۱۳۸۹ فروردین ۸, یکشنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: Mar 29 2010 : بالاترین





تشييع بی‌جنازه، اين هم يه ظلم تازه/ تشييع پيکر همسر آيت‌الله منتظری سبز شد

Posted: 28 Mar 2010 06:45 AM PDT

پيکر همسر آيت‌الله منتظری با وجود مخالفت‌های نيروهای امنيتی، در ميان تدابير شديد و با حضور گسترده‌ی مردم برگزار شد. بنا بر گزارش دريافتی، از ساعت ۹ صبح جمعيت در منزل آيت‌الله منتظری حاضر شده و از ساعت ۱۰ صبح بدون آن‌ که جنازه‌ای برای حمل و تشييع در اختيار داشته‌باشند با شعارهايی چون "عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز مرجع مظلوم ما صاحب عزاست امروز" به سمت حرم حرکت نموده و هنگام ورود به صحن حضرت معصومه با بالابردن تصاوير آيت‌الله منتظری و نمادهای سبز و دست‌های خود به علامت پيروزی، شعار "يا حضرت معصومه، منتظری مظلومه" را سردادند. در حرم شعارها تندتر شد و چند نفری با آوردن تصاوير آيت‌الله خمينی و خامنه‌ای به تحريک تشييع‌کنندگان پرداختند که با واکنش مردم و با پاره‌شدن عکس‌ها، مراسم دقايقی به تشنج کشيده شد. هنگامی که مردم خواستند با حمل جنازه مراسم تشييع را ادامه دهند، پيکر همسر آيت‌الله توسط مأمورين امنيتی ربوده‌شد و از مردم خواسته‌شد که با استفاده از اتوبوس به گلزار شهدا، محل دفن بروند ولی مردم ترجيح دادند مسير را پياده طی کنند. در گلزار، امتناع ماموران از تحويل جنازه موجب گرديد شعار "تشييع بی‌جنازه، اين هم يه ظلم تازه" از سوی مردم سرداده شود. با تکرار مداوم اين شعار و شعارهای جنبش سبز، مأمورين امنيتی ناگزير جنازه را تحويل دادند. در محل گلزار مأموران و برخی لباس شخصی‌ها با حمله به برخی شعاردهندگان قصد دستگيری جوانان را داشتند که اين موضوع منجر به درگيری پراکنده و ممانعت از دستگيری جوانان گرديد.
با ۱۷۳ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

سایت شرکت مزدا: نام شرکت از اهورا مزدا، پروردگار زرتشتی گرفته شده است

Posted: 28 Mar 2010 03:50 AM PDT

نام مزدا برگرفته از "اهورا مزدا" بالاترین پروردگار زرتشتیان است
با ۱۵۸ امتیاز و ۴۱ نظر علم و تکنولوژی فرستاده شده در بخش
نظرات

گزارش اختصاصی جرس از تجمع نیروهای امنیتی و ارعاب در مراسم تدفین همسر آیت الله منتظری

Posted: 28 Mar 2010 07:08 AM PDT

جرس: دهها تن از ماموران انتظامی- امنیتی و نیروهای لباس شخصی، با آرایش نظامی- پلیسی و ایجاد ارعاب در برگزاری مراسم تشییع و تدفین همسر آیت الله العظمی منتظری، امکان برگزاری هرگونه مراسم تشیع و نماز میت را از خانوادۀ آن بزرگوار سلب کرده و عملا مراسم را مبدل به یک خاکسپاری حکومتی کردند تا بنا به قول خانوادۀ مرحوم منتظری، برای اولین بار یک تشییع جنازۀ بدون جنازه در قم برگزار شود. سعید منتظری در گفتگویی اختصاصی با جرس، در شرح ماوقع ماجرای امروز، ضمن بیان اینکه از ساعتها قبل مردم سوگوار، علاقه مندان و خانواده منتظری در محل حرم حضرت معصومه (س) برای برگزاری نماز و تشییع پیکر بانوی آیت الله منتظری تجمع کرده بودند، به عمکرد تاسف بار ماموران در این زمینه اشاره نموده و خاطرنشان کرد "از بامداد امروز نیروهای امنیتی - انتظامی و لباس شخصی ها، با ایجاد یک فضای سنگین و امنیتی، عملا امکان برگزاری مراسم نماز، تشییع و حتی سوگ بر پیکر مادرمان را ندادند و دهها خودرو نیروهای دولتی، جنازه را تحت الحفظ آورده و خودشان در حرم و بدون دسترسی مردم و حتی خانواده، توقفی کوتاه نموده و سپس فورا آنرا از محل خارج کردند." پسر داغدار خانوادۀ منتظری همچنین تصریح کرد "آقایان نه شرایط خانواده آیت الله منتظری برای مراسم تدفین را پذیرفتند، نه امکان دسترسی مردم و حتی خانواده به پیکر مادر مرحوممان فراهم شد و نه حتی گذاشتند طبق گفته ها و وعده های مقامات، به صورت محدود و در سکوت جنازه را تشییع کنیم." ایشان از هراس ماموران حکومت حتی از پیکر یک بانوی هشتاد ساله و برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری سادۀ آن سخن گفته و متذکر گردید "یا این عمل تاسف بار ترس خود را بوضوح به نمایش گذاشتند و نشان دادند از یک جنازه و تدفین آن نیز واهمه دارند." در همان حال که سعید منتظری در حال گفتگو با خبرنگار جرس بود، ماموران حکومتی پیکر بانوی مرحومه را با تعدادی خودرو از آن محل خارج می کردند و ایشان خاطرنشان کرد "نه تنها اجازه برگزاری مراسم به ما داده نشد، بلکه حنی نگذاشتند جایی که خانواده مدنظر داشت، این مرحومه را دفن نماییم." بر اساس همین گزارش، مردم که در محل برای برگزاری مراسم آمده بودند، با اطلاع از اینکه قرار است پیکر ایشان بدون در نظر گرفتن درخواست خانواده، در محلی دیگر (گلزار شهدای قم ومحل عمومی دفن اموات) به خاک سپرده شود، با سر دادن شعارهای اعتراضی سعی در ممانعت از این امر را داشتند که بدلیل انتقال سریع جسد و شرایط پلیسی حاکم، احمد منتظری جهت جلوگیری از هرگونه برخورد خشن ماموران با مردم و یا دستگیری های احتمالی، از مردم خواهش کرد به محل دفن پیکر ایشان بروند. متعاقب این مسئله، مردم سوگوار و ناراضی از وضع بوجود آمده، محل تجمع (حرم حضرت معصومه) تا گلزار شهدا را علی رغم طولانی بودن مسیر، پیاده طی کرده و با شعارهای "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، ملت سبز ایران صاحب عزاست امروز" و ندای الله اکبر، به محل دفن رفتند. سعید منتظری پیرامون جزئیات تدفین در محل مورد نظر خاطرنشان نمود "عوامل حکومت و ماموران امنیتیِ بیشمار و مستقر در محل، به زور و با توسل به ارعاب، پیکر آن مرحومه را آن طور که می خواستند و آن جا که می خواستند، دفن نموده و عملا امکان برگزاری مراسم را از ما و مردم سوگوار سلب کردند." هزاران تن از حامیان، علاقه مندان و سوگواران خانوادۀ منتظری، امروز در سوگ بانوی بزرگوار آیت الله العظمی منتظری، بغض فروخوردۀ خود را در محل تدفین پیکر آن مرحومه به نمایش گذاشتند.
با ۱۴۶ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

من سکولار مي انديشم. آيا اجازه ميدهيد خود را يک سبز بدانم؟

Posted: 28 Mar 2010 09:05 AM PDT

بحث غريبي است طرح اين سوال اما لازم . به شخصه خود را همراه و همگام با جنبش سبز ميدانم و هدفي به جز آزادي ايران ندارم . منافاتي هم نميدانم سکولار بودن را به سبز بودن . اما جمعي چنين نمي انديشند گويا . مهندس موسوي ، به صراحت زيبايي جنبش سبز را در پلوراليسم دروني آن ميداند و به احترام همين يک حرف هم شده ، به ايشان ارادتي کامل يافته ام و به استناد راي ملت ، او را رييس جمهور انتخابي ميدانم . اميدم اين است که با سقوط دولت کودتا و برقراري دولتي به راي ملت ، اين امکان و آزادي وجود داشته باشد تا کساني باديدگاه هاي مختلف بتوانند ، تلاشي در جهت تبيين آزاد خواسته هاي خود داشته باشند و در آنصورت ، من نيز بسان بسياري ديگر ، بر خواست مدل حکومتي سکولار تلاش خواهيم نمود . امروز اما همه صداها را در قالب يک خيزش آزاديخواهي زير پرچم سبز ميشناسم و استراتژي مبارزات بدون خشونت را بهترين راه مبارزه . آيا سبز بودن را چيزي بيش از اين ميدانيد ؟ آيا تقدس ندادن به هيچ شخص و يا مدل حکومتي را عيبي بر امثال من ميشناسيد ؟ ما خواستار جدايي کامل دين از سياست هستيم اما هيچ اصراري بر تعجيل در رسيدن به آن نداريم . خود را موظف به تلاش بيشتر در تبيين و توجيه خواست خود ميدانيم و در صورتي که تعدادمان به اکثريت رسيد ، بديهي است که جمهوري سکولار را براي ايران مطالبه خواهيم کرد .
با ۱۴۴ امتیاز و ۱۲۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

مقایسه عملکرد محمود احمدی نژاد در سالهای ۸۸ و ۸۹

Posted: 27 Mar 2010 09:39 PM PDT

مقایسه عملکرد محمود احمدی نژاد در سال ۸۸ سال اصلاح الگوی مصرف و سال ۸۹ سال تلاش و همت مضاعف
با ۱۳۸ امتیاز و ۶۲ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

تجزیه طلبان و بازی با کلمات

Posted: 28 Mar 2010 09:05 AM PDT

این روزها و در سایه دیکتاتوری جمهوری اسلامی، تجزیه‌طلبان در سایه‌ی حمایت‌های غیرملموسی که از طرف حکومت می‌شوند تحت عناوین مختلف و با روش‌هایی نو در حال فعالیت هستند و «تمامیت ارضی» ایران را هدف قرار داده‌اند. مساله‌ی حمایت جمهوری اسلامی از تجزیه‌طلبان خود مبحثی جدا می‌طلبد که چرا اکنون . در این برهه‌ی زمانی در مقابل آنان موضعی حمایتی اختیار کرده و چرا به آنان پر و بال می‌دهند... این تجزیه طلبان «فارس‌ها » را در مقابل قومیت‌های مختلف ایران قرار می‌دهند، مدعی می‌شوند که در ایران فارس‌‌ها تنها دارای حقوق هستند. این مساله در حالی مطرح می‌شود که حقوق بشر در قبال تمام قومیت‌ها و در مناطق مختلف ایران نقض می‌شود، اینان به جای رودرو قرار دادن مردم در مقابل حکومت می‌خواهند، قومیت‌های مختلف را در مقابل هم قرار دهند... متاسفانه چون این مسائل حساسیت زا هستند باید توضیح دهم که حال هر کسی که از کلمه‌ی «اتنیک» استفاده می‌کند، لزوما تجزیه طلب نیست... شوونیسم در هر حالتی محکوم است، شوونیسم فارس، کرد، ترک، بلوچ، زبان، نژاد… نژاد پرستی و تعصب در هر حالتی محکوم است. یک ملت هستیم در کنار هم داریم زنده‌گی می‌کنیم و از شمال تا جنوب و شرق و غرب برای آزادی و حقوق خود باید بجنگیم و تلاش کنیم... من به شخصه یک کردِ ترکِ بلوچِ ترکمنِ لرِ گیلکیِ عربِ … ایرانی هستم...
با ۱۳۳ امتیاز و ۵۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

خونی که در رگ ماست هدیه به ملت ماست.

Posted: 28 Mar 2010 12:52 PM PDT

شعارهای مردم در تشییع جنازه خانم ربانی، همسر آیت الله منتظری. حرم حضرت معصومه
با ۱۲۸ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

هرانا؛حمله لباس شخصی ها به شرکت کنندگان در مراسم همسر آیت لله منتظری

Posted: 28 Mar 2010 09:37 AM PDT

خبرگزاری هرانا – در هنگام تدفین پیکر بانو ربانی،همسر آیت الله منتظری تعدادی از لباس شخصی ها به جوانان حمله کردند. به گزارش هرانا،تعدادی از لباس شخصی ها با حمله به سمت برخی شعاردهندگان قصد دستگیری تعدادی از جوانان را داشتند که این امر موجب درگیری مردم با نیروهای لباس شخصی شد. بر اساس این گزارش،همچنین در حرم حضرت معصومه نیز تعدادی از افراد با در دست داشتن عکس های آیت الله خامنه ای و آیت الله خمینی قصد درگیری با شرکت کنندگان در مراسم سوگواری را داشتند. این موضوع نیز باعث شد که مراسم تشییع به تنش کشیده شود. گفتنی است،هنوز از اسامی و تعداد بازداشت شدگان این مراسم اطلاع دقیقی در دست نیست.
با ۱۲۷ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

مرگ بر اصل ولایت فقیه؛ شعاری که تا بغداد هم شنیده شد

Posted: 28 Mar 2010 10:11 AM PDT

منصور امان/با اعلام نتیجه انتخابات پارلمانی عراق که بر سُقوط گروه های مذهبی وابسته به جمهوری اسلامی و پیروزی گرایشات سکولار و ناسیونالیست گواهی می دهد، رویای "خلافت اسلامی" آیت الله خامنه ای زیر نام مُستعار "خاورمیانه اسلامی" که در آن به قُدرت رساندن یک حُکومت مذهبی دست نشانده در عراق نقشی کلیدی داشت، در حال تبدیل شُدن به کابوس طرد اسلام سیاسی در کانونهای قُدرتمند آن است.پیروزی "ائتلاف العراقیه"، یک جبهه سیاسی مُتشکل از احزاب و جریانهای غیرمذهبی شیعه و سُنی که مُهمترین برنامه آن را کنار زدن طایفه سالاری و فرقه گرایی از حُکومت و سیاست تشکیل می دهد، روند مُنزوی گردیدن بُنیاد گرایی اسلامی در جامعه عراق را تایید کرد.واقعیت مزبور به ویژه در شکست سهمگین باندهای شیعه مذهب سرهم بندی شُده یا وابسته به جمهوری اسلامی خود را به نمایش گُذاشته است. "ائتلاف ملی عراق"، یک ظرف سیاسی انتخاباتی برای جمع کردن دست پرورده های رنگارنگ "بیت آقا" و سپاه قُدس، با وجود سرمایه گُذاری هنگُفت اربابان خود و اتکا به شبکه های گُسترده اقتصادی و نظامی آنها برای اعمال نفوذ، تنها توانست کمی بیش از یک پنجُم آرای جامعه عراق که سهم جمعیتی شیعیان در آن نزدیک به 60 درصد می باشد را به دست بیاورد.یک نشانه ی روشن از پروسه رانده شُدن اسلام سیاسی هدایت شُده از مرزهای شرقی به حاشیه و تقویت گرایش سکولار، مُدرن و درون گرا در جامعه عراق، در خودداری سرسختانه آقای مالکی از ائتلاف با گاوهای پیشانی سفید "مجلس اعلای اسلامی عراق"، و جریانهای مُقتدی صدر و احمد چلبی هویدا گردید؛ تاکتیک فُرصت طلبانه ای که حتی تلاش حُضوری پدرخوانده هایی از نوع آقایان مُتکی و لاریجانی در بغداد، قادر به تغییر آن نشد.آقای مالکی ترجیح داد به جای رفتن زیر موجی که به حرکت درآمده، سوار آن شود و از همین رو نیز جبهه سیاسی خود را تشکیل داد که در آن با هدف زُدودن هر گونه تردید پیرامون جهت گیری مذهبی و قومی و وابستگی به حاکمان ایران، طیفهای رنگارنگی دست چین شده بودند.بی اعتباری دست نشاندگان و پُشتیبانان خریداری شُده جمهوری اسلامی در عراق، با بی اعتبار شُدن اُلگویی که آنها به مُخاطبان خود پیشنهاد می کُنند، رابطه مُستقیم دارد. در این امر به ویژه رُسوایی انتخاباتی آیت الله خامنه ای، خیزش مردُم ایران علیه رژیم ولایت فقیه و رفتارهای جنایتکارانه و تکان دهنده حُکومت برای مُقابله با اعتراضهای شهروندان ایرانی تاثیر به سزایی داشته است.شُعارهای "مرگ بر خامنه ای" و "مرگ بر اصل ولایت فقیه"، رای مردُم ایران در نفی استبداد مذهبی و اسلام سیاسی را بازگو کرده است. جایگاه این انتخاب نزد ملتهایی در منطقه که صدای میلونها شهروند ایرانی به آنها رسید، به ویژه از آن رو که در مرکز درهم آمیختگی دین و دولت و منبع پُشتیبانی ارتجاع مذهبی صورت گرفته، با اهمیت تر و تاثیر گُذار تر انگاشته می شود.جمهوری اسلامی که یک پایه اصلی استراتژی آن برای حفظ ثبات و قُدرت در داخل را صُدور ارتجاع اسلامی و تولید اقتدار در بیرون از مرزها تشکیل می دهد، از آثار ضربه های کوبنده ای که از خیزش جُنبش دموکراتیک اجتماعی دریافت کرده و همچنان می کند، بهبود نخواهد یافت.نتایج انتخابات عراق نه تنها موقعیت عُمومی باند نظامی - امنیتی ولی فقیه را در برابر خیزش مردُم تضعیف کرده است بلکه، آثار شکست دردناک در عراق، بر باد رفتن هزینه های هنگُفت مالی – سیاسی و از همه مُهم تر، پیامدهای داخلی آن، شکاف جدیدی در ساختار قُدرت به وجود خواهد آورد که گوه آن از نقش آیت الله خامنه ای در شکل گیری این شکست تراشیده می شود.
با ۱۱۵ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

ترس از حضورگسترده مردم همراه با شعارهای دندان شکن باعث لغو سفر احمدی نژاد و همراهانش به شیراز شد

Posted: 28 Mar 2010 08:50 AM PDT

در حالیکه قرار بود جشن جهانی نوروز به مدت دو روز درتهران و شیراز برگزار شود، این مراسم به یک روز کاهش یافت و طی مراسمی عصر شنبه در تالار وحدت تهران پایان یافت .لازم به ذکر است که هنگام سال تحویل در حافظیه شیراز مردم با شعارهای ایرانی میمیرد ذلت نمی پذیرد و ... ، سال جدید را شروع کردند ، . آیا ترس از حظورگسترده مردم همراه با شعارهای دندان شکن باعث لغو سفر احمدی نژاد و همراهانش به شیراز شد؟
با ۱۰۶ امتیاز و ۱۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

تتشيع پيکر همسر آیت الله منتظری

Posted: 28 Mar 2010 12:46 PM PDT

تتشيع پيکر همسر آیت الله منتظری
با ۱۰۰ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

حالا اگه می تونید منفی بدید!

Posted: 28 Mar 2010 03:07 AM PDT

حالا اگه می تونید منفی بدید!
با ۹۷ امتیاز و ۵۳ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

فعالان حقوق بشر سوء استفاده از نام پلیس بین الملل توسط حکومت ایران را محکوم کردند

Posted: 28 Mar 2010 12:28 PM PDT

جرس: در واکنش به پخش مکرر گزارش هایی از تلویزیون انگلیسی زبان جمهوری اسلامی (Press TV)، مبنی بر اقدامات دولت ایران برای دستگیری فعالان حقوق بشر از طریق پلیس بین الملل، مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ضمن رد نمودن این گزارش، هرگونه سوء استفادۀ حکومت ایران از نام پلیس بین الملل را محکوم کردند. طی چند روز اخیر، شبکه برون مرزی پرس تی وی، ضمن پخش گزارش هایی پیرامون جنگ سایبری جمهوری اسلامی، از اقدامات صورت گرفته برای دستگیری دو تن از مسئولان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران( ‪کیوان رفیعی و احمد باطبی ) که در خارج کشور به سر می برند، از طریق پلیس بین الملل خبر داده بود. به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، "چنین ادعایی در حالی که از اساس نادرست است، شکلی از نشر اکاذیب و سوء استفاده از نام و موقعیت یک نهاد بین المللی محسوب می شود." این سازمان غیر دولتی همچنین ضمن محکوم کردن سوء استفادۀ دستگاه امنیتی حکومت ایران از نام پلیس بین الملل، ادعاهای وارده را "در راستای منافع سیاسی" دانسته و با بیان اینکه "طبق پیگیریها اساساْ چنین گزارشی به پلیس بین الملل ارسال نشده"، خاطرنشان نمود در ضمن پیش تر نیز در مورد پرونده هایی مانند پرونده دکتر آرش حجازی، ادعاهای مقامات امنیتی ایران تکذیبِ پلیس بین الملل را در پی داشت و در کل ادعاهای خلاف واقع در این باب مسبوق به سابقه است. لازم به ذکر است چند ماه پیش تعدادی از بسیجیان خواستار استرداد آرش حجازی (شاهد قتل ندا آقاسلطان) از انگلستان به ایران شده و برخی مقامات امنیتی – قضایی ایران از اقدامات صورت گرفته برای توسل به پلیس بین الملل سخن گفته بودند. فعالان حقوق بشر در ایران همچنین متذکر شد "این مجموعه باور دارد که سوء استفاده نیروهای امنیتی از نام پلیس بین الملل و استفاده از ظرفیت رسانه ها تنها برای ایجاد رعب و وحشت و القای توانمندی دستگاه امنیتی حکومت ایران و بیان فقدان امنیت ایرانیان منتقد مستقر در خارج کشور صورت می گیرد."
با ۹۴ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

حال و روز این روزهای بالاترین

Posted: 28 Mar 2010 01:15 PM PDT

بالاترین این روزها حال و روز خوشی ندارد چند دسته گی کاربران، دعواهای بی نتیجه، سوالات بی پاسخ، سکوت معنا دار مدیران و…. نام این شرایط را باید " شرایط بحرانی" گذاشت حتی اگر مدیران بالاترین آن را انکار کنند! عده ای از کاربران مدیران را مقصر می دانند و مدیران نیز مشکلات را چشم برخی کاربران می بینند. دعوا، چنگ انداختن به صورت یکدیگر، منفی سخت گیرانه و بعضا بی جهت برخی کاربران، منفی تلافی جویانه کاربران زخم خورده، بستن فله ای حساب ها، عدم پاسخ گویی مدیران … همه و همه من را یاد کشور عزیزمان می اندازد که در آن حاکمیت از کسی دفاع می کند که عده ای به او اعتراض دارند. البته قصد ندارم مدیران بالاترین را با حاکمیت ایران مقایسه کنم اما برخی عکس العمل‌ ها مدیران بی شباهت با آنها نیست. برای قانع کردن افکار عمومی نباید دست به برخورد زد. اگرمدیران معتقد اند که فرد مورد اعتراض بی گناه است باید به شبهات وارد شده توسط کاربران به این کاربر پاسخ دهند و با منطق این عده را ( که کم هم نیستند) قانع کنند. بهترین ابزار گفتگو است با منطق و استدلال می توان به ایجاد یک فضای آرام کمک کرد. عدم پاسخ مدیران به شبهات ایجاد شده به ملتهب شدن فضا می انجامد و جو بدگمانی نسبت به مدیریت بالاترین را ایجاد می کند. البته در این بین از اشتباه دسته ای از کاربران نیز نمی توان چشم پوشی کرد که با منفی های تلافی جویانه به عمیق ترشدن اختلافات دامن زدند. نباید برای گرفتن حق، پا روی قانون گذاشت حتی اگر طرف مقابل فراقانونی عمل کرده باشد. کلام اخر این که اگر مدیران بالاترین پاسخ دادن به اعتراضات و تن دادن به برخی خواسته های مشروع معترضین را نوعی باج دادن به معترضین ببینند باید گفت که این بحران هیچ گاه حل نخواهد شد حتی اگر با بستن حساب های کاربری بتوانند تا حدی اوضاع را (ظاهرا) آرام کنند. این بحران صدمات جبران ناپذیری با جامعه بالاترین می زند جامعه ای که امروز بخشی از زندگی سیاسی و اجتماعی ما است. من این شرایط را دوست نمی دارم دلم می خواهد برگردم به شرایط قبل. روزهایی که همه ما یکی بودیم. در یک سنگر، بر علیه یک حکومت. اخبارمان پر بود از برنامه های مبارزه، بیانیه ها، از غصه زندانیان می نوشتیم، اشک خانواده های شهدا، از رذالت حاکمیت فیلم می گرفتیم و به دنیا نشان می دادیم. اما امروز …. دیروز نایتمر،فرهنگیان، آلبرت، نیکو، سام، مهدی میکسر، سورنا و…همه از یک جبهه بودند اما امروزتفرقه ای این جبهه را بهم ریخته است. این گره تنها ( و تنها) به دست مدیریت بالاترین باز میشود البته نه با بستن حساب ها بلکه با شفاف سازی و ایجاد فضای گفتگوی متقابل
با ۹۴ امتیاز و ۱۱۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

به بسيجيه ميگن سه تاحيوان نام ببرکه پرواز کنه،ميگه:عقاب،کفتر،خامنه ی !ميگن خامنه ي که پرواز نمي کنه ميگه خره ديگه يهو ..

Posted: 28 Mar 2010 02:04 AM PDT

به بسيجيه مي گن سه تا حيوان نام ببر که پرواز کنه…ميگه : عقاب،کفتر،خامنه ي …ميگن خامنه ي که پرواز نمي کنه ميگه خره ديگه يهو ديدي پرواز کرد
با ۹۳ امتیاز و ۴۱ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

سعید منتظری: جمهوری اسلامی نشان داد از یک جنازه و تدفین آن نیز واهمه دارد

Posted: 28 Mar 2010 10:11 AM PDT

سعید منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری به وب‌سایت جرس گفت: «نیروهای امنیتی-انتظامی و لباس شخصی‌ها، با ایجاد یک فضای سنگین و امنیتی، عملا امکان برگزاری مراسم نماز، تشییع و حتی سوگ بر پیکر مادرمان را ندادند.» آقای منتظری افزود: «ده‌ها خودروی نیروهای دولتی، جنازه را تحت‌الحفظ آورده و خودشان در حرم و بدون دسترسی مردم و حتی خانواده، توقفی کوتاه نموده و سپس فورا آن ‌را از محل خارج کردند.» سعید منتظری اظهار داشت که جمهوری اسلامی با این اقدام نشان داد «از یک جنازه و تدفین آن نیز واهمه دارد.» فرزند آقای منتظری افزود: «نه تنها اجازه برگزاری مراسم به ما داده نشد، بلکه حتی نگذاشتند جایی که خانواده مدنظر داشت، این مرحومه را دفن نماییم.»
با ۹۱ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

پيشنهاد به سبزها براي سيزده بدر - تا ميتوانيم سبز بپوشيم و نمادهاي سبز داشته باشيم

Posted: 28 Mar 2010 10:11 AM PDT

ثابت شد در چهارشنبه سوري که توان برخورد با مردم در صورت گستردگي و پراکندگي بسيار ضعيف است . بايد از اين برتري بيشتر استفاده بريم . بازي در زمين ما است و حکومت در اين نوع بازي کاملا فلج ميشود . بنابراين بايد در چنين برنامه اي که منحصرا در دست ما است ، قدرت نمايي کنيم . در اين روز کسي نميتواند به رنگ لباس ما گير بدهد . تا ميتوانيم سبز بپوشيم و نمادهاي سبز به همراه ببريم . بايد ايران را سبز کنيم در روزي که ذاتي سبز دارد . هم به يکديگر اعلام حضور کرده ايم ، هم به حکومت اعلام قدرت نمايي نموده ايم و هم با پوشش خبري ، به جهان نويد زنده بودن و پويايي جنبش سبز را داده ايم .
با ۹۱ امتیاز و ۱۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

فیلم: کامل از مراسم تتشييع پيکر همسر آیت الله العظمی منتظری با شعا رهای گوناگون...

Posted: 28 Mar 2010 01:27 PM PDT

فیلم: کامل از مراسم تتشييع پيکر همسر آیت الله العظمی منتظری با شعا رهای گوناگون...
با ۹۱ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

سال زندان مضاعف تجاوز مضاعف اعدام مضاعف فیلتر مضاعف پارازیت مضاعف مبارک باد

Posted: 28 Mar 2010 12:11 PM PDT

فساد مضاعف دروغ مضاعف تقلب مضاعف سرکوب مضاعف زندان مضاعف تجاوز مضاعف اعدام مضاعف فیلتر مضاعف پارازیت مضاعف مشایی مضاعف ساندیس مضاعف مبارکباد
با ۹۰ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

بیاموزیم :۸۰۰۰۰ تایلندی دو هفته در خیابانها ، امروز نخست وزیر تسلیم شد و مذاکره با تظاهرکنندگان را قبول کرد(دوراندیش)

Posted: 28 Mar 2010 08:37 AM PDT

ساعاتی پیش اعلام شد نخست وزیر تایلند پس از دو هفته لجبازی قبول کرده است با تظاهر کنندگان تایلندی دیدار و مذاکره کند . این نخست وزیر درجریان یک کودتای ارتشی روی کار آمده که نخست وزیر قانونی و محبوب طبقات تهیدست تایلند را برکنار کرده و از کشور فراری داد. ولی اکنون حضور 80000 تظاهر کننده تایلندی به مدت دوهفته در خیابانها دولت را به زانو در آورده و به پای میز مذاکره کشانده است . باور کنید دولت جمهوری اسلامی از دولت تایلند قویتر نیست . اینهم دولتی است که تنها پشتیبان آن یک ارتش فاسد (سپاه پاسداران) است ، اینهم دولتی است که اگر مردم برای چند روز خیابانها را در اختیار خود بگیرند تسلیم خواهد شد . مردم ایران بارها در طی 120 سال اخیر نشان داده اند که یکی از شجاعترین ملتهای دنیا هستند و آماده هر گونه فداکاری و جانبازی برای حصول آزادی و دموکراسی میباشند . فقط باید از آنان خواست به خیابانها بیایند . هیچ جای دنیا بدون دادن قربانی آزادی به دست نیامده پس آنان که میگویند وای نگزارید این مردم به خیابان بیایند که کشته و قربانی خواهند داد بر خطا هستند . باید هزینه دادن را پذیرفت و از مردم خواست مرد و مردانه به خیابان بیایند ، خواهید دید این دولت پوشالی تسلیم خواهد شد. ولی حیف که رهبران ما با رهبران تظاهرکنندگان تایلندی فرق دارند و هنوز مذاکره پشت پرده و چانه زدن را بر یکسره کردن کار و اتمام حجت شجاعانه با این دولت ترجیح میدهند.
با ۸۵ امتیاز و ۱۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

چه شده که با گذشت 9 ماه مبارزه،طیف خاصی از اصلاحات طاقت دیدن یک کامنت متفاوت در سایت های مربوطه را ندارد؟

Posted: 28 Mar 2010 01:48 PM PDT

رک و صریح بگویم من کم کم دارم نگران می شوم. اینبار نه از اقدامات دولت و کودتاگران که از اقدامات طیف کوچکی از جنبش سبز که گویا قصد ولایت بر تمامی طیوف دارد. من نگران هستم از اینکه چگونه طیفی کوچک از اصلاح طلبان که حتی قادر نیست همه اصلاح طلبان حکومتی را زیر چتری واحد جمع کند به خود جرات داده اند که خود را سخنگوی جنبش سبز بنامند و اتاق فکر برای جنبش سبز ایجاد کنند!. نگرانی من اینست که چه اتفاقی در حال افتادن است که، سایت "جرس" که حتی حاضر نیست یک مقاله در حمایت از سکولاریسم چاپ کند خود را پایگاه اینترنتی جنبش سبز می نامد!. مجموعه نگرانی هایم را مشاهدات عینی خودم از مشی اخیرا اتخاذ شده در صفحات فیس بوک میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و صفحه انقلاب سبز افزایش داد. این صفحات چندیست در ابعاد بسیار وسیع اقدام به تصفیه کامنت ها و هدفمند سازی آنها روی آورده اند. به راستی چه اتفاقی در حال افتادن است که با گذشت 9 ماه مبارزه طاقت فرسا و دادن کشته و زخمی و زندانی از سوی مردم، طیف اصلاحات طاقت دیدن یک کامنت متفاوت در سایت های مربوط با خودش ندارد؟ این کارها را به حساب چه کسی باید نوشت؟ چه کسانی بدعت گذار این گونه اقداماتند؟ من به وضوح حس می کنم گروهی کوچک عزم خود را جزم کرده اند تا فضای رسانه ای چند صدایی جنبش سبز را انحصاری کنند و در این راه از برخی نویسندگان و شخصیت های معروف سیاسی کمک گرفته اند. من دقیقا نمی دانم با چه وعده ای دیالوگ هایشان را هماهنگ کرده اند و قلم هایشان را به یک جهت همسو کرده اند؟ و آیا اساسا وعده ای در کار بوده یا خیر؟. و آیا این نویسندگان و افراد سیاسی چیزی می دانند که دیگران نمی دانند که این رویه را در پیش گرفته اند و یا صرفا در حال تجربه یک اشتباه سیاسی/حرفه ای هستند که هر سیاستمدار یا نویسنده ای زمانی آن را در زندگی تجربه خواهد کرد؟ و من باز مطمئن نیستم از اینکه آیا ممکن است جمعی در حال مخفی کردن مقصود و هدف اصلی سیاسیشان از دیگران هستند یا خیر؟ نظیر آنچه در انقلاب 57 اتفاق افتاد. جای تاسف بسیار است که جنبش سبز در آستانه ورود به یک سالگیش قادر نیست بگوید به چند در صد از اهدافش دست یافته آن هم نه به خاطر موانع سیاسی موجود بلکه چون سیاستمداران موجود از پذیرفتن حق حضانت سر باز زدند. جنبشی که مدت مدیدی یتیمانه نگریست تا رهبری بیابد و لااقل چشم اندازش را مطرح کنند می رود تا رهبری را به مردی واگذارد که از یک طرف طیف وسیعی از جنبش بدش نمی آید او را نیز به پای میز محاکمه بکشاند و از طرف دیگر طیف حکومتی اش زمانی از او به عنوان عالیجناب سرخپوش یاد کرد.
با ۸۳ امتیاز و ۸۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

بی‌خبری مطلق از وضعیت میترا عالی، دانشجوی دانشگاه شریف

Posted: 28 Mar 2010 11:14 AM PDT

کمیته گزارشگران حقوق بشر - با گذشت نزدیک به ۲۰ روز از بازداشت میترا عالی، دانشجوی كارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشكی دانشگاه شريف هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دسترس نیست و پیگیری‌های خانواده و دوستان وی تاکنون بی‌نتیجه بوده است. در روزهای منتهی به سال جدید تعدادی از زندانیان سیاسی آزاد شده و برخی از آنان با خانواده‌های خود ملاقات داشتند اما میترا عالی حتی یک تماس تلفنی با خانواده‌اش نداشته است. این دانشجوی دانشگاه شریف پیش از این دوبار طی یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شده بود. عالی در تاریخ ۱۹ اسفندماه جهت دریافت وسایل توقیف‌شده‌اش به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه کرد و از آن تاریخ ناپدید شده است. میترا عالی، دوره کارشناسی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پایان داد و با رتبه‌ی هفت در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه شریف شد.
با ۸۲ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

اسوشییتدپرس : پیروزی ایاد علاوی می تواند نفوذ ایران در عراق را متوقف کند

Posted: 28 Mar 2010 09:50 AM PDT

در تحلیلی تازه در خصوص انتخابات عراق ، اسوشییتدپرس به کاهش نفوذ جمهوری اسلامی در عراق به واسطه پیروزی ائتلاف ایاد علاوی در انتخابات این کشور پرداخته است. طبق این گزارش ، پیروزی ائتلاف سکولار و ملی گرای عراق به رهبری ایاد علاوی ، آغازی جدید را برای دنیای اعراب سنی مذهب ، جهت کنترل و محدود کردن نفوذ جمهوری اسلامی در عراق نمایان ساخته است ؛ اتفاقی که هشدار جدی امریکا و هم پیمانان عرب آن را از سال 2003 ( پس از سقوط صدام ) در پی داشته است. پیروزی علاوی به عنوان " احیای میانه روی و اعتدال " در الشرق الاوسط نیز مطرح شده است.
با ۸۰ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

بسیجیه میره دادگاه شکایت میکنه علیه یکی از بچه های جنبش سبز

Posted: 28 Mar 2010 05:34 AM PDT

بسیجیه میره دادگاه شکایت میکنه علیه یکی از بچه های جنبش سبز ، میگه آقای قاضی یکی از بچه های جنبش سبز به من گفته گوه نخور ، قاضی هم که خودش از بچه های جنبش بوده یه نگاهی بهش میندازه میگه ، از لحاظ قانونی هیچ کاری نمیتونه بکنه شما برو بخور.
با ۷۹ امتیاز و ۴ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

مقام‌های امنیتی با نحوه‌ی تشییع جنازه‌ی همسر ایت‌الله منتظری مخالفت کردند

Posted: 28 Mar 2010 02:18 PM PDT

مقام‌های امنیتی شهر قم به خانواده‌ی آیت‌الله منتظری گفته‌اند که از مراسم تشییع جنازه‌ی همسر آیت‌الله، آن گونه که دفتر ایشان اعلام کرده، ممانعت به عمل خواهند آورد. سعید منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری، در این زمینه به رادیو فردا گفت: «ما در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بودیم که مراسم تشییع را از ساعت ده صبح و از مقابل دفتر شروع می‌کنیم. اما مسئولان می‌خواهند مانع این کار بشوند. برای ما باعث تاسف است که حکومت کارش به این برسد که از جنازه یک پیرزن هشتاد ساله‌ای، که مادر شهید هم هست، ترس داشته باشد و برای تشییع جنازه‌اش شرط و شروط بگذارد». همچنین خانواده‌ی آیت‌الله منتظری قصد داشته‌اند پیکرهمسر آیت‌الله را در گورستان شیخان، نزدیک‌ترین محل به آرامگاه همسر و پسرش دفن کنند؛ اما مأموران امنیتی مخالفت کرده و محل دفن را گلزار شهدای قم تعیین کرده‌اند. همچنین بر اساس دستور اداره اطلاعات قم ، خانواده‌ی آیت الله منتظری تنها مجاز خواهند بود صد و پنجاه متر تا محل دفن، جنازه را تشییع کنند.
با ۷۷ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

زن بسیجیه 5 قلو زایمان میکنه بهش میگن چرا ؟ میگه آخه امسال ساله همت مضاعف و کار مضاعفه !

Posted: 27 Mar 2010 10:42 PM PDT

زن بسیجیه 5 قلو زایمان میکنه بهش میگن چرا 5 تا ؟ میگه آخه امسال ساله همت مضاعف و کار مضاعفه !
با ۷۵ امتیاز و ۶ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

رنج جسمی و روحی اسانلو در گوهردشت

Posted: 28 Mar 2010 08:42 AM PDT

منصور اسانلو به‌جای بهره‌مندی از مرخصی نوروزی، یک هفته در زندان گوهردشت به سلول انفرادی افتاد و بعد به بند ۵ منتقل شد. بندی که ویژه پرخاشگران، معتادان و قاتلان است. این فعال کارگری و خانواده‌اش روزگار سختی را می‌گذرانند. سه‌سال و هفت ماه از دستگیری منصور اسانلو، رییس سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران می‌گذرد. اسانلو به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس محکوم شده و از شهریورسال ۸۷ در زندان گوهردشت کرج نگاهداری می‌شود. اسانلو، زندانی محروم از همه حقوق: اصل تفکیک زندانیان، سازمان زندان‌ها را ملزم می‌کند که افراد در بند را بر اساس نوع اتهام، جرم یا سن نگاهداری کنند. اما اسانلو به‌خلاف این اصل، در حالی که یک زندانی سیاسی است، مجبور شده محکومیت خود را نزد بزهکاران خطرناک سپری کند. همسر اسانلو می‌گوید: «منصور ۴۳ ماه است در زندان به‌سر می‌برد. طبق آیین‌نامه زندان‌ها وقتی دوسوم حبس سپری شود، امکان آزادی مشروط، تخفیف، مرخصی استحقاقی و استعلاجی هست اما او در این مدت حتی یک روز هم از این حقوق استفاده نکرده است. پزشکان خود زندان تایید کرده‌اند که او شرایط جسمی ناگواری دارد و باید در اولین فرصت از زندان بیرون برود. اما هیچ گوش شنوایی در کار نیست.» پروانه اسانلو می‌گوید که همسرش در بند ۵ زندان گوهردشت در میان عده‌ای قاتل و جنایتکار که مدام سرگرم کشیدن سیگار و مواد هستند، زندگی می‌کند.» وکلای همسرم خیلی زحمت کشیده‌اند و حتی دکتر یوسف مولایی، یکی دو روز قبل از عید او را دیده و خیلی منقلب شده و اشک‌اش درآمده اما نتوانسته هیچ کاری بکند. در پرونده‌های سیاسی و امنیتی، وکیل عملا هیچکاره است«. حساب اسانلو را از بقیه زندانیان جدا کرده‌اند: پروانه اسانلو می‌گوید که مراجع قضایی مخالفتی با مرخصی همسرش ندارند اما گفته‌اند که وزارت اطلاعات با استعلام آنها برای این مرخصی، مخالفت کرده است. پروانه اسانلو می‌‌‌‌پرسد چرا به‌جای دستگاه قضایی، وزارت اطلاعات برای سرنوشت زندانیان تصمیم می‌گیرد. او از سرگردانی خود، دو پسرش و مادرپیر منصور اسانلو می‌گوید:« مادر شوهرم، خاله‌ی من است. خیلی بی‌تابی می‌کند. مدام گریه می‌کند و می‌‌‌‌‌‌پرسد چرا بچه‌ام عید پیش زن و بچه‌اش نیامد. چرا او را پیش مواد مخدری‌ها برده‌اند.» پروانه اسانلو با تاکید این‌که همسرش به سختی مریض‌است از به‌هم ریختگی روحی او می‌گوید: «نمی‌تواند با این نوع زندانیان کنار بیاید. از دود سیگارآنها نمی‌تواند نفس بکشد. وقتی به من زنگ می‌زند، مدام سرفه می‌کند و کلافه است.» ملاقات در نهایت زحمت: اسانلو از ۴۳ ماه پیش در زندان است روزهای ملاقات در زندان گوهردشت برای زنان و مردان یکسان نیست. بستگان مرد زندانی یک روز ملاقات دارند و بستگان زن، روزی دیگر! پروانه اسانلو می‌گوید: « با این قاعده، هیچ‌وقت نمی‌توانیم خانوادگی به دیدار منصور برویم، در حالی‌که برای من و پسرهایم راحت‌تر است که همگی با هم او را ببینیم. ملاقات‌ها پانزده ‌روز یک‌مرتبه‌اند و معمولا از پشت شیشه انجام می‌شوند. کتاب و وسیله را به سختی قبول می‌کنند. بار آخر پسرم برای تولد پدرش، کتابی هدیه گرفته بود که آن را قبول نکردند.» به گفته پروانه اسانلو، همسرش در زندان کتاب‌های انگلیسی و رمان می‌خواند. بیماری‌های حاد، محیط ناسالم: پروانه اسانلو از ناراحتی‌های چشمی، قلبی، پوستی و ریوی همسرش می‌گوید: « یک بیماری عصبی ژنتیک پوستی به‌نام پسوریازیس دارد. در زندان نه نور کافی است، نه بهداشت درست و حسابی. او نباید استرس داشته باشد، اما از ۲۰ تا ۲۷ اسفند به انفرادی برده شده و بعد هم به بدترین بند گوهردشت که همان بند ۵ باشد«. قطع کلیه حقوق و مزایا: همسر منصور اسانلو می‌گوید که پس از ۲۶ سال سابقه کار، این فعال کارگری را اخراج قطعی کردند و کوچکترین حقی نیز برای خانواده‌اش قائل نشدند: « این‌همه این همه سال، حق بیمه، بازنشستگی پرداخت کرده اما حتی یک ریال به عنوان بازخریدی به ما ندادند. هرچه پیگیری کردیم، نتیجه نداد. این حکمی است که دیوان عدالت اداری تایید کرده است. این چه عدالتی است؟» پروانه اسانلو از سختی‌های روزگار، هزینه‌ بالای زندگی، مخارج دو پسر بزرگ و بی‌حاصلی دوندگی‌ها برای معالجه و مرخصی همسرش می‌گوید و ابراز امیدواری می‌کند که ایام شدت، سپری شوند. منصور اسانلو، رییس هیات مدیره سندیکای واحد نخستین بار در دی‌ماه سال ۸۴ دستگیر شد و ۸ ماه در زندان ماند. وی در آبان ۸۵ نیز برای بار دوم دستگیر و یک‌ماه بعد به قید کفالت آزاد شد. اسانلو در تابستان سال ۸۶ در اجلاس سالیانه اتحادیه بین‌المللی کارگران حمل و نقل (آی‌تی‌اف) در لندن شرکت و سخنرانی کرد. سومین دستگیری او در ۱۹ تیرماه ۸۶ و پس از بازگشت به کشور صورت گرفت. وی پیش از بازداشت در خیابان، از سوی ماموران امنیتی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
با ۷۳ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

بلاتکلیفی علی بیکس در زندان اوین

Posted: 28 Mar 2010 12:53 PM PDT

علی بیکس ،فعال اجتماعی و یکی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخا بات همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد . او اجازه استفاده از مرخصی نوروزی را نیافته است واکنون در وضعیت کاملا نامشخص در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد. علی بیکس ، دارای دکترای تاریخ ، ۲۴ خردادماه سال گذشته بازداشت و تاکنون نیز بدون استفاده از مرخصی در زندان به سر می برد. او با کمیته اطلاع رسانی ستاد مرکزی میرحسین موسوی نیز در زمان انتخابات همکاری داشته است بیکس بر اساس حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به هفت سال حبس تعزیری محکوم شده است . اما تاکنون نتیجه تجدید نظر خواهی در حکم او اعلام نشده است .خانواده بیکس از وضعیت نامعلوم فرزند خود نگرانند و هر چه زودتر خواهان تعیین وضعیت و اعلام حکم نهایی وی هستند. او در زندان به شدت از بیماری دهان و دندان رنج می برد و دسترسی به امکانات دندانپزشکی نیز در بند ۳۵۰ محدود است . خانواده بیکس همچنین خواهان رسیدگی به وضعیت جسمانی فرزند دربندشان هستند.
با ۷۳ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

پنجاه جوان بهایی ممنوع الخروج شدند

Posted: 28 Mar 2010 04:59 PM PDT

این ۵۰ نفر پیش از این به علت خدمات اجتماعی در روستاهای محروم اطراف شیراز در ۲۹ اردیبهشت ۸۵ دستگیر شده بودند و با وجود داشتن جواز قانونی برای آموزش به کودکان این محله ها، اطلاعات شیراز آنان را به ۳ سال شرکت اجباری در کلاس های تبلیغات اسلامی مجبور کرد. به گزارش خبرنگار رهانا لازم به ذکر است که کلاس‌ها به توهین و تحقیر و تمسخر بر این ۵۰ جوان و باورهایشان سپری می‌شود. در ضمن ۳ تن دیگر از این جوانان نیز به ۴ سال حبس در زندان شیراز محکوم شدند و از آبان سال ۸۶ دوران محکومیت خود را آغاز کردند. ساسان تقوا، هاله روحی و رها ثابت نام این سه زندانی بهایی است. حال علاوه بر کلاس‌های توهین آمیری که آنان ملزم به شرکت در آنند، ۵۰ تن از ایشان اجازه خروج از کشور را نیز نخواهند داشت.
با ۷۱ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

نیویورک تایمز : ایران در حال برنامه ریزی برای ساخت تاسیسات جدید اتمی است

Posted: 28 Mar 2010 03:38 PM PDT

6 ماه پس از آشکار شدن یک سایت غنی سازی مخفی در ایرا ن ، بازرسان بین المللی و سازمان های اطلاعاتی غربی بر این باورند که بر خلاف خواست سازمان ملل ، تهران در حال آماده شدن برای ساخت تاسیسات جدید است . بازرسان سازمان ملل که مامور نظارت بر برنامه ی هسته ای ایران هستند در حال حاضر مشغول جست و جو برای پیدا کردن سر نخ هایی از 2 نمونه از این تاسیسات هستند . علی اکبر صالحی ، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با ایستا گفته است که احمدی نژاد دستور ساخت چنین تاسیساتی را داده است . تاسیساتی که به گفته ی او درون کوه ها ساخته خواهد شد تا از حملات احتمالی محفوظ باشد .
با ۶۹ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات


Email delivery powered by Google

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com
 
To unsubscribe from this group, send email to sedayekhasokhashak+unsubscribegooglegroups.com or reply to this email with the words "REMOVE ME" as the subject.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر