۱۳۹۰ دی ۵, دوشنبه

چگونه می توان سنگ کلیه را دفع کرد؟


ایسنا: یک کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه دانه‌ی سبزهایی مانند جعفری، گشنیز و کرفس دارای اثر ضد اسپاسم کلیوی هستند، گفت: استفاده از این دانه‌ها در کنار مصرف زیاد آب و مایعات و انجام ورزش‌های مناسب، موجب دفع سنگ کلیه می‌شود.

علیرضا یزدی‌نژاد افزود: استفاده از این فرآورده ها برای افرادی که از قرص دیگوکسین استفاده می‌کنند ممنوع است، چرا که موجب تشدید درد قلب و ایجاد حالت تهوع می‌شود و یا ممکن است که باعث ایجاد حساسیت شوند.

وی با بیان اینکه میوه خشک سرو نیز به‌ عنوان دیگر گیاه کمکی در دفع سنگ کلیه است که دارای اثرات ضدعفونی‌کنندگی مجاری ادرار نیز می‌باشد، یادآور شد: چنانچه این گیاه بیش از اندازه استفاده شود، برعکس عمل کرده و مشکلاتی را برای کلیه ایجاد می‌کند و در برخی موارد نیز موجب ناباروری در مردان شده است.

یزدی‌نژاد، در ادامه با بیان اینکه ریشه گیاه گزنه نیز با تأثیر بر روی کلیه، موجب تحریک ترشح ادرار می‌شود، خاطرنشان کرد: ریشه گیاه گزنه علاوه بر خواص نام‌برده، در درمان اختلالات پروستات که شامل بزرگ شدن بدخیم پروستات می‌باشد نیز مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه فرآورده‌های دارویی گیاه گزنه در بازار موجود است، افزود: با توجه به اینکه در این فرآورده‌ها از میزان کنترل شده‌ای از گیاه گزنه استفاده می‌شود، توصیه می‌شود از فرآورده‌های دارویی بیشتر از خود گیاه استفاده شود.

این دکترای گیاهان دارویی، با اشاره به اینکه گیاه گزنه موجب تحلیل سنگ کلیه می‌شود، گفت: در یک مطالعه کلینیکی مشاهده شده است افرادی که هشت هفته از گیاه گزنه استفاده می‌کنند، نسبت به افرادی که از آن استفاده نمی‌کنند، ۲۵ درصد بیشتر ترشح ادرار دارند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از گیاه گزنه در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد، افزود: استفاده بیش از اندازه این گیاه برعکس عمل کرده و موجب قطع ترشح ادرار می‌شود.

وی، کلاله گیاه ذرت را از دیگر فرآورده‌های کمکی در دفع سنگ کلیه عنوان کرد و افزود: چنانچه ۴ تا ۸ گرم از این گیاه به‌ صورت روزانه سه بار مورد استفاده قرار گیرد، موجب تحلیل سنگ کلیه و دفع آن می‌شود.



--




به جذابترین گروه اینترنتی (گروپ اهل ایران) ملحق شوید
روش1
کسانی که جی میل دارندgmail
یک ایمیل خالی به ادرس زیر بفرستید و منتطر ایمیل برگشتی باشید. به محض دریافت ایمیل را پاسخ دهید یعنی کافی است ریپلای کنید
ahleiran20+subscribe@googlegroups.com
روش2
کسانی که ایمیل یاهو دارند
ابتدا بر روي لينك مقابل كليك كرده
http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join/
سپس ممكن است از شما Id و Password ياهوي شما را ببپرسد آنرا وارد كنيد و سپس Sign In را بزنيد.
بعد مطابق این تصویر عمل کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر