۱۳۸۹ بهمن ۱۱, دوشنبه

Re: {تفريح و سرگرمي}, [8052] Fwd: FW: حتما ببینید اولش باورم نشد

دوستان عزیز هم گروهی لطفا بعد از خوندن هر مطلب عجیب و غیر قابل باوری یه تحقیق جزئی در مورد درست بودن یا سرکاری بودن اون مطلب انجام بدید
 
در مورد این مطلب من یه سرچ بسیار جزئی زدم که نتایجش رو براتون میزارم اگه دوست داشتید مطالعه کنید
در انتهای مطلب سایت سازنده رو هم براتون میزارم
 
منبع :http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=934&articleID=415883
 

خبر این بود :



شركت جن‌پتس (GENPETS)  متعلق به موسسه ای کانادایی بنام بیو.ژنیکا، اقدام به تولید انبوه حیوانات ژنتیكی كرده است كه نمونه آنها در طبیعت وجود ندارد و اخیرا اقدام به تولید نوعی عروسکهای زنده کرده است . این شرکت به کمک مهندسی زیستی و اصلاح و دستکاری DNA اقدام به تولید پستانداران زنده کرده است .


این حیوانات با القای خواب زمستانی درآنها در بسته بندیهای ویژه ای در فروشگاه‌های این شركت عرضه میگردند . بسته بندیها دارای نشانگر ضربان قلب حیوان ، چراغ های LED که درجه تازگی حیوان را نشان میدهد ، دارای سیستم( IV ) که حیوان توسط یک لوله باریک تغذیه میگردد، میباشد . عمر این حیوانات یک تا سه سال است و پس از خارج شدن از بسته بندی خواب زمستانی سر و صدای کمی داشته و با کودکان و انسان سریع انس میگیرند .


این عروسك یك پستاندار عقیم شده است كه به كمك علم مهندسی ژنتیك ساخته شده. تركیبی از ژنهای خرگوش ، شامپانزه و خوك که با استفاده از القای خواب زمستانی ، در جعبه نگهداری میشود. این جعبه ضربان قلب و میزان تازگی آن را نشان میدهد. این موجود عجیب و دست ساز بشر در شش شخصیت مختلف تولید گردیده است . پهلوان ( قرمز) ، ماجراجو (نارنجی) ، شاد (زرد) ، آرام (سبز) ، متین (آبی ) ، روحانی (بنفش) ساخته شده .قیمتشان هنوز مشخص نیست و تنها به صورت آزمایشی در اختیار اعضای شركت قرار گرفته اند .

 

حیوان خانگی ساخته شده در شركت جن‌پتس مانند دیگر حیوانات دچار درد و رنج می‌شود اما به گونه‌ای ساخته شده كه هنگام درد، سر و صدای زیادی نمی‌كند.


عمر این حیوان یك تا سه سال است و پس از خروج از بسته بندی و برخاستن از خواب زمستانی به سرعت با انسان و كودكان انس می‌گیرد.


این شركت اعلام كرده است كه به زودی فروش انبوه محصول خود را در قفسه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایندگی‌های خود آغاز می‌كند و اكنون در حال ثبت و اهدای حق نمایندگی فروش است.


این شركت با استفاده از دستاوردهای مهندسی ژنتیك، بااصلاح و دستكاری مولكول‌های DNA ‬كه حاوی اطلاعات زیستی جانداران است اقدام به تولید انبوه و فروش پستانداران زنده كرده است.

 

شركت سازنده این حیوانات اعلام كرده است كه آنها مانند دیگر حیوانات، دارای عضله، استخوان و خون هستند و اگر قسمتی از بدن آنها بریده شود، خونریزی می‌كنند و در صورت عدم مراقبت جان خواهند باخت.


قیمت هنوز مشخص نیست و تنها به صورت آزمایشی در اختیار اعضای شركت قرار گرفته اند. ممکن است قیمت حدودا 12500 دلار باشد.


این موجود زنده طوری ساخته شده است كه حركات محدودی مانند یك نوزاد داشته باشد. مدفوع آن بسیار مختصر بوده و به غذای كمی احتیاج دارد. طول آن حدود 20 سانت و عرضش 7 سانت میباشد. جثه آن بزرگ نمیشود و كاملاً درد را حس میكند ولی نمیتواند صدای بلند تولید كند. این محصول داری خون، عضله و استخوان بوده و بعد از خروج از جعبه ظرف بیست دقیقه بیدار شده و چشمهایش را باز میکند ... الی آخر !




 

ولی واقعیت چیست؟



آیا رؤیای قدیمی دارد واقعی می‌شود؟!


یعنی انسان دیگر می‌تواند موجودات زنده تولید كند؟ طی یكی دو هفته اخیر یك سایت اینترنتی ادعا كرد كه این اتفاق افتاده است.


دنیای اینترنت، دنیای شگفت‌انگیزی است. جهانی مملو از چیزهای رنگارنگ و متنوع. ادب و هنر، سینما، درد دل، تبلیغات، نامه‌های الكترونیكی، سرگرمی، موسیقی و ترانه، ورزش، علم و تكنولوژی، عرضة كتاب، سیاست، نمایش و فروش انواع كالاها، عكس و خبر و غیره و غیره.


همه و همه در این دنیای پر شر و شور، جایی برای خود باز كرده‌اند. در این دنیای مجازی، طبیعی است كه هر از گاهی شاهد شوخی‌ها و وب‌سایت‌های سركاری و فریب‌آمیز و شایعه‌های پوچ باشیم.


بنا به محاسباتی كه در بیوفیزیك محاسباتی انجام شده است، ما تازه در اواسط قرن بیست و دوم قادر خواهیم بود به دانشی جزء به جزء از DNA دسترسی پیدا كنیم كه امكان تولید این گونه موجودات را فراهم آورد. اطلاعات و دانش ما نسبت به ابر مولكول DNA و نیز هزاران مولكول پیچیدة دیگر در هستة سلول، در قیاس با دانشی كه بتواند به ما امكان انجام پروژه‌هایی نظیر Genpets را بدهد، به غایت اندك و ناچیز است.


به علاوه، انجام این كار، به تكنولوژی و فن‌آوری پیچیده و پیشرفته و عظیمی احتیاج دارد كه در شرایط كنونی و با توجه به اوضاع و احوال فعلی علم مهندسی ژنتیك كه می‌توان رصد كرد، دور از دسترس و بهره‌برداری به نظر می‌رسد. دانش كنونی ما از DNA و ژن‌های قد و نیم قد و رنگ و وارنگ آن، كمتر از یك هزارم آن مقداری است كه برای شناخت كامل DNA و كاركرد هر یك از ژن‌های آن لازم است.


می دانیم كه Genpetها واقعی نیستند. یعنی زنده نیستند. صرفا عروسك و مجسمه‌اند كه هنرمندانه طراحی و ساخته شده‌اند.


اما فرض كنید كه Genpetها طوری ساخته می‌شدند كه مو لای درزشان نمی‌رفت. یعنی بسیار طبیعی و بسیار خوش‌ساخت، با قابلیت‌های رفتاری بسیار پیچیده نظیر آدمی و بسیار انسان‌گونه.


فرض كنید كه رفتار آن‌ها به حدی شبیه رفتار انسان‌ها باشد كه تمایز آن‌ها با نوع آدمی، اگر نگوییم كه غیرممكن، بسیار سخت و دشوار باشد. توجه داشته باشید كه این فرض به هیچ وجه فرض بعید و دور از دسترسی نیست و چه بسا در آیندة نزدیك (ظرف مدت حدود 50 سال آتی) بتوان به آن جامة عمل بخشید.


در این صورت در مورد Genpetها چه می‌توان گفت؟ آیا هنوز هم غیرواقعی یا بهتر بگوییم غیرزنده و بی‌جان‌اند؟ یا واقعی و زنده، هر چند مصنوعی و حاصل یك سنتز مكانیكی ـ الكترونیكی؟ آیا این موجودات قادر به «درك» هستند؟ آیا احساس دارند؟ آیا می‌توانند فكر كنند؟ آیا صاحب عواطفند؟ آیا تشخص و هویت دارند؟ به زبان فلسفی‌تر، آیا این موجودات صاحب شعور (Consciousness) هستند؟ آیا ذهن (Mind) دارند.


وب‌سایت مزبور، حاصل هنرنمایی و شیرین‌كاری مجسمه‌ساز و پیكرتراش و برنامه‌نویس كامپیوتری 24 سالة كانادایی ، آدام براند جس (Adam Brandejs) است. ب برای چك كردن اخبار اینترنتی و شایعه‌های متداول دنیای مجازی، بدنبال یك مرجع خوب باشید. شایعه و شوخی فریب‌آمیز Genpets در وب‌سایتهای دانشگاهی، مورد بررسی قرار گرفته و كذب بودن آن خاطرنشان شده است.


براند جس خود می‌گوید: «من در این واقعیت، تأمل و درنگ می‌كنم كه تكنولوژی، كجا و چگونه و به وسیله چه كسی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.» او این را خلاصة پیام این مجسمه می‌داند و در عین حال، خاطرنشان می‌كند كه او ضد رشتة زیست‌مهندسی (bioengineering) نیست.



 وب سایت Adam Brandejs
 
 
 
 
-------Original Message-------
 
From: m t
Date: 2011/01/31 04:37:28 ب.ظ
Subject: {تفريح و سرگرمي}, [8042] Fwd: FW: حتما ببینید اولش باورم نشد
 



--:



 





 













































--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com
 
FREE Animations for your email - by IncrediMail! Click Here!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر