MediaNews.ir |
- انتخاب تایم: برترین محصولات دیجیتال سال ۲۰۱۱
- بوسهی مصری؛ بحثبرانگیزترین عکس توییتر در سال ۲۰۱۱
- انونیموس: «سوپا» تصویب شود اینترنت را از کار میاندازیم
- بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون جهانی «برن» در دولت
- رکورددار دانلود غیرقانونی در تاریخ سینما: فیلم آواتار
- نشست «بررسی حضور چهرههای ورزشی و هنری در تبلیغات» برگزار شد
- جایزه «گِرَمی»ِ موسیقی به استیو جابز تعلق میگیرد
- صداوسیما ۹ سریال تلویزیونی برای نوروز ۱۳۹۱ میسازد
- یاهو اتصالاتش را با فیسبوک عمیقتر کرد
- همایش بینالمللی بازاریابی اینترنتی ایران برگزار میشود
- گوگل با پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار در فایرفاکس ماند
- رونمایی از مجسمه استیوجابز در مجارستان
- شماره بیستم ماهنامه «مدیریت ارتباطات» منتشر شد
انتخاب تایم: برترین محصولات دیجیتال سال ۲۰۱۱ Posted: 24 Dec 2011 10:34 AM PST روزنامهی دنیای اقتصاد - تقویم سال میلادی به آخرین روزهایش رسیده و سال جدید در راه است. دنیای تکنولوژی هم مثل هر چیز دیگری شاهد تغییرات و اتفاقات مختلفی در سال 2011 بود که صرفنظر از معرفی و ورود محصولات و سرویسهای جدید، مرگ محبوبترین چهرهاش؛ یعنی استیو جابز خاطره تلخی از این سال در ذهن دوستدارانش به جا گذاشت، مجله تایم مانند هر سال با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، برترین محصولات دیجیتال شخصی یا همان گجتهای سال را انتخاب و معرفی کرده است. به این ترتیب برترین گجتهای سال 2011 به ترتیب عبارتند از: ۱- تبلت آی پد 2 از اپل این تبلت با ساختاری باریکتر، سبکتر و قویتر از مدل قبلیاش توانست همچنان حاکمیت بازار جهانی تبلتها را حفظ کند. با وجود ورود رقیبهای مختلف و متنوع در سایزها، امکانات و قیمتهای مختلف، این تبلت همچنان از نظر کاربران و حتی کارشناسان بهترین گزینه ممکن به حساب میآید. بنابراین چندان هم دور از ذهن نیست که عنوان برترین گجت سال به این تبلت پر طرفدار برسد.
در رقابت میان موبایلهای هوشمنــــــد آندرویدی و آیفون، انگار گوشی گلکسی نکسوس نقش ویژه ای داشته است. این گجت با نمایشگری 65/4 اینچی دارای انحنای کمی بوده و تصاویر را با وضوح 720 پیکسلی نمایش میدهد. پشتیبانی از سرویس کیف پول الکترونیکی گوگل و آخرین نسخه از سیستم عامل آندروید گلکسی نکسوس را در رتبه دوم برترین گجتهای سال قرار داده است.
۱۹۹ دلاری آمازون ضربه محکمی به بازار دیگر تبلتهای رقیب وارد کرد. این تبلت برای خواندن کتاب، دیدن فیلم و موسیقی طراحی شده و میتوانید برنامههای کاربردی مختلفی را هم روی آن نصب کنید. امکان ذخیره اطلاعات با سیستم رایانش ابری و دانلود فوری آنها هم قابلیتهایی هستند که رتبه سوم این لیست را به این محصول دادهاند.
آیفون جدید اپل که درست یک روز قبل از مرگ استیو جابز برای اولین بار رونمایی و معرفی شد، اگرچه طراحی جدیدی نداشت و مشتریان را شگفت زده نکرد، اما به کار آیفونهای قبلی؛ یعنی فروش بسیار بالا ادامه داد. سیستم دستیار شخصی صوتی این گوشی با نام Siri شاید بهترین و منحصربه فردترین چیزی بود که در اختیار کاربرانش قرار میداد.
امسال شرکت نیتندو امکان بازیهای سهبعدی را بدون نیاز به عینک مخصوص در اختیار کاربران و علاقهمندان قرار داد. دوربینهای به کار رفته در این کنسول بازی قابل حمل، قابلیتهای جدیدی را در اختیار کاربر قرار میدهد که همراه با امکان تصویربرداری سهبعدی جزو امکانات جذاب به حساب میآیند. کاربری راحت و جالب این کنسول عامل مهم دیگری برای انتخاب آن در این لیست بوده است.
لپتاپ ۱۳ اینچی سری S از سونی درواقع برای خریداران میانهرو در بازار کامپیوتر طراحی و تولید شده است. این کامپیوتر که تصاویر را با وضوح ۱۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسلی نمایش میدهد، قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار به فروش میرسد.
این گجت کوچک و جالب زیر تلویزیون قرار میگیرد و کارش پخش ویدئو با کیفیت اچ دی از سرویسهای مشهوری مانند Netflix ، Hulu Plus ، آمازون و HBO است. نسخه جدید این جعبه جادویی با قیمت ۹۹ دلاریاش یک دستگاه کنترل از راه دور متفاوت را هم به کاربرانش میدهد که با آن میتوانند علاوه بر دیدن برنامههای تلویزیونی مورد نظرشان، بازی هم بکنند.
شرکت اپل این بار امکانات جالبی را به مک بوک ایر ۱۳ اینچیاش اضافه کرد تا نظر کاربران بیشتری را به آن جلب کند. پردازشگر جدید به همراه نور پسزمینه برای کیبورد و هارد درایو اس اس دی جدید، باعث شده که این لپتاپ فوق باریک هم از نظر کارآیی بسیار قدرتمند باشد و هم از جهت طول عمر باتری عالی عمل کند و به همین دلیل رتبه هشتم لیست تایم را از آن خودش بکند.
ورود نمایشگر ۲۴ اینچی سونی برای کنسول پلی استیشن را میتوان یک تحول بزرگ در دنیای بازیهای سهبعدی به حساب آورد. این گجت با قیمت نسبتا معقول ۵۰۰ دلاری
شاید از نظر خیلیها این گوشی موبایل به همراه آن داکت همراهش به اندازه کافی سخت افزار به همراه نداشته باشد و قیمتش هم گران باشد، اما این ترکیب نگاه خوبی از آینده به ما میدهد. این گوشی به عنوان یک موبایل هوشمند در جیب شما عمل میکند و همچنین میتواند روی یک داکت ۳۰۰ دلاری قرار بگیرد و کار یک لپتاپ را هم برایتان انجام بدهد. این یک نگاه اولیه از پدیدهای در آینده است؛ موبایلها در حال تبدیل شدن به کامپیوترهای اصلی ما هستند. |
بوسهی مصری؛ بحثبرانگیزترین عکس توییتر در سال ۲۰۱۱ Posted: 24 Dec 2011 10:33 AM PST ایتنا - پربینندهترین تصویر به اشتراک گذاشته شده در سایت توییتر در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. به گزارش تلگراف، سایت توییتر جذابترین تصویر منتشر شده در این سایت در سال ۲۰۱۱ را که بحث و گفتوگوهای فراوانی بین کاربران به دنبال داشته را اعلام کرد. این تصویر که در راس تمام تصاویر خبری پرطرفدار قرار گرفته، مربوط به بوسهای است که در جریان «بهار عربی»، یک شهروند مصری مخالف دولت بر چهره پلیس ضدشورش نثار میکند. بهار عربی به انقلابهایی اطلاق میشود که از کشور تونس شروع شد و کشورهای مصر، لیبی، یمن و برخی دیگر از کشورهای عربی را درگیر خود ساخت. این عکس توسط کریستین استیما و با حساب توییتری christineestima@ پست شده است. |
انونیموس: «سوپا» تصویب شود اینترنت را از کار میاندازیم Posted: 24 Dec 2011 10:28 AM PST گروه هکری «انونیموس» تهدید کرده که در صورت تصویب لایحه جنجالی سانسور اینترنت از سوی کنگره و سنای آمریکا اینترنت را از کار می اندازد. این اولین بار است که یک گروه هکری تهدیدی در چنین سطح را به دنبال بررسی این قانون مطرح می کند. جلسات بحث و تبادل نظر در این زمینه در مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال آغاز تعطیلات کریسمس تا ژانویه سال 2012 به تعویق افتاده است. هکرهای ناشناس در بیانیه خود تصریح کرده اند که تصویب طرح سوپا زمینه را برای تمامیت خواهی و کنترل اینترنت توسط شرکت های بزرگ فراهم خواهد آورد. این قانون آزادی مطبوعات، آزادی بیان و استفاده عادلانه از اینترنت را غیرممکن کرده و به دولت بهانه می دهد تا در صورت آپلود ویدیوی غیردلخواه یا لینک دادن به مطلبی جنجالی به راحتی کاربران را زندانی و جریمه کند. در این بیانیه از همه کاربران اینترنت خواسته شده تا با شدت با تصویب این طرح مقابله کنند و به روش های مختلف صدای اعتراض خود را به کاخ سفید و کنگره آمریکا برسانند. |
بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون جهانی «برن» در دولت Posted: 24 Dec 2011 10:28 AM PST مدیرکل دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارائه درخواست الحاق ایران به پیمان جهانی «برن» از سوی این وزارتخانه به هیئت دولت و بررسی آن در کابینه خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش بهمن دری معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد از برنامه ایران برای پیوستن به پیمان جهانی «برن» خبر داده و گفته بود: لایحهای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین و به دولت ارسال شده که در آن موضوع مالکیت معنوی آثار و کتابهای نویسندگان مورد توجه قرار گرفته است. وی البته در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که «آیا تاکید این لایحه بر حفظ حقوق نویسندگان داخلی است یا خارجی؟» تنها به ذکر این جمله که «در برخی تبصرههای این لایحه به حقوق نویسندگان خارجی هم پرداخته شده» اکتفا کرد. حال از دولت خبر میرسد که لایحه مستقلی برای پیوستن ایران به پیمان جهانی «برن» در دست بررسی است. احمدعلی محسنزاده، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز شنبه در گفتگویی با خبرنگار مهر، با تائید این خبر گفت: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون جهانی «برن» از سوی وزارت ارشاد تهیه و اخیراً تقدیم دولت شده است. وی البته با یادآوری ضرورت پیوستن ایران به پیمان جهانی «رم» (کنوانسیون حمایت از اجراکنندگان، تولیدکنندگان آثار صوتی و سازمانهای پخش برنامه)، لایحه درخواست الحاق ایران به پیمان «برن» را به عنوان پیشنیاز آن ذکر کرد و افزود: با توجه به شرایط جهانی، سازمان صدا و سیما به عنوان یکی از بزرگترین بنگاههای اطلاعرسانی جهان باید به این پیمان (رم) بپیوندد. کنوانسیون «برن» یک موافقتنامه بینالمللی در خصوص حق تکثیر و حق مؤلف است که اولین بار در شهر برن در سوئیس در سپتامبر سال ۱۸۸۶ (شهریور ۱۲۶۵ شمسی) تصویب شد. کشورهای امضاکننده این معاهده ملزم هستند که آثار پدیدآورندگان سایر کشورهای امضاکننده را همچون آثار پدیدآورندگان تبعه خود مورد حمایت کپیرایت قرار دهد؛ کسی که دارای تابعیت یکی از کشورهای عضو باشد و اگر دارای چنین تابعیتی نیست، اثر خود را برای نخستین بار در یکی از کشورهای عضو اتحادیه منتشر میکند و یا اقامتگاه وی در یکی از کشورهای عضو اتحادیه است. مطابق با معاهده «برن»، حمایت کپیرایت خود به خود باید فراهم آید و کشورهای امضاکننده از اینکه ثبت رسمی کپیرایت را برای به وجود آمدن این حمایت مقرر دارند، منع شدهاند. بر اساس این معاهده تمام آثار به غیر از آثار عکاسی و کارهای سینمایی از مدت حمایت حداقل ۵۰ سال بعد از مرگ پدیدآورنده برخوردار هستند؛ البته کشورهای امضاکننده امکان این را دارند که مدتهای حمایت طولانیتری را به موجب قوانین ملّی خود مقرر دارند. «احمدعلی محسنزاده» مدیرکل دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در صورت الحاق ایران به پیمان جهانی «برن»، تمام مولفان، مصنفان و تولیدکنندگان آثار ادبی و هنری از حق مالکیت معنوی و هنری و حقوق مرتبطه نه تنها در ایران، بلکه در تمام کشورهای عضو این پیمان برخوردار خواهند شد. وی همچنین تصویب درخواست الحاق ایران را به کنوانسیونهای «برن» و «رم» پیش نیاز پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی wto برشمرد و گفت: کشورهای چین و روسیه برای پیوستن به این سازمان به ترتیب به 7000 و 3000 سئوال، جواب دادند و تاکنون هم از ما حدود 700 سئوال پرسیده شده که عمدتاً درباره حقوق هنرمندان، مولفان و مصنفان است. این مقام مسئول در وزارت ارشاد ابراز امیدواری کرد، بررسی این دو درخواست در هیئت دولت طی ماههای آتی به اتمام برسد و برای تائید نهایی روانه مجلس و سپس شورای نگهبان شوند. محسنزاده همچنین درباره آخرین وضعیت لایحه حمایت از مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط در دولت گفت: تاکنون از میان 25 بند مربوط به تعاریف لایحه 9 بند به تصویب کمیسیون فرعی لوایح در دولت رسیده و با روند فعلی امیدواریم تا پیش از پایان سال کار لایحه در دولت نهایی و برای تائید به مجلس ارائه شود. |
رکورددار دانلود غیرقانونی در تاریخ سینما: فیلم آواتار Posted: 24 Dec 2011 10:27 AM PST فیلم «آواتار» در رتبه نخست فیلمهایی که بیشترین دانلود غیرقانونی را در تاریخ سینما داشتهاند قرار گرفت. به گزارش ایسنا، نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر در گزارشی فهرست فیلمهایی که در طول تاریخ سینما بیشترین تعداد دانلود غیرقانونی و قاچاق اینترنتی را داشتهاند منتشر کرد. در رتبه اول این فهرست فیلم «آواتار» ساخت جیمز کامرون دیده میشود. این فیلم که رکورد پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای جهان را در اختیار دارد، پس از اکران در سال 2009 حدود 21 میلیونبار در اینترنت به صورت غیرقانونی دانلود شد. این در حالی بود که کارگردان این فیلم ابراز امیدواری کرده بود فناوری سهبعدی بهکار رفته در این فیلم مانعی برای جلوگیری از دانلود غیرقانونی آن شود. «آواتار» که اسکار بهترین جلوههای ویژه و فیلمبرداری را کسب کرد، با هزینه ساخت 500 میلیون دلار عنوان پرهزینهترین تولید تاریخ سینما را یدک میکشد و ساخت آن یکی از مهمترین رویدادهای هنری و سینمایی سال 2009 بوده است. رتبه دوم در اختیار فیلم «شوالیه تاریکی» است. این فیلم محصول سال 2008 به کارگردانی «کریستوفر نولان» و بازی «کریستین بیل» حدود 19 میلیونبار در فضای اینترنت بهصورت غیرقانونی دانلود شده است. این فیلم که «هیث لجر»، بازیگر فقید آمریکایی آخرین نقشآفرینی خود را در آن بازی کرد، سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما محسوب میشود. فیلم «ترانسفورمرها» ساخته «مایکل بی» با رقمی کمتر از 19 میلیونبار دانلود اینترنتی رتبه سوم را در این فهرست در اختیار دارد. داستان قسمت اول «ترانسفورمرها» درباره نوجوانی با بازی «لابیوف» بود که در خلال مبارزهای بین دو گروه از روباتهای فضایی قرار میگیرد. او نقشهای دارد که روباتهای دشمن میخواهند با به دست آوردن آن، سلطه خود را بر کره زمین تحمیل کنند. فیلم «تلقین» ساخته کریستوفر نولان که اثری علمی-تخیلی است با 18 میلیون کپی غیرقانونی رتبه چهارم را در اختیار دارد. «لئوناردو دیکاپریو» و «ماریو کوتیلار» در این فیلم که فیلمنامهاش را نولان نوشته است بازی کردهاند. فیلمهای «خماری» محصول سال 2009 با 17 میلیونبارکپی غیرقانونی، «سفر ستارهای» با کمتر از 17 میلیونبار به همراه «مردگان» مارتین اسکورسیزی با 14 میلیون کپی غیرقانونی در رتبههای بعدی فهرست هالیوود ریپورتر قرار دارند. |
نشست «بررسی حضور چهرههای ورزشی و هنری در تبلیغات» برگزار شد Posted: 24 Dec 2011 10:27 AM PST همشهری، فتانه انفرادی - استفاده یا عدماستفاده از چهرههای سرشناس و محبوب، بهویژه بازیگران تلویزیون، سینما، تئاتر و همچنین چهرههای شناختهشده ورزشی در تبلیغات، از موضوعاتی است که همواره کارشناسان رسانه و تبلیغات در مورد آن سخن به میان آوردهاند بهگونهای که برخی موافق استفاده از این چهرهها در تبلیغات هستند و گروهی دیگر استفاده از این چهرهها را فقط با رعایت برخی ملاحظات میپذیرند. از سوی دیگر، درحالیکه استفاده از تصویر چهرههای شناختهشده و مشهور در تبلیغات تجاری ایران ممنوع است اما برخی معتقدند که در این زمینه نیز دوگانگیهایی مشاهده میشود. مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای بررسی این موضوع، نخستین نشست تخصصی با عنوان بررسی حضور چهرههای ورزشی و هنری را در تبلیغات برگزار کرد. دکتر محمد سلطانیفر، مدیر گروه پژوهشهای رسانهای مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: هدف از برپایی این نشست، آن است که مشخص شود آیا استفاده از چهرههای سرشناس در تبلیغات نتایج مثبت به همراه دارد یا منفی؟ وی افزود: متأسفانه در این زمینه هنوز تصمیم خاصی گرفته نشده و به همین دلیل نگاه مدیران و مسئولان نیز نسبت به این موضوع، متضاد است. وی گفت: مهمترین مشکل در این زمینه، آن است که متولی واحدی در این زمینه وجود ندارد. به سخن دیگر، برای بررسی بودن یا نبودن افراد مشهور در تبلیغات، ابتدا باید فضای تبلیغات را بررسی کرد.اگر این فضا در همه ابعاد مطلوب باشد، حضور چهرههای سرشناس در تبلیغات مانند چهرههای سینمایی، بازیگران و ورزشکاران، میتواند باعث موفقیت محصولات و کالاها شود؛ البته مشروط به آنکه افراد مشهور، رفتار حرفهای از خود نشان دهند. این کارشناس تبلیغات اظهار داشت: استفاده از افراد سرشناس که در جامعهشناسی تحت عنوان رهبران فکری و در بازاریابی با عنوان افراد صاحب نفوذ از آنها یاد میشود، میتواند برای آنها و نیز صاحبان صنایع مفید باشد. در این زمینه، دکتر صادق زیباکلام، استاد دانشگاه نیز گفت: دیدگاهی که در حال حاضر، در زمینه حضور چهرهها و افراد سرشناس در تبلیغات وجود دارد آن است که از این افراد نمیشود در تبلیغات استفاده کرد اما به اعتقاد من، اشکال اساسی آن است که آییننامه، قانون و ضابطهای در این خصوص وجود ندارد و مسئولان نیز در این باره سلیقهای عمل کردهاند. همچنین مازیار ناظمی، کارشناس ارتباطات اظهار داشت: راهکار رفع این دوگانگی آن است که تصدیگری دولت در این زمینه کم شود و تنها نظارت کند تا در این مورد استفاده شخصی نشود؛ البته نه نظارتی که جلوی بخش خصوصی گرفته شود. رضا رویگری، بازیگر تلویزیون و تئاتر نیز گفت: بهنظر من، حضور چهرههای ایرانی در تبلیغات بهمراتب بهتر از آن است که در این عرصه، فرصت را به جایگزینهای خارجی بدهیم. علی انصاریان، فوتبالیست هم اظهار داشت: حضور چهرهها در تبلیغات، میتواند مفید باشد؛ البته باید بین کالای تبلیغ شده و چهرهای که آن را تبلیغ میکند، تناسبی وجود داشته باشد. |
جایزه «گِرَمی»ِ موسیقی به استیو جابز تعلق میگیرد Posted: 24 Dec 2011 10:11 AM PST استیو جابز به دلیل ایجاد تحول در دنیای موسیقی یکی از معتبرترین جوایز موسیقی جهان را دریافت میکند. به گزارش ایسنا، آکادمی ملی هنرهای ضبط شده (NARAS) اعلام کرد که استیو جابز، بنیانگذار شرکت اپل که در تاریخ پنجم اکتبر از دنیا رفت، به دلیل ایجاد تحول در دنیای موسیقی جایزه "گرمی" را دریافت خواهد کرد. این آکادمی در بیانیهای عنوان کرد: استیو جابز بهعنوان بنیانگذار شرکت اپل محصولات و تکنولوژیهایی تولید کرد که نحوه استفاده از موسیقی، تلویزیون و کتابها را متحول کرد. در این بیانیه همچنین آمده است: جابر با نوآوریهایی همچون آیپاد، آیپد و فروشگاه آیتیون در صنعت موسیقی تحول عظیمی ایجاد کرد و این جایزه به پاس خدمات وی به او تقدیم میشود. |
صداوسیما ۹ سریال تلویزیونی برای نوروز ۱۳۹۱ میسازد Posted: 24 Dec 2011 10:11 AM PST حدود سه ماه به آغاز سال جدید و تعطیلات نوروزی باقی مانده است و شبکههای تلویزیونی برای ساخت مجموعههای نوروزی خود از مدتی قبل دست به کار شدهاند. به گزارش ایسنا، شبکههای مختلف سیما، از هم اینک برای جذب مخاطبان نوروزی دورخیز کردهاند و مطابق روال چند سال اخیر، بیش از یک سریال را برای پخش آماده میکنند. شبکه یک «پایتخت2» و سریالی که قرار بود مسعود دهنمکی برای شبکه اول بسازد، گزینههای شبکه اول سیما برای پخش در ایام نوروز به شمار میآیند. اما طبق اعلام مدیر گروه مجموعههای تلویزیونی شبکه اول، «پایتخت2» به کارگردانی سیروس مقدم، گزینهی نهایی شبکه اول برای پخش در نوروز 91 است. «پایتخت 2» را محسن تنابنده مینویسد. شبکه دو «سیر و سرکه» عنوان مجموعه ای از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست که به کارگردانی غلامرضا رمضانی و تهیهکنندگی زاهدیفر به عنوان سریال نوروزی شبکه دو شناخته میشود. شبکه دو پیش از این اعلام کرده بود: غلامرضا رمضانی، هادی مقدم دوست،حسین مهکام و شهرام شکیبا نگارش فیلمنامه سریال «سیر و سرکه» را در قالب طنز عهدهدار هستند. این سریال که در کنار سریال «سهمی برای دوست» به کارگردانی سید مسعود اطیابی و تهیه کنندگی بهروز مفید یکی از گزینه های پخش نوروز 91 است، داستان پیرزنی را روایت می کند که پسرش سالهاست در خارج از کشور زندگی می کند، او قرار است برای دیدن پسرش به خارج از کشور برود و به همین دلیل تصمیم می گیرد در آموزشگاه زبان انگلیسی ثبتنام کند. شبکه سه شبکه سه سیما نیز در تدارک نوروزی برای مخاطبان خود، سه مجموعه طنز را در نظر گرفته است. سریال «به سوی خوشبختی» یا «دست بالای دست» به کارگردانی فرزاد موتمن و بازی حمید گودرزی، جواد عزتی، رضا فیضنوری، بیتا فرهی، مجید مشیری و مهرداد ضیایی یکی از گزینههای پخش در نوروز 91 از این شبکه است. این سریال را خشایار الوند در 15 قسمت نوشته و تهیهکنندگی آن برعهده مجید مولایی است. محسن چگینی، تهیهکننده سریال «ساختمان پزشکان» نیز قرار است یک سریال را برای نوروز 91 شبکه سه بسازد. گفته میشود سریال جدید محسن چگینی به نام «دزد و پلیس» را مهراب قاسمخانی با مضمونی طنز در دست نگارش دارد. شبکه سه سیما همچنین سریال دیگری را با عنوان «مسیر انحرافی» در مرحلهی تولید دارد. این سریال را بهرنگ توفیقی کارگردانی میکند و بازیگرانی مثل چون پوریا پورسرخ، فرزاد حسنی، پرستو گلستانی، بهنوش بختیاری و شقایق دهقان در آن بازی میکنند. تصویربرداری این سریال آغاز و بخشهایی از آن نیز ضبط شده است. پیمان عباسی فیلمنامه این سریال را نوشته است. «مسیر انحرافی» چندین مسافر یک هواپیما را به تصویر میکشد که هواپیمایشان در یک محل ناشناخته سقوط میکند و باید با وضع جدید خود کنار بیایند. محمد هاشمی اصل، تهیهکننده این سریال است. شبکه تهران سعید سلطانی، سریال نوروزی شبکه تهران را میسازد. «آرزوهای بزرگ» به تهیهکنندگی حمیدرضا مهدوی یک طنز اجتماعی است که به تازگی وارد پیشتولید شده است. گروهی به سرپرستی امیر مهدی ژوله مشغول نگارش فیلمنامه هستند. گفته میشود سیروس الوند نیز قرار است سریالی را برای نوروز شبکه تهران بسازد. |
یاهو اتصالاتش را با فیسبوک عمیقتر کرد Posted: 24 Dec 2011 10:11 AM PST یاهو در حال عمیقتر کردن اتصالات خود با شبکه اجتماعی آنلاین فیسبوک است. به گزارش ایسنا، در راستای آخرین اتصال یاهو با فیسبوک، کاربران به اشتراکگذاری فعالیتهای خود در وبسایتهای یاهو قادر خواهند شد. شرکت یاهو گزینه اشتراک فیسبوک را در بخش اصلی جدید خود و طی سه ماه گذشته معرفی کرده است. این قابلیت مشابه در 26 بخش دیگر سایت یاهو که شامل سرویس "omg" برای اخبار و بخشهای سرگرمی است و به تلویزیون، فیلمها و بازیها اختصاص داده شده، قابل دسترس خواهد بود. |
همایش بینالمللی بازاریابی اینترنتی ایران برگزار میشود Posted: 24 Dec 2011 10:10 AM PST دومین همایش بینالمللی بازاریابی اینترنتی ایران 13 و 14 بهمنماه امسال با هدف ارائه فناوریهای روز دنیا در حوزه بازاریابی الکترونیکی کشور در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار میشود. مهمترین محورهای مورد بررسی در این همایش به شرح زیر است: - بومیسازی استراتژیهای بازاریابی اینترنتی |
گوگل با پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار در فایرفاکس ماند Posted: 24 Dec 2011 10:10 AM PST گوگل با پرداخت 300 میلیون دلار به بنیاد موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس موفق شد حضور خود برای یک سال دیگر را در این مرورگر به عنوان موتور جستجوی پیش فرض ادامه دهد. به گزارش فارس به نقل از آی دی جی، تا قبل از طراحی مرورگر کروم از سوی گوگل این شرکت برای افزایش سهم خود از بازار موتورهای جستجوگر تلاش می کرد به عنوان جستجوگر پیش فرض در سایت های مختلف حضور داشته باشند. اما علیرغم آنکه گوگل در حال حاضر کروم را طراحی کرده باز هم ترجیح می دهد شرایط حضور در جستجوگرهای دیگر را ایجاد کند و در حالی که فایرفاکس و کروم رقیب هم هستند، بنیاد موزیلا با دریافت پول به تبلیغ برای گوگل ادامه می دهد. بنیاد موزیلا اظهار امیدواری کرده که این همکاری برای کسب سهم و درآمد بیشتر ظرف سه سال آِنده ادامه پیدا کند. هر دو شرکت از ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرده و می گویند این اطلاعات محرمانه است. در حال حاضر بینگ و یاهو هر یک حدود 15 درصد از بازار موتورهای جستجوگر را در اختیار دارند و سهم گوگل از این بازار هم تقریبا 65 درصد است. |
رونمایی از مجسمه استیوجابز در مجارستان Posted: 24 Dec 2011 10:10 AM PST یک شرکت نرم افزارهای معماری در مجارستان از اولین مجسمه برونزی استیو جابز در دنیا پرده برداری کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، این مجسمه برونزی که در اندازه واقعی بنیانگذار اپل ساخته شده است در محوطه شرکت "گرافی سافت" در بوداپست پرده برداری شد. این شرکت مدعی شده است که از دهه 80 با استیو جابز در ارتباط بوده است. به گفته مقامات این شرکت نرم افزارهای معماری، استیو جابز در سال 1984 با "گرافی سافت" در نمایشگاه سالانه "سبیت" هانوفر آلمان آشنا شد و اپل به این شرکت کمک کرد که نرم افزارهای طراحی معماری خود را در بازار عرضه کند. "گابر بویار"، بنیانگذار "گرافی سافت" در این خصوص توضیح داد: "در زمانی که گرافی سافت یک شرکت کوچک با منابع محدود بود اپل از ما با رایانه و پول حمایت کرد." وی افزود: "جابز یکی از بزرگترین شخصیتهای زمان ما بود." براساس گزارش دیلی میل، امروز این شرکت، یکی از رهبران جهانی در بخش نرم افزارهای معماری است و به همین دلیل خواسته است تا با ساخت این مجسمه برونزی قدردانی خود را نسبت به جادوگر اسطوره ای اپل نشان دهد. این مجسمه را "ارنو تاث" ساخته است. اولین مجسمه برونزی استیو جابز در بوداپست مجارستان پرده برداری شد این مجسمه را شرکت نرم افزارهای معماری "گرافی سافت" به پاس قدردانی از کمکهایی که استیو جابز در دهه 80 به این شرکت کرده بود ساخته است مردی در حال عکس گرفتن از مجسمه استیو جابز با "آی- پد است
یک مدل اولیه از مجسمه بنیانگذار اپل |
شماره بیستم ماهنامه «مدیریت ارتباطات» منتشر شد Posted: 24 Dec 2011 09:28 AM PST بیستمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با گفتگوی ویژهای با مهدی محسنیان راد با موضوع مرگ زودرس در رسانههای ایران منتشر شد. محسنیان راد در بخشی از این مصاحبه با اشاره به اینکه سفره رسانهای مردم ایران با بسیاری از کشورهای دیگر متفاوت است، عنوان داشته است: در سفره کشورهایی مثل کشور ما مطبوعات جایگاه پایینی دارد و به همین دلیل ما سوءتغذیه رسانهای داریم. این ماهنامه همچنین در ادامه با آسیبشناسی فضای رسانهای کشور در گفتگو با رسول بابایی، مدیرمسؤول روزنامه همشهری نیز همراه شده است. یکی دیگر از پروندههای این شماره از ماهنامه مدیریت ارتباطات به بررسی و نقد کتابهای دانشگاهی مدیریت رسانه، پرداخته است. مروری بر تنها کتاب فارسی استراتژی رسانه با عنوان «مدیریت راهبردی در رسانه» توسط محمدجواد هنرمند و گفتگوی وی با علیاکبر فرهنگی نویسنده همین کتاب در کنار گفتگو با طاهر روشندل اربطانی مترجم اولین نسل کتابهای تکست فارسی در زمینه مدیریت رسانه از جمله بخشهای خواندنی این پرونده به شمار میرود. منوچهر دینپرست نیز در این شماره از این ماهنامه پروندهای درباره وضعیت رسانهها در افغانستان منتشر کرده است که در این پرونده که با تعدادی از عکسهای اختصاصی ماهنامه در این مورد نیز همراه است، علاوه بر تحلیل وضعیت کلی رسانهها در افغانستان، به رسانههای جدید در این کشور نگاهی انداخته شده و مطالبی با عنوان از چتکردن تا درس خواندن افغانها روی وب، افغانها در رسانهها چه چیز را جستوجو میکنند، گفتگو با علی محمد صادقیار، مدیرمسؤول روزنامه انیس، نگاهی به قوانین مطبوعات درافغانستان توسط فرشته امینی، روزنامهنگار افغان و گفتگو با لطفالله راشد، مدیرمسؤول رادیو صبح بخیر افغانستان نیز در آن منتشر شده است. بررسی حاشیه مسابقه فوتبال پرسپولیس- استقلال و کنارهگیری حمید استیلی از سرمربیگری تیم پرسپولیس از دیگر مطالب بیستمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات است که توسط نگین حسینی و با عنوان «هولیگانیسم ورزشی وغربت فرهنگ پهلوانی» تدوین شده است. محمد جواد آقاجری، مدیرکل رسانههای خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این شماره از ماهنامه، آخرین وضعیت و آمار رسانههای خارجی فعال در کشور را تشریح کرده است. ماهنامه مدیریت ارتباطات با مدیرمسئولی امیرعباس تقیپور و سردبیری امیر لعلی منتشر میشود. |
You are subscribed to email updates from MediaNews.ir To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. | Email delivery powered by Google |
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610 |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر