۱۳۸۹ بهمن ۱۷, یکشنبه

مسعود کیمیایی: قوه قضاییه در حکم جعفر پناهی تجدید نظر کند

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 

via بالاترین by raincity on 2/6/11

مسعود کیمیایی کارگردان سرشناس سینمای ایران در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر خواستار تجدید نظر قوه قضائیه در حکم جعفر پناهی کارگردان سینمای ایران شد. به گزارش خبرآنلاین، مراسم افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر جمعه شب پانزدهم بهمن ماه در سالن اجتماعات برج میلاد برگزار شد و در این برنامه علاوه بر اهدای جوایز بخش مواد تبلیغی، هفت بزرگداشت و دو یادبود نیز برپا شد. در بخش بزرگداشت مسعود کیمیایی که با تشویق گرم حاضران همراه بود، این کارگردان پشت تریبون قرار گرفت و گفت: «سلام و سپاس. آنچه که همین طور به من می گوید بگو، رفتن نعمت حقیقی دوست با وفای من است؛ دوستی که 10 فیلم با او گرفتیم. دوست دیرینه من؛ به یادش هستم.» او ادامه داد: «بحث اولم این است که بعد 30 سال جشنواره فیلم فجر به یاد من افتاد و این دوره، دوره ای است که به دلیل لطف و مهر آقایان پذیرفتم و خدمت رسیدم.» کیمیایی سخنان خود را در مورد پناهی چنین آغاز کرد: «و اما من 70 سالم است. 52 سال است در این سینما کار می کنم و 30 فیلم در این سرزمین ساختم و هیچ جای دیگری نبودم. هیچ جای دیگری نمی‌توانم باشم.» وی گفت: «من با کمال فروتنی و تواضع با این 70 سال سنم از قوه قضائیه می‌خواهم تجدید نظری در حکم جعفر پناهی کند.» این بخش از سخنان کیمیایی با تشویق گسترده حاضران در سالن روبرو شد و تعدادی از حاضران کیمیایی را برای بیان این سخن ایستاده تشویق کردند. این کارگردان بعد از پایان تشویق ها، سخنان خود را در مورد پناهی چنین ادامه داد: «من خودم با این 70 سال سن و با کمال فروتنی می‌خواهم چنین شود. من یکی از فیلم هایم را به نام «حکم» با پناهی مونتاژ کردم. او دوستم است. خواهش می کنم در حکم او تجدید نظر شود.» سرب، ردپاي گرگ، اعتراض و سربازهاي جمعه از فيلم‌هاي اين سينماگر هستند كه در سال‌هاي پس از انقلاب در جشنواره فيلم فجر، در رشته‌هاي مختلف برنده سيمرغ بلورين شده‌اند. خط قرمز، تيغ و ابريشم، دندان مار، گروهبان، تجارت، ضيافت، سلطان، مرسدس، فرياد، حكم، رئيس و محاكمه در خيابان از ديگر ساخته‌هاي وي در 30 سال اخير به شمار مي‌روند كه سه فيلم اخير بدون نمايش در جشنواره به نمايش عمومي درآمده‌اند و در واقع «جرم»‌ بعد از 6 سال غيبت، تازه‌ترين حضور اين فيلمساز در جشنواره است.
با ۵۰ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر