۱۳۸۹ فروردین ۱۱, چهارشنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: Mar 31 2010 : بالاترین




لطیفه: بسیجی جنگ نرم، کامپیوترش رو می بره تعمیرگاه برای تعمیر.طرف میگه: چه مشکلی داره؟ میگه : والا ...

Posted: 30 Mar 2010 02:35 AM PDT

میگه : والا نمی دونم چرا چند روزه جا لیوانیش بیرون نمیاد!
با ۱۳۰ امتیاز و ۷۸ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

اتحادیه اروپا اعمال کرد : محدودیت پرواز ایران ایر در اروپا

Posted: 30 Mar 2010 10:54 AM PDT

ایران ایر به اکثر کشور های ارو‍پایی پرواز دارد از آن جمله می توان به هفته ای 3 بار پرواز به آمستردام اشاره نمود . اتحادیه اروپا دلیل این اقدام را نا امن بودن هواپیماهای این شرکت اعلام کرده است
با ۱۱۲ امتیاز و ۴۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

فیلمی پخش نشده از ۲۲ بهمن: دستگيري دختری كه با موبايل فيلمبرداری مي كرد و نجات او توسط مردم

Posted: 30 Mar 2010 02:26 PM PDT

روز ۲۲ بهمن بلوار گلاب آرياشهر، قبل از ظهر - لباس شخصی ها به دختری كه با موبايل فيلمبرداری مي كرد حمله می كنند و می خواهند كه موبايلش را بگيرند. دختر به همراه دوستانش در برابر آنها كه با كابل به پایشان می زدند مقاومت كردند. در اين هنگام مردم غيور به اين لباس شخصی ها حمله كرده و دخترها را نجات می دهند
با ۱۰۴ امتیاز و ۱۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

كودكان آبادانى مرکز بزرگترين تصفيه خانه نفتی در ايران به دنبال غذا در بين زباله ها

Posted: 30 Mar 2010 02:54 PM PDT

خبرنگار آژانس ايران خبر: عکسهایي كه مشاهده ميكنيد کودکانی هستند که در زباله های شهری در جستجوی غذا میباشند, آنهادر جستجوی نان در کشور اتمی ایران برای سیر نمودن خویش به بدترین وضعیت ممکن تن داده اند ,انتشار اين عكسها از آن جهت اهميت دارد كه بخشهایی هنوز ناپیدا از درون ایران, سرزمیني كه به واسطه نظام سركوبگر به سرزمين نکبت و بدبختی و مصیبت بدل شده است , برای انظار جهانیان آشکار نماید.تصاویر مربوط به حاشیه شهر آبادان مرکز بزرگترین تصفیه خانه نفتی در ایران است.
با ۹۸ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

هرروز دست‌کم یک اعدام در ایران

Posted: 30 Mar 2010 11:34 AM PDT

بر پایه گزارش سازمان عفو بین‌الملل، در سال گذشته میلادی، ۳۸۸ نفر در ایران اعدام شدند. به این ترتیب، هر روز به‌طور متوسط بیش از یک نفر به دار آویخته شد و جمهوری اسلامی رکورد اجرای احکام اعدام را در سراسر جهان شکست. گزارش تازه عفو بین‌الملل می‌گوید که در سال ۲۰۰۹ دست کم ۷۱۴ نفر در ۱۸ کشور جهان اعدام شدند و بیش از ۲ هزار نفر در ۵۶ کشور احکام اعدام خود را دریافت کردند. این گزارش نشان می‌دهد که صرفنظر از چین، بیش از ۵۴ درصد از احکام اعدام جهان در جمهوری اسلامی ایران اجرا شده است.
با ۹۴ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

ساسان یافته ملقب به ساسی مانکن بازداشت شد

Posted: 30 Mar 2010 09:33 AM PDT

به گزارش خبرگزاری سایوک ، ساسان یافته معروف به ساسی مانکن یکی از خوانندگان رپ فارسی دیروز صبح در یکی بازارچه های جزیره ی کیش ، توسط مامورین نیروی انتظامی بازداشت شد . هنوز از علت بازداشت وی و محل نگهداری او خبری مخابره نشده است . لازم به ذکر است که ساسان یافته علی رقم روش غیر سیاسی خود ، قبل از انتخابات به هواداری از اصلاحات به کمپ مهدی کروبی پیوست و با تهیه و تولید چند آهنگ رپ ، به حمایت از او پرداخت .
با ۹۱ امتیاز و ۲۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

وزارت اطلاعات به پول خرج کردن می‌گوید؛ عملیات پیچیده اطلاعاتی

Posted: 30 Mar 2010 03:31 PM PDT

در ادبیات جدید سربازان گمنام امام زمان، از دادن پول هنگفت به طالبان، با عنوان «عملیات بسیار پیچیده اطلاعاتی» یاد می‌شود. عملیاتی که «حیرت» سیستم‌های اطلاعاتی جهان را بر می‌انگیزد و آنها را شگفت‌زده و سردرگم می‌کند.
با ۸۶ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

کودتا چی! خصلت سیزده بدر و سرشت ایرانی ما سبز شدن است پس بنشین و نظاره گر این حضور باش

Posted: 30 Mar 2010 01:21 PM PDT

سبز شدن و و طراوت و شادابی و جشن و سرور و زیبایی از خصلت های دیرینه ایرانیان بوده و هست.خصلتی که در جانمان نهادینه شده است .اما مدتی بود که با زور و تزویرو ریا کاری و دروغ و جهالت پرده ای بر این زیبایی کشیده بودند و بسیاری را از این خصلت زیبا دور کرده بودن تا اینکه جرقه ای ایران را به حرکت وا داشت و سبز شد نمادمان و حماسه ها که آفریدیم و روزهای تلخ و شیرینی را پشت سر گذاشتیم .یاران عزیزی را از دست دادیم و هزاران هزار درد را کشیدیم اما خصلت و سرشت زندگی بخشیدن را فراموش نکردیم .ما ایرانی هستیم و سرشتمان ترویج زندگی و شادابی و نشاط است .جشن از امور روزانه مان بوده و خواهد بود .این بار نیز سیزده بدر در راه است .جشنی دیگر .نیروهای سرکوبگر کودتاچیان نیز بی شک در این روز همراهمان خواهند بود .اما انان باید تنها نظاره گر این جشن سبزمان باشند پس بنشینند و بنگرند که سبز شدن خصلتی است فراموش نشدنی .
با ۸۶ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

جنبش سبز تمام شد و آن موج باز ايستاد .

Posted: 30 Mar 2010 01:44 PM PDT

اين ابلهانه ترين دروغ سيزده است . مگر ميشود خيزش آزاديخواهي يک ملت استوار و فهيم ، جز با کسب خواسته به حقش يعني آزادي ايران ، به سکون برسد ؟ مگر ميشود آن چشمان باز را يک ملت ديده باشد در واپسين دم عمر خود و با چشمان بسته به زندگيش ادامه دهد ؟ مگر ميتوان از خون ستارخان و باقر خان گذشت ؟ مصدق بزرگ را فراموش کرد و از خون گلسرخي و جزني چشم پوشيد ؟ از خون آنان که خاوران به پاسبانيشان افتخار ميکند دست برداشت ؟ و از سهراب و اشکان و بسياري ديگر که جان بر اين راه گذاردند عبور کرد ؟ آيا به راستي ميتوان فراموش کرد که عظمت يک ملت را خس و خاشاک خواندند ؟ آيا ميتوان درياي مازندرانمان را که به باج دادند نديده گرفت ؟ آيا ميتوان ضحاک دوران را ديد و در عصرش زيست و فرياد ننگ سر نداد بر استبداد و فاشيســــــــــت ؟ نه نميتوان . اين موج را سر باز ايستادن نيست و براي دروغ سيزده هم کسي باورش نميکند . ما همچنان ايستاده ايم .
با ۸۶ امتیاز و ۱۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

نگرانی شدید از سلامت جسمی باقی

Posted: 30 Mar 2010 12:23 PM PDT

حمله تنفسی باقی که در دوره قبلی بازداشتش در بند 209 به آن دچار شده بود، تشدید و تکرار شده و منجر به بیهوشی باقی شد. " فاطمه کمالی همسر عمادالدین باقی که بالاخره روز دوشنبه ۹ فرودین ۸۹ موفق به ملاقات با همسرش شد با ابراز نگرانی از وضع جسمی باقی اعلام کرد حمله تنفسی باقی که در دوره قبلی بازداشتش در بند ۲۰۹ به آن دچار شده بود، تشدید و تکرار شده و منجر به بیهوشی باقی شد و او دوباره در آخرین روز سال ۸۸ از زندان به بیمارستان قمر بنی هاشم منتقل شده است و پس از مدتی بستری، دوباره به سلول خود در بند ۲۴۰ زندان اوین بازگردانده شده است. همسر عمادالدین باقی با اعلام اینکه مسوولان زندان و بند از پرونده پزشکی باقی و خطراتی که برای جسم و جان او می رود آگاه هستند اما درعین حال به نگهداری او در این وضعیت ادامه می دهند، گفت:"قاعدتا طبق قانون هرگونه مسولیت سلامت جسمی باقی به عهده مقامات نگه دارنده اوست."به گفته همسر باقی وی همچنین از دیسک کمر شدید وگرفتگی عصب سیاتیک رنج می برد. فاطمه کمالی همچنین از بلاتکلیفی محض در پرونده همسرش خبر داده و گفته است:" علی رغم خداحافظی کارشناس پرونده قبل از نوروز با باقی و نیز صدور قرار وثیقه از سوی شعبه بازپرسی دادسرای مستقر در اوین و تامین آن توسط خانواده وی همچنان در بازداشت است." همسر باقی افزود:" ظاهر امر نشان می دهد که مسوولین امنیتی و قضایی با آزادی باقی موافق هستند اما نمی دانیم چرا او را آزاد نمی کنند؟! جای تعجب دارد فردی که باید طبق قانون آزاد باشد هنوز در سلول بسته دو سه نفره بدون هرگونه امکاناتی که قانون به رسمیت شناخته است نگهداری می شود." فاطمه کمالی با اشاره به اینکه به دلیل انتقال شعب بازپرسی دادسرای انقلاب به داخل زندان اوین امکان پیگیری وضعیت از طریق بازپرسی وجود ندارد، از مراجعات مکرر خود به دفتر دادستان تهران با هماهنگی قبلی برای اطلاع از وضعیت حقوقی باقی خبر داد که بی نتیجه مانده است و ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر با توجه به وضع حقوقی پرونده همسرش و وضع جسمی نگران کننده او مقدمات آزادی باقی فراهم شود . کمالی گفته است در مورد وضعیت باقی نامه ای را به دادستان تهران نوشته و امیدواراست به ابهامات به وجود آمده در مورد آزادی باقی پاسخ داده شود.
با ۸۲ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

به لطف سید علی و یارانش مقام دوم رو کسب کردیم ...البته تو اعدام افراد

Posted: 30 Mar 2010 02:47 PM PDT

بنا به گزارش منتشر شده سازمان عفو بین الملل ایران در سال 2009 به عنوان دومین کشور پس از چین در زمینه اعدام معرفی شد.بر پایه این گزارش سازمان عفو بین الملل، بیشترین اعدام ها در سال گذشته، پس از چین در ایران صورت گرفته است. 388 نفر در سال 2009 میلادی در ایران اعدام شده اند. یک سوم از این موارد در 8 هفتۀ پس از حوادث اخیر ایران بوده است. نیروهای سرکوبگر دولت کودتایی در این فاصله چندین ماهه بسیاری از مخالفین خود را بدون نگرانی پای چوبه های اعدام فرستادند و بدین گونه توانستند دولت کودتایی خود را پس از چین در رتبه دوم قرار دهند. ننگ بر دولتی که احراز رتبه های جهانیش تنها موجبات سرافکندگی ماست و این رتبه ننگی خواهد بود در تاریخ این دولت کودتایی
با ۸۱ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

بی بی سی: «محدودیت» برای پرواز هواپیماهای ایران ایر به اروپا

Posted: 30 Mar 2010 12:48 PM PDT

تحادیه اروپا، تعدادی از هواپیماهای شرکت هواپیمایی ایران ایر را به دلیل "غیر ایمن بودن" از پرواز به اروپا منع کرده است. کمیسیون حمل و نقل اروپا روز سه شنبه۳۰ مارس (۱۰ فروردین) تعدادی از هواپیماهای شرکت هواپیمایی دولتی ایران، ایران ایر را در فهرست هواپیما هایی که اجازه پرواز به اروپا را ندارند ( فهرست سیاه) ، قرار داده است. هلن کرنس، سخنگوی کمیسیون حمل و نقل اتحادیه اروپا در این باره به بی بی سی فارسی گفت که نگرانی ها درباره حوادث هوایی است که هواپیما های فوکر ۱۰۰ دچار آن شده اند و این هواپیماها اجازه پرواز به اتحادیه اروپا را نخواهند داشت. او گفت که هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷ و مدل های مختلف ایرباس متعلق به ایران ایر همچنان اجازه پرواز به اتحادیه اروپا را خواهند داشت. خانم کرنس دلیل تصمیم اتحادیه اروپا را "نگرانی قابل توجه درباره ایمنی هواپیماهای این شرکت" اعلام کرد و افزود :"در عمل محدودیت های وضع شده برای ایران ایر باعث خواهد شد تا از ناوگان هوایی این کشور که شامل حدود ۵۹ هواپیما خواهد بود، فقط ۳۹ هواپیما بتواند به کشورهای اتحادیه اروپا پرواز کنند." هلن کرنس ضمن اعلام اینکه نمایندگان کمیسیون اروپایی برای بازدید از ناوگان هوایی ایران تا پیش از تابستان به این کشور سفر خواهند کرد، گفت :"گفت و گو با مقامات ایران ادامه خواهد داشت تا وضعیت امنیت پروازهای این شرکت (ایران ایر) را بررسی کنیم ."
با ۸۰ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

سبزه ندا و سهراب و ترانه را در سیزده بدر گره خواهم زد تا بدانند که یادشان در هر مراسمی در ذهنمان باقی خواهد ماند

Posted: 30 Mar 2010 03:29 PM PDT

ندا و سهراب و ترانه سه تن نبودند بلکه نمادی از دهها شهید راه آزادی و آزادگی ایران بودند .اینان بعنوان نمادی شناخته شده از شهدای سبز نامشان جهانی شد تا نگذارند نام بسیاری که ناشناخته مانده از یاد برود.وقتی از ندا و سهراب و ترانه یاد می کنیم بی شک مقصود تمام شهدای گرانقدرمان هستند.عزیزانی که نامشان را شاید نشنیده باشیم اما یاد هر شهیدی که در این راه سبز خون سرخش بر سنگفرش خیابان نقش بست در ذهنمان باقی خواهد ماند.سیزده بدر نیز برای این عزیزان سبزه ها گره خواهیم زد تا بدانند که ما وفادارانی هستیم که تا تحقق خواسته هایمان این راه را خواهیم پیمود .همچنین به یاد عزیزان بسیاری که در بند هستند نیز خواهیم بود .عزیزانی که سختی زندانو شکنجه را ماهها ست که به جان خریده اند و ذره ای از آرمان خود که همانا عظمت ایرانزمین است کوتاه نیامدند .آری سیزده بدر برای همه این عزیزان سبزه گره خواهیم زد.
با ۸۰ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

حال جسمی عیسی سحرخیز در زندان وخیم است.

Posted: 30 Mar 2010 12:58 PM PDT

حال جسمی عیسی سحرخیز در زندان وخیم است. فشار خون ایشان به کرات در حال بالا رفتن و پایین آمدن میباشد.
با ۸۰ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

وضعیت وخیم جسمی عمادالدین باقی در زندان اوین

Posted: 30 Mar 2010 02:28 PM PDT

هرانا - همسر عمادالدین باقی، از وضعیت نامناسب جسمی این روزنامه نگار دربند خبر داد.به گزارش گویا نیوز،فاطمه کمالی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با باقی اظهارداشت:" حمله تنفسی باقی که در دوره قبلی بازداشتش در بند ۲۰۹ به آن دچار شده بود، تشديد و تکرار شده و منجر به بيهوشی باقی شد ." او دوباره در آخرين روز سال ۸۸ از زندان به بيمارستان قمر بنی هاشم منتقل شده و پس از مدتی بستری، به سلول۲۴۰ زندان اوين بازگردانده شده است. براساس این گزارش، همسر عمادالدين باقی با اعلام اينکه مسوولان زندان و بند از پرونده پزشکی باقی و خطراتی که برای جسم و جان او می رود آگاه هستند اما درعين حال به نگهداری او در اين وضعيت ادامه می دهند، گفت:"قاعدتا طبق قانون هرگونه مسوليت سلامت جسمی باقی به عهده مقامات نگه دارنده اوست."به گفته همسر باقی وی همچنين از ديسک کمر شديد وگرفتگی عصب سياتيک رنج می برد. فاطمه کمالی همچنين از بلاتکليفی محض در پرونده همسرش خبر داده و گفته است:" علی رغم خداحافظی کارشناس پرونده قبل از نوروز با باقی و نيز صدور قرار وثيقه از سوی شعبه بازپرسی دادسرای مستقر در اوين و تامين آن توسط خانواده وی همچنان در بازداشت است."
با ۸۰ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

ايران با ۳۸۸ اعدام در سال ۲۰۰۹ مقام دوم جهان را كسب كرد

Posted: 30 Mar 2010 03:08 PM PDT

دبی - العربیه. نت سازمان عفو بين الملل در آخرين گزارش خود كه امروز سه شنبه 30-3-2010 انتشار يافت اعلام كرد كه ايران با حداقل 388 اعدام در سال 2009 مقام دوم جهان را دارد. بنا به گزارش سازمان عفو بين الملل پس از كشور چين، ايران در سال ۲۰۰۹ بيشترين تعداد مجازات اعدام را داشته است. اين سازمان اعلام کرده است: "۱۱۲ نفر از کسانی که سال گذشته در ايران اعدام شدند تنها در فاصله چند هفته پس از انتخابات رياست جمهورى ايران در تاريخ 12 ژوئن تا برگزاری مراسم تحليف محمود احمدی نژاد، اعدام شده اند." بنابر گزارش اين سازمان: " در سال ۲۰۰۹ ايران به اعدام نوجوانان زير هجده سال ادامه داده است." سازمان عفو بين الملل، سازمانی مدافع حقوق بشر است كه همه ساله گزارشِ هاى مربوط به اعدام ها و مجازات های مرگ را منتشر مى سازد. اين سازمان گزارش خود در مورد اعدامهاى سال ۲۰۰۹ در جهان، را روز سه شنبه منتشر ساخت. بنا برگزارش سازمان عفو بين الملل، جمهوری اسلامی ايران آمار دقيق اعدام شدگانِ اين کشور را اعلام نمی کند.
با ۷۹ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

عفو بين الملل: ایران دست کم ٣٨٨ نفررا در سال ٢٠٠٩ اعــــدام کرده است

Posted: 30 Mar 2010 02:37 PM PDT

هرانا- سازمان عفو بين الملل که سازمانی مدافع حقوق انسانی است گزارشِ مربوط به اعدام ها و مجازات های صادر شدۀ مرگ را در سال ۲۰۰۹ در جهان، منتشر ساخته است. به گزارش صدای آمریکا، در گزارش عفو بين الملل آمده است: ايران با اعدام دست کم ۳۸۸ نفر در سال ۲۰۰۹ بعد از چين در بالاترين مرتبه قرار گرفته است (به نسبت جمعیت رتبه اول در دنیا). براساس این گزارش، جمهوری اسلامی ايران معمولاً آمار دقيقی از اعدام شدگانِ کشور را اعلام نمی کند. عفو بين الملل همچنين اعلام کرده است که ۱۱۲ نفر از کسانی که سال گذشته در ايران اعدام شدند تنها در فاصلۀ چند هفته پس از انتخابات ۲۲ خرداد ماه تا برگزاری مراسم تحليف دومين دورۀ رياست جمهوری محمود احمدی نژاد، اعدام شده اند.. بنابر گزارش سازمان عفو بين الملل در سال ۲۰۰۹ دو کشورِ ايران و عربستان سعودي به اعدام نوجوانان زير هجده سال ادامه داده اند. اعدام جوانان زير ۱۸ سال خلافِ موازين بين المللی ست
با ۷۹ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

سیزده بدر نزدیک است آماده باشیم که یک جشن ایرانی را به نمایش جهانی بگذاریم

Posted: 30 Mar 2010 03:31 PM PDT

سیزده بدر نزدیک است جشنی که بیانگر سبزی و نشاط یک ملت است .جشنی که ایرانیان به دل طبیعت می روند تا نمایانگر حضوری پر نشاط و شاداب از ملتی باشند که جهانیان در عظمت و شجاعت آنان در تعجب فرو رفتند. سیزده بدر برون می آییم و با جمع خانوادگیمان یک جمع وسیعتری را پدید می آوریم .جمعی سبز اندیش که آمده تا شاد باشد .شاد باشد تا نشان دهد که این تارها ی تندیده شده جهالت را آن زمان که اراده کند خواهد درید و نمایی از زیبایی را به تصویر خواهد کشید. سیزده بدر با روبان های سبز ماشین های خود با سبزه هایی که آماده کرده ایم به خیابانها و پارک ها خواهیم رفت .در کنار هم شاد خواهیم بود تا نشان دهیم که هر فرصتی را غنیمت می شماریم برای نشان دادن حضورمان و چه فرصتی بهتر از یک سنت دیرینه ایرانی. آری سیزده بدر در مناطق پیشنهادی و سایر مناطق ابتکاری حاضر خواهیم شد و یکبار ایران را سبز خواهیم کرد
با ۷۸ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

علاوی ایران را متهم به دخالت در انتخابات عراق کرد ( بی بی سی )

Posted: 30 Mar 2010 05:05 PM PDT

ایاد علاوی، نخست وزیر سابق عراق که در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور برنده شده است، ایران را متهم کرده که تلاش می کند مانع تشکیل یک دولت جدید توسط او شود.
با ۷۷ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

اجرای 54% کل اعــــدام های جهان در ایران

Posted: 30 Mar 2010 04:24 PM PDT

بر طبق آمار ارائه شده عفو بین الملل در سال گذشته 714 مورد اعدام در کلیه کشورهای جهان ثبت شده است که 54% این اعدام ها از سوی جمهوری اسلامی ایران اجرا گردیده است. سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که در سال گذشته 388 نفر در ایران اعدام گردیده‌اند. بنا به جدیدترین گزارش این سازمان در سال گذشته در هر روز حداقل یک نفر در ایران اعدام شده است، این گزارش تعداد اعدام های صورت گرفته در جمهوری اسلامی در خلال سال 2009 میلادی بیش از سیصد و هشتاد و هشت مورد اعلام شده که پس از چین، با جمعیت بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون نفر، ایران را در رده دوم جهانی قرار می دهد. همچنین این سازمان بین المللی در گزارش خود از ایران و عربستان به عنوان دو کشور که همچنان اعدام نوجوانان زیر 18 سال در آن تداوم دارد یاد کرده است. اقدامی که خلاف موازین بین المللی است.
با ۷۷ امتیاز و ۲۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

نگرانی شدید از سلامت جسمی عمادالدین باقی

Posted: 30 Mar 2010 01:57 PM PDT

رهانا: فاطمه کمالی همسر عمادالدین باقی که بالاخره روز دوشنبه ۹ فرودین ۸۹ موفق به ملاقات با همسرش شد با ابراز نگرانی از وضع جسمی باقی اعلام کرد حمله تنفسی باقی که در دوره قبلی بازداشتش در بند ۲۰۹ به آن دچار شده بود، تشدید و تکرار شده و منجر به بیهوشی باقی شد و او دوباره در آخرین روز سال ۸۸ از زندان به بیمارستان قمر بنی هاشم منتقل شده است و پس از مدتی بستری، دوباره به سلول خود در بند ۲۴۰ زندان اوین بازگردانده شده است. همسر عمادالدین باقی با اعلام اینکه مسوولان زندان و بند از پرونده پزشکی باقی و خطراتی که برای جسم و جان او می رود آگاه هستند اما درعین حال به نگهداری او در این وضعیت ادامه می دهند، گفت: قاعدتا طبق قانون هرگونه مسولیت سلامت جسمی باقی به عهده مقامات نگه دارنده اوست. به گفته همسر باقی وی همچنین از دیسک کمر شدید وگرفتگی عصب سیاتیک رنج می برد. به گزارش جرس، فاطمه کمالی همچنین از بلاتکلیفی محض در پرونده همسرش خبر داده و گفته است:" علی رغم خداحافظی کارشناس پرونده قبل از نوروز با باقی و نیز صدور قرار وثیقه از سوی شعبه بازپرسی دادسرای مستقر در اوین و تامین آن توسط خانواده وی همچنان در بازداشت است." همسر باقی افزود:" ظاهر امر نشان می دهد که مسوولین امنیتی و قضایی با آزادی باقی موافق هستند اما نمی دانیم چرا او را آزاد نمی کنند؟! جای تعجب دارد فردی که باید طبق قانون آزاد باشد هنوز در سلول بسته دو سه نفره بدون هرگونه امکاناتی که قانون به رسمیت شناخته است نگهداری می شود." فاطمه کمالی با اشاره به اینکه به دلیل انتقال شعب بازپرسی دادسرای انقلاب به داخل زندان اوین امکان پیگیری وضعیت از طریق بازپرسی وجود ندارد، از مراجعات مکرر خود به دفتر دادستان تهران با هماهنگی قبلی برای اطلاع از وضعیت حقوقی باقی خبر داد که بی نتیجه مانده است و ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر با توجه به وضع حقوقی پرونده همسرش و وضع جسمی نگران کننده او مقدمات آزادی باقی فراهم شود . کمالی گفته است در مورد وضعیت باقی نامه ای را به دادستان تهران نوشته و امیدواراست به ابهامات به وجود آمده در مورد آزادی باقی پاسخ داده شود.
با ۷۶ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

اتهام‌های امنیتی در کمین فعالان حقوق بشر: زندانیان زیرفشارهستند برای اعتراف به فعالیت‌های براندازانه

Posted: 30 Mar 2010 03:32 PM PDT

مجموعه‌ی فعالان حقوق بشر با انتشار اطلاعیه‌ای مطبوعاتی، نام ۴۱ تن از اعضا و همکاران دستگیرشده خود در ماه‌های اخیر را منتشر کرده است. به نقل از این اطلاعیه مطبوعاتی، افراد دستگیرشده در بندهای ۲ الف و ۲۰۹ اطلاعات زندان اوین نگاهداری می‌شوند و اکثرشان بدون تماس با خانواده و وکیل، در سلول‌های انفرادی به‌سر می‌برند. اطلاعیه از زیرفشار بودن زندانیان برای اعتراف به فعالیت‌های براندازانه خبر می‌دهد. متهم کردن فعالان حقوق بشر به " جنگ سایبری" یا "براندازی نرم" از بهمن ماه سال ۸۸ آغاز شد و در اسفند ماه به اوج خود رسید. خبرگزاری فارس در روزهای پایانی اسفند گزارشی علیه سه گروه حقوق بشری در ایران منتشر کرد و آنها را با استناد به اطلاعات سپاه، به دریافت ۴۰۰ میلیون دلار پول از دولت بوش و اقدام علیه ثبات سیاسی کشور متهم کرد. این سه نهاد، مجموعه فعالان حقوق بشر، کمیته گزارشگران حقوق بشر و کانون مدافعان حقوق بشر بودند
با ۷۴ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

دلنوشته همسر سحرخیز به "مهتاب" بی تاب پدر

Posted: 30 Mar 2010 02:22 PM PDT

سلام مهتابم ، سلام دختر گلم وقتي چند روز پيش از من پرسيدي كه عيد آمد چرا پدر نيامد ، همه بابا ها آمدند ولي بابايي نيامد ، دلم گرفته بود ، بيشتر گرفت . مي دانم براي تو كه در اين نه ماه زينب وار صبر كردي ودر پيچ و خم هاي اوين براي 20دقيقه ملاقات 4 ساعت در صف و انتظار همراهم بودي – هميشه آرام بودي و صبور ودر اين روزهاي سخت تنهايي دم نزدي ،سخت است كه پدر نيامد. ولي دلبندم همه باباها شب عيد به خانه نيامدند كه اوين هنوز پر است از پدران و فرزندان اين ملت دلم نمي خواست كه در عنفوان جواني كه بهترين روزهاي عمرت است و بايد با همه وجود تلاش كني تا آينده را بسازي در چم خم هاي غم گرفتار شوي ولي انگار خيلي چيزها در توان دستهاي ناتوان من نيست و تو چشيدي آنچه را كه تلخ بود و ناگوار دخترم زماني كه منهم جوان بودم ، در دانشگاه با پدر آشنا شدم آن زمان سالهاي انقلاب بود واين براي منهم مسئوليت آور بود . چه شبها كه تا صبح بربالين او كه زير مشت ولگد مزدوران شاه خون استفراغ مي كرد مي نشستم كه چهره پدر هميشه همين بوده مسئول و مبارز و تو در آن زمان كه پدر 8 سال در جبهه هاي جنگ قلم ميزد و مي نوشت نبودي تاشاهد تلاشهاي مستمر و بي وقفه او باشي. و شايد تو آن روز را بياد نياوري كه پس از 15 سال بيخبري از برادرش (عمويت سعيد را مي گويم )فقط پلاك گردنش رااز جبهه آوردند كه خودش توپ خورده بود و هيچ نمانده بود ، پدر در مقابل اين درد بزرگ فقط سجده شكر كرد و صبر پيشه ساخت. ومن در اين 31 سال كه در كنارش بودم شاهد فراز و نشيب هاي زندگي يك خبرنگار بودم كه خبرنگار بي پناه است و پر تلاش امروز ديگر پدرجوان نيست و 56 سالگي را با دنده هاي شكسته و هيكل تا شده از ضعف و بيماري در اوين تجربه كرده ولي همچنان با روح مقاوم و اراده آهنين وبه قول بازجو ها نستوه. دخترعزيزم غمگين مباش كه پدر خواهد آمد و عيد واقعي روزي است كه ديگر در سرزمين ما نه زنداني باشد ونه دربندي. شايد آن روز دل مادران نداها و سهرابها و… نيز آرام گيرد و زندگي روي صلح و آرامش ببيند . به اميد آن روز گفتنی است مهتاب دختر عیسی سحرخیز بیست ساله است. مهدی فرزند دیگر وی در حال حاضر در امریکا مشغول به تحصیل است
با ۷۴ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

ایران، رکورددار اجرای اعدام در سال ۲۰۰۹

Posted: 30 Mar 2010 01:59 PM PDT

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد در سال گذشته میلادی، دست‌کم ۳۸۸ نفر در ایران اعدام شدند. این آمار حاکی از آن است که به طور متوسط، روزانه بیش از یک نفر در این کشور به دار آویخته شده است. بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل، جمهوری اسلامی، رکورد اجرای حکم اعدام در سال ۲۰۰۹ را شکسته است. این در حالی است که ایران معمولا آمار دقیق اعدام‌شدگان را اعلام نمی‌کند. عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرده است که ۱۱۲ نفر از کسانی که سال گذشته در ایران اعدام شدند، تنها در فاصله چند هفته پس از انتخابات جنجال برانگیز ۲۲ خرداد ماه سال ۱۳۸۸ تا زمان ادای سوگند از سوی محمود احمدی‌نژاد به دار آویخته شده‌اند. عفو بین‌الملل اعلام کرده است که ۱۱۲ نفر از کسانی که سال گذشته در ایران اعدام شدند، تنها در فاصله چند هفته پس از انتخابات جنجال برانگیز ۲۲ خرداد ماه سال ۱۳۸۸ به دار آویخته شده‌اند بر اساس گزارش تازه عفو بین‌الملل، در سال ۲۰۰۹ دست‌کم ۷۱۴ نفر در ۱۸ کشور جهان اعدام شدند و بیش از دو هزار نفر در ۵۶ کشور احکام اعدام خود را دریافت کردند. بیش از ۵۴ درصد از احکام اعدام جهان در سال گذشته میلادی در ایران اجرا شده است. در فهرست عفو بین‌الملل، ایران با ۳۸۸ مورد اعدام، عراق با ۱۲۰ مورد و عربستان سعودی با ۶۹ مورد، به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند. آمریکا، با ۵۲ مورد اعدام، در ردیف چهارم قرار دارد. بنابر گزارش سازمان عفو بین‌الملل در سال ۲۰۰۹، ایران و عربستان سعودی، کماکان به اعدام نوجوانان زیر ۱۸ سال ادامه داده‌اند. با این حال، بنا بر اعلام عفو بین‌الملل، تعداد اعدام‌ها در چین از مجموع اعدام‌های همه کشورهای جهان بیشتر است. با توجه به اعلام نشدن آمار اعدام‌های چین در سال ۲۰۰۹، عفو بین‌الملل در اقدامی اعتراضی، از انتشار شمار اعدام‌های این کشور در گزارش سال ۲۰۰۹ خود خودداری کرده است. در فهرست عفو بین‌الملل، ایران با ۳۸۸ مورد اعدام، عراق با ۱۲۰ مورد و عربستان سعودی با ۶۹ مورد، به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند. آمریکا، با ۵۲ مورد اعدام، در ردیف چهارم قرار دارد این سازمان در گزارش سال ۲۰۰۸ خود تعداد اعدام‌های چین را ۱۷۱۸ مورد اعلام کرد که بیش از ۷۰ درصد اعدام‌های سال یادشده در سراسر جهان بود. در گزارش سال ۲۰۰۹ سازمان عفو بین‌الملل، چین، ایران، مغولستان، بلاروس، کره شمالی و ویتنام به علت مخفی نگه‌داشتن اطلاعات مربوط به اعدام‌ها به شدت مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. عفو بین‌الملل می‌گوید سالانه، آمار مربوط به هزاران اعدام و تیرباران در چین اعلام نمی‌شود. با این حال در این گزارش عفو بین‌الملل اعلام شده که در سال ۲۰۰۹ شماری از کشورها به جنبش لغو مجازات اعدام پیوستند و تعداد این کشور‌ها در حال حاضر به ۱۳۹ رسیده است.
با ۷۳ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

فرض کنيد 12 فروردين 89 روز تجديد رفراندم بود . چند درصد به جمهوري اسلامي آري ميگفتند ؟

Posted: 30 Mar 2010 01:03 PM PDT

فرض محال که محال نيست . سي و يک سال گذشته است و در تاريخ سياسي هر سي سال را يک نسل در نظر ميگيرند اگر چه به دليل جوان بودن آمار جمعيتي ايران ، اکنون از نسل سول انقلاب صحبت ميشود . فرض کنيم همين پنج شنبه رفراندم تعيين مدل حکومتي در شرايطي آزاد برگزار ميشد . سي و يک سال حکومت جمهوري اسلامي خود را به آزمون و خطا سپرده است و تلاش و تبليغ کرده و انقلابش را صادر کرده است . دادگاههاي انقلاب هنوز هست . سپاه پاسداران انقلاب هنوز هستند و نهادهاي بسياري ديگر که نام انقلاب را يدک ميکشند . حال قرار است تجديد بيعت شود . فکر ميکنيد چند درصد به جمهوري اسلامي راي ميدهند ؟ 98 درصد ؟
با ۷۲ امتیاز و ۱۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

دستگیری بیش از 12 افغانی مهاجر در حوادث پس از انتخابات

Posted: 30 Mar 2010 06:22 PM PDT

یش از ۱۲ مهاجرافغانی که در حوادث پس از انتخابات توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده اند ، همچنان در زندان اوین بسر می برند . اغلب این افراد در کنار خیابان نظاره گر تظاهرات مسالمت آمیز مردم بوده اند و فعالیت دیگری در حرکت های اعتراضی مردم ایران نداشته اند. به گزارش کلمه در ۱۰ ماه گذشته این افغان های مهاجر که در کارگاه های ساختمانی در شهر تهران کار می کردند ، یکی از گروههایی هستند که آسیب فراوان دید ه اند و کمتر کسی هم یادی از آنها می کند . هم اکنون این گروه فاقد هر نوع حمایت توسط دولت خودشان هستند . اتهام آنها اقدام علیه امنیت ملی ایران عنوان شده و برای تعدادی از آنها هم در دادگاه های انقلاب ایران حکم های سنگینی صادر شده است . بسیاری از این افراد حتی قادر نیستند بخوانند و بنویسند . با این همه در بازجویی های متعددی که توسط بازجویان وزارت اطلاعات ایران از آنها انجام شده باید به این پرسش پاسخ بدهند که کدام یک از نامزدهای معترض انتخابات به آنها پول داده که در حوادث انتخابات ایران شرکت کنند . سفارت افغانستان در تهران در تمام ماههای گذشته کمترین کمکی به آنها نکرده است. مهاجران افغان که در تظاهرات های اعتراضی مردم بازداشت شده اند ،در بازجویی هایی خود بارها گفته ا ند آنها تنها تاوان یک لحظه کنجکاوی خود کنجکاوی و تماشا ی تظاهرات مردم را از حاشیه خیابان می پردازند .آنها فقط می خواستند بدانند در خیابان های تهران چه خبر است و این همه سروصدا برای چیست و به خاطر این کنجکاوی نزدیک به ده ماه است که در زندان اند.
با ۶۹ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

صدور احکام سنگین برای مهاجران افغانی بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات

Posted: 30 Mar 2010 06:19 PM PDT

هرانا - بیش از ۱۲ مهاجرافغانی که در حوادث پس از انتخابات توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده اند ، همچنان در زندان اوین بسر می برند . اغلب این افراد در کنار خیابان نظاره گر تظاهرات مسالمت آمیز مردم بوده اند و فعالیت دیگری در حرکت های اعتراضی مردم ایران نداشته اند. به گزارش کلمه در ۱۰ ماه گذشته این افغان های مهاجر که در کارگاه های ساختمانی در شهر تهران کار می کردند ، یکی از گروههایی هستند که آسیب فراوان دید ه اند و کمتر کسی هم یادی از آنها می کند . هم اکنون این گروه فاقد هر نوع حمایت توسط دولت خودشان هستند . اتهام آنها اقدام علیه امنیت ملی ایران عنوان شده و برای تعدادی از آنها هم در دادگاه های انقلاب ایران حکم های سنگینی صادر شده است . بسیاری از این افراد حتی قادر نیستند بخوانند و بنویسند . با این همه در بازجویی های متعددی که توسط بازجویان وزارت اطلاعات ایران از آنها انجام شده باید به این پرسش پاسخ بدهند که کدام یک از نامزدهای معترض انتخابات به آنها پول داده که در حوادث انتخابات ایران شرکت کنند .
با ۶۹ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

هرروز دست‌کم یک اعــــدام در ایران/ ٣٨٨ اعـــدام در یکسال

Posted: 30 Mar 2010 06:32 PM PDT

بر پایه گزارش سازمان عفو بین‌الملل، در سال گذشته میلادی، ۳۸۸ نفر در ایران اعدام شدند. به این ترتیب، هر روز به‌طور متوسط بیش از یک نفر به دار آویخته شد و جمهوری اسلامی رکورد اجرای احکام اعدام را در سراسر جهان شکست. گزارش تازه عفو بین‌الملل می‌گوید که در سال ۲۰۰۹ دست کم ۷۱۴ نفر در ۱۸ کشور جهان اعدام شدند و بیش از ۲ هزار نفر در ۵۶ کشور احکام اعدام خود را دریافت کردند. این گزارش نشان می‌دهد که صرفنظر از چین، بیش از ۵۴ درصد از احکام اعدام جهان در جمهوری اسلامی ایران اجرا شده است. اعدام‌های مخفی در چین/ عفو بین‌الملل، برای نخستین بار، در اعتراض به سیاست اطلاعاتی جمهوری خلق چین، از ذکر آمار اعدام‌های این کشور در گزارش سال ۲۰۰۹ خودداری ورزید. این سازمان در گزارش سال ۲۰۰۸ خود تعداد اعدام‌های چین را ۱۷۱۸ مورد اعلام کرد. این بیش از ۷۰ درصد اعدام‌های آن‌سال در سراسر جهان بود. در گزارش سال ۲۰۰۹، چین، به خاطر مخفی نگه‌داشتن اطلاعات مربوط به اعدام‌ها به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. عفو بین‌الملل، با اشاره به این که آمار مربوط به هزاران اعدام و تیرباران، هرسال در چین مخفی نگه‌داشته می‌شود، از دولت چین خواست که بیش از این اعدام‌ها را "اسرار حکومتی" تلقی نکند. همزمان با انتشار گزارش سال ۲۰۰۹، "الیور هندریش" کارشناس عفو بین‌الملل به خبرنگاران گفت: «دولت چین ادعا می‌کند که از تعداد اعدام شدگان این کشور هر سال کم می‌شود. اگر این ادعا واقعیت دارد، چرا مسئولان چینی از افشای آمار اعدام شدگان خودداری می‌کنند؟ آمارهای رسمی، به هیچ عنوان ابعاد واقعی اعدام‌ها را در چین بیان‌نمی‌کنند.»
با ۶۷ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

فــرهنگ تکثـــرگــرایـی نـوپــا در جنبـــش سبــز

Posted: 30 Mar 2010 07:15 PM PDT

باور به خرد جمعی و پلورالیسم (یا «تکثر گرائی») بستری لازم برای شکل گیری دمکراسی است. و یکی از ویژگی های برجستهء جنبش دمکراسی خواهی امروز موسوم به «جنبش سبز» ما پذيرش «پلورالیسم»، بعنوان یکی از بسترهای لازم دموکراسی، است. این پدیدهء نوپا را باید مبارک شمرد و نسبت به آن قدرشناس بود. «پلورالیسم سیاسی»، باورمندی به حضور دیگران و به رسمیت شناختن آن کسانی است که متفاوت از من می اندیشند. این مفهوم که از تفکر لیبرالیستی برآمده و بعنوان راه نجات جامعه از خطر در غلطیدن به پرتگاه استبداد شناخته می شود، در به رسمیت شناختن همهء نحله های فکری موجود در جامعه نهفته است؛ نحله هائی که غالبن در وجود احزاب و سازمان ها بروز و ظهور می يابند. شرکت دادن همهء گرایشات فکری در امر مهندسی جامعه، و سهیم کردن همهء جریانات در قدرت سیاسی ـ آن هم به میزان آرائی که کسب می کنند ـ و حفظ حقوق اقلیت را می توان اساسی ترین هدف باورمندان به پلورالیسم دانست. این نگاه، با عدم پذيرش پیشفرض وجود «حقیقت مطلق» در يک گروه اجتماعی، مرز «خودی» و «غیر خودی» را در صحنهء سیاسی از بین می برد.
با ۶۵ امتیاز و ۱۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

اخبار زندانیان سیاسی: وضعیت نگران کننده مهدیه گلرو در بند نسوان اوین

Posted: 30 Mar 2010 06:16 PM PDT

طی تماسی که امروز مهدیه گلرو با خانواده اش داشت از وجود حیوانات موذی در بند نسوان زندان اوین خبر داد که حتی موجب خورده شدن بدن یکی از زندانیان شده است. این در حالی است که علی رغم سرد شدن هوا زندانیان این بند از آغاز سال ۱۳۸۹ از داشتن آب گرم محرومند و مجبورند با آب سرد حمام کنند که این مشکل موجب سرما خوردگی مهدیه گلرو و تعدادی دیگر از زندانیان دیگر شده است. به گزارش رهانا
با ۶۳ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات


Email delivery powered by Google


--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر