۱۳۹۱ خرداد ۹, سه‌شنبه

ای دلبر زیبای من


 

ای دلبر زیبای من

آوازی از زنده یاد سروستانی را در مایه اصفهان با همراهی تار داریوش طلایی می شنوید.


https://rapidshare.com/files/1507646380/_ای_دلبر_زیبای_من__شاهکاری_از_زنده_یاد_رضوی_سروستانی.mp3

 

 

سید نورالدین رضوی سروستانی  متولد ۲۱ فروردین ۱۳۱۴ در سروستان  از استادان آواز و موسیقی اصیل ایرانی است.
اين هنرمند فرهيخته موسيقي را درشيراز نزد استاد مشير معظم افشار آغاز كرد و در تهران نيز از محضراستادان بنام آن
زمان، مرتضي محجوبي، رضا ورزنده، تاج نيا، علي اكبرخان شهنازي،‎‎
عبادي، بهاري و نورعلي خان برومند استفاده كرد.
وی برای گسترش و شناساندن موسیقی اصیل ایرانی و شیوه صحیح آواز از سال
۱۳۵۲ با همکاری گروه‌های موسیقی شیدا، سماعی، درویش، مولوی، مشکاتیان، استاد پایور، استاد علیزاده کنسرت‌های بسیاری در ایران و خارج از ایران و خارج از ایران اجرا کرد.
شادروان سروستانی هم استادی صاحب سبک و پر دانش بودند و هم نمونه در اخلاق و منش نیکو. افتادگی و صمیمیت استاد زبان زد اهل هنر است.
این هنرمند سرانجام در اردیبهشت
۱۳۷۹
در اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشت و در حافظیه شیراز به خاک سپرده شد.‏

ای دلبر زیبای من
ای سرو خوش بالای من
لعل لبت صهبای من
آن دل که بردی ، باز ده

افتاده ام در کوی تو
پیچیده ام بر موی تو
مست رخ نیکوی تو
آن دل که بردی ، باز ده

 

شاد باشید

نسیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر