۱۳۸۹ مرداد ۸, جمعه

آیت الله دستغیب: مانند زمان شاه، نیاز به تعریف و تمجید دیده می شود

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 


آیت الله علی محمد دستغیب

آیت الله علی محمد دستغیب، از اعضای مجلس خبرگان ایران می‌گوید: "عده ای به خاطر کارهای نکرده خود از مردم انتظار تعریف و تمجید دارند."

آقای دستغیب که از مراجع تقلید شیعه و ساکن شهر شیراز ایران است، در جلسه تفسیر قرآن خود با مقایسه نیاز آخرین شاه ایران به تعریف و تمجید با اوضاع فعلی جامعه ایران گفت: "یک عده ای در زمان رژیم سابق اطراف شاه را می گرفتند و از او تعریف و تمجید می کردند تا به حدی که او را ظل السطان یعنی سایه خداوند قلمداد می کردند، الان هم وضع به همین منوال است."

او همچنین گفته است که علت عدم تعریف و تمجید مردم در اوضاع کنونی جامعه ایران این است که مسئولان "واقعیات را آن طور که هست به مردم نشان نمی دهند".

این عضو مجلس خبرگان (که وظیفه آن انتخاب رهبر و نظارت بر عملکرد اوست) در بخشی دیگر از سخنان انتقادی خود گفته است: "اکثریت مردم وقتی به درون خود مراجعه می کنند متوجه می شوند که فلان شخص چطور است؛ آیا حق است یا باطل؟ آن وقت یک چنین افرادی که در پی کتمان حق و واقعیات هستند از مردم انتظار تعریف و تمجید دارند."

آیت الله دستغیب پیش از این و در ماه های پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 88 نیز به انتقاد از نحوه برخورد با معترضان انتخاباتی پرداخته بود که این موضوع سبب شد عده ای از نیروهای موسوم به لباس شخصی به مسجد قبا در شیراز که محل سخنرانی و برگزاری اغلب برنامه های آیت الله دستغیب است، حمله کردند و خسارت هایی به آن زدند.

او در فروردین ماه گذشته با انتقاد از نحوه مواجهه با اعتراضات گفته بود: "نباید بر سر مردم زد و فضا به گونه‌ای باشد که مردم جرأت نداشته باشند در خانه خود درد دل کنند. آیا واقعاً باید این گونه باشد؟ یک دفعه بریزند در خانه مردم؟ از طرفی نماز نشان می‌دهند، اذان نشان می‌دهند،‌ می‌آیند و اخلاق را تفسیر می‌کنند؛ اما از طرف دیگر، اتهام و تهمت می‌زنند و بازداشت می‌کنند، در صورتی که بازداشت بدون حکم جایز و شرعی نیست."

آقای دستغیب در پایان سخنان تازه خود، با تاکید بر اینکه مراجع مذهبی نباید در بیان احکام به دنبال مصلحت اندیشی باشند، گفت: "به تکلیف خود عمل می کنم؛ حال می خواهد کسی از سخنان من خوشحال شود یا ناراحت. شهادت در راه خدای تعالی که چیز بدی نیست. هر وقت خواستید بیایید و من را هم شهید کنید."

آیت الله دستغیب که به اصلاح طلبان نزدیک است و در انتخابات ریاست جمهوری اخیر از نامزدی میرحسین موسوی حمایت کرده بود، پیش تر نیز در سخنانی انتقادی گفته بود که "نمی شود که فقط یک شخص عهده دار مملکت گردد. قانون باید باشد که ولی فقیه هم در این قانون اساسی گنجانده شده است. البته کسی نباید منکر ولی فقیه شود و هیچ مسلمانی نباید انکار کند. بالاخره یک مجتهد و فقیه عادلی باید میدان دار باشد ولی این طور نیست که قانون به کنار گذاشته شود، قانون باید باشد، والا یک نفر که نمی تواند هفتاد میلیون را اداره کند."


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر