفرادی منتقل شده اند ، از جمله عبدالله مومنی از دیروز دست به اعتصاب غذا زده اند. پانزده زندانی سیاسی منتقل شده به انفرادی های ۲۴۰اعلام کرده اند در صورتی که به خواسته هایشان رسیدگی نشود و همگی به بندعمومی بازگردانده نشوند ،همگی دست به اعتصاب غذا خواهند زد. تمامی تلفن های بند ۳۵۰ زندان اوین از یک روز قبل از میلاد حضرت مهدی ( عج ) قطع شده است
با ۸۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


اصلاحات بر نظامي كه اصل وجودش يك ناسازه (پارادوكس) عميق و فاحش است، نه شدني است و نه صلاح. اين نظام بايد برافتد و نظامي مبتني بر اراده مردم، راي مردم و به نمايندگي مستقيم از مردم جايگزين گردد. آنچه آنرا به يك جمهوري سكولار ميشناسيم. نظامي كه در نهايت از فرمان هيچ دين و مذهبي مشروعيت نگيرد و حكم حكومتي هيچ نايب برحقي آنرا به مضحكه تبديل ننمايد. اين خواست يك قرن ملتي هشيار و فهيم است كه هر بار به توسل به مشروعه، مشروطيت ملي آنرا به يغما برده اند آن گروه ملايان و يا ملا باوراني كه تماميت خواهند و فرصت طلب. به هموطنان مذهبي خود نيز ياد آور ميشوم كه : " از كفر من تا زهد تو، راهي به جز ترديد نيست، دلخوش به فانوسم مكن، اينجا مگر خورشيد نيست؟" نه به زهد تو مرا كاريست و نه به كفر من تو را حق دخالتي. حكومت بايد فارغ از اين ترديدها باشد و روشني را تنها از آزادي و اراده معطوف به خرد جمعي بگيرد. از قدرت انديشه جمهور ملت.
با ۸۳ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


پدر شهید احمد نعیم آبادی یکی از شهدای ۲۵ خرداد سال ۸۸ به مناسبت نیمه شعبان با میرحسین موسوی دیدار کرد. به گزارش کلمه، میرحسین موسوی در این دیدار از خانواده احمد نعیم آبادی دلجویی و تفقد به عمل آورد. پدر شهید نعیم آبادی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از چگونگی شهادت فرزندش به موسوی گفت :"من به فرزند شهیدم افتخار می کنم و به درستی راه او ایمان دارم." وی برای میرحسین شرح داد که علاوه بر فرزند شهیدش همه اعضای خانواده ،به نتیجه انتخابات معترض بودند و برای گرفتن حق و رای خود در اعتراض های خیابانی شرکت داشتند و هرگز تصور نمی کردند که برخورد حکومت با معترضانی که رای خود را می خواستند ،چنین خشونت بار باشد. پدر شهید احمد نعیم آبادی ادامه داد:" فرزندم احمد خونش را برای اعتلای وطنش تقدیم کرد و ما اطمینان داریم که خون او و همه شهیدان جنبش به ثمر خواهد نشست." موسوی ضمن دلجویی از پدر این شهید جنبش سبز ،برای وی و مادر داغدارش صبر و بردباری بیشتر آرزو کرد. گفتنی است ،شهید احمد نعیم آبادی نخستین شهید تظاهرات میلیونی مردم در روز ۲۵ خرداد ۸۸ است که بعد از انتقال به بیمارستان حضرت رسول اکرم به شهادت رسید.پیکر این شهید با تاخیری یک هفته ای به خانواده اش تحویل و در قطعه ۵۶ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد .مسوولان بیمارستان به خانواده شهید نعیم ابادی گفته بودند که وزارت اطلاعات پیکر این شهید و هشت شهید دیگر را از بیمارستان برده است.خانواده نعیم ابادی پس از پیگیری های طاقت فرسا موفق شدند پیکر فرزندشان را در پزشکی قانونی کهریزک تحویل بگیرند. خانواده نعیم آبادی خواهان معرفی و محاکمه قاتلان فرزندشان هستند و بارها به مراجع قضایی شکایت کرده انداما پس از یکسال هنوز پاسخی دریافت نکرده اند.به گفته خانواده این شهید مراجع قضایی به تازگی به آنها پیشنهاد دریافت دیه را داده اند.خانواده نعیم ابادی از پذیرفتن دیه سر باز زده اند و مصرانه خواستار شناسایی و محاکمه عاملان و آمران شهادت فرزندشان و دیگر شهدای جنبش سبز شده اند.
با ۸۱ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


رفتار دوگانه بالاترين بين پانتركها و كاربران عادي و نيز بستن حساب دوستي كه با منطق با اين اشخاص بحث ميكرد چه توجيهي دارد؟! با اين كارِ بالاترين ياد اين حكايت افتادم كه سنگ ها را بسته اند سگ ها را گشاده. زبان پارسي رو زبان پارس سگ ناميدند، نظرات رو به زبان تركي نوشتند ،آذربايجان رو آذربايجان جنوبي گفتند، شعار زشتي عليه فارسها سر دادند و اكنون آزادانه زير همان لينك به ادامه كار خويش مشغولند. معتقدم منطق بزرگترين سد مقابل اين اشخاص هست،آگاهي كمترين سرمايه اينان است و بازيچه شدن كار ايشان.منتها جولان دادن اين اشخاص در بالاترين و بسته شدن حساب دوستان مطلع چه توجيهي دارد؟ بالاترين اگر اين دوستان زير لينك مربوطه تا ديروقت بحث ميكردند براي مقابله با تفكر پانتركيسم بود من به شخصه هيچ توهيني از اين كاربران عادي نديدم در پايان به نظر همان دوستي كه حسابش بسته شد بسنده ميكنم : "دنيا داره مرزهاش رو ور ميداره و متحد ميشه(مثل اتحاديه اروپا) .داره تفاوتها رو كمرنگ ميكنه داره تبعيض نژادي رو از بين ميبره(آمريكا با رئيس جمهور سياه). شما داريد عكس دنيا و انسانيت قدم برميداريد دوست عزيز چشمتان را وا كنيد الان من و شما دعوا ميكنيم و از اين آب گل آلود بهره ها خواهند برد و من و شما فقط بازيچه هموطن عزيزم كمي به اين سخن فكر كن"
با ۷۹ امتیاز و ۱۵۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


تلقی ما این است که آقایان ملیحی، مؤمنی و زیدآبادی در حال حاضر گروگان‌هایی هستند که حکومت تلاش می‌کند با سخت‌تر کردن شرایط آنها در زندان و صدور احکام سنگین، فعالیت‌های این مجموعه را به اصطلاح مهار کند. البته شاید به دلیل این که موج این برخوردها و صدور چنین احکامی گسترده بوده، این مسئله فعلاً آن طور که باید، مورد توجه قرار نمی‌گیرد و در میان سایر اخبار گم می‌شود.×××یکی از ویژگی جنبش دانشجویی، پیوند آن با آرمان‌خواهی ملت است؛ پیوند آن با بدنه‌ی جامعه است. در واقع جنبش سبز باعث شده است که رویش‌ها فوق‌العاده زیاد باشد. با اعتمادی که به امر سیاسی پیش آمده است، قطعاً در دانشگاه نیز نیروها و رویش‌های جدیدی به جنبش دانشجویی خواهند پیوست و بیش از پیش به فعالان دانشجویی در دانشگاه‌ها افزوده خواهد شد.××× در اصل جنبش سبز مسئله‌ای اتفاقی نیست و سابقه‌ای فقط یک‌ساله ندارد. جنبش سبز نتیجه‌ی تلاش‌ها و فعالیت‌های نیروهای دموکراسی‌خواه به‌‌طور کلی و جبهه‌ی دموکراسی‌خواهی در ایران است که حالا در مقطع یک‌سال اخیر به این شکل و با رهبران خاص جلوه کرده است. به‌هرحال فعالیت‌هایی که فعالان دانشجویی در کنار سایر خرده‌جنبش‌های دموکراسی‌خواه در ایران داشتند، از سال‌ها پیش و حتی می‌توان گفت پیش از انقلاب آغاز شده است. مجموع و برایند این فعالیت‌ها بود که در مقطع سال ۱۳۸۸ منجر به شکل‌گیری جبهه‌ی جدیدی شد، و خب، به‌هرحال آقایان موسوی و کروبی هم رهبری آن را قبول کردند که نکته‌ی خیلی مهمی بود. من رابطه‌ی اینها را به این شکل می‌بینم.
با ۷۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مهدی کروبی که پیش از این شورای نگهبان را مقصر اصلی در تقلب انتخاباتی دانسته بود، در جدیدترین اظهارات خود انتخابات 2 دوره ریاست جمهوری گذشته را نه تقلب بلکه یک کودتای نظامی دانست.
با ۷۷ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ماینده مرند و جلفا گفت: همسایگان ما هر سال بالای ۵ هزار میلیارد دلار از مخازن ما را می‌برند. وی افزود: اگر امروز ۴۰ میلیارد دلار در نفت وگاز سرمایه‌گذاری کنیم، می‌توانیم ۶۰ میلیارد دلار در سال برداشت کنیم ولی متاسفانه می‌بینیم که ۱۰۰ سال تولید نفت داریم اما از نظر تجهیزاتی هنوز به خارج وابسته‌ایم که امروزه نیز به این صورت است. ......این نماینده مجلس افزود:در حوزه نفت‌و گاز دو چیز ما را تهدید می‌کند؛ اول غافل کردن برنامه‌ریزان که ما را در مسیری بیندازند که نتوانیم در صنعت‌و تکنولوژی قدم بگذاریم و دوم از بابت فرار مغزها و تخلیه کارشناسان ما در حوزه نفت است که همیشه باید به این دو مورد توجه کرد.... وی ادامه داد: در خصوص سرمایه‌گذاری که آقایان موفق نشدند و روابط ما با دنیا طوری شده که نمی‌توانیم از سرمایه‌گذار خارجی استفاده کنیم و نیروی انسانی متخصص نیز که به شدت در حال ترک کشور هستند.
با ۷۳ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


کلمه :نزدیک به ۱۴ ماه از انتخابات پرمناقشه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ و موج بی سابقه بازداشت ها از سوی نهادهای امنیتی و انتظامی، سپاه و قوه قضاییه می گذرد. در مورد آنچه بر سر بازداشت شدگان آمد با وجود افشای برخی از ابعاد آنها هنوز ناگفته های بسیاری وجود دارد که در تاریخ به ثبت خواهد رسید و قطعا منشا تحولات مهمی در آینده ایران خواهد بود. در این مدت انتظار می رفت پس از انواع فشارها و زیر پا گذاشتن بدیهی ترین حقوق بازداشت شدگان در مرحله بازجویی ها ، در مراحل بعد با در اختیار قرار دادن متهمان به قوه قضاییه ، این رویه اصلاح شود. اما در مراحل بعدی نیز حقوق متهمان در زمینه رعایت آیین دادرسی، بازپرسی ها، برگزاری دادگاه ها، احکام صادره و نحوه نگاه داشتن زندانیان سیاسی تضییع شد. اگر چه اکثر زندانیان سیاسی و نه البته همگی از سایر زندانیان تفکیک شدند، اما این تفکیک همراه با تبعیض فراوان بین آنها بوده است. زندانیان سیاسی که به خاطر عقایدشان و نه جنایت و یاکلاهبرداری اکثرا در بند ۳۵۰ اوین به سر می برند، در این بند از حداقل امکاناتی که دیگر زندانیان جرائم عادی در بندهای دیگر برخوردارند، همچون کتابخانه ، جراید و روزنامه های مورد در خواست ، آمفی تاتر، محل هواخوری مناسب، سالن ورزشی و نیز امتیازاتی چون تماس تلفنی به اندازه دیگر زندانیان، ملاقات خصوصی و حضوری با خانواده ها و مرخصی محرومند.
با ۶۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


همزمان با انتشار گزارش هايی درباره اعتصاب غذای کيوان صميمی، بهمن احمدی امويی، و عبدالله مومنی، گفته می شود گروهی از زندانيان سياسی زندان اوين در اعتراض به رفتار زندانبانان و ايجاد محدوديت و مانع‌تراشی در ملاقات با خانواده‌هايشان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. گزارش ها حاکی از آن است که کيوان صميمی، مدير مسئول ماهنامه «نامه» و از چهره های سياسی نزديک به نيروهای ملی مذهبی در ايران، بهمن امويی، روزنامه نگار، عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار دفتر تحکيم)، به همراه شماری ديگر از زندانيان وقايع پس از انتخابات در بند ۳۵۰ زندان اوين در اعتراض به برخوردهای مسئولان و زندانبانان با زندانيان و همچنين لغو ملاقات ها دست به اعتصاب غذا زده اند. گزارش ها حاکی از این است که پانزده نفر از زندانیان بند ۳۵۰ به سلول های انفرادی در بند ۲۴۰ اوين منتقل شده اند.
با ۶۶ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دستگیری وکیل پرونده سنگسار را متوقف کنید 5 مرداد ۱۳۸۹ – کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز گفت که قوه قضائیه ایران باید فورا اقدامات خود برای دستگیری وکیل حقوق بشر محمد مصطفایی را متوقف کند. فعالیت های اخیر محمد مصطفایی در راستای دفاع از موکلش سکینه آشتیانی که به جرم زنا محکوم به سنگسار شده است مورد توجه بین المللی قرار گرفته است. در اقداماتی که مصداق ابزار فشار برای وادار کردن محمد مصطفایی به معرفی خویش تعبیر می شود، همسر آقای مصطفایی، فرشته حلیمی و برادر وی، فرهاد حلیمی، که هیچ یک در فعالیتهای حقوق بشری دخیل نیستند با فاصلهء کوتاهی ازآخرین احضار مصطفایی در تاریخ شنبه ، دوم مردادماه 1389 دستگیر شده اند. از مکان دقیق مصطفایی اطلاعی در دست نیست.
با ۶۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


همزمان با انتشار گزارش ها درباره ناپدید شدن محمد مصطفایی و احتمال بازداشت او توسط نیروهای امنیتی و انتظامی ایران، نهاد های حقوق بشری خواستار توقف آزار این وکیل دادگستری شده اند. آقای مصطفایی که روز شنبه (دوم مرداد - ۲۴ ژوئیه) توسط شعبه امنیت دادسرای تهران احضار شده بود، پس از بازگشت از محل دادسرا برای آخرین بار وبلاگ شخصی اش را به روز کرده و پس از آن خبری از محل اقامت او در دسترس نیست. او در آخرین یادداشت کوتاه خود در وبلاگ شخصی اش نوشته است که از طرف شعبه دوم بازپرسی دادسرای شهید مقدس زندان اوین مجددا احضار شده است و احتمال می دهد که در آینده نزدیک بازداشت شود. طی روز های گذشته خبرهایی مبنی بر بازداشت همسر و برادر آقای مصطفایی نیز منتشر شدند و وبسایت های مخالف دولت ایران، بازداشت اعضای خانواده این وکیل دادگستری را به نوعی مرتبط با احضار و تلاش برای بازداشت او دانستند. بنا بر این گزارش ها، فرشته حلیمی، همسر محمد مصطفایی و برادرش، فرهاد حلیمی شنبه شب (دوم مرداد) در تهران بازداشت شده اند. در این حال امروز (چهارشنبه ششم مرداد - ۲۸ ژوئیه) سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای از ایران خواسته است که اذیت و آزار وکلای مدافع حقوق بشر در این کشور را متوقف کند. مالکوم اسمارت، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا سازمان عفو بین الملل، در این باره گفت: "ما نگران این هستیم که مقامات ایرانی بر آن باشند تا محمد مصطفایی را به خاطر فعالیت های حرفه ای در زمینه حقوق بشر، مورد پیگرد قرار دهند و مانع ادامه فعالیت های او شوند." در بیانیه سازمان عفو بین الملل، ایران به تلاش برای اخلال و توقف در فعالیت های وکلای مدافع حقوق بشر متهم شده است و مثال هایی از این نوع فعالیت ها عنوان شده است. بنابراین گزارش، محکومیت ناصر زرافشان، وکیل پرونده قتل های زنجیره ای به پنج سال زندان در سال ۲۰۰۲ (۱۳۸۲) از نمونه های بارز اقدامات ایران برای تحدید فعالیت وکلای مدافع حقوق بشر است. آقای زرافشان در سال ۲۰۰۲ به جرم افشای اسرار دولتی به سه سال زندان، به دلیل نگهداری سلاح به دو سال زندان و همچنین به خاطر وجود مشروبات الکلی در دفتر کارش به تحمل۵۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.
با ۶۳ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


منابع خبری لحظاتی پیش از سقوط یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی پاکستان خبر دادند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری الجزیره لحظاتی پیش از سقوط یک هواپیمای مسافربری در نزدیکی اسلام آباد پایتخت پاکستان خبر داد. این هواپیما متعلق به خطوط هوایی پاکستان بوده و تا کنون جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده است.
با ۶۳ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


يك هواپيماى خطوط هوايى پاكستان با ۱۵۰ سرنشين در تپه هاى نزديك اسلام آباد پايتخت پاكستان سقوط كرد. به گفتۀ مسئولان تا كنون يك جسد يافته شده است. اين هواپيما كه متعلق به شركت خصوصى اير بلو AirBlue بود و از كراچى پرواز كرده بود ارتباط خود را با اتاق كنترل در فرودگاه بين المللى اسلام آباد از دست داد. سخنگوى سازمان دولتى هوانوردى پاكستان به خبرگزارى رويترز گفت اين هواپيما حامل ۱۴۶ مسافر و ۶ خدمه بوده است. هنوز اطلاع دقیقی از علت سقوط این هواپیما منتشر نشده است.
با ۵۹ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


12 شهریور روز قدس است .فقط ۳۶ روز دیگر! آیا وقت تبلیغات نرسیده ؟ آیا هنگامه اطلاع رسانی نیست؟ کجای کاریم ؟ فارسی وان و پرسپولیس و تراختور را رها کنید .آیا می دانید بازگشت باشکوه جنبش سبز در روز قدس چگونه ارکان حکومت را در این شرایط حساس خواهد لرزاند.بپاخیز براد سبز خواهر سبز بپا خیز...// شاید مهمترین عامل در عدم فعایت جنبش سبز در چند ماه گذشته نبود روزهای راهپیمایی جکومتی بوده است.بعد از روز 22 بهمن تا امروز هیچگونه راهپیمایی حکومتی که جنبش سبز بتواند در لوای آن قدرت خود را به حکومت نشان دهد نداشته ایم و بدون شک روز قدس فرصتی مجدد است تا نشان دهیم جنبش سبز بعد از گذشت 15 ماه سرفراز و استوار ایستاده است.
با ۵۹ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر