۱۳۸۹ بهمن ۲۰, چهارشنبه

آيا هر کسي که مغزش بزرگ‌تر باشد، باهوش‌تر است؟

آیا هر کسی که مغزش بزرگ‌تر باشد، باهوش‌تر است؟

http://groups.yahoo.com/group/Goonagoon/join

آی.کیو هر شخص تحت تأثیر عواملی مثل شرایط محیطی، اکتسابی و ... قرار دارد که باعث می‌شود فردی هم با مغز کوچک ضریب هوشی بالایی داشته باشد.

به نظر شما هر کس مغزش بزرگ‌تر باشد، باهوش‌تر است؟ با نگاهی به بعضی جانداران و مقایسه اندازه مغز و وزن بدنشان شاید بتوان جوابی برای این پرسش پیدا کرد.

در ماهی‌ها به طور میانگین نسبت بزرگی مغز به وزن کل بدنشان یک ‌به پنج هزار است. در پرنده‌ها یک به ٢٢Ù ، در پستانداران یک به ١٨Ù و در انسان‌ها یک به ٥Ù ، به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که بین هوش و بزرگی مغز نسبت به وزن کل ارتباط مستقیمی ‌وجود دارد. البته در انسان‌ها این مسئله تعمیم پیدا نمی‌كند. آی.کیو یا ضریب هوشی هر شخص تحت تأثیر عامل‌های دیگری مثل شرایط محیطی، اکتسابی و ... قرار دارد که باعث می‌شود فردی هم با مغز کوچک ضریب هوشی بالایی داشته باشد.

 

و اما از بجث اندازه مغز خارج مشیم تا بدونیم اولین بستنی کی ساخته شد و چه کسی اولین بستنی را خورد

http://groups.yahoo.com/group/Goonagoon/join

اگر علت همه اختراعات بشر را احتیاج انسان بدانیم، بدون تردید علت اختراع بستنی چیزی جز گرما نبوده است، هر چند كه در تاریخ، اشاره‌ای به گرما به عنوان علت اختراع بستنی نشده است. از این موضوع كه بگذریم، تاریخ درست شدن بستنی به امپراطوری روم قدیم، چین و هند باستان بر می‌گردد.

نوشته‌اند كه "نرون" امپراطور روم علاقه زیادی به خوردن میوه و آب میوه‌هایی كه با یخ‌های كوه آلپ خنك می‌شدند، داشت.

این خوراكی شاهانه تا قرن هفدهم میلادی در بین همه مردم محبوبیتی نداشت. از این زمان به بعد در انگلستان نوعی نوشیدنی خنك در بین اعیان و اشراف محبوبیت پیدا كرد و آن چای و قهوه همراه با یخ بود. از قرن هجدهم میلادی به بعد بستنی در آمریكا درست شد. به این ترتیب كه یك تاجر آمریكایی به نام "ژاكوب فوزل" تصمیم گرفت با شیر و میوه، نوعی خوراكی خنك تهیه كند.

مدتی بعد شخصی به نام "ارنست هاموی" دو چیز دیگر به بستنی اضافه كرد، یكی شكر و دیگر موادی برای كِش آمدن بستنی.

كم‌كم طعم‌های مختلف هم به بستنی اضافه شد. از سال ١٩٣Ù میلادی (٨Ù سال پیش) ساختار بستنی با اختراع ماده‌ای به نام "یخ خشك " آسان‌تر شد. یخ خشك همان قطعات جامد دی اكسید كربن است كه از این زمان به بعد به سرد كردن بستنی درهنگام ساخته شدن كمك زیادی می‌كند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر