۱۳۸۹ مرداد ۴, دوشنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: دولت مرا از اداره جنگ کنار گذاشته بودند


دولت مرا از اداره جنگ کنار گذاشته بودند

میرحسین موسوی گفت در زمان جنگ عده‌ای به بهانه جلوگیری از «درز اخبار»، دولت را از اداره عملی جنگ و طراحی‌های نظامی کنار گذاشتند.
به گزارش تارنمای کلمه، وی که در میان جمعی از فعالین سیاسی کرج سخن می‌گفت اعلام کرد که «در زمان او چهار میلیارد دلار از شش میلیارد دلار در آمد نفتی ایران هزینه جنگ می‌شد و آن دو میلیارد مابقی نیز صرف اداره کشورم می‌شد.»

میرحسین موسوی پنجمین و آخرین نخست وزیر جمهوری اسلامی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ بود.
این سخنان میرحسین موسوی واکنشی به اظهارات چندی پیش محسن رفیق دوست است. وی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که دولت میرحسین موسوی انگیزه‌ای برای جنگیدن نداشت و بیش‌تر به فکر اداره کشور بود.
رفیق دوست گفته بود که «دولت موسوی درآمد حاصل از نفت را به جای فرستادن به جبهه‌ها خرج زندگی مردم می‌کرده است.»
موسوی اما می‌گوید دولت پس از چند سال و زمانی وارد اداره جنگ شد که بسیاری از فرماندهان بر این نظر بودند که خوزستان در حال سقوط بود
میرحسین موسوی اما با بیان این‌که تاکنون تمایلی به سخن گفتن درباره جزئیات جنگ نداشته است تصریح کرد در آینده ناگفته‌هایی از جنگ را بیان خواهد کرد.
موسوی در واکنش به صحبت‌های رفیق دوست که گفته بود اگر دولت اداره جنگ را به نظامیان داده بود وضع خیلی بهتر می‌شد، گفت: «اگر شما دولت را در اختیار می گرفتید بر سر کشور همان می‌آوردید که در طول مدیریت خود بر سر بیت‌المال و اموال مستضعفان و یتیمان در بنیاد مستضعفان آوردید.»
اشاره وی به ماجرای اختلاس محسن رفیق دوست از بیناد مستضعفان است. رفیق دوست متهم است که در زمان تصدی خود بر این بنیاد از دارائی‌های آن در جهت منافع شخصی خود استفاده کرده است.
موسوی اما می‌گوید دولت پس از چند سال و زمانی وارد اداره جنگ شد که بسیاری از فرماندهان بر این نظر بودند که خوزستان در حال سقوط بود.
یکی از رهبران مخالف دولت ایران اما می‌گوید با وجود این، وضعیت در مدت کوتاهی پس از آن‌که دولت وارد اداره جنگ شد تحولاتی بزرگ در جبهه‌ها صورت گرفت.
میرحسین موسوی در قسمت دیگری از سخنان خود تلاش دولت برای از بین بردن تشکل‌های سیاسی و صنفی را اقدامی برای «باز تولید استبداد» قلمداد کرد و وجود احزاب، تشکل‌های سیاسی ـ صنفی و شبکه‌های گسترده اجتماعی را برای پیشرفت ایران ضروری دانست.
وی اظهارات اخیر محمود احمدی نژاد مبنی بر وجود یک حزب در کشور را با زمان شاه سابق مقایسه کرد و گفت: «همه دیدیم که سرنوشت او چه شد .»
این رهبر مخالفان دولت در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این‌که دولت عقایدی خرافی درباره امام دوازدهم شیعیان را تروبج می‌کند گفت: دولت با این عقیده که امام زمان طی یک سال ظهور می‌کند پروژه‌های بندر کنگان و پارس جنوبی را تعطیل کرده، هر نوع «برنامه‌ریزی» برای آب و برق و به طور کلی اقتصاد کشور را متوقف کرده و به جای ایجاد اشتغال و تلاش برای سرمایه گذاری، «اقتصاد صدقه ای و توزیع پول بین مردم» را جانشین آن کرده است.

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر