۱۳۸۹ اسفند ۷, شنبه

{تفريح و سرگرمي}, [8555] رفع خستگی

 




:


بعد از يک روز كاری سخت زيباتر باشیم

با اجراي چند تكنيك ساده از قبيل شست‌وشوي صورت با آب سرد، ماساژ برخي نقاط پيشاني، دور چشم و گونه و همچنين استفاده از چندين نوع ماسك گياهي ساده مي‌توان پس از سپري شدن يك روز پر استرس كاري، چهره شادابي داشت.
دكتر فرنوش شاكري، متخصص پوست، مو و زيبايي و كارشناس ماساژ درماني، در گفت‌وگو با خبرنگار
« بهداشت و درمان» ايسنا واحد علوم پزشكي ايران، گفت: نخستين عاملي كه باعث خسته به نظر رسيدن صورت در پايان روز مي‌شود، آلوده بودن صورت بر اثر تماس دائمي گرد و غبار هوا با چربي موجود در پوست صورت است. باكتري‌هايي كه در منافذ پوست زندگي مي‌كنند، گاهي به ترشح برخي سموم مي‌پردازند كه انباشته شدن آنها روي صورت در مدت زمان طولاني باعث كدر به نظر رسيدن پوست مي‌شود.
وي شست‌وشوي صورت با آب خنك و يك صابون گياهي مانند گل ختمي را در باز شدن رنگ چهره، تنظيم چربي پوست و انقباض مويرگ‌هاي صورت بسيار مفيد دانست و اظهار كرد: به محض پاك شدن سموم باكتري‌ها نه تنها ظاهر صورت بسيار شاداب‌تر مي‌شود بلكه خستگي فرد نيز تا حدودي برطرف خواهد شد.

بعد از يک روز كاری سخت زيباتر باشیم

اين متخصص پوست و مو راكد ماندن انرژي در نقاطي از صورت را از ديگر علل كدر شدن پوست عنوان كرد و توضيح داد: معمولا با ماساژ دادن آهسته قسمت خارجي چشم نزديك شقيقه، بالاترين نقطه پيشاني و قسمت برجسته روي گونه انرژي راكد در اين مناطق به جريان افتاده و خون به راحتي در مويرگ‌ها حركت مي‌كند؛ غالبا ديده شده است پس از چند دقيقه ماساژ چهره فرد گلگون مي‌شود و سردردهاي موضعي و مقطعي نيز برطرف مي شود.
دكتر شاكري افزود: با قرار دادن برش‌هاي نازك گوجه فرنگي روي پيشاني، گونه و چانه نه تنها مقادير فراواني ويتامين ث به پوست مي‌رسد بلكه لك‌هاي ايجاد شده در اثر مواجهه با نور خورشيد نيز تا حدودي كم رنگ مي‌شود.
وي در پايان ضمن تاكيد بر خودداري جدي از استعمال سيگار، الكل و مواد آرايشي نامرغوب و بهره بردن از خواب كافي را در حفظ طراوات و زيبايي چهره بسيار مهم تلقي كرد و گفت: با رعايت همين دستورات ساده نه تنها روند چروك افتادن پوست به تعويق مي‌افتد بلكه رنگ واقعي چهره نيز تا حد قابل توجهي حفظ مي‌شود.
لازم به يادآوري است اجراي كليه تكنيك‌هاي ياد شده به مردان شاغل نيز جهت حفظ سلامت پوست توصيه مي‌شود
 جوانتر به نظر بياييد : بادام خواص فـوق العاده ي ضد پيري دارد. نه تنها حاوي ميزان زيادي ويتامين E است (مي دانيد که اين ويتامين جزء ويتـامين هايي است که معمولاً پشت ظرف کِرِم ها و لوازم آرايشي
از آن نام مي برند)، بلکه حاوي ميزان زيادي اسيد چرب هم مي باشد (که به نرم کردن پوست کمک مي کند)، همچنين حاوي آنتي اکسيدان سلنيم مي باشد. اما حواستان باشد که زياد از اين ماده ي غذايي نخوريد. درست است که خواص زيبايي و آرايشي زيادي دارد، اما ميزان کالريش هم بالا است و ممکن است باعث چاقي شود.



 







__,_._,___

--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر