۱۳۹۱ خرداد ۹, سه‌شنبه

دلکش کلبه من یاحقی ، ترقی

با عرض پوزش ازهمه دوستان.

صد البته دوستان اصفهانی 

 

 

اولین مرتبه مرغ سحر در سال ۱۳۱۰ که ملک الشعرا به اصفهان تبعید شده بود

۲تصنیف برای تاج اصفهانی ساخت که یکی از انها مرغ سحر میباشد

.و اولین بار تاج اصفهانی این تصنیف را در باغی در تهران که به همت روزنامه ناهید برگزار شده بود

اجرا کرد بعد ها بانوان دیگری نظیر  بانو قمر اجرا کردند که البته این تصنیف به نام بانو قمر ثبت شد

 

و اما

 

دلکش کلبه من

 

 

آهنگ: پرویز یاحقی . ترانه : بیژن ترقی

 

https://rapidshare.com/files/542974254/دلکش____کلبه_من-یاحقی_،_ترقی.mp3

 

 

به سرایم آید ناگه ، آن که کشیده ز من دامن
آن که رمیده چو بخت از من
چو بهاران آمد ، تا این کلبه ی من ، کند او گلشن
دیده من بشود روشن
آشفته شدم ناگه ، صد بوسه زدم بر ره
تا که ز در ، آن مهِ زیبا آمد
بعد از غم مهجوری ، تنهایی و رنجوری
همنفسی همچو مسیحا آمد
همچو پری آن زیبا ، آن گوهر بی همتا
خنده به لب بر سر پیمان آمد

آن غنچه ی امیدم بشکفته شده دیدم

در برِ من چون گل خندان آمد
عمری بر سر پیمان بنشستم
در دل خار جفایش بشکستم
نشدم ز پیِ دگران
نگذشت غم من به زبان
ویران بود این کاشانه
گلشن شد این ویرانه

گفتمش این  کاشانه ی من لطف و صفا دادی
گرمی و شادابیِ تو بر این کلبه ی ما دادی
بر همه دلداران مهِ من  درس وفا دادی  درس وفا دادی
به جهان ز غمت چه کشیدم تا که وفای تو دیدم
می خندد بر رویم امیدم

 

شاد باشید نسیم

 

استرالیا


 

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر