۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

خبرهای کوتاه



--
دوستان خود را به گروپ اهل ایران معرفی کنید واز انها بخواهید عضو گروپ شوند
این بهترین راه اطلاع رسانی است
برای عضو شدن کافی است یک ایمیل با این متن برای ما بفرستند
"من می خواهم عضو گروپ اهل ایران شوم"
ahleiran@gmail.com
===================================================== 


به گزارش خبرنگاران ندای سبز آزادی و دانشجو نیوز ، بسیاری از شهروندان تهرانی  شب گذشته برای اعلام همبستگی با خانواده جانباختگان ۲۵ بهمن و در حمایت از موسوی و کروبی که در حصر کامل خانگی قرار گرفته اند ، امشب در بعضی از محله های تهران از جمله شهرک اکباتان، کوی فراز، سعادت آباد، پونک، توانیر، یوسف آباد و نیاوران، فریاد "الله اکبر" سردادند.
 
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در سخنرانی پیش از دستور خود در جلسه علنی با بیان اینکه حکومت های منطقه باید بدانند که مقابله وحشیانه با مردم، توده های مردمی را مصمم تر می کند، افزود: حکومت های وابسته منطقه باید از سرنوشت انقلاب ها در تونس و مصر پند بگیرند و با مردم خود همراه شوند.
 
علی مطهری، نماینده‌ی تهران، در نامه ای خطاب به احمد جنتی، از پیشنهاد او برای حصر رهبران جنبش سبز انتقاد کرد و انجام چنین کاری پیش از محاکمه را غیر قانونی خواند. وی همچنین خواستار آن شد که همزمان با موسوی و کروبی، احمدی نژاد نیز به عنوان زمینه‌ساز فتنه از طریق اتهام‌زنی در مناظره‌ها، محاکمه شود.
 
جورج سوروس، سرمایه گذار و فعال امور بشردوستانه در مصاحبه با سی ان ان: "رژیم ایران تا یک سال دیگر دوام نخواهد آورد."
 
اردشیر امیرارجمند، مشاورارشد میرحسین موسوی، در گفت و گو با رسا ضمن تکذیب لغو تظاهرات یکشنبه گفت: "راهپیمایی اول اسفند جنبش سبز تحت هر شرایط برگزار می شود و از مردم عزیز می خواهیم به شایعات توجه نکنند." پیش از این کاربران شبکه اجتماعی توئیتر از دریافت پیامک های تلفن همراه مبنی بر لغو راهپیمایی خبر داده بودند.

 

يكي از تظاهركنندگان تهراني كه روز 25بهمن ماه در تجمع و درگيري هاي خيابان آزادي حضور داشته, به خبرنگارآژانس ايران خبـــــــــر گفت : در 25 بهمن در خيابون آزادي بودم , همه مردم فيلم مي گرفتند من هم كه در آن ميان دوربين مناسبي در اختيار نداشتم, سعي مي كردم كه بيشتر شعار بدهم و مردم را سرجمع كنم. ماموران راه آزادي را بسته بودند و براي جلوگيري از تجمع بزرگ, مردم را به داخل خيابان هاي شمالي- جنوبي هدايت مي كردند. در اين ميان, چند بار درگيري شد و عده زيادي بازداشت شدند. يكي از بازداشتگاههاي موقت كه از آن استفاده مي كردند, مدرسه قرآني بود كه جلوي دانشگاه شريف قرار دارد.
 
در ادامه قطبی شدن هر جه بیشتر حاکمیت سرکوبگر، آيت‌الله قربانعلي دري نجف‌آبادي، عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: فتنه‌گران مرده‌اند و ملت ما خود قلم قرمز روي آنها كشيده است و پرونده آنها در كشور و نظام مثل پروژه جريان‌هاي غلطي كه در طول 32 سال گذشته بوده، از نظر ملت مختومه است. وی در مصاحبه با فارس گفت : سران فتنه همان شعارهايي را تكرار مي‌كنند كه افراد ورشكسته، عقده‌اي، فراري كه كمبود شخصيت و سيلي خورده از نظام، امام و انقلاب هستند با سران فتنه همكاري مي‌كنند.
 
احمد توکلی، نماینده تهران در نطق پیش از دستور خود در  نشست امروز مجلس شورای اسلامی گفت: "گسترده کردن جبهه مخالفان به صلاح اسلام و مردم نیست، برخی اوقات هم از انصاف به دور است." او به مهدی کروبی و میرحسین موسوی گفت  که "دست از لجاجت بردارید."
 
خبرگزاری سپاه رسما اعلام کرد قصد کشتار گسترده مردم (با نام سناریوی تیراندازی گروهک منافقین) را برای تظاهرات امروز دارد. خبرگزاری فارس وابسته به سپاه و لباس شخصی ها ، به شکل زیرکانه ای اعلام کرد که گروهک منافقین به ایران آمده اند تا با سلاح گرم دست به کشتار مردم بزنند ، اینبار ظاهرا با سناریوی جدید گروهک منافقین ، میخواهد مسولیت تمام سرکوب و یا احیانا کشتار مردم را به گردن منافقین و جنبش سبز بیاندازید.
 
آژانس ايران خبـــــــــــــر: مناطقي مانند اميرآباد, سعادت آباد و شهرك غرب كه محل سكونت جان باختگان راه آزادي بوده اند, ملتهب گزارش شده اند. همچنين وضعيت در شهرك آپادانا كه محل زندگي خانواده سهراب اعرابي مي باشد نيز بسيار ملتهب است.
 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر