۱۳۸۹ بهمن ۲۲, جمعه

حسنی مبارک رفت

http://www.eshterak.info/news/2011/02/post-951.html

حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر، پس از ۳۰ سال حکومت بلامنازع بر این کشور در هجدمین روز از اعترا‌ض‌های مردمی، از قدرت کناره‌گرفت.

در حالیکه امروز ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ صدها هزار مصری معترض به ریاست جمهوری حسنی مبارک، رئیس جمهوری این کشور، بار دیگر در میدان تحریر شهر قاهره، پایتخت، تجمع کرده و از سخنان شب گذشته حسنی مبارک و این که اعلام کرده بود، نمی خواهد از مقام خود کناره گیری کند، خشمگین بودند تلویزیون دولتی مصر از کناره‌گیری حسنی مبارک از ریاست جمهوری این کشور خبر داده است.

عمر سلیمان معاون رئیس جمهور مصر در بیانیه ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد اعلام کرد که محمد حسنی مبارک رئیس جمهور مصر از سمت خود استعفا و اداره کشور را به شورای عالی نیروهای مسلح واگذار کرد

حسنی مبارک که در طول ۱۸ روز اعتراض‌های مردمی، گام به گام از مواضع خود عقب‌نشینی کرده بود، پنجشنبه شب با وجود گمانه‌زنی‌ها برای اعلام استعفایش، گفت تا شهریور ماه سال آینده در قدرت باقی خواهد ماند؛ با این حال تنها یک روز بعد از آن مبارک قاهره و قدرت را در ۸۲ سالگی ترک کرد.

با اعلام خبر کناره‌گیری حسنی مبارک، جمعیت حاضر در میدان تحریر در حالی که پرچم‌های مصر را تکان می‌دادند، فریاد شادی سر دادند.

--
نشریه الکترونیکی اشتراک : www.eshterak.info

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر