۱۳۸۹ شهریور ۱۴, یکشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


در مدارس اسکاتلند آی‌.پد جایگزین کتاب شد

Posted: 05 Sep 2010 12:51 PM PDT

موبنا - دانش‌آموزان اسکاتلندی از این پس به جای کیف و کتاب تبلت آی‌پد به دست می گیرند تا تجربه جدیدی از درس خواندن را داشته باشند.

یکی از مدارس نمونه اسکاتلند اقدام به ارایه تبلت های آی‌پد به دانش آموزان به جای ابزارهای آموزشی سنتی دیگر کرده است.

بر این اساس این مدرسه 105 دستگاه آیپد را به شکل رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است.

این دستگاه ها به شبکه بی سیم مدرسه متصل شده و دانش‌آموزان امکان دسترسی به اینترنت و سرور مدرسه را خواهند داشت.

بر این اساس دانش‌آموزان لازم است تکالیف و فعالیت های مختلف را بر روی دستگاه آی‌پد انجام دهند.

البته هنوز لیست دروسی که قرار است بر روی این دستگاه ها ارایه و تدریس شود اعلام نشده است.

هدف از ارایه این سیستم تجربه جدیدی است که به کاربران امکان می دهد همزمان با درس خواندن به وب سایت های مختلف مرتبط به درسشان دسترسی داشته باشند.

پروژه اینترنت ملی همچنان سه سال دیگر راه‌اندازی می‌شود

Posted: 05 Sep 2010 12:48 PM PDT

همشهری، حمید ضیایی‌پرور - با اینکه چند سال است مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می‌کنند که شبکه اینترنت ملی طی 2 تا 3 سال آینده راه‌اندازی می‌شود ظاهرا هیچگاه این 2 یا 3 سال آینده فرا نمی‌رسد چون با گذشت هر سال باز هم مسئولان مربوطه اعلام می‌کنند این شبکه طی 3 سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

محمد سلیمانی، وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات در فروردین سال 1386 اعلام کرده بود که این شبکه طبق پیش‌بینی‌ها ظرف 2 یا 3 سال آینده به شکل مطلوب راه‌اندازی خواهد شد. در خرداد ماه همان سال یعنی سال 1386، خبر رسید که هیأت دولت به شرکت مخابرات ایران اجازه داده است ٥ هزار و 660 میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود را طی ٣ سال برای ایجاد این شبکه سرمایه‌گذاری کند.

وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات که این خبر را داده بود اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده، طراحی شبکه ملی اینترنت به پایان رسیده و اجزای آن مشخص شده است و با این مصوبه وارد فاز اجرایی این پروژه خواهیم شد.

چند ماه پیش رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک اظهارنظر عجیب اعلام کرد که شبکه ملی اینترنت در کل برنامه‌ای است که حداقل 3 الی 4 سال به طول خواهد انجامید و در طول برنامه پنجم با توسعه‌ در فازهای مختلف به‌صورت کامل محقق خواهد شد.

اکنون نیز عبدالمجید ریاضی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه اینترنت ملی با حجم بالا و بدون محدودیت سرعت تا 3 سال آینده خبر داده است. وی با بیان اینکه اینترنت ملی در برنامه پنجم توسعه با نام شبکه ملی اطلاعات آمده، اعلام کرد: بر همین اساس دولت مکلف شده آن را تا پایان برنامه پنجم راه‌اندازی کند. وی در پاسخ به این پرسش که شبکه ملی اینترنت چه زمانی راه‌اندازی می‌شود، اعلام کرد: راه‌اندازی اینترنت ملی یک فرایند مستمر است و به‌نظر می‌رسد ظرف 2 تا 3 سال آینده، کاربران ایرانی صاحب اینترنت ملی شوند. اینترنت ملی را به نوعی می‌توان اینترنت بومی‌سازی‌ شده و یا نسخه ایرانی و محلی از اینترنت جهانی دانست که قرار است سیاست‌های داخلی بر آن حاکم شود.

بدین‌ترتیب مشخص نیست بالاخره اینترنت ملی 3 سال، 4 سال، 5 سال یا چند سال دیگر راه‌اندازی خواهد شد. حتی اگر بپذیریم که راه‌اندازی این شبکه با نام شبکه کلی اطلاعات تا پایان برنامه پنجم تکلیف شده است، چون هنوز خود برنامه پنجم تصویب نشده است نمی‌توان برای راه‌اندازی این شبکه تاریخ دقیقی معین کرد. بدین‌ترتیب شبکه‌ای که خود از اساس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و جزئیات آن برای کارشناسان این حوزه نامعلوم است، در فضایی تیره و غبارآلود قرار گرفته و حتی از سرنوشت بودجه ٥ هزار و 660 میلیارد ریال تصویبی هیات وزیران برای آن و نحوه هزینه‌کرد آن اطلاعی در دست نیست و هیچ گزارش رسمی درباره مراحل پیشرفت این پروژه برای عموم مردم، رسانه‌ها و یا نمایندگان مجلس منتشر نشده است و ظاهرا وزارت ارتباطات ترجیح می‌دهد این وضعیت ابهام آلود همچنان ادامه پیدا کند و راز و رمز پروژه اینترنت ملی در پشت اتاق‌های دربسته یک معاون وزیر که اکنون تغییر موقعیت داده است، سر به مهر باقی بماند.

خبرنگاران در میان خود به استناد ادبیات ارتباطی، از عناصر شش گانه خبر تحت عنوان سه «که» و سه «چه» نام می‌برند؛ یعنی هر خبر باید به سه که یعنی که، کجا و کی و سه چه یعنی چه، چرا و چگونه پاسخ دهد. خبر راه‌اندازی اینترنت ملی به هیچ‌یک از این عناصر خبری پاسخ نمی‌دهد: که؟ کجا؟ کی؟ چه؟چرا؟ چگونه؟

مخابرات، اسپانسر تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز شد

Posted: 05 Sep 2010 12:38 PM PDT

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: این شرکت در بازیهای لیگ برتر فوتبال کشور حامی مالی (اسپانسر) تیم تراکتور سازی تبریز شد.

به گزارش ایرنا، صابر فیضی در نشستی خبری در مورد دلیل انتخاب این تیم گفت: تراکتور سازی بیشترین تماشاگر را در بین تیمهای فوتبال کشور دارد و به طور میانگین این تیم در هر بازی 26 هزارتماشاگر دارد و از طرفی پیشنهاد هشت میلیارد ریالی (800 میلیون تومانی) این تیم نیز بهترین پیشنهاد در میان پیشنهادهای رسیده بود.

وی تصریح کرد مبلغ هشت میلیارد ریالی قرارداد اسپانسری این تیم برای کل بازیهای لیگ برتر است.

راه اندازی پیامک تلفن ثابت به ثابت تا پایان سال 1390 در تمام شهرها

فیضی در مورد ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت به ثابت گفت: در مورد ارسال پیامک از تلفن ثابت به ثابت برخی مشکلات فنی وجود دارد و امیدواریم با انجام برخی اقدامها ارسال پیامک از تلفن ثابت به ثابت تا پایان سال 1390 در تمام شهرهای کشور اجرایی شود.

وی افزود: مسایل فنی ارسال پیامک از تلفن ثابت به سیار نیز در تهران حل شده است که باید به سرعت آن را به کل کشور تسری دهیم و با تکمیل شدن برخی زیر ساختها و رفع مشکلات فنی ارایه این سرویس در همه مراکز تلفن امکان پذیر است.

حداکثر 10 درصد سهام همراه اول واگذار می شود

مدیرعامل شرکت مخابرات با بیان اینکه حداکثر 10 درصد از سهام همراه اول واگذار می شود گفت: اساسنامه همراه اول اصلاح و به سهامی عام تبدیل شده است.

فیضی بااشاره به اینکه ورود و پذیرش هر شرکتی در بورس مراحلی دارد و 44 ماه طول کشید تا شرکت مخابرات ایران وارد بورس شد، افزود: با توجه به تجربه ورود شرکت مخابرات به بورس پیش بینی میشود زمان ورود همراه اول به بورس کوتاه تر باشد.

این مقام مسوول مخابرات گفت: اجازه ورود همراه اول به بورس از سازمان خصوصی سازی اخذ و مکاتبات ان نیز انجام شده است.

فیضی گفت: فقط موضوع قیمت گذاری این شرکت باقی مانده که برای ارزیابی قیمت آن شرکتی انتخاب شده است و در پنج یا شش روز آینده قیمت نهایی را به ما اعلام خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود : برخی از شرکتهای داخلی اعلام کرده اند که لازم نیست همراه اول به بورس و یا فرابورس وارد شود و برای خرید ان اعلام امادگی کرده اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره ورود همراه اول به بورس و تاثیر آن بر قیمت سهام مخابرات گفت: این موضوع نه تنها موجب کاهش ارزش سهام شرکت مخابرات ایران نمی شود بلکه ارزش ان را نیز افزایش می دهد.

مدیر عامل شرکت مخابرات در پاسخ به سوالی درباره اثر گذاری ورود همراه اول به بورس بر شاخص های بورس اوراق بهادار افزود: ورود همراه اول به بورس ممکن است بر شاخص های بورس اوراق بهادار اثر داشته باشد ، اما بر قیمت سهام شرکت مخابرات اثری ندارد.

وی گفت : به همین علت مسوولان بورس می گویند که همراه اول را به فرابورس ببرید و درآنجا سهامش را عرضه کنید.

آیین نامه معاملات مخابرات روان تر شده است

فیضی درباره مشخص ترین تغییرات در آیین نامه معاملات و استخدام این شرکت پس از خصوصی سازی و همچنین حضور در بازارهای جهانی افزود: مذاکرات برای حضور در بازارهای خارجی شروع شده و این امر نیازمند اقدامها و مقدماتی است.

وی درباره آیین نامه معاملات نیز گفت: مشخصه این آیین نامه روان شدن کارها و امکان مشارکت در اجرای طرح هاست.

فیضی افزود: با خصوصی شدن شرکت مخابرات سه گروه مشترکان، دولت و کارمندان این شرکت سود بردند و درآمد امسال دولت از این شرکت سه برابر سال 1387 است.
وی درباره آیین نامه استخدام نیز گفت: در این باره از قانون مدیریت خدمات کشوری به سمت قانون کار حرکت کردیم و از دید این آیین نامه تمام کارشناسان ما به حق و حقوق خود می رسند.

مخابرات دارای پروانه فیبر نوری است

مدیرعامل شرکت مخابرات درمورد اپراتور چهارم افزود : این موضوع همان فیبر نوری تا درب منازل است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ان را به عنوان اپراتور چهارم معرفی کرد.

فیضی بااشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران دارای پروانه فیبر نوری و صاحب فیبر نوری است، گفت: قرار است شرکت مخابرات تهران این موضوع را به صورت ازمایشی اجرا کند.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: شرکتهای مختلفی در کشور دارای فیبر نوری هستند و ما میتوانیم فیبر نوری را در منازل به مشترکان تحویل دهیم و در این باره نیازی به ایجاد خطوط جدید فیبر نوری نیست.

تلفن اعتباری 10 هزار تومانی

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع تلفن اعتباری نیز در هیات مدیره تصویب و ابلاغ شده است و افراد با پرداخت مبلغ یکصد هزار ریال ( 10 هزار تومان) صاحب تلفن اعتباری می شوند و تعرفه این تلفن ها یک و نیم برابر تعرفه تلفن ثابت و معمولی است.
وی درباره تعرفه اجاره خطوط E1 و تعرفه های آن گفت: تعرفه های E1 ، تعرفه های پایه نیستند و در مقطعی برخی از افراد این خطوط را خریداری و به دیگران اجاره داده بودند.
فیضی افزود: با افزایش این خطوط در کشور هزینه واگذاری آن را به نصف کاهش دادیم و هزینه ماهانه را نیز از یک میلیون و 200 هزار ریال (120 هزار تومان) به 900هزار ریال( 90 هزار تومان) کاهش دادیم.

وی گفت: موضوع تعرفه E1 شفاف است و در پایگاه اطلاع رسانی شرکت مخابرات نیز قرار دارد.

قرارداد با بانک مرکزی و ایجاد شبکه مستقل بانکی

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از امضای تفاهم نامه با بانک مرکزی به نیابت از بانک های کشور برای ایجاد شبکه مستقل امن ارتباطی بانکی برای بانک های کشور خبر داد.

فیضی در پاسخ به سوالی درباره نتیجه مذاکرات با ایرانسل درباره تعرفه ها افزود: در اخرین جلسه ای که برگزار شد ، تعرفه ارتباط داخلی (اینترکانکشن) ایرانسل تا آخر مرداد ماه معتبر است و بعد از این تاریخ نیز بر اساس کار کارشناسی مورد رضایت طرفین اجرا خواهد شد.

شبکه‌ی اجتماعی «پینگ» اپل از سوی فیس‌بوک بلوکه شد

Posted: 05 Sep 2010 12:38 PM PDT

موبنا - شبکه اجتماعی فیس‌بوک اقدام به بلوکه سرویس موسیقی اجتماعی پینگ اپل کرده است.

استیو جابز در کنفرانس روز چهارشنبه از ارایه سرویس شبکه اجتماعی با نام Ping برای iTunes 10 رونمایی کرد که امکان یکپارچه‌سازی با فیس‌بوک را دارد. اما هنگامی که این سرویس به فیس‌بوک افزوده شد امکان دسترسی به آن غیر ممکن شد زیرا فیس‌بوک استفاده از رابط برنامه کاربردی API را برای اپل مسدود کرد.

در حالت عادی دسترسی به API فیس‌بوک نیاز به هیچ نوع توافقی ندارد و فقط زمانی نیاز به توافق طرفین دارد که دسترسی به API بیش از حد لازم وجود داشته باشد.

بر این اساس فیس‌بوک و اپل وارد مذاکره شده اند که البته کاملا مشخص است هیچکدام از طرفین به توافق نمی رسند.

به نظر می رسد دلیل اینکه فیس‌بوک امکان دسترسی به API را برای اپل غیر ممکن کرده این است که اپل قصد دارد بدون توافق فیس‌بوک استفاده زیادی از این سرویس کند.
این قضیه در حالی اتفاق افتاد که اپل در مدت 48 ساعت پس از معرفی سرویس اجتماعی موسیقی پینگ بیش از یک میلیون کاربر ثبت کرد.

این سرویس به کاربران امکان می دهد عکس ها و ویدیوهای موسیقیدان های مورد علاقه خود را مشاهده کنند و اطلاعاتی در مورد تاریخ کنسرت ها دریافت کنند.

از ۲۰ شهریور، رادیو تهران اخبار ترافیک را پخش می‌کند

Posted: 05 Sep 2010 12:38 PM PDT

پخش آزمایشی اخبار ترافیک شهر تهران از 13 شهریور در شبکه‌ی رادیویی تهران آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی رادیو تهران، با راه‌اندازی استودیو شهر در سال 85 به نظر می‌رسید اخبار ترافیک باید درشبکه تهران پیگری شود، در حالی که این رادیو پیام بود که از ابتدای تاسیس مسؤولیت پخش اخبار ترافیکی شهر تهران را بر عهده گرفته بود.

به تدریج با سراسری شدن شبکه‌ی پیام و قابل استفاده نبودن خبرهای ترافیکی تهران برای همه شنوندگان، پخش خبرهای ترافیکی از ابتدای مردادماه در شبکه پیام متوقف و این وظیفه به رادیو تهران محول شد.

رادیو تهران پس از توفیق در پخش آزمایشی اخبار ترافیکی تهران، از 20 شهریورماه رسما پخش اخبار مرتبط با موضوع ترافیک شهر تهران را بنا به ضرورت اطلاع‌رسانی به شهروندان تهرانی توسط کارشناسان ترافیک و گویندگان صدا آغاز می‌کند.

تشکیل نیروی ویژه برای کنترل مطالب وبلاگ‌ها در مالزی

Posted: 05 Sep 2010 12:38 PM PDT

مالزی برای بررسی مطالب ارسال شده در وبلاگ‌ها که به وحدت ملی آسیب می‌زنند، نیروی ویژه‌ای تشکیل داد.

به گزارش ایسنا، به گفته مقامات دولت مالزی این واحد شامل پلیس، رگولاتورهای اینترنت، وزارت اطلاعات و دفاتر دادستان عمومی خواهند بود.

بر اساس گزارش فرانس پرس، در این مکانیسم سازمان‌های مختلف برای کمک به کنترل فضای سایبر و اقدام علیه افرادی که تلاش می‌کنند به تنش‌های نژادی و تفرقه دامن بزنند، هماهنگ می‌شوند. این گروه هم‌چنین رسانه‌های دیگر و عمومی را نیز برای محتوای مشابه کنترل می‌کنند.

مقامات این کشور به مورد اخیر صفحه فیس بوکی اشاره کرده‌اند که در آن به مسلمانان مالی که تشکیل دهنده اکثریت جمعیت چند فرهنگی این کشور هستند، توهین شده بود.

روزنامه‌ها و شبکه‌های بزرگ در مالزی ارتباط نزدیکی با ائتلاف حاکم دارند، بنابراین اینترنت به محلی برای رساندن صدای مخالفان تبدیل شده است. دولت مالزی در سال 1996 متعهد شده بود محتوای آنلاین را در راستای توسعه بخش فن‌آوری اطلاعات سانسور نکند.

افزایش استفاده از پیامک در میان بزرگسالان

Posted: 05 Sep 2010 12:38 PM PDT

بر اساس بررسی مرکز پژوهشی پیو، 72 درصد از بزرگسالان آمریکایی 18 سال به بالا پیام کوتاه ارسال و دریافت می کنند که نسبت به 65 درصد در سپتامبر 2009، افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، در این بین 87 درصد از نوجوانان 12 تا 17 سال به‌طور متوسط روزانه 50 پیام کوتاه ارسال می‌کنند که پنج برابر بیش‌تر از متوسط ارسال و دریافت روزانه 10 پیام کوتاه توسط بزرگسالان است.

طبق یافته‌های این بررسی، اکنون از هر پنج بزرگ‌سال آمریکایی، چهار نفر یا 82 درصد تلفن همراه دارند که نسبت به 65 درصد در ماه نوامبر 2004 افزایش یافته و میزان مشابه 79 درصد نیز رایانه رومیزی یا لپ تاپ دارند.

با اینکه آمریکایی‌های بیش‌تری تلفن همراه دارند اما نظرات مختلفی درباره این دستگاه‌ها دارند. 91 درصد اظهار کرده‌اند تلفن همراهشان باعث می‌شود احساس اطمینان بیش‌تری داشته باشند اما 42 درصد عنوان کرده‌اند هنگامی که پیام یا تماس تلفنی در کارشان وقفه ایجاد می‌کند، عصبانی می‌شوند.

57 درصد نیز ازدریافت پیام ناخواسته یا هرزنامه در گوشی خود خبر داده و 86 درصد بررسی مدام تلفن در ملاقات‌ها یا صحبت‌های جمعی را بی‌ادبانه می‌دانند، در حالیکه 65 درصد تلفن‌شان را نزدیک محل خوابیدن خود قرار می‌دهند.

این بررسی با نظرسنجی از دو هزار و 252 بزرگسال آمریکایی 18 سال به بالا و 800 نوجوان 12 تا 17 سال انجام گرفته است.

دولت مصر دستور نظارت ویژه بر فیس‌بوک را صادر کرد

Posted: 05 Sep 2010 12:30 PM PDT

دولت مصر واحدی ویژه برای نظارت بر فیس‌بوک تشکیل داده است.

به گزارش خبر آنلاین، دولت مصر واحدی ویژه برای نظارت بر پایگاه اجتماعی اینترنتی فیس‌بوک تشکیل داده است.

این واحد به وزارت کشور مصر وابسته است و چهل و پنج نفر در آن هر روز در گروه‌های مختلف در شیفت‌های هشت ساعتی به کمک دوازده مامور پلیس و سه مهندس نظارت دقیقی را بر فعالیت‌های سه میلیون و هشتصد هزار کاربر فیس بوک در مصر اغاز کرده اند.

پرسشی را که برخی از کاربران اینترنت مصری مطرح کرده‌اند این است که آیا وزارت کشور مصر به اطلاعات مورد استفاده آژانس‌های تبلیغاتی نیز دسترسی پیدا خواهد کرد یاخیر؟ اژانس تبلیغاتی مرتبط با فیس‌بوک در خاور میانه و شمال افریقا شرکتی مصری است و این مشکلی بزرگ ایجاد می‌کند زیرا نظارت دولتی مصر ممکن است به سراسر خاورمیانه و شمال افریقا گسترش یابد.

مصر ممکن است از اطلاعات بسیار دقیقی که شرکت‌های تبلیغاتی در اختیار دارند، سوء استفاده کند.

گوگل متهم به دست‌کاری نتایج جستجوها شد

Posted: 05 Sep 2010 12:30 PM PDT

مقامات قضایی ایالت تگزاس امریکا در حال تحقیق در مورد عملکرد غیررقابتی این موتور جستجو در ایالت مذکور هستند.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، گوگل متهم به دستکاری نتایج جستجو به شیوه ای غیررقابتی و با هدف جلب نظر برخی شرکت ها و مشتریان خاص خود شده است.
مقامات قضایی خواستار دریافت جزییات اطلاعات مربوط به سه شرکت تجاری در جریان تحقیقات خود شده اند. این شرکت ها عبارتند از Foundem سایتی در زمینه مقایسه هزینه های خرید،‌ myTriggers و در نهایت SourceTool.

گوگل متهم شده نتایج جستجوهای مرتبط با فعالیت های این شرکت ها را به گونه ای دستکاری کرده که نتایج یاد شده در صدر قرار بگیرند و ترافیک سایت های وابسته به این شرکت ها افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کند.

مقامات گوگل اتهامات وارده را رد کرده اند و می گویند با مقامات قضایی تگزاس همکاری نزدیکی خواهند داشت تا تعهد خود را به ارائه خدمات صادقانه و دقیق نشان دهند.
از میان شرکت ها Foundem که بخشی از آن در تملک مایکروسافت است و SouceTool با اتهامات مشابهی از سوی اتحادیه اروپا مواجه شده اند.

«هامون» داریوش مهرجویی ۱۷ شهریور ماه به نمایش درمی‌آید

Posted: 05 Sep 2010 12:30 PM PDT

اکران «هامون» داریوش مهرجویی پس از گذشت ‌٢٠ سال دوباره از چهارشنبه ـ ‌١٧ شهریور ماه ـ آغاز می‌شود.

مدیر پردیس سینمایی ملت در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در ادامه طرح نمایش فیلم‌های منتخب دهه‌ی ‌٦٠ و ‌٧٠ از چهارشنبه ‌١٧ شهریورماه در تک سانس ساعت ‌٣٠/٢٢ نمایش فیلم «هامون» آغاز خواهد شد و هر شب ادامه خواهد داشت.

امیرحسین علم الهدی افزود: «مادر» به عنوان اولین فیلم از این طرح در نزدیک به یک ماه نمایشش حدود دومیلیون تومان فروش داشت که این برای فیلمی که متعلق به بیست سال پیش است، مناسب و امیدوار‌کننده است و پیش‌بینی می‌کنیم «هامون» بهتر خواهد بود.

«هامون» ساخته‌ی داریوش مهرجویی در سال ‌٦٩ به نمایش درآمد و توانست از هشتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین کارگردانی، بهترین فیلم ، بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلمبرداری و بهترین تدوین را دریافت کرد.

در این فیلم مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، تدوین: حسن حسندوست،موسیقی متن: ناصر چشم آذر،طراح صحنه: فریار جواهریان همکاری داشتند.

بازیگران این فیلم: زنده‌یاد خسرو شکیبایی، بیتا فرهی، عزت الله انتظامی، حسین سرشار، توران مهرزاد، امرالله صابری، جلال مقدم، فتحعلی اویسی، اسدالله یکتا، سیما تیرانداز، آنیک شفرازیان بودند.

در خلاصه داستان هامون آمده است: حمید هامون که با همسرش دائم کشمکش دارد، زندگی کابوس گونه خود را مرور می‌کند. او که مشغول نوشتن رساله‌اش درباره عشق و ایمان است در پی دوست قدیمی و مرادش علی عابدینی می گردد. خانه و کاشانه اش را ترک می‌کند و دست به اعمال دیوانه واری می‌زند. او در حالتی پریشان، در پی شکست‌هایش خود را به امواج دریا می سپارد،‌ اما علی عابدینی او را نجات می‌دهد.

فیصله یافتن شکایت از «گوگل باز» با 8.5 میلیون دلار

Posted: 05 Sep 2010 12:30 PM PDT

گوگل موافقت کرد برای فیصله دادن به شکایتی درباره ابزار شبکه اجتماعی Buzz که در ماه فوریه به سرویس ای‌میل این شرکت افزوده شده بود، 8.5 میلیون دلار پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، اسناد حقوقی ارایه شده، توافقی پیشنهادی را که باید به تایید قاضی دادگاه فدرال مسوول رسیدگی به این پرونده در سانفرانسیسکو برسد، شرح داده‌اند.

بر اساس اسناد دادگاه، وکلایی که این شکایت گروهی را تنظیم کرده‌اند، 30 درصد از پول توافق را دریافت می‌کنند و هفت شاکی نامبرده شده هر یک بیش از 2500 دلار دریافت نخواهد کرد.

باقی پول که گوگل در یک صندوق قرار می‌دهد هم به سازمان‌هایی اختصاص می‌یابد که در زمینه سیاست حریم خصوصی اینترنتی یا آموزش فعالیت می‌کنند. بر اساس این توافق، گوگل باید کارهای بیش‌تری برای آموزش مردم در مورد حریم خصوصی در Buzz انجام دهد.

گوگل در مواجهه با شکایت‌های حریم خصوصی پس از عرضه Buzz، تغییراتی در این ابزار شبکه اجتماعی جدید صورت داد. یکی از نگرانی‌های مطرح شده مربوط به ویژگی افزوده شدن خودکار اشتراک کاربران جی‌میل به این شبکه اجتماعی بود.

کاربران جی‌میل اکنون می‌توانند یک پروفایل عمومی Google Buzz ایجاد کرده و آن را مشاهده، ویرایش یا مخفی کنند. هم‌چنین می‌توانند افراد موجود در فهرست خود را در صورت تمایل حذف کنند.

این ابزار به کاربران جی‌میل امکان می‌دهد به‌روزرسانی‌هایی درباره آنچه که دوستانشان در اینترنت انجام می‌دهند، دریافت کرده و راهی برای اشتراک‌گذاری عکس، ویدیو و مطالب دیجیتالی دیگر فراهم می‌کند.

افزوده شدن مکالمه‌ی ویدیویی ۱۰ نفره به اسکایپ

Posted: 05 Sep 2010 12:30 PM PDT

جدیدترین نسخه نرم‌افزار اسکایپ می‌تواند مکالمه ویدیویی گروهی 10 نفره را میزبانی کند.

به گزارش ایسنا، نسخه جدید نرم‌افزار تلفن اینترنتی (VoIP) اسکایپ به کاربران امکان می‌دهد به‌طور هم‌زمان با 10 نفر تماس ویدیویی داشته باشند، در حالی که در نسخه قبلی تنها امکان چت ویدیویی پنج نفره وجود داشت.

نسخه 5.0 اسکایپ که هنوز در مرحله آزمایشی بتاست، هم‌چنین شامل بازیابی مکالمه خودکار است که به اتصال مجدد تماس‌های قطع شده به دلیل مشکلات شبکه کمک می‌کند.

به گفته مقامات اسکایپ، نسخه جدید مورد به‌سازی قرار گرفته تا بهتر به نظر برسد و قابلیت‌های سبک رسانه اجتماعی به آن افزوده شده است. در نسخه جدید اسکایپ تصاویر افراد موجود در فهرست تماس‌های کاربر و فهرست تماس‌های قبلی به رابط کاربری افزوده شده‌اند.

اسکایپ امیدوار است که ویژگی‌های جدید کاربران وفادار این سرویس را در برابر خدمات رقابت کننده جدیدی که در جی‌میل گوگل افزوده شده، حفظ کند.

شمار کاربران توییتر به بالای ۱۴۵ میلیون نفر رسید

Posted: 05 Sep 2010 12:03 PM PDT

به گفته یکی از بنیانگذاران توییتر، این سرویس میکرووبلاگ‌نویسی بیش از 145 میلیون کاربر دارد که بیش‌تر آن‌ها برای دسترسی به این سرویس از دستگاه‌های قابل حمل استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، ایوان ویلیامز در پستی در وبلاگ توییتر اعلام کرد که حدود 300 هزار برنامه از سوی طراحان مستقل برای این سرویس که به کاربران امکان می‌دهد پیام‌هایی در 140 کاراکتر یا کم‌تر به یکدیگر ارسال کنند، طراحی شده است.

توییتر در ماه آوریل برنامه شخص ثالث توییتی را خریداری کرده و آن را به صورت برنامه رسمی توییتر برای آیفون اپل عرضه کرد.

هم‌چنین برنامه‌هایی برای استفاده از توییتر در دستگاه بلک بری و گوشی‌هایی که با نرم‌افزار آندروید گوگل کار می‌کنند، وجود دارد.

به گفته مدیر اجرایی توییتر، شمار افرادی که از توییتر برروی دستگاه‌های قابل حمل استفاده می‌کنند از نیمه ماه آوریل 62 درصد افزایش یافته و 16 درصد از کاربران جدید استفاده از این سرویس را برروی دستگاه‌های قابل حمل آغاز می‌کنند که نسبت به پنج درصد در ماه آوریل افزایش یافته است؛ 46 درصد از کاربران فعال توییتر نیز معمولا از یک دستگاه قابل حمل استفاده می‌کنند.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی توییتر، 78 درصد کاربران از وب سایت رسمی این سرویس، 14 درصد از نسخه موبایل توییتر، هشت درصد از پیامک و هشت درصد از برنامه توییتر برای آیفون و هفت درصد از توییتر برروی بلک بری برای دسترسی به آن استفاده می‌کنند.

یک میلیون مشترک برای «پینگ» اپل طی دو روز

Posted: 05 Sep 2010 12:03 PM PDT

سرویس نوپای اپل موسوم به پینگ که یک سرویس اجتماعی مجازی برای علاقه‌مندان به موسیقی محسوب می شود در عرض دو روز شاهد حضور یک میلیون کاربر بوده است.

به گزارش فارس به نقل از ویچوربیت،‌ مسئولان اپل تصریح کرده اند که استقبال از این شبکه مجازی فوق تصور آنان بوده است.

با توجه به این که بیش از 160 میلیون نفر در جهان در فروشگاه آنلاین آی تیونز اپل دارای حساب کاربری هستند و از کارت های اعتباری خود برای خرید ازاین فروشگاه بهره می برند می توان در انتظار سودآوری مناسب پینگ برای اپل باشیم.

تاکنون یک سوم افرادی که نرم افزار آی تیونز 10 را برای خرید فیلم و موسیقی بارگذاری کرده اند، برای استفاده از پینگ ثبت نام کرده اند و با این حساب به زودی تعداد مشترکان ثابت پینگ از مرز 10 میلیون نفر خواهد گذشت.

یکی از رقبای جدی پینگ سرویس باز جیمیل است که تعداد کاربران ان حدود 170 میلیون نفر است.

واکمن از آی.‌پاد اپل پرفروش‌تر شد

Posted: 05 Sep 2010 12:03 PM PDT

در یک پیروزی کم سابقه برای سونی در برابر حریف قدیمی‌اش، برای نخستین بار در ماه اوت دستگاه پخش موسیقی قابل حمل واکمن از آی‌پاد در ژاپن پرفروش‌تر شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی شرکت پژوهش بازاریابی BCN Inc، سهم سونی از بازار دستگاه‌های پخش موسیقی قابل حمل ژاپن در ماه گذشته به 47.8 درصد رسید که بیش‌تر از سهم 44 درصدی اپل بود.

سونی با رقابت شدید از سوی آی پاد و محصولات دیگری مانند سیستم بازی ویدیویی Wii نینتندو مواجه شده که کنسول بازی پلی استیشن این شرکت را به چالش کشیده است.

به گفته تحلیلگران BCN، از سال 2001 که دستگاه پخش موسیقی اپل در ژاپن عرضه شد، برای نخستین بار است که واکمن در فروش ماهانه از آی پاد پیشی می‌گیرد.

بر اساس این گزارش اپل به تازگی مدل باریک جدیدی از آی پاد را به همراه یک شبکه اجتماعی موسیقی محور در آی تیونز به نمایش گذاشته است.

عرضه واکمن در سه دهه قبل شیوه گوش کردن مردم به آهنگ را متحول کرد و به سونی کمک کرد به یک غول الکترونیکی جهانی تبدیل شود اما در سال‌های اخیر این دستگاه در تلاش برای برابری با موفقیت آی پاد اپل بوده که در کم‌تر از شش سال پس از عرضه در سال 2001 صد میلیون دستگاه فروش کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر