۱۳۸۹ بهمن ۲۵, دوشنبه

۲۵ بهمن ، گزارش لحظه به لحظه از اعتراضات در ایران

۲۵ بهمن ، گزارش لحظه به لحظه از اعتراضات در ایران


http://www.eshterak.info/news/2011/02/post-957.html


تظاهرات ۲۵ بهمن خیابان انقلاب تهران : مرگ بر دیکتاتور 


درگیری  در خیابان امیرآباد تهران

جرس: گزارش منابع خبری جرس از امیرآباد تهران حاکی از حملات به تجمع کنندگانی است که قصد داشتند به طرف خیابان انقلاب و مسیر تظاهرات حرکت کنند. گزارش واصله به جرس همچنین حاکی از آن است که مردم و دانشجویان شعار می دهند "مبارک، بن علی، نوبتِ سیدعلی"، و همچنین مدام شعارهای مرگ بر دیکتاتور فضا را آکنده کرده است. همزمان درگیری هایی در ابتدای خیابان ۱۶ آذر بین دانشجویان دانشگاه تهران و ماموران بوقوع پیوسته است. این گزارش از پرتاب گاز اشک آور در بلوار کشاورز خبر داده است. هم اکنون خیابان های انقلاب و آزادی، شاهد تجمعات مردمی و همزمان آرایش نیروهای نظامی است.

برنامه های خیابانی جشنواره تئاتر لغو شد

ندای سبز آزادی: محمد حیدری، دبیر بیست و نهمین جشنواره فجر اعلام کرده است اجرای تمام نمایش های خیابانی که قرار بود امروز اجرا شود، لغو شده است.

گزارش سی.ان.ان از «هزاران تظاهرکننده»

مردمک: گزارشگر سی.ان.ان به نقل از شاهدان عینی، شمار تظاهرکنندگان در خیابان انقلاب نزدیکی میدان امام حسین را «هزاران نفر» گزارش کرده است. سی.ان.ان می‌گوید در خیابان امام حسین تهران هم گاز اشک‌آور شلیک شده است.


b-bahaman.jpgنیروهای سرکوبگر تا دندان مسلح

یک منبع موثق از تهران به بی بی سی  گفت: "با موتور در حدود ساعت ۲ بعدازظهر رفتم میدان امام حسین. فضا از میدان امام حسین ملتهب بود. نیروهای ضد شورش، لباس شخصی و لباس برفکی. مجهز به انواع سلاح ها مثل گاز اشک آور، گاز خردل و فلفل.سیل جمعیت از پیاده رو از میدان امام حسین  به سمت میدان انقلاب حرکت می کرد."

دانشجویان دانشگاه شریف , برخاستند ومتحد علیه دیکتاتوری شعار دادند



حضور موتورسواران در بزرگراه همت

مردمک : مهدی سحرخیز، از فعالان سیاسی خارج از ایران ویدئوی منتشر کرده که می‌گوید نشان‌دهنده حضور گسترده نیروهای امنیتی موتورسوار در بزرگراه همت تهران به سمت غرب این بزرگراه است. این ویدئو را اینجا ببینید.

گزارش الجزیره

درسا جباری خبرنگار الجزیره از تهران گزارش می دهد: "معترضان حاضر در خیابان ها خبر از حضور سنگین نیروهای امنیتی و همچنین لباس شخصی ها می دهند. نیروهای امنیتی در خطوط میانی خیابان انقلاب که محل رفت و آمد اتوبوس هاست حضور چشمگیری دارند. مردم از کنار خیابان با آرامش و سکوت به سمت میدان آزادی می روند. البته کلیه راه ها را بر مردم بسته اند. ترافیک شدید است و برخی از مغازه ها را هم بسته اند."

یه شدت مردم را میزنند

یک شاهد عینی در پیامی برای بی بی سی نوشته است: "به شدت دارن مردم رو می زنن. عده مردم در حال زیاد شدنه. توی خیابان ولیعصر، میدان ولیعصر، چهار راه ولیعصر، خیابان رشت... دارن مردم رو می زنن. موتور سوارها، توی پیاده رو ها ریختن و مردم با سرو کله خونی، شعار مرگ بر دیکتاتور می دن. تعداد نیروهای نظامی خیلی زیاده در تمام تقاطع ها ایستادند، در پارک لاله، حدود ۲۰۰-۳۰۰ نفر با تجهیزات منتظرند که مردم به سمت بالا بیان ماشین های نیروی انتظامی، ون های مشکی، و و همینطور وانت هایی که قفس های توردار دارند، در خیابان ها هستند در میادین اصلی مستقر شدند، لباس شخصی ها، پیاده و با موتور، سرِ کوچه ها و داخل کوچه ها هستند و مردم رو در داخل کوچه ها تعقیب می کنند. می خوان مردم به همدیگه نرسن. مردم عقب نشینی می کنند، و دوباره برمی گردن و از مسیر دیگری میان. من تا ۲۰ دقیقه پیش میدان انقلاب بودم."


در گیری شدید نیروهای سرکوبگر و مردم در میدان انقلاب و خیابان آزادی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" درگیریهای شدید در اطراف میدان انقلاب بین نیروهای سرکوبگر و مردم به شدت ادامه دارد . روز دوشنبه ۲۵ بهمن حوالی ساعت ۱۶:۱۵ جمعیت درمیدان انقلاب و اطراف دانشگاه موج می زند . مردم با فریادیهای گسترده مرگ بر دیکتاتور شعار سر می دهند و مسیر خود را به سوی میدان آزادی ادامه می داهند.تعداد جمعیت به حدی گسترده است که غیر قابل تصور است.حوالی ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه نیروهای وحشی ولی فقیه به سوی مردم یورش بردند و درگیری گسترده ای بین مردم و نیروهای سرکوبگر روی داد . نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به سوی جمعیت حمله ور شدند و آنها را آماج باتونهای خود قرار دادند. مردم و بخصوص جوانان به مقابله برخواستند تعدادی از جوانان و مردم در اثر ضربات باتون زخمی شدند. نیروهای سرکوبگر سعی داشتند که صفوف به هم فشرده مردم را بگسلند ولی مردم با عزمی جزم به راه پیمایی خود ادامه می دهند و مسیر خود را به سوی میدان آزادی ادامه می دهند.نیروهای سرگوبگر بصورت گسترده ای حضور دارند ولی عملا کنترل خیابان آزادی به دست مردم افتاده است و نیروهای سرکوبگر قادر به واکنش نیستند.

استفادهٔ از سلاح گرم برای متفرق کردن مردم

خبرگزاری هرانا - نیروهای امنیتی برای متفرق کردن مردم معترض به سلاح گرم متوسل شده اند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، جو تظاهرات ۲۵ بهمن ماه، بسیار متشنج و ملتهب است و نیروهای لباس شخصی با تفنگ‌های موسوم به "پینتبال" در مسیر چهار راه ولیعصر به سمت میدان انقلاب سعی در ایجاد تنش و تفرقه بین مردم دارند. این در حالیست که مردم به صورت مسالت آمیز به تجمع ادامه داده‌اند و تنها به سر دادن شعار "مرگ بر دیکتاتور" و "الله اکبر" می‌پردازند. از سویی نیروهای امنیتی به شلیک گلوله هوایی در میدان فردوسی نیز روی آورده اند.حضور مردم در مسیرهای منتهی به میدان انقلاب به حدی است که خطوط "بی آر تی" از حرکت باز ایستاده اند.گزارش ها حاکی از آن است که هم اکنون مردم از تمامی مسیرها به سمت میدان آزادی در حرکت اند.
ضرب و شتم مردم در خیابان انقلاب تهران

تجمع های اعتراضی مردم از ساعاتی قبل در قسمت های مختلف خیابان آزادی و انقلاب و خیابان های منتهی به آن شکل گرفته ضرب و شتم مردم در خیابان انقلاب تهران، با این حال مردم همچنان به سمت میدان آزادی در حال حرکتند. موبایل ها در مرکز شهر قطع شده. اولین شلیک های گاز اشک آور شروع شده - در ۴ راه ولیعصر در میدان آزادی تعداد بسیاری زیادی مامور امنیت و نظامی است و در ضلع جنوبی و کنار پارک المهدی نیروهای لباس شخصی مستقر هستند در خیابان ۱۶ آذر و در زیر پل کالج تهران درگیری روی داده و مردم مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند eterzat tehran.jpg

حرکت مزدوران موتورسوار رژیم به سمت تظاهرات



حضور گسترده جوانان در شهر ؛ هجوم یگان ویژه به نوبهار و مصدق

خبرنامه کرمانشاه - بنابراخبار رسیده شلوغی مناطق مصدق و نوبهار و خیابان منتهی به پاساژ ارگ توسط جوانان تأیید شده است . نیروهای یگان ویژه در مصدق و نوبهار مستقر شده اند . این گزارش می افزاید سطح شهر کرمانشاه ملتهب و مردم از طرق مختلف اخبار حوادث تهران را دنبال می کنند . یک شاهد عینی از استقرار چند دستگاه ماشین  یگان ویژه در نوبهار خبر می دهد .از میدان مصدق نیز خبر می رسد افراد پلیس در پیاده رو و میدان حضور دارند .

مختل شدن ارسال اس ام اس

یک شاهد عینی درتهران از حضور نیروهای امنیتی دور تا دور میدان آزادی خبر داد. همچنین گفت در ضلع جنوبی این میدان در کنار پارک المهدی نیروهای لباس شخصی دیده می شوند.


یک شاهد عینی به بی بی سی گفت ارسال اس ام اس از طریق تلفن های همراه در حوالی خیابان ویلا مختل شده است.

حمله لباس شخصی ها به تجمعات مردم

به گزارش خبرنگار ندای سبز آزادی؛ در حالیکه از لحظه حضور مردم در خیابانها و حرکت آرام آنها در مسیر اعلام شده تا کنون خبری مبنی بر در گیری مامورین با آنها نبوده لحظاتی پیش طبق گزارش شاهدان عینی با دخالت مامورین لباس شخصی جو بسیار متشنج و ملتهب گشته و در حالیکه مرد آرام به حرکت خود ادامه میدهند و تنها شعار الله اکبر سر میدهند با حمله مامورین لباس شخصی با تفنگ های موسوم به پینتبال سعی در ایجاد تنش و تفرقه بین مردم شده اند


این گزارش خبر از در گیری در مسیر چهار راه ولیعصر به سمت میدان انقلاب  حکایت میکند.

الجزیره: نگرانی مقام‌های ایران

مردمک : شبکه الجزیره در سایت انگلیسی این شبکه گزارش داده که مقام‌های سیاسی ایران نگران هستند تظاهرات امروز در حمایت از جنبش‌های منطقه، به یک تهدید امنیتی علیه آن‌ها تبدیل شود. الجزیره نوشته پیش از شروع راهپیمایی، نیروهای امنیتی در خیابان‌های تهران مستقر هستند.

تظاهرات مردم اصفهان و شهرهای اطراف بخصوص نجف‌آباد و خمینی‌شهر

ندای سبز آزادی: جمعی از مردم اصفهان و شهرهای اطراف بخصوص نجف آباد و خمینی شهر خود را به میدان انقلاب وخیابانهای اطراف رسانده اند.


خبرهای رسیده حاکی است میدان انقلاب و خیابان های اطراف آن بویژه خیابان چهارباغ در دو طرف سی و سه پل شلوغ است.


این گزارش می افزاید؛ حضور نیروهای نظامی مشهود است ولی به رغم این حضور، مردم از شهرهای اطراف اصفهان نیز خود را به میدان انقلاب و چارباغ می رسانند.


بر اساس گزارش وارده، خیابانهای منتهی به دروازه دولت و خیابان سپاه (سپه) و میدان امام(نقش جهان) نیز بسیار شلوغ است.

ازدحام جمعیت در بلوار زند شیراز


 


پیر سوک : امروز ۲۵ بهمن ماه از اوائل صبح ازدحام و تراکم باور نکردنی جمعیت در بلوار زند شیراز به چشم می‌خورد که لحظه به لحظه بر تعداد مردم افزوده میشود. در فاصله چهار راه زند تا میدان نمازی شیراز تراکم جمعیت به حد غیر قابل کنترل رسیده. گفتنیست که تا کنون از نیروهای سپاه و بسیج خبری نیست.

تدابیر شدید امنیتی در کرمانشاه! ده‌ها تن از ماموران یگان ویژه

تدابیر شدید امنیتی در کرمانشاه! ده‌ها تن از ماموران یگان ویژه در محل ساختمان استانداری سابق، واقع در میدان مصدق مستقر شدند. نیروهای انتظامی نیز در مسیر خیابان دبیراعظم تا چهاراره اجاق حضور دارند.

 ۲۵ بهمن در رسانه‌های مصر

به گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی در مصر، شبکه‌های خبری و روزنامه‌های این کشور به طور گسترده‌ای اخبار تظاهرات ۲۵ بهمن در حمایت از مردم مصر و تونس را پوشش داده‌اند. بر اساس این گزارش، تلویزیون‌های مصر پیش‌بینی کرده‌اند که دولت برای مقابله با این تظاهرات تدابیر امنیتی گسترده‌ای به کار گیرد.

معترضین از چهارراه کالج به سمت آزادی راه افتادند

وبسایت بی بی سی نوشت: از دقایقی پیش جمعیت در چهارراه کالج شکل گرفته و به سمت میدان آزادی می رود. این شاهد عینی همچنین از حضور نیروهای امنیتی خبر داد که سعی در پراکنده کردن جمعیت به خیابان های اطراف را بدون خشونت دارند.

درگیری‌های پراکنده

یک شاهد عینی از خیابان ولی‌عصر از آغاز درگیری‌های پراکنده خبر می‌دهد. وی به دویچه‌وله گفت که حدفاصل میدان تا چهار راه ‌ولی‌عصر حضور نیروهای انتظامی پر رنگ استز این نیروها از نزدیک شدن معترضان به خیابان انقلاب جلوگیری می‌کنند. به گفته این شهروند تهرانی به نظر می‌رسد نیروهای انتظامی در تلاش هستند برخی پاساژهای اصلی در این خیابان را تعطیل کنند.
به گزارش برخی سایت‌های خبری مخالفان حکومت ایران از ساعاتی پیش حضور تجمع کنندگان در برخی نقاط تهران گزارش شده است. مخالفان دولت ایران اعلام کرده‌اند که امروز در حمایت از "قیام مردم تونس و مصر" تظاهرات اعتراضی برگزار خواهند کرد.
یک شاهد عینی به دویچه‌وله گفت در میدان صادقیه واقع در غرب تهران حضور مردم بسیار پر رنگ است. وی همچنین از حضور نیروهای انتظامی در این میدان خبر داد.
یک شاهد دیگر نیز از وجود "جوی ملتهب" در چهار راه ولی‌عصر تهران خبر داد. وی افزود که حضور مردم بیش از حد معمول است اما از نیروهای انتظامی خبری نیست.
در گزارشی دیگر خبرگزاری رویترز از تهران خبر داده که مأموران امنیتی در خیابان‌های مرکز شهر حضور پر رنگی دارند. یک شاهد عینی نیز به این خبرگزاری گفته است خودروهای پلیس در حالی که شیشه آن‌ها با پرده مشکی پوشیده شده، اطراف زندان اوین مستقر هستند.

مردم در میدان انقلاب حضوری گسترده دارند

آژانس ایران خبـــــــــــــر:از ساعت ۲و نیم ظهر امروز دوشنبه, جمعیت زیادی در میدان انقلاب و خیابان انقلاب تجمع کرده اند. حضور نیروهای دولت سرکوب نیز در این محل گسترده است.
به گفته شاهدان, عوامل حکومت به زور مغازه های میدان انقلاب و اطراف آن را بسته اند و از مغازه داران خواهان ترک محل شده اند.
در خیابان جمال زاده در میدان انقلاب, مردم در خیابان و پیاده رو حضور دارند, آنها منتظر رسیدن سایر هموطنان شان و شروع راهپیمایی هستند.

آغاز تجمعات اعتراضی ۲۵ بهمن در میدان فردوسی

با رسیدن موعد زمان اعتراض در ۲۵ بهمن ماه، دسته‌های پر تعداد مردم معترض به سمت میدان انقلاب در حرکت‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ده‌ها هزار تن از مردم که اکثرا با توجه به فشردگی بیش از حد در پیاده رو‌ها حضور دارند، از میدان فرودوسی به سمت انقلاب راهپیمایی سکوت را آغاز کرده‌اند.
گفته می‌شود که هیچ گونه دخالتی از سوی نیروهای امنیتی با مردم صورت نگرفته است و نیروی انتظامی تنها به هدایت مردم پرداخته است.
عدم نیروی‌های لباس شخصی تا این لحظه و نبود خشونت از نکات قابل توجه است.
از سویی نیز گفته می شود که نیروهای امنیتی در دانشگاه تهران مستقر شده اند

اعلام آماده باش ۱۰۰% نیروی انتظامی

خبرهای غیر رسمی حاکی از اعلام وصعیت آماده باش ۱۰۰% به نیروهای خود را نموده است.
به گزارش سحام نیوز، یک منبع آگاه گفت احتمالا تمامی نیروهای انتظامی امشب را نیز در حالت آماده باش کامل به سر میبرند.
تمامی نیروهای انتظامی اعم از کادر و وظیفه با تمام سطوح وضعیتی سلامت در حالت آماده باش قرار گرفتند.

تجمع دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرنگار آژانس ایران خبـــــــــــــــر,صبح امروز, ۲۵بهمن ماه ۶۰ تا ۷۰ تن از دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد تجمعی برگزار کردند. آنها در این تجمع شعار دانشجوی باغیرت حمایت حمایت سردادند. حراست دانشگاه در وحشت از ادامه دار شدن تجمع وارد شد و دانشجویان را متفرق نمود.

پرواز بالگردها بر فراز مرکز شهر تهران

از ساعتی پیش چند فروند بالگرد در فضای مرکز شهر تهران به گشت زنی میپردازند.
به گزارش سحام نیوز این اقدام به احتمال زیاد در جهت ارعاب از حضور مردم در راهپیمایی صورت میگیرد. بنا به برخی خبرها و گزارش ها جمع کثیری از مردم تهران خود را برای حضور در راهپیمایی اماده می کنند و از سوی دیگر بنا بر همین گزارش ها به احتمال بسیار نیروهای نظامی در صورتی که جمعیت معترضین زیاد باشد نیروهای نظامی دستوری برای برخورد شدید با مردم ندارند از همین رو با این اقدامات قصد دارند تا مردم را نسبت به حضور در راهپیمایی مردد کنند.

تجمع عظیم مردم در میدان صادقیه

 گزارش خبر نگار ندای سبز آزادی لحظاتی تجمع بزرگی از مردم در  میدان صادقیه تهران شکل گرفت. حضور مردم در این میدان به شدت چشم نواز است.
هنوز هیچگونه برخوردی گزارش نشده است.

اولین حرکت جمعی مردم در تهران

ندای سبز آزادی: اولین حرکت جمعی مردم در تهران شکل گرفت.
به گزارش خبر نگار ندای سبز آزادی از تهران؛ لحظاتی پیش زمانی که مامورین گارد انتظامی قصد داشتند تا در میدان آزادی مستقر شوند  مردم با ایجاد ترافیک مصنوعی از شکل گیری آن جلو گیری کرده اند.
گفتنی است حضور مامورین نیروی انتظامی در نبود نیروهای بسیج و سپاه در سرتاسر شهر به چشم میخورد.

وبسایت رسمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی از دسترسی خارج شد

 وبسایت رسمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی (www.irib.ir) از صبح امروز بارها از دسترسی خارج شده است.
به گزارش سحام نیوز به احتمال بسیار زیاد حجم حملاتی که از سوی کاربران اینترنت به این وبسیات صورت گرفته است موجب اختلال در فعالیت این وبسایت شده است.

تعویق برنامه به‌روزرسانی توییتر؛ به خاطر ایرانیان

مردمک : وب‌سایت توییتر در وبلاگش اعلام کرده است که به‌روز رسانی از پیش اعلام شده اش را با توجه به نقش این وبسایت به عنوان «یک ابزار ارتباطی مهم در ایران» عقب انداخته است.
این به‌روزرسانی در اصل قرار بود دوشنبه شب به وقت آمریکا، مصادف با روز سه‌شنبه در تهران، صورت بگیرد. حالا این به‌روز رسانی، ساعت ۵ عصر سه‌شنبه به وقت آمریکا، و یک بامداد چهارشنبه به وقت تهران انجام می‌شود.
رویترز گزارش داده است که وزارت خارجه ایالات متحده در تماس با توییتر از آنان خواسته بوده که این به‌روز رسانی را به تعویق بیندازند. یک مقام آمریکایی در این باره گفته است: ما به آنها یادآوری کردیم که توییتر، یک ابزار ارتباطی مهم در ایران است.
پیش از این نیز در تابستان سال گذشته سایت توییتر تعویق مشابهی را به ملاحظه ایرانیان صورت داده بود. جمهوری اسلامی پس از انتخابات خرداد سال ۸۸، وبسایت‌های فیس‌بوک و توییتر را متهم به حمایت از اعتراض‌ها کرده بود.

پارازیت در غرب تهران

آژانس ایران خبـــــــــــــر: در مناطق غرب تهران, روی ماهواره ها پارازیت انداخته اند. ماهواره های تلاستار, بی بی سی و صدای آمریکا قابل دریافت نیستند.


 فیلم/ اعتراض دختری از بالای جرثقیل - چهار راه عباس آباد و شریعتی ۲۵ بهمن(متاسفانه وی دستگیر شد)


گزارش اوضاع تهران تا ساعت ۱۰ صبح

www.iranpressnews.com گزارش خبرنگار ما از تهران: تقریبا در تمامی نقاط شهر به ویژه تقاطع های مسیر تظاهرات از میدان امام حسین تا میدان آزادی نیروهای لباس شخصی در حال تردد هستند اما نیروهای پلیس ضد شورش حضور ندارند.

ساعت ۱۰ صبح امروز در چهارراه قصر جوانی با پرچم سبز بالای چرثقیلی بلند رفته بود و عکس دو نفر را دست داشت و با فریاد آنها را نشان می داد. نیروهای امنیتی در پایین جرثقیل تنها نظاره گر این جریان بودند چرا که آن جوان تهدید می کرد اگر کسی به بالای جرثقیل نزدیک شود خد را به پایین پرتاب خواهد کرد. به نظر می رسید تصاویر مربوط به نزدیکان آن جوان بود که در تظاهرات گذشته به شهادت رسیده بودند.

ترافیک بیش از حد همیشگی است. عده زیادی از مردم با خودروهای خود از هم اکنون به خیابان آمده بودند. وقتی به پلاک آنها دقت کردم عده ای زیاد از آنها با زیرپا گذاشتن طرح محدودیت های ترافیکی راهنمایی و رانندگی به خیابان ها آمده بودند اما پلیس هرگز بر آنها تمرکز نداشت.

هرچه به خیابانهای مرکزی نزدیک تر می شویم تراکم جمعیت بیشتر می شود. SMS با اختلال روبروست اما تا این ساعت مکالمه با تلفن های مبایل همچنان ممکن است.

در تمامی پمپ های بنزین و بانک های دولتی و خصوصی چند سرباز نیروی انتظامی مستقر هستند. از دسته های موتورسواران لباس شخصی تا این ساعت خبری نبوده و فعلا کنترل شهر با پلیس است. در ایستگاه های مترو نیروهای امنیتی مستقر هستند و حرکات مردم را زیر نظر دارند.

آنچه مهم است التهاب شهر است که حکومت را دستپاچه از تصمیم گیری نموده. از برخی شنیدم که ادارات دولتی که تا روز گذشته به پرسنل خود مجوز اضافه کاری نمی دادند امروز اعلام کردند که اضافه کاری تا ساعت ۶ بعد از ظهر مانعی ندارد!

شنیده ها حکایت از آن دارد که بانک هایی که ساعت کاری آنها تا ساعت ۱۶ است باید قبل از این ساعت به کار خود پایان دهند.

چند عابر بانک در مسیر انقلاب را چک کردم بدون هیچ مشکلی پول در اختیار مردم قرار می داد. اما گویا به کتاب فروشی های مقابل دانشگاه تهران دستور داده شده در صورت ابلاغ موظف هستند کار را تعطیل کنند.

تا روز پیش حاشیه خیابان انقلاب به ویژه دور این میدان پاتوقی برای دست فروشان بود. اما امروز ماموران حکومتی به هیچ یک از آنان اجازه ایستادن را نداده است.

--
نشریه الکترونیکی اشتراک : www.eshterak.info

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر