۱۳۸۹ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

{تفريح و سرگرمي}, [8063] NANO: Spray-on Fabric




 
   
این خبر مربوط به حدود سپتامبر 2010 است. در جایی که نوشته است تا هفته دیگر، مقصود زمانی است که اکنون گذشته محسوب می شود

-----  

 





 

 





 

 

 
 
 لباس با اسپری!!!!


فکر کنید دیگه دغدغه ی لباس خریدن و اینکه لباس سایزتون باشه یا نه ، بلند یا کوتاه نباشه! و … رو نخواهید داشت.
درسته شاید این طرح فقط در حد یک ایده باشه و در بخش Coming soon قرار نگیره ولی فراموش نکنید که همیشه برای تغییر و تحول یک نقطه ی آغازی هم وجود داره.
این مایع مخلوط که توسط Imperial College لندن و شرکتی به نام Fabricon درست شده به شما این اجازه رو میده که لباس رو به صورت مستقیم و به شکل و اندازه ی دلخواه بر روی بدن خودتون اسپری کنید!!


بعد از اسپری کردن و خشک شدنش روی بدنتون یک لایه ی نازک از پارچه بر روی بدن شما تشکیل میشه که لباستون هست ! خوب قبلا هم همچین تکنولوژی ای بود که!

 


بله این تکنولوژی قبلا هم درست شده بود و به عنوان لباس های Latex مطرح میشد منتها اونها رو برای از تن در آوردن باید پاره میکردید و یک بار مصرف بودن! اما این نوع لباس رو شما میتونید از تن به راحتی در بیارید ، بشوئیید ، اتو کنید و در کنار بقیه لباس هاتون استفاده کنید !!
" وقتی این پروژه رو شروع کردم واقعا میخواستم یک لباس با متد متفاوت ، یکپارچه ( یعنی چیزی که درز نداشته باشه تا شکافته بشه و بدون نیاز به خیاطی تولید شه ) ، سریع و راحت از لحاظ تولید و پوشیدن، درست کنم ." اینها صحبت های Manel Torres طراح اسپانیایی این نوع لباس بود .
 


Torres با همکاری Paul Luckam استاد بخش تکنولوژی ذرات در Imperial College این نوع پارچه رو ساخته .
Torres همچنین اضافه کرده : " خواسته ی من از این روش جدید عوض کردن و پایبند نبودن به اصول فعلی صنعت نساجی و وشاک بود، روشی که بتونیم پارچه و لباس رو بدون نیاز به دوخت و خیاطی تولید کنیم"
لباس های طراحی شده با استفاده از اسپری کردن پارچه ( Spray-on Fabric ) هفته بعد در یک شو تحت عنوان Science in Style fashion show در Imperial college در معرض دید همگان قرار خواهند گرفت .

 

 


کمپانی سازنده Fabricon میگوید :
Spray-on Fabric شامل الیاف کوتاهی است که با نوعی پلیمر ترکیب شده و حلالی به آن اضافه شده که پارچه را به صورت مایع در می آورد ؛ بعد از اینکه پارچه اسپری شد و پوست بدن را لمس کرد حلال تبخیر میشه و در نهایت الیاف که با پلیمر با هم ارتباط متقابلی برقرار کردن پارچه و لباس رو تشکیل میدهند.
Spray -on تنوع زیادی در پوشش انواع پارچه اعم از طبیعی و مصنوعی شامل پشم ، کتان یا اکریلیک دارد.
Fabricon همچنین ادعا کرده این فناوری فقط برای استفاده در دنیای Fashion نخواهد بود بلکه مصارف پزشکی مانند باند کردن پوستن یا ضخم بدون اختلالی در آن نیز خواهد داشت .
البته اشکالاتی هم بر سر راه این ایده قرار دارد که باید برطرف شوند مانند بوی قوی ناشی از ماده ی حلال در هنگام تبخیر یا اینکه لباس های تولیدی حاصل از این روش تنها لایه ی نازکی هستند که آنچنان گرم نخواهند بود .

 
 

 

 


 




 
__,_._,___







--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر