۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۷, یکشنبه

خبرهای کوتاه 17 اردیبهشت


قهر دو نماینده از جلسه کمیسیون تلفیق مجلس

در هنگام بحث بر سر بودجه وزارت نفت ظاهرا هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق به نظرات این کارگروه تخصصی مبنی بر عدم اختصاص سهم توسعه ایی و سرمایه ایی نفت به بخش قانون هدفمندی یارانه توجه نکرده که همین امر موجب . . .

و نماینده کمیسیون انرژی در اعتراض به بی توجهی پیشهادات کارگروه تخصصی برای بودجه وزارت نفت، با حالت قهر جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق مجلس را ترک کردند.

 موضوع مهم قانون هدفمند کردن و میزان درآمد دولت ناشی از اجرای گام دوم این قانون در دستور کار امروز کمیسیون تلفیق قرار دادشت.

 

ایرج قادری صبح امروز درگذشت + عکس

«ایرج قادری» بازیگر و کارگردان سینما صبح امروز در بیمارستان مهراد تهران در گذشت.

 «ایرج قادری» بازیگر و کارگردان سینما ساعت 4 صبح امروز در بیمارستان مهراد تهران در گذشت.

مرحوم ایرج قادری متولد 1314 تهران، دارای تحصیلات ناتمام در رشته پزشکی و داروسازی است. وی فعالیت سینمایی را سال 1334 با بازی در فیلم «چهار راه حوادث» به کارگردانی مرحوم ساموئل خاچیکیان آغاز کرد.

وی در اردیبهشت 1391 به دلیل تشدید بیماری سرطان ریه در بیمارستان بستری شد و به دلیل همین بیماری سرانجام در نیمه شب یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1391 دار فانی را وداع گفت.

 

 

آغازمرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

رای گیری از افراد واجد شرایط پس از دوهفته رقابت تنگاتنگ و فشرده شبانه روزی میان دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه از ساعت هشت صبح امروز (یكشنبه) به وقت محلی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، هشت تن از نامزدها نیز در مرحله اول حذف شده و از راهیابی به مرحله دوم محروم شدند.

'فرانسوا اولاند' نامزد حزب سوسیالیست با كسب 63/28 درصد و 'نیكلا ساركوزی' رییس جمهوری كنونی نیز با كمی بیش از 27 درصد آرا از مرحله اول، برای تصاحب پنج ساله كاخ الیزه، چشم انتظار رای مردم هستند.

با توجه به اختلاف افق، انتخابات ریاست جمهوری از ظهر دیروز به وقت محلی در برخی از سرزمین های ماورای بحار فرانسه و قاره آمریكا آغاز شده است.

رای گیری از افراد واجد شرایط رای دادن در فرانسه تا ساعت 20 ادامه خواهد داشت.

 

 

 

بانک تات منحل شد

با لغو مجوز از سوی شورای پول و اعتبار به دلیل انجام تخلفات عدیده و طی نکردن مسیر قانونی تاسیس، بانک تات منحل شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پیش از این برخی مسئولان بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار از بررسی لغو مجوز فعالیت بانک "تات" و ادغام آن با دو مؤسسه مالی و اعتباری خبر داده بودند که با لغو مجوز فعالیت از سوی شورای پول و اعتبار این بانک رسما منحل شد.

بر اساس این گزارش، احتمالاً بانک مذکور با دو مؤسسه مالی و اعتباری پیشگامان و صالحین ادغام و در نهایت بانک بزرگ‌تری را تشکیل خواهد داد.

برخی گزارش‌ها از عنوان بانک "مردم" برای این بانک تازه تاسیس و ادغامی حکایت دارد.

 

 

جنجال جدید ویکی لیکس با محاکمه یک سرباز

دادستان نیز اینگونه استدلال کرده که صرفنظر از نیت قلبی وی ، به هر حال منینگ می دانسته که وقتی این اطلاعات در سایت ویکی لیکس درج شود، دشمن نیز آنها را دیده و از آنها استفاده خواهد . . .

در حالی که بیش از 500 روز است جولیان آسانژ موسس سایت جنجالی ویکی لیکس در حبس خانگی به سر می برد این سایت افشاگر همچنان خبر ساز است و در تازه ترین حواشی آن دادگاه یکی از منابع خبری این سایت را به حبس ابد محکوم کرده است .

به گزارش خبرنگار ما قاضی یک دادگاه نظامی برادلی منینگ را به اشد مجازات محکوم کرد . وی متهم شده که اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده ای را در اختیار وب سایت ویکی لیکس قرار می داده است. قاضی لیند پنجشنبه شب اعلام کرد که وی پیشنهاد وکیل مدافع منینگ، مبنی بر کنار گذاشتن اتهام "کمک به دشمن" از این پرونده را نمی پذیرد. بنابر این وی در حال حاضر با حداکثر مجازات ، یعنی حبس ابد مواجه است.

بنا بر این گزارش روز 25 آوریل سالجاری برادلی منینگ در حالیکه که توسط پلیس نظامی اسکورت می شد از دادگاهی در فورت مید واقع در ایالت مریلندخارج شد. وکیل مدافع منینگ مدعی است که دلیلی وجود ندارد که اثبات کند زمانی که منینگ اطلاعات طبقه بندی شده را به ویکی لیکس می داده ضرورتاً قصد کمک به القاعده را داشته است.

 

 

مسکونی کردن جزایر و تبدیل آن به مراكز جذب گردشكر برای مقابله با تجاوز اعراب

مرکز پژوهش‌های مجلس در بخشی از ارزیابی خود در رابطه با حرکتهای کشورهای عربی در خصوص ساخت جزایر مصنوعی پیشنهادهایی مطرح و از جمله اعلام كرده است: ایران نیز باید توسعه جزایر خود در جنوب و نیز استان‌های جنوبی را در دستور كار قرار دهد و برخی از جزایر ایران در خلیج‌فارس نظیر بوموسی را مسكونی و تبدیل به مركز جذب گردشكر كند.

 

 

از رانندگان "متخلف" شب ها تست الکل گرفته می شود

 

خبرآنلاین :  اجرای طرح ضربتی برخورد با تخلفات رانندگی در شبها از شنبه شب در پایتخت آغاز شد و در شب اول پلیس راهنمایی و رانندگی ۱۷۰ راننده لایی‌کش را دستگیر کرد.

سردار حسین رحیمی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت وگو با خبرآنلاین درباره این طرح می گوید که بسیاری از شهروندان شبها بزرگراه‌های پایتخت را به پیست رالی خود تبدیل کرده‌اند ،بنابراین پلیس راهنمایی و رانندگی در مناطقی که بیشترین تخلفات سرعت و سبقت غیر مجاز و لایی کشی انجام را شناسایی کرد واز شامگاه شنبه در طرحی ضربتی با تخلفات این دسته از رانندگان برخورد شد.

به گفته وی فعلا خودروی این رانندگان متخلف به پارکینگ منتقل می شود اما در صورتی که وضعیت غیرعادی داشته باشند قطعا مورد تست سلامت روحی و روانی و تست مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز قرار می‌گیرند.

 

اخراج مهمانان مجلس به خاطر تشویق یک نماینده

 

فارس : قدرت‌الله علیخانی (اصلاح طلب) نماینده قزوین امروز هم در مجلس نطق کرد؛ جالب آنجا بود که بعد از پایان نطق علیخانی تعدادی از مهمانان امروز شروع به کف زدن کردند که این مسئله واکنش حفاظت مجلس را در پی داشت به طوری که حفاظت مجلس این افراد را به خارج از پارلمان هدایت کرد.

 

 

خبرنگار فارس در افغانستان بازداشت شد

 

به گزارش فارس، "عبدالواحد حکیمی" خبرنگار و سرپرست دفتر خبرگزاری فارس (نزدیک به سپاه) در کابل صبح روز گذشته به قصد تهیه گزارشی از موزه این شهر محل کار خود را ترک و دیگر به منزل بازنگشت.

بنا به اعلام همسر وی، تلفن همراه وی بر خلاف همیشه، پیغام می‌دهد که خاموش است.

همسر آقای حکیمی افزود: وی غروب روز شنبه در تماس محدود و کنترل شده‌ای به خانواده خود اطلاع داده است که توسط اداره امنیت ملی افغانستان دستگیر شده است.

امنیت ملی افغانستان تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده است.

خبرگزاری فارس یکی از خبرگزاری‌های فعال در افغانستان بوده و در شهر کابل دارای دفتر و سرپرست می‌باشد.

 

 

تمام مدارس در سال تحصیلی جدید "پنج‌شنبه‌ها" تعطیلند

 

فارس: وزیر آموزش و پرورش از تعطیلی تمام مدارس کشور در "روزهای پنج‌شنبه" از سال تحصیلی جدید خبر داد.

تعطیلی پنج‌شنبه مدارس از دبستان‌ها و به صورت آزمایشی در سال تحصیلی گذشته آغاز شد و در نهایت از سال تحصیلی جاری، تمام دبستان‌ها در روزهای پنج‌شنبه تعطیل شدند.

به رغم اینکه این طرح با مخالفت‌های بسیاری روبرو شد اما آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه این طرح در جهت استحکام خانواده‌هاست، تقویت انگیزه و نشاط دانش‌آموزان برای فراگیری بیشتر دروس، گسترش فعالیت‌های پرورشی و فوق برنامه برای رشد همه جانبه تربیتی دانش‌آموزان و انطباق بیشتر برنامه‌های آموزشی و تربیتی با شرایط سنی و ویژگی‌های روانی دانش‌آموزان را از اهداف این طرح عنوان کرد.

به گزارش توانا، با توجه به اینکه در طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس، ضرورت بر یک‌نوبته شدن مدارس است، وزیر آموزش و پرورش روز گذشته در همایش تقدیر از فرهنگیان بسیجی برگزیده اظهار داشت: اصل بر این است که در مهر ماه سال 91 هیچ مدرسه‌ای دونوبته نباشد مگر اینکه با بررسی‌های انجام شده مدرسه دیگری در آن مناطق وجود نداشته باشد.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر