۱۳۸۹ تیر ۱۴, دوشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


هکرهای دوست‌نما در شبکه‌های اجتماعی

Posted: 05 Jul 2010 07:21 AM PDT

کارشناسان امنیتی در مورد ترفند جدید هکرها برای سرقت پول از کاربران شبکه های اجتماعی هشدار دادند.

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، نحوه فریب کاربران بدین صورت است که آنها با هک کردن حساب کاربری یک کاربر در این سایت ها درخواست هایی را برای دریافت پول برای دوستان و آشنایان وی ارسال می کنند.

آنها معمولا برای تحت تاثیر قرار دادن دوستان کاربری که حسابش هک شده، مدعی می شوند که به دلایل انسانی به پول نیاز دارند و با برانگیختن حس ترحم دیگر افراد تلاش می کنند تا به سرعت مبلغی را از آنها دریافت کنند.

تاکنون گزارش های متعددی در مورد استفاده از این روش برای سرقت پول از دیگر کاربران ارسال شده، به گونه ای که در برخی موارد تعدادی از کاربران به همین شیوه چندین هزار دلار پول خود را از دست داده اند.

کارشناسان امنیتی به کاربران توصیه می کنند برای درامان ماندن از این حقه درصورت مواجه شدن با چنین درخواست هایی حتماً از طریق تلفن یا ایمیل یا هر شیوه دیگری با دوستشان تماس بگیرند و از صحت درخواست وی مطلع شوند.

ساخت لپ‌تاپ آموزشی ویژه دانش آموزان ژاپنی

Posted: 05 Jul 2010 07:21 AM PDT

شرکت‌های توشیبا و اینتل طی پروژه ای مشترک قصد دارند تبلت های جدید و آموزشی را ویژه دانش آموزان دبستانی و دبیرستانی ژاپنی تولید کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تبلت / لپ تاپ CM1 از نمایشگری متحرک و لمسی برخوردار بوده و دارای ویژگی اتصال بی سیم به تخته سیاه های الکتریکی و پروژکتورهای کلاسی است.

CM1 که از ماه آگوست در بازار ژاپن عرضه خواهد شد در پاسخ به سیاستهای داخلی کشور ژاپن که قصد دارد تا سال 2015 برای دانش آموزان دبستانی و دبیرستانی کتابهای درسی دیجیتال فراهم آورد عرضه می شود.

بر اساس گزارش گیزمگ، رایانه آموزشی با ترکیبی از سری سخت افزارهای آموزشی اینتل و روشهای توشیبا برای خلق سیستمی قابل حمل، کم مصرف و قوی ساخته شده و به پردازشگر اتم N450 اینتل، حافظه سخت 160 گیگابایتی و دو گیگابایت حافظه RAM مجهز است.

نمایشگر 10 اینچی این لپ تاپ از زاویه گردشی 180 درجه ای برخوردار بوده و پس از قرار گرفتن نمایشگر بر روی صفحه کلید، دانش آموزان می توانند با استفاده از قلمی ویژه از بخش لمسی آن نیز استفاده کنند.

سازمان ملل با تاسیس خبرگزاری جهانی امور زنان موافقت کرد

Posted: 05 Jul 2010 07:21 AM PDT

خبرگزاری فارس - مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آراء با تاسیس خبرگزاری جهانی امور زنان موافقت کردند.

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست اخیر خود با اکثریت آراء با تاسیس خبرگزاری جهانی مخصوص امور زنان موافقت کردند.

بنابر این گزارش، مسئولان سازمان ملل امیدوارند که این خبرگزاری جدید، یکی از بزرگترین نهادهای تابع سازمان ملل متحد به شمار رود، به ویژه آنکه بودجه آن به بیش از یک میلیارد دلار می رسد.

این خبرگزاری که به شکلی غیررسمی با نام "خبرگزاری زنان سازمان ملل " شناخته می‌شود، قرار است کار خود را از سال 2011 آغاز کند.

"بان‌کی‌مون " دبیرکل سازمان ملل اعلام کرده است که وی شخصا ریاست این خبرگزاری را مشخص خواهد کرد.

مسئله فوت زنان هنگام حاملگی و زایمان از مهمترین مسائلی است که این خبرگزاری به صورت ویژه‌ای به آن خواهد پرداخت.

این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل با ادغام چهار نهاد این سازمان که در ارتباط با زنان فعالیت می‌کرد، نهاد تازه‌ای را ایجاد کرد.

این نهاد سازمان ملل به طور رسمی از ژانویه آتی و با بودجه سالیانه 500 میلیون دلار فعالیت خود را آغاز می کند. 4 نهاد پیشین مرتبط با زنان در مجموع 250 میلیون دلار بودجه داشتند.

سینما فرهنگ هم میزبان جام‌جهانی می‌شود

Posted: 05 Jul 2010 07:21 AM PDT

سینما فرهنگ از فردا سه‌شنبه 15 تیرماه میزبان بازی‌های جام جهانی می‌شود.

علی هیربد مدیر سینما فرهنگ به خبرنگار مهر گفت: از فردا سه‌شنبه نمایش بازی‌های جام جهانی در سالن یک این سینما شروع می‌شود. بهای بلیت 5000 تومان است و تا ظهر امروز 100 بلیت فروخته شده و پیش‌بینی می‌کنم تمام بلیت‌ها فروخته شود. فروش بلیت برای نمایش این مسابقه‌ها از صبح امروز دوشنبه شروع شده است.

سینما فرهنگ سه‌شنبه، چهارشنبه این هفته، شنبه و یکشنبه هفته آینده میزبان مسابقه‌های جام جهانی است.

بلاتکلیفی مجوز گوگل در چین

Posted: 05 Jul 2010 07:21 AM PDT

پس از پنج روز انتظار، گوگل درباره تجدید مجوز فعالیت این شرکت در چین هم‌چنان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

به گزارش ایسنا، به گفته سخنگوی گوگل، تا صبح روز دوشنبه به وقت پکن، این غول جست‌وجو هنوز پاسخی از سوی دولت چین درباره مجوز فعالیت خود دریافت نکرده است.

این مجوز که از سوی مقامات چینی صادر می‌شود، برای ادامه فعالیت Google.cn، وب سایت گوگل در چین، ضروری است اما تنش‌ها میان این شرکت و مقامات چینی احتمال تجدید مجوز را در تردید قرار داده است.

گوگل در ماه مارس تصمیم گرفت سانسور نتایج جست‌وجو در Google.cn را با تعطیلی این سایت متوقف کند و تمام ترافیک اینترنتی را از این سایت به سایت سانسور نشده خود در هنگ کنگ هدایت کرد. این اقدام خشم مقامات چینی را برانگیخت و موجب شد از این شرکت درخواست کنند قوانین چین را که شرکت‌ها را به سانسور نتایج جست‌وجو ملزم می‌کنند، رعایت کند.

اکنون که زمان تجدید مجوز گوگل در چین فرارسیده، این شرکت تصمیم گرفته از اقدام قبلی خود به‌منظور عمل به درخواست‌های دولت چین عقب‌نشینی کند. از این رو هفته گذشته هدایت کاربران چینی به وب سایت هنگ کنگی خود را متوقف کرد. اما از زمانی که این شرکت برای تجدید مجوز تقاضا داده، خدمات جست‌وجویش در چین تا اندازه‌ای مسدود شده است.

گزارشی از بازار موبایل‌های میلیونی: یک گوشی؛ ۱۲۰ میلیون تومان!

Posted: 05 Jul 2010 07:13 AM PDT

خبرگزاری مهر، معصومه بخشی پور - وقتی اولین شماره های رند تلفن همراه با قیمتهای میلیونی به مزایده گذاشته شد کمتر کسی تصور می کرد مورد استقبال قرار گیرد اما زمانی که شماره رند 09127777777 حدود 57 میلیون تومان خریداری شد معلوم شد کسانی هستند که برای این موارد نیز هزینه بپردازند!

منحصر به فرد بودن در کشور ما تنها مختص شماره های رند نبوده و نیست بلکه نمود آن را به راحتی می توان در دیگر کالاهای مصرفی همچون اتومبیل و گوشی موبایل نیز مشاهده کرد.

گوشی های اعیانی در دست میلیاردرهای ایرانی

برخلاف تصور عموم مردم که فکر می کنند گوشی های موبایل با قیمت های بالای 500 هزار تا یک میلیون تومان جزء گرانترین گوشی ها محسوب می شود اما با سر زدن به مراکز فروش گوشی تلفن همراه می توان گوشی هایی را دید که حتی تصور قیمت 35 میلیون تومانی برای آنها محال است.

گوشی گران قیمت یک برند انگلستان بیش از انگلیس در ایران خریدار دارد

این گوشی ها که انواع و اقسام متفاوتی دارند آنقدر در میان میلیاردهای ایرانی طرفدار پیدا کرده اند که یکی از فروشندگان آنها می گوید که این گوشی های لوکس که اکثرا تولید یک کمپانی در کشور انگلستان است در ایران بیشتر از انگلستان طرفدار دارد.

به گفته فروشندگان بازار موبایل، اصلی ترین خصیصه گوشی های اعیانی، پوشش الماس گونه آنها است که توجه میلیاردرهای ایرانی را به خود جلب می کند. دانه های رنگی الماس های تعبیه شده در این گوشی های زیبا باعث شده تا کسانی که به داشتن کلکسیونی از بهترین ها علاقه وافری دارند بهای زیادی بابت آن بپردازند. همچنین سنگ هایی چون الماس، یاقوت کبود و برلیان پوشش بیشتر این گوشی ها را تشکیل می دهند.

به اعتقاد فروشندگان این گوشی های گران قیمت، تنها پولدارترین های ایران قادر به خرید چنین گوشی هایی هستند که حتی از امکانات پیشرفته ای هم بهره مند نمی برند.

گوشی های 18 تا 120 میلیون تومانی در بازار ایران

گوشی های منحصر به فرد و لوکس، اکثرا تولید کمپانی های معروفی در انگلیس و سوئد هستند و کمپانی فنلاندی نیز در این بازار با همکاری با برندهای معروف پوشاک همچون گوچی و ورساچه مدل های معدودی از این گوشی های گرانقیمت را تولید می کند.

احسان غلامپور یکی از فروشندگان گوشی های گرانقیمت در تهران در مورد بازار این گوشی ها به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر یک گوشی برند انگلیسی یکی از پرفروش های این بازار است که در چند مدل متفاوت در صفحه کلید فروخته می شود.

وی با بیان اینکه در ساخت این گوشی از فلز طلا یا پلاتین و جواهرات و سنگ های گرانقیمت گوناگون استفاده شده است اضافه کرد: قیمت این گوشی با توجه به جواهراتی که در آن به کار رفته است و اینکه صفحه کلید آن طلا و یا پلاتین است از 18 میلیون تومان به بالا است.

غلامپور گفت: این مدل گوشی از این کمپانی به تازگی با طراحی جدید وارد بازار ایران شده و برخلاف گوشی های قبلی که هیچگونه امکانات خاصی نداشتند از کارت حافظه و دوربین بهره می برد که این ویژگی ها توانسته نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

میزان فروش گوشیهای چند 10 میلیونی در ایران

وی که معتقد است گوشی های گرانقیمت این کمپانی انگلیسی در ایران مشتریان بیشتری نسبت به انگلستان دارد به مهر گفت: برخلاف تصور عموم که فکر می کنند گوشی های چند 10 میلیونی در ایران بازار ندارد باید گفت که شمار فروش این گوشی ها در هفته از انگشتان دو دست بیشتر است.

این فروشنده گوشی اضافه کرد: قیمت مدلهای قدیمی این برند در بازار ایران از 5 میلیون تومان به بالا است اما مدلهای جدید این برند از 18 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان به تناسب جواهرات و طراحی آن فروخته می شود.

غلامپور با بیان اینکه حتی گوشی 120 میلیون تومانی نیز در بازار وجود دارد اضافه کرد: همانطور که در هفته حدود دو ماشین بسیار گران قیمت در بازار ایران فروخته می شود خرید و فروش گوشی 120 میلیون تومانی نباید آنچنان دور از ذهن باشد.

این فروشنده گوشی در بازار تهران گفت: گوشی های لوکس و گرانقیمت از این کمپانی انگلیس در 72 کشور جهان عرضه می شود و در ایران نیز نمایندگی فروش آن وجود دارد.

گوشی های لوکس سوئدی برای خانمهای میلیاردر

تاکنون حدود پنج مدل از گوشی های برندی از کشور سوئد وارد بازار ایران شده که نسبت به مدلهای برند انگلیسی ارزان قیمت تر هستند.

در طراحی یک گوشی از برند سوئدی از شکل ظاهری برخی لوازم آرایش خانمها بهره گرفته شده و به همین دلیل این گوشی که حدود پنج میلیون تومان فروخته می شود توجه خانمهای دوستدار کالاهای لوکس و مدرن را به خود جلب کرده است.

درب این گوشی به صورت برقی باز می شود و برای باز کردن آن نیازی به تحرک های فیزیکی و یا تماس مستقیم دست ندارد. همین نحوه باز و بسته کردن درب، این گوشی را کاملا منحصر به فرد نسبت به دیگر مدل های این کمپانی سوئدی کرده است.

مدل های این کمپانی سوئدی در بازار تهران که قیمت آنها از 5/3 میلیون آغاز می شود و به 6 میلیون نیز می رسد، اغلب به دوربین بالا در حد پنج مگاپیکسل مجهز هستند.

دو مدل گوشی نیز از مارک انگلیسی با قیمت 9 میلیون و 500 هزار تومان و 25 میلیون تومان فروخته می شود.

همچنین مدل دیگر از گوشی های این برند انگلیسی با قیمت 22 میلیون تومان در بازار تهران موجود است که بدنه این گوشی 250 گرمی با طلا سفید عیار 18 پوشیده شده که بر روی آن دو قیراط الماس اصل به کار رفته است. داخل این گوشی 22 میلیونی نیز 20 تکه یاقوت به کار رفته و بدنه این گوشی نیز از تیتانیوم ساخته شده است.

البته مدل دیگر گوشی این مدل انگلیسی که به "مار کبری" معروف است تاکنون در بازار موبایل تهران دیده نشده مگر آنکه به صورت شخصی وارد کشور شده باشد. این مدل بدنه ای از پوشش پوست مار کبری دارد و قیمت آن که بالغ بر یک میلیون دلار برآورد شده آخرین بار توسط یک روسی برای همسرش سفارش داده شده است.

گوشی دیگری نیز یکی دیگر از این گوشیهای اعیانی محسوب می شود که با قیمت سه میلیون تومان به فروش می رود. روکش طلای زرد و سفید از جمله ویژگی های منحصر به فرد این گوشی انگلیسی است که به دوربین یک مگاپیکسلی مجهز است اما از بلوتوت و حافظه بالایی برخوردار نیست.

کمپانی معروف فنلاندی به جمع گرانترین ها می پیوندد

در عرصه گرانترین ها کمپانی معروف فنلاندی نیز ورود پیدا کرده است و با همکاری کمپانی های مطرح جهانی توانسته در این بازار نیز خودی نشان دهد.

گوشی هایی از این برند فنلاندی از جمله گوشی های منحصر به فردی هستند که در بازار ایران توجه متمولین را به خود جلب کرده است. این گوشی ها که اکثرا جزء سری 8 این برند محسوب می شوند با داشتن صفحه کلید طلا و کار شدن جواهر بر روی آن با قیمت های میلیونی فروخته می شود.

هم اکنون یک گوشی از مدلهای این برند فنلاندی با قیمت حدود 6 میلیون تومان در یکی از پاساژهای برزگ عرضه کننده گوشی های موبایل فروخته می شود و گوشی دیگری از این کمپانی نیز به بهای پنج میلیون در اختیار طرفداران مد قرار می گیرد.

اکثر فروشندگان معتقدند که این گوشی ها تنها به دلیل برخوردار بودن از معروف ترین نام های تجاری با قیمت بالا فروخته می شوند چرا که این دو مدل گوشی نیز مانند سایر گوشی های فوق دارای امکانات پیشرفته ای نیست.

شاید در این میان بتوان از نوعی گوشی های برند فنلاندی به عنوان یکی از ارزانترین گوشی های لوکس بازار نام برد که با قیمت حدود 5/1 میلیون تومان به مراتب ارزانتر از سایر گوشی ها است. در این مدل گوشی یک یاقوت کبود به عنوان دکمه مرکزی کلید چند جهته گوشی به کار رفته است که باعث شده این مدل به این قیمت عرضه شود.

تلاش چینی ها برای جذب میلیاردهای ایرانی

از آنجایی که این چینی های چشم بادامی در هر بازاری حضور دارند و کالاهای کپی شده خود را به راحتی به فروش می رسانند از بازار گوشی های گرانقیمت هم جا نمانده اند و کپی گوشی های چند ده میلیونی دارای فلزاتی چون طلا و پلاتین و جواهرات و سنگ های گرانقیمت را به یک دهم این قیمت ها تولید کرده و به بازار ایران وارد کرده اند.

هم اکنون گوشی های کپی شده چینی از برندهای گرانقیمتی چون ورتو و بنگ و الاف سن در بازار تهران در رنج قیمت حدود یک میلیون تومان (با توجه به مدل، قیمت آن متفاوت است) فروخته می شود که سنگ های بکار رفته در آن ارزشمند نیست اما از لحاظ شکل ظاهری در نگاه اول هیچ تفاوتی با نمونه اصلی آن ندارد.

علی نظری یکی از فروشندگان بازار در این باره به خبرنگار مهر گفت: فروشگاه هایی که گوشی های لوکس را وارد بازار ایران می کنند محدود هستند اما در حال حاضر گوشی های چینی مشابه همین مارک ها به قیمت های پایین در مراکز بزرگ خرید و فروش گوشی بدون گارانتی عرضه می شوند.

وی ادامه داد: قیمت این نوع گوشی ها بنا به سلیقه فروشندگان تعیین و در اختیار مشتریان قرار می گیرد. برخی از این گوشی های چینی که با مارک های مشهور ساخته شده اند با قیمت های گزاف در بازار عرضه می شود و برخی از فروشندگان با سوء استفاده از ناآگاهی خریداران، این گوشی ها را چند برابر قیمت واقعی به فروش می رسانند.

هفت‌ونیم میلیون دلار هزینه خرید حق پخش مسابقات جام‌جهانی

Posted: 05 Jul 2010 07:13 AM PDT

مدیر شبکه سه سیما هزینه خرید حق پخش مسابقات جام جهانی را برای صدا و سیمای ایران هفت و نیم میلیون دلار اعلام کرد و در عین حال گفت: مبلغ 30 میلیون دلار برای فروش حق پخش بازی‌ها پیشنهاد شده بود، اما صدا و سیما توانست با هفت‌ونیم میلیون دلار کل بازی‌ها را خریداری کند و این اتفاق برای سازمان ما بسیار مهم بود.

علی اصغر پورمحمدی که ریاست شورای هماهنگی ورزش صداوسیما را نیز برعهده دارد در گفت‌وگو با ایسنا، خرید حق پخش مسابقات جام جهانی را حاصل تلاش مهندس تقدس‌نژاد، معاون مالی و اداری سازمان صدا و سیما دانست که سرپرستی تیم خرید را بر عهده داشت.

مدیر شبکه سه سیما درباره‌ی پخش بازی‌های جام جهانی از شبکه سه سیما اظهار کرد: ایران از کشورهای منحصربه‌فردی است که مسابقات جام‌جهانی را پخش می‌کند. متأسفانه در حال حاضر ورزش بیشتر تجارت است و منبعی برای کسب درآمد در سطح جهان محسوب می‌شود و ماجراهای پشت صحنه‌ی آن بسیار زیاد هستند.

وی تصریح کرد: سازمان صداوسیما برای خرید حق پخش مسابقات جام‌جهانی، مشکلات بسیاری داشت اما در نهایت توانست با قیمتی که سازمان مایل بود، این حق پخش را خریداری کند.

مدیر شبکه سه به ایسنا گفت: تمام شبکه‌های ایران از طریق ماهواره قابل دسترسی هستند، اما حق پخش مسابقات جام جهانی تنها به داخل ایران تعلق دارد. بر این اساس بخش فنی ما به گونه‌ای عمل کرده‌است که مسابقات جام جهانی به صورت کددار از شبکه سه پخش می‌شود و هرکسی نمی‌تواند این تصاویر را با ریسیور دریافت کند. زیرا هنگام پخش بازی‌ها تصاویر شبکه سه قطع می‌شود.

پورمحمدی سپس در پاسخ به پرسش ایسنا درباره عدم اعزام گزارشگری از شبکه سه به بازی‌های جام‌جهانی 2010 و اینکه آیا این مساله تکراری بودن برخی برنامه‌ها و بخش‌های خبری سیما را موجب نمی‌شود؟ گفت:

من این مسأله را قبول ندارم؛ قرار بر این شد که واحد مرکزی خبر که در آفریقای جنوبی مستقر هستند، حاشیه‌های مسابقات جام جهانی آفریقا را پوشش دهد و گروه سه نفره خبرنگار و تصویربرداری که در آفریقای جنوبی داریم حواشی مسابقات را ضبط کنند؛ اما از آنجا که این مسابقات 36 دوربین اچ دی و برای پخش بازی‌های سه بعدی با بیش از 40 دوربین پوشش داده می‌شود، بخشی وجود ندارد که از دید دوربین‌ها و رسانه‌ها پنهان بماند. ضمن این که ده‌ها دوربین دیگر ورزشکاران را از محل اقامتشان تا محل بازی‌ها پوشش می‌دهند.

مدیر شبکه سه سیما یادآور شد: پوشش تمام اتفاقات جام جهانی به نیروی انسانی نیاز دارد و اگر ما 20 گروه خبرنگار و تصویربردار هم به آفریقای جنوبی اعزام می‌کردیم، این اتفاق محقق نمی‌شد، چراکه فاصله شهرها در آفریقای جنوبی بسیار زیاد است و بازی‌ها در یک روز در شهرهای مختلف برگزار می‌شوند. بنابراین پوشش مسابقات متعدد در شهرهایی که از هم فاصله دارند، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی بسیار زیادی می‌خواهد. ضمن این‌که به کارت‌های خاصی نیز نیاز است.

پورمحمدی در پاسخ به پرسشی درباره انتخاب کارشناسان ویژه برنامه جام‌جهانی شبکه سه سیما و این که چقدر بر تنوع و تخصص آنها تاکید می‌شود؟ گفت: ما تقریبا از تمام کسانی که حرفی برای گفتن داشتند و مایل به حضور در برنامه بودند، دعوت کردیم؛ در انتخاب کارشناسان سوابق تحصیلات آکادمیک و تجربی افراد در حوزه فوتبال لحاظ می‌شود آنها باید قدرت بیان و تجزیه و تحلیل مسابقات را داشته باشند و مطالعات آن‌ها بروز باشد.

هنرمندان تلویزیونی آمریکا هم از برتیشن پترولیوم غرامت خواستند

Posted: 05 Jul 2010 07:13 AM PDT

هنرمندان تلویزیونی آمریکا نیز از بیرتیش پترولیوم غرامت می‌خواهند.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه دولت آمریکا شرکت نفتی بیریتشن پترولیوم را به‌دلیل حادثه انفجار سکوی نفتی در خلیج مکزیک موظف به پرداخت غرامت به حفاران در صنعت گردشگری ایالت فلوریدا، به‌ویژه هتلداران و صاحبان رستوران‌ها کرد، فدراسیون هنرمندان رادیویی و تلویزیونی آمریکا (AFTRA) نیز در شرکت بیرتیشن پترولیوم درخواست غرامت کرد.

به گزارش مووی وب، فدراسیون هنرمندان رادیویی و تلویزیونی آمریکا در گزارشی اعلام کرده که در ماه‌های اخیر به‌دلیل گسترش لکه نفتی، امکان تهیه برنامه‌های هنری تلویزیونی از بین رفته و برنامه‌سازان تلویزیونی مجبوز شده‌اند برنامه‌های خود را در استودیو و یا در سواحل دیگر ایالت‌های آمریکا تهیه کنند.

یک نشریه محلی توقیف شد و سه نشریه تذکر گرفتند

Posted: 05 Jul 2010 07:13 AM PDT

با حکم هیئت نظارت بر مطبوعات یک نشریه محلی توقیف شد و سه نشریه تذکر گرفتند.

به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات در جلسه امروز (دوشنبه مورخ 14/4/89) خود گزارش تخلفات نشریات را مطرح و به شرح ذیل تصمیم‌گیری شد:

دوهفته‌نامه "مدینه گفتگو" با گستره توزیع استان مرکزی به دلیل افترا به مقامات و نهادهای کشور و پخش شایعات و مطالب خلاف واقع به استناد بندهای 8 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات و به علت اصرار بر تخلفات مورد اشاره به استناد تبصره 2 ماده 6 و تبصره ماده 12 قانون مطبوعات، توقیف و مراتب جهت پیگرد قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

بر اساس این گزارش همچنین به نشریه "نسیم بیداری" به دلیل افترا به مقامات کشور و ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه، به استناد بندهای 4 و 8 ماده 6 قانون مطبوعات تذکر داده شد و مراتب جهت پیگرد قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

به نشریات "رزم آور" و "دنیای کاراته" هم به دلیل پرداختن به موضوع عرفان‌های کاذب و اندیشه‌های ساختگی برخلاف موازین اسلامی ـ بدون نفی منطقی و کارشناسانه آنها ـ به استناد بند1 ماده 6 قانون مطبوعات تذکر داده شد.

یوتیوب هک شد

Posted: 05 Jul 2010 07:13 AM PDT

گوگل یک مشکل امنیتی در سایت یوتیوب که منجر به سوءاستفاده از این سایت شده بود را برطرف کرد.

به گزارش فارس به نقل از سی نت، هکرها با سوءاستفاده از این نقص، کاری کرده بودند که ویدیویهای سایت یوتیوب همراه با آگهی های آزاردهنده جانبی به نمایش درمی آمد و در مواردی کاربر پس از کلیک برای مشاهده یک ویدیو به سایت های دیگر با محتوای نامناسب هدایت می شد.

بررسی ها نشان می دهد هکرها با سواستفاده از یک مشکل کدنویسی موسوم به cross-site scripting کدهای مخرب خود را در سایت یوتیوب گنجانده بودند. آنها تلاش کرده بودند تا بیشتر بر روی ویدیوهایی متمرکز شوندد که مربوط به اشخاص مهم بوده و بازدیدکنندگان بیشتری داشتند.

خوشبختانه هکرها در جریان این حمله موفق به نفوذ به حساب های کاربری مشترکان سایت یوتیوب نشدند. البته خود هکرها ادعا کردند که موفق به چنین کاری شده اند، اما برسی ها دروغ بودن ادعاهای آنها را ثابت کرده است.

همچنین در جریان این حمله هیچ بدافزاری به طور مخفیانه به سایت یوتیوب اضافه نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر