۱۳۸۹ تیر ۱۰, پنجشنبه

مجله پزشکی مادر - خبرنامه شماره 11

اسکلرودرمی

اسکلرودرمی یک بیماری نادر و پیشرونده است که باعث سفت شدن و سختی پوست و بافت‌های همبند -رشته‌هایی که چارچوب و تکیه‌گاهی برای بدن ایجاد می‌کنند- می‌شود.

ادامه...

ترک سیگار

برای ضرورت ترک سیگار، دلایل زیادی وجود دارد.ترک سیگار یکی از روش های اصلی کنترل خطر بیماری سرخک های کرونری وسایر بیماری های قلبی و عروقی می باشد. به طور خلاصه استعمال سیگار از راه های زیر سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می باشد.

تصلب شرایین:استعمال دخانیات سسب آسیب به پوشش جدار رگهای خون رسانی کننده قلب، مغز و سایر اعضای بدن می شود.جدار آسیب دیده سرخک ها در مقابل تشکیل پلاک آسیب پذیر تر هستند.

ادامه...

تقویت نیروی جنسی

- یاس سفید مفرح و محرک باه است مقدار خوراکش از جرم آن دو مثقال تا چهار مثقال است.
- خوردن هلوی خام محرک شهوت می باشد.

ادامه...

با رعایت این ده نکته، استرس را از خود دور کنید

1- تغذیه سالم داشته باشید ، نوشیدن الکل و مصرف بد غذا ، استرس را زیاد میکند .

2- حامی و پشتیبان خود باشید. شما مجبور نیستید همه انتظارات و مطالبات دیگران را بر آورده کنید ، گاهی گفتن "نه" لازم است ، بخاطر داشته باشید!

ادامه...

 

20 نکته بهداشتی قبل از بارداری

به محض اینکه شما تصمیم به بچه دار شدن می گیرید، خوشحالی توأم با نگرانی و اضطراب وجودتان را می گیرد. این حالت از آنجایی که شما می خواهید بهترین والدین برای فرزندتان باشید کاملا طبیعی است . در این موقع ، ناخودآگاه شما به خورد و خوراکتان حساس می شوید ، ورزش می کنید و جوانب احتیاط را رعایت می کنید به خاطر داشته باشید که این موضوع آغاز فصل تازه ای از زندگی شماست که نباید اجازه دهید نگرانیهای بی مورد، شادی های زندگیتان را تحت تاثیر قرار دهد .

ادامه...

اعصاب

- استحمام با شیرۀ گیاه پونۀ صحرائی ضعف اعصاب را معالجه می نماید.
طریق استحمام:مقدار نیم کیلو پونه تازه را مدت ربع ساعت در 5 لیتر آب بجوشانند.آنگاه آنرا صاف کنند و به آبی که می خواهند استحمام کنند اضافه نمایند.

- مصرف کرفس برای درمان ضعف اعصاب مفید می باشد. برای این منظور 50 تا 60 گرم کرفس را در یک لیتر آب دم کرده صبح وظهر وشب هر دفعه یک فنجان میل نمایند.

ادامه...

دندان بچه ها

- اگر مادر،در هنگام آبستنی از موادی که کلسیم زیاد دارند استفاده کند و در موقع شیر دادن هم در خوردن غذاهای کلسیم دار امساک ننماید دندانهای بچه بدون دردسر و در اسرع وقت در آمده و هیچگونه عارضه ای در طفل ایجاد نمی گردد.خوردن کره در ماههای آخر حاملگی بسیار مفید است.گلابی بهترین میوه ای است که در آن کلسیم زیاد است.

ادامه...


مجله پزشکی مادر از عموم علاقه مندان و متخصصان دعوت به همکاری می کند.

Email: info@3-m.ir

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر