۱۳۸۹ مرداد ۵, سه‌شنبه

وکیل هدی صابر، فعال سیاسی، از مفقود شدن او خبر داد

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 


هدی صابر

وکیل هدی صابر، فعال ملی – مذهبی، می گوید موکلش از روز شنبه ۲ مرداد ۱۳۸۹ (۲۴ ژوئیه ۲۰۱۰) مفقود شده و هیچ یک از نهادهای قضایی و امنیتی بازداشت او را تایید نمی کنند.

آقای صابر بعد از ظهر روز شنبه از محل کار خود خارج شده و نیم ساعت بعد با همسر خود قرار داشته است، اما به سر قرار نیامده و تا زمان تنظیم این خبر (عصر یکشنبه سوم مرداد) خبری از او در دست نیست.

محمد شریف، وکیل مدافع آقای صابر، به بی بی سی فارسی گفت ظرف یک ماه اخیر تماس هایی برای معرفی آقای صابر به زندان گرفته شده بود، اما پلیس امنیت تهران و دایره اجرای احکام، بازداشت آقای صابر را تکذیب کرده اند.

هدی صابر در پرونده بازداشت فعالان ملی – مذهبی در سال ۱۳۸۰ به چند سال حبس محکوم شده بود.

محمد شریف به بی بی سی فارسی گفت در اوایل تیر چند تماس تلفنی از طرف دایره اجرای احکام با پسر، همسر و خود آقای صابر گرفته شد و از او خواستند خود را برای اجرای حکم به زندان معرفی کند.

به گفته آقای شریف در آخرین تماس که روز هشتم تیر ماه با خود آقای صابر گرفته شده، مامور مربوطه او را تهدید کرده است که جز تماس تلفنی راه های دیگری هم برای بازداشت او وجود دارد.

آقای شریف گفت: "در پی این تماس ها روز نهم تیر ماه به دایره اجرای احکام مراجعه کردم و تاکید کردم این حکمی که شما قصد اجرایش را دارید، هنوز به رویت من به عنوان وکیل پرونده نرسیده و به من ابلاغ نشده است. همچنین تاکید کردم که آیین دادرسی برای اجرای حکم موازین قانونی مشخصی را تعیین کرده که تلفن در زمره آنها نیست."

به گفته آقای شریف، هدی صابر در هفته های اخیر می گفت تحت تعقیب و مراقبت است و روز ۲۳ تیر ماه هم یک گروه ۳ نفره از نیروهای امنیتی برای بازداشت او به دفتر کارش مراجعه کردند که به علت حاضر نبودن هدی صابر، موفق به بازداشت او نشده اند.

۱۵ فعال ملی - مذهبی (عزت‌الله سحابی، حبیب‌الله پیمان، محمد ملکی، رضا رئیس طوسی، محمد حسین رفیعی، محمد بسته نگار، تقی رحمانی، علیرضا رجایی، مسعود پدرام، سعید مدنی، مرتضی کاظمیان، محمود عمرانی، رضا علیجانی، محمد محمد اردهالی و هدی صابر) پس از بازداشت گروهی در سال ۱۳۷۹ و تحمل ماه‌ها بازداشت، به تدریج در سال ۱۳۸۰ آزاد و پس از محاکمه، توسط دادگاه بدوی به حبس از ۴ سال تا ۱۰ سال محکوم شدند.

حکم اولیه از سال ۱۳۸۱ در دادگاه تجدیدنظر متوقف مانده بود، اما با احضار آقای صابر در ماه گذشته، به نظر می رسد اجرای این احکام بعد از سال ها به جریان افتاده است.


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر