۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

طرح صریح درخواست 'اعدام' موسوی و کروبی

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 


موسوی و کروبی

تلویزیون ایران امروز تصاویر شعار دادن تعدادی از نمایندگان را نشان داد که خواستار اعدام میرحسین کروبی و مهدی کروبی بودند

با گذشت یک روز از تظاهرات ۲۵ بهمن، طیف گسترده‌ای از مسئولان حکومتی ایران نسبت به این تظاهرات واکنش نشان داده و برخی خواستار «اعدام» میرحسین موسوی و مهدی کروبی شده‌اند.

همزمان، عده‌ای از محافظه کاران محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین را مورد انتقاد شدید قرار داده و تعدادی نیز به اکبر هاشمی رفسنجانی هشدار داده‌اند که باید هر چه سریع‌تر به مرز بندی با رهبران اصلاح طلب بپردازد.

در روز ۲۵ بهمن، در تهران و تعدادی از شهرهای ایران، ده‌ها هزار نفر از معترضان به انجام تظاهرات علیه حکومت ایران پرداختند، که صد‌ها نفر از آن‌ها توسط ماموران امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند یا بازداشت شدند.

این تظاهرات بعد از آن صورت گرفت که میرحسین موسوی و مهدی کروبی، با انتشار نامه مشترکی به وزارت کشور، از قصد خود برای دعوت از مردم به راهپیمایی در روز ۲۵ بهمن، برای ابراز همبستگی با مردم مصر و تونس خبر دادند.

سران فتنه «محارب» هستند

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران گفته است که «سران فتنه مصداق بارز باغی و محارب هستند و حکم آن‌ها در فقه اسلامی روشن است.»

در فقه شیعه، برای «باغی» - قیام کننده علیه حاکم عادل - و «محارب» - کسی که علیه حکومت اسلامی دست به سلاح می‌برد - مجازات اعدام تعیین شده است.

احمد خاتمی با ابراز تاسف از «به شهادت رسیدن یکی از جوانان بسیجی به دست منافقین»، میرحسین موسوی و مهدی کروبی را «شریک در خون این شهید» معرفی کرده و شایسته اشد مجازات دانسته است.

«جوان بسیجی» مورد اشاره امام جمعه موقت تهران، ظاهرا صانع ژاله دانشجوی کرد دانشگاه هنر تهران است که در روز ۲۵ بهمن بر اثر شلیک گلوله کشته شده و رسانه‌های دولتی، او را یک بسیجی طرفدار حکومت معرفی کرده‌اند.

این در حالی است که سایت سحام نیوز منتسب به مهدی کروبی، صانع ژاله را از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه هنر دانسته است که از جمله تشکل‌های دانشجویی منتقد دولت محسوب می‌شود.

همین سایت، عکسی از آقای ژاله را در دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشگاه هنر با آیت الله حسینعلی منتظری مرجع تقلید منتقد حکومت به چاپ رسانده است که در آذرماه ۱۳۸۸ درگذشت.

با وجود این، امروز ۲۳۳ نفر از نمایندگان مجلس بیانیه‌ای را در محکومیت تظاهرات روز گذشته منتشر کردند که در بخشی از آن، مسئولیت «شهادت یک دانشجوی بسیجی و سایر خسارت‌های وارده» متوجه مهدی کروبی و میرحسین موسوی دانسته و تاکید شده بود: «کاسه صبر ملت از مدارا در برابر این آقایان لبریز شده است و همگان خواستار اشد مجازات آن‌ها هستند.»

در واکنشی دیگر علیه رهبران اصلاح طلبان منتقد، امروز تلویزیون جمهوری اسلامی تصاویری بی‌سابقه از تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به نمایش گذاشت که شعارهایی چون «موسوی و کروبی اعدام باید گردند» و «مرگ بر خاتمی» سر می‌دادند.

واحد مرکزی خبر صدا و سیما نیز گزارش کرد که عده‌ای نمایندگان مجلس، پارچه ای را بر دیوار جایگاه هیات رئیسه نصب کرده‌اند که روی آن نوشته شده است: «ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار محاکمه و اشد مجازات موسوی و کروبی به جرم افساد فی الارض و اقدام علیه امنیت ملی کشور هستیم».

«افساد فی الارض» (فساد بر روی زمین) از جمله جرایم ذکر شده در قانون مجازات اسلامی ایران محسوب می‌شود که برای آن مجازات اعدام در نظر گرفته شده است.

به علاوه، خبرگزاری مهر اظهارات محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را به چاپ رسانده که تاکید کرده است: «موسوی و کروبی نمی‌فهمند که در این حوادث، عمله‌ای بیش نیستند و مورد سوءاستفاده آمریکا و همه بدخواهان قرار گرفته‌اند».

وی افزوده است: «حوادث روز گذشته من را به یاد این ماجرا انداخت که حضرت امام آن زمان به جبهه ملی که در اعتراض به لایحه قصاص راهپیمایی کرده بودند، هشدار دادند که اگر تا انتهای روز ابراز پشیمانی نکنند، مرتد هستند و طبق حکم اسلام با آن‌ها برخورد خواهد شد.»

در فقه سنتی، برای افراد «مرتد» - مسلمانانی که از اسلام خارج شوند - مجازات اعدام پیش بینی شده است.

در واکنشی جداگانه، احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی امروز گفته است که «فراخوان تظاهرات از سوی آمریکا، انگلیس و اسرائیل خط دهی می‌شد و با سران فتنه تماس گرفته بودند».

محمد کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم به خبرگزاری فارس گفته است که «تردیدی در ارتباط بین میرحسین موسوی با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی وجود ندارد».

خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، امروز همچنین اظهارات محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و تعدادی از نمایندگان جناح اکثریت مجلس را به چاپ رسانده که تظاهرات ۲۵ بهمن را محکوم کرده و گروهی از آنان نیز خواستار برخورد با میرحسین موسوی و مهدی کروبی شده‌اند.

حسن ملک‌محمدی، حسین نجابت، احد خیری، محمدعلی رضایی، طیبه صفایی، سلمان ذاکر، فرهاد تجری، کاظم موسوی، صمد فدایی، جلال یحیی‌زاده، شهباز حسنپور، صفر عیسی‌زاده از جمله نمایندگانی هستند که در این ارتباط، با ایرنا مصاحبه کرده‌اند.

تحصن در مقابل قوه قضائیه برای برخورد با «سران فتنه»

در اقدامی همزمان علیه رهبران اصلاح طلبان مخالف دولت، امروز خبرگزاری ایرنا از تحصن عده‌ای از مدافعان حکومت در مقابل ساختمان دادگستری تهران با درخواست «محاکمه هر چه سریع‌تر سران فتنه» خبر داد.

بر اساس گزارش ایرنا، متحصنین تصمیم دارند تا هنگام «محاکمه سران فتنه» به تحصن خود ادامه دهند.

خبرگزاری فارس نوشته است که در قم نیز، فردا قرار است عده‌ای از «طلاب حوزه‌های علمیه» با برگزاری تجمعی تظاهرات ۲۵ بهمن را محکوم کنند.

به گزارش این خبرگزاری برای برگزاری این تجمع، دروس حوزه‌های علمیه تعطیل خواهد شد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و سخنگوی دستگاه قضایی، امروز از «برخورد سریع و قاطع با مسببان اصلی اتفاقات روز دوشنبه» خبر داده اما توضیح بیشتری در مورد چگونگی این برخورد نداده است.

افزایش فشار بر هاشمی رفسنجانی

عده‌ای از محافظه کارانی که تظاهرات ۲۵ بهمن را محکوم کرده‌اند، در اظهارات خود همچنین به بیان انتقادات مستقیم یا غیر مستقیم علیه کسانی پرداخته‌اند که «بصیرت» کافی را در مقابل مخالفان حکومت ندارند یا در مقابل آن‌ها سکوت می‌کنند.

در همین ارتباط، ایرنا گزارش کرده که در هنگام قرائت بیانیه ۲۳۳ نماینده مجلس در مورد تجمعات دیروز تهران و شهرستان‌ها، عده‌ای از نمایندگان علاوه بر محکوم کردن آقایان موسوی، کروبی و خاتمی، شعار «هاشمی هاشمی، بصیرت بصیرت» سر داده‌اند.

این شعار در شرایطی داده شده که در قسمتی از بیانیه نمایندگان، از کسانی که «تاکنون موضع صریح در برابر موسوی و کروبی نگرفته‌اند» خواسته شده با صراحت از آن‌ها «اعلام بیزاری کنند».

در اظهار نظری مشابه، سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان خطاب از «سکوت کنندگان در برابر سران فتنه» خواسته است صریحا «از سران فتنه برائت بجویند».

در همین ارتباط، جعفر شجونی دبیرکل تشکل محافظه کار «جامعه وعاظ» با انتشار نامه‌ای سرگشاده به اکبر هاشمی رفسنجانی، با تاکید بر اینکه «موسوی و کروبی بدون امید به همراهی هاشمی رفسنجانی جرأت جسارت به ارزش‌های ملت ایران را نداشته و ندارند»، از وی خواسته است تا «آخرین فرصت خود را برای اعلام برائت از موسوی و کروبی از دست ندهد».

وی خطاب به رئیس مجلس خبرگان نوشته است: «ملت ایران شما را جزو حامیان فتنه ۸۸ می‌داند... اگر شما چنین نظری ندارید فرصت را از دست ندهید و به سرعت از موسوی و کروبی فتنه‌گر و محارب که حقشان اعدام در ملاء عام است اعلام برائت کنید.»


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر