۱۳۹۲ دی ۱۵, یکشنبه

RE: در بارۀ این درخواست {{کدام برنامۀ گلها}} که فرستاده بودم

دوست عزیز

 

یک ایمیل در این مورد قبلاَ خدمتتان فرستادم که اطلاعاتی را که خواسته بودید ذکر کرده بودم. احتمالاَ ایمیل به دست شما نرسیده است. برنامه مورد نظر شما شاخه گل 458 در بیات ترک است که در آن ایرج تصنیفی با مطلع «شد از تو رسوا دل من» و آوازی با مطلع «بگذشت باز و بر من مسکین نظر نکرد» می‌خواند. در این برنامه همچنین محمودی خوانساری آوازی با مطلع «دلش دادم کـه با او همدم و همخانه خواهم شد» می‌خواند و در همین برنامه است که خانم فیروزه امیرمعز شعر مورد اشاره را به صورت کامل دو بار دکلمه می‌کنند.

 

From: friends-of-radio-golha@googlegroups.com [mailto:friends-of-radio-golha@googlegroups.com] On Behalf Of M.R
Sent: January 4, 2014 2:26 PM
To: friends-of-radio-golha@googlegroups.com
Subject:
در بارۀ این درخواست {{کدام برنامۀ گلها}} که فرستاده بودم

 

 

On Saturday, January 4, 2014 3:24:41 PM, M.R <m_rasti_1969@yahoo.com> wrote:

دوستان سلام

از اینکه محبت داشتین و پاسخ دادین بسیار ممنونم ؛ شما لطف دارین ؛ اما ظاهرا دوستان متوجه درخواست من نشدن و یا اینکه من بد نوشته بودم. من دنبال برنامه هایی نمیگردم  که در اون این غزل پژمان بختیاری به شکل آواز و یا دکلمه اجرا شده ؛ من به دنبال برنامۀ مشخصی از گلها هستم که توسط توسط ایرج اجرا میشه و طی اون برنامه فیروزه امیرمعز این غزل رو از اول تا به آخر دکلمه میکنه . وقتی من ایران بودم خودم کاست این برنامه رو داشتم و حداقل اطمینان دارم که خواننده و گوینده کیه ؛ حتی احتمال میدم که از برنامه های گلهای تازه باشه نه گلهای رنگارنگ. اما اونچه واسه من فرستاده شده از محمودی خوانساری و قوامی و .... بدون شک اون برنامه نیست. حتی اگه قسمتی از این غزل به شکل آواز و یا دکلمه درش اجرا شده باشه. بهرحال اگه اطلاعی دارین دریغ نفرمایین. سپاسگزارم

 

 

دیشب همه شب در برم آن سلسله مو بود              من بودم و او بود
می بود و سه تا بود و صبا بود سبو بود                     من بودم و او بود
دامان چمن پر گل و در دامن گلزار                           من بودم و دلدار
مه دلکش و گل نغز و هوا غالیه بو بود                      من بودم و او بود
آن دم که چمن بود پر از نغمه ی بلبل                      من بودم و آن گل
آن گل که سراپا همه رنگ و همه بو بود                   من بودم و او بود
چشمان من از اشک سعادت شده لبریز                   وآن گلبن نو خیز
چون شاخ گل افتاده به پیرامن جو بود                      من بودم و او بود
می خورد به صد ناز و به صد ناز می ام داد                بوسی ز پی ام داد
آنجا که نه غیر و نه رقیب و نه عدو بود                      من بودم و او بود
او از می و من از می عشقش شده سرمست          او سرخوش و من مست
لب بسته و در سینه بسی راز مگو بود                     من بودم و او بود 
گه زیر گل سرخ و گهی زیر گل زرد                          و آن ماه زمین گرد
می رفت و دلم در پی او از همه سو بود                   من بودم و او بود 
هم صحبت من او شد و هم صحبت او من                در ساحت گلشن 
معشوقه نکو , عشق نکو , حال نکو بود                    من بودم و او بود 
از نام و نشانش چه سرایم سخن ای دوست            بگذر ز من ای دوست
روح من و عشق من و آمال من او بود                      من بودم و او بود

پژمان بختیاری

 

 

 

--
 
---
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "دوستان راديو گلها" مشترک شده‌اید.
‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به friends-of-radio-golha و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر