۱۳۸۹ بهمن ۲۵, دوشنبه

[iran7031:277]

کار ما آگاه کردن شماست، شما  خود باید بدانید‌ که چه می‌خواهید .ما مسئول نوشته ديگران نيستيم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برای با ما بودن و با ما شدن

E-Mail: iran7031@googlemail.com
http://iran7031.blogspot.com/
http://www.youtube.com/iran7032

مدیر مسیول : بابک خرمدین
هر گاه  دوست  نداشتید که این پیام نامه را دریافت کنید  به ما ایمیل بزنید تا نام شما را از لیست مشترکین پیام نامه  خارج کنیم.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تارنمای رسمی دولت موقت
www.Iran7033.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ایران در خون و آتش
insideofiran.webhost4life.com
اینساید آف ایران : در این پست گزارش لحطه به لحظه از راهپیمایی مسالمت آمیز آزادیخواهان در ۲۵ بهمن را مشاهده کنید :

کلمه - ساعت 2 و 45 دقیقه به وقت تهران : تلاش موسوی و رهنورد برای حضور در تظاهرات با تهدید نیروهای امنیتی همراه شد ؛ میرحسین موسوی و زهرا رهنورد همچنان در تلاش برای خروج از منزل برای حضور در تظاهرات امروز مردم از میدان امام حسین تهران به سمت میدان آزادی هستند اما نیروهای امنیتی مانع خروج آنها می شوند. نیروهای امنیتی حتی محافظان میرحسین را تهدید کرده اند که هرجور شده باید از خروج آنها از منزل ممانعت کنند.

کلمه - ساعت 3 و 42 دقیقه به وقت تهران : تجمع های اعتراضی مردم از ساعاتی قبل در قسمت های مختلف خیابان آزادی و انقلاب و خیابان های منتهی به آن شکل گرفته است.گزارش خبرنگاران کلمه از سطح شهر تهران بویژه خیابان های انقلاب و آزادی حاکی است که نیروهای امنیتی و نظامی نیز در سح شهر حضور دارند.میدان انقلاب تهران از حضور چند هزارنفری مردم در میدان انقلاب و خیابان های اطراف خبر می دهد.مردم در حال حاضر شعار نمی دهند و در سکوت کامل تجمع کرده اند.نیروهای امنیتی و انتظامی نیز تاکنون برخوردی با مردم نکرده و نظاره گرند. در برخی از نقاط تهران مردم از صبح امروز خود را برای حضور در تظاهراتی که براساس فراخوان میرحسین موسوی و کروبی اعلام شده است، آماده کردند. در نخستین ساعات صبح امروز از چهار راه قصر-نزدیک دادگاه انقلاب خبر رسید که جوانی با بالارفتن از جرثقیل ساختمانی پارچه سبزی به سر و گردن خود بسته و شعارهایی در حمایت از جنبش سبز سر می دهد. جمعیت زیادی اطراف وی جمع شدند. برخی اقدام این جوان را نقطه آغازین تظاهرات امروز دانسته اند. ارتفاع این جوان در بالای حرثقیل به قدری با مردم زیاد بوده که تشخیص این موضوع که جوان معترض زن بوده یا مرد برای شاهدان عینی دشوار بوده اما در عین حال بسیاری از شاهدان تایید کرده اند وی یک دختر جوان بوده است .وی در نهایت حوالی ظهر امروز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی انتقال داده شد.تازه ترین گزارش خبرنگاران از خیابان انقلاب حاکی است که هر لحظه بر شمار مردم تظاهر کننده افزوده می شود . یکی از خبرنگاران کلمه در خبری که با عجله زیاد مخابره کرده، می نویسد : تعداد مردم در خیایان انقلاب خیلی خیلی زیاد است و تا چشم کار می کند جمعیت است اما نیروهای امنیتی و انتظامی با یورش های مکرر به مردم هر لحظه در تلاش برای ایجاد شکاف در تجمع گسترده مردم هستند. از تقاطع خیایان حافظ-انقلاب نزدیکی دانشگاه امیرکبیر نیز حاکی است که تجمع مردم و دانشجویان این دانشگاه در چهارراه کالج شکل گرفته و به سمت میدان انقلاب حرکت می کنند.

خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا :

۱۷:۰۵ خیابان‌های اطراف میدان انقلاب پر است از صدای شعار الله اکبر، یا حسین میرحسین و مرگ بر دیکتاتور.
۱۷:۰۰ تعداد بسیار زیادی از ماموران امنیتی و نظامی در میدان هفت تیر تهران حتا عبور و مرور از پیاده‌روها را با مشکل مواجه کرده است.
۱۶:۵۵ درگیری بین مردم و نیروهای امنیتی در چهار راه ولی عصر گزارش شده است.
۱۶:۵۰ نیروهای امنیتی در خیابان طالقانی تهران تقاطع‌ها را مسدود کرده‌اند و مردم در ماشین‌ها در اعتراض به این کار به بوق زدن می‌پردازند.
۱۶:۴۲ شلیک مداوم گاز اشک‌آور از طرف مامورین نظامی در میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف.
۱۶:۴۰ بازداشت حدود ده نفر در اطراف میدان انقلاب.
۱۶:۳۵ جمعیت بسیار زیادی در خیابان‌های جمالزاده، ۱۶ آذر و رودکی هستند و درگیری‌های پراکنده‌ای با ماموران امنیتی دارند.
۱۶:۳۲ خیابان‌های منتهی به میدان آزادی و خیابان آزادی به طور کامل از طرف نیروهای امنیتی بسته شده است و جمعیت بسیار زیادی در اطراف این خیابان‌ها هستند.
۱۶:۳۱ فریاد «یا حسین، میرحسین» از سوی جمعیت زیادی از مردم در حوالی خیابان انقلاب شنیده می‌شود.
۱۶:۲۶جمعیت زیادی از پل کالج به سمت میدان انقلاب در حرکت است و درگیری محدود و گاه به گاهی هم صورت می‌گیرد.
۱۶:۲۰ در خیابان سمیه تجمع کوچکی از مردم با برخورد نیروهای امنیتی مواجه شد در دقایقی قبل.
۱۶:۱۸ در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نیروی یگان ویژه مجهز در پارک لاله تهران ایستاده‌اند تا تجمعی در این منطقه شکل نگیرد.
۱۶:۱۶ در خیابان ولی عصر، چهار راه ولی عصر، خیابان رشت مردم به شدتت توسط موتورسوراها مورد ضرب و شتم جدی قرار گرفته‌‌اند.
۱۶:۱۵ ضرب و شتم شدید مردم در میدان انقلاب تهران توسط موتورسوارها در پیاده‌روها در دقایقی قبل.
۱۶:۱۲ در خیابان ۱۶ آذر و در زیر پل کالج تهران درگیری روی داده و مردم مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.
۱۶:۱۰ در میدان آزادی تعداد بسیاری زیادی مامور امنیت و نظامی حضور دارد و در ضلع جنوبی و کنار پارک المهدی نیروهای لباس شخصی زیادی مستقر هستند.

۱۶:۰۵ ضرب و شتم مردم در خیابان انقلاب تهران، با این حال مردم همچنان به سمت میدان آزادی در حال حرکتند.
۱۵:۲۳ بر جمعیت خیابان انقلاب هر لحظه دارد افزوده می‌شود. موتورسوراهای لباس شخصی در خیابان مانور می‌دهند.
۱۵:۱۰ محوطه دانشگاه تهران به طور کامل هم اکنون در قرق نیروهای نظامی و امنیتی است و در برابر سردر دانشگاه تهران ایستاده‌اند.
۱۵:۰۵ خبرنگار رهانا در مرکز شهر می‌گوید که در حال حاضر نیروهای امنیتی و نظامی با مردمی که از سمت میدان فردوسی در حال حرکتند هیچ برخوردی نکرده است.

۱۵:۰۰ جمعیت بسیار زیادی از میدان فردوسی تهران به سمت میدان انقلاب هم اکنون در حرکت است.
۱۴:۵۷ میدان انقلاب تهران شاهد حضور گسترده‌ی نیروهای امنیتی است و مردم بسیاری که در پیاده‌روها راه می‌روند و در انتظار هستند.
۱۴:۰۰ رویترز از بسته شدم ایستگاه مترو در مناطق مرکزی تهران خبر داده است.
۱۳:۳۰ به گزارش خبرنگار رهانا در تهران، نیروهای امنیتی در تهران به مغازه‌داران حد فاصل میدان انقلاب تا چهار راه ولیعصر گفته‌اند که باید قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر تعطیل کنند.

۱۰:۰۰ سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی از رهبران مخالفان دولت در ایران گزارش داده که کلیه ارتباطات تلفنی میرحسین موسوی و همسرش، زهرا رهنورد، قطع و کوچه محل خانه مسکونی آنان توسط ماموران امنیتی مسدود شده است. پیشتر هم خبرهایی مبنی بر حصر خانگی مهدی کروبی، از دیگر رهبران مخالفان دولت منتشر شده بود.


مردمک :
۱۰:۲۶ اعتراض روی جرثقیل در چهارراه قصر :

گزارش شده که در این محدوده، یک مرد جوان از یک جرثقیل بالا رفته و پلاکاردی با شعار ضد حکومتی در دست داشته است. در گزارش‌های شاهدان عینی دیگر گفته شده که این شهروند، عکس میرحسین موسوی و پرچم سبز در دست داشته است.
نیروهای انتظامی این جوان را از جرثقیل پایین آورده‌اند. در همین حال گزارش شده است که این جوان، قصد داشته است خود را از بالای جرثقیل پایین بیندازد.
شهروندان حاضر در محل، خبر از «شلوغی» در منطقه اطراف چهار راه قصر تهران می‌دهند. گزارش شده که نیروهای انتظامی و لباس شخصی به‌فراوانی در این منطقه حضور دارند.

۱۰:۴۸حمله هکتیویست‌ها به سایت‌های دولتی ایران :

گروهی از هکرهای عضو گروه «ناشناس» (Anonymous) که پیش‌تر به وب‌سایت‌هایی که فعالیت موسسه ویکی‌لیکس را محدود کرده بودند و همین‌طور به وب‌سایت‌های دولتی در تونس و مصر حمله کرده و برخی از آنها را از کار انداخته بودند، در حال حمله به وب‌سایت‌های دولتی در ایران هستند.
در روز ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) و ساعاتی پس از کناره‌گیری محمد حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق مصر، این گروه با انتشار دو پیام تصویری به زبان‌های فارسی و انگلیسی، عملیات حمله به برخی از وب‌سایت‌های دولتی در ایران را آغاز کرد.
برخی از کاربران اینترنتی توییت کرده‌اند که وب‌سایت رسمی رهبر جمهوری اسلامی، صبح دوشنبه برای ساعاتی از دسترس خارج شده بود و در حال حاضر (ساعت ۱۱ صبح دوشنبه) نیز سایت سازمان صدا و سیما از دسترس خارج است.

در بخشی از پیام رسمی گروه ناشناس خطاب به «ملت شریف ایران» آمده است: «ما از عظمت شما آگاهیم... آزادی دربند شدنی نیست، بدانید که ما با شماییم؛ بدانید که تنها نیستید. ما ناشناسیم، ما بی‌شماریم، ما نمی‌بخشیم و فراموش هم نمی‌کنیم. منتظرمان باشید.»

گروه «ناشناس»، گروهی فراملیتی از کاربران اینترنتی است که با به‌راه انداختن کمپین‌های مجازی و حملات DDoS، ظرفیت ترافیکی شبکه‌ها را به وضعیت سرریز می‌رسانند و از این طریق، ارائه سرویس آنها را مختل می‌کنند. از آن‌جا که فعالیت‌های این گروه، تلفیقی از هک و حمله اینترنتی و کنش‌گری سیاسی و اجتماعی است، به آنها «هکتیویست» هم گفته می‌شود.

۱۱:۰۸ دعوت به راه‌پیمایی از طریق اسکایپ :

در واکنش به محدودیت‌های خبری و رسانه‌ای در ایران در آستانه تظاهرات روز ۲۵ بهمن، گروهی از ایرانیان مهاجر در خارج از کشور با استفاده از نرم‌افزارهای تماس اینترنتی، از جمله اسکایپ و یلو پیجز، سعی کرده‌اند با شماره تلفن خانه‌ها، مغازه‌ها و دفترهای کار شهروندان در تهران تماس بگیرند و آنان را به حضور در راه‌پیمایی امروز دوشنبه دعوت کرده‌اند.

۱۱:۳۶ پلیس، راه خانه موسوی را بست:

سایت کلمه که خبرهای مرتبط با میرحسین موسوی را پوشش می‌دهد، خبر داده است که از صبح امروز دوشنبه در ابتدای کوچه بن‌بستی که منزل میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در آن قرار دارد، توسط خودروهای پلیس بسته شده و امکان رفت و آمد وجود ندارد.

این وبسایت نوشته که تلفن‌های منزل و تلفن همراه آقای موسوی و همسرش زهرا رهنورد از دیروز قطع بوده است.

پیش از این اردشیر امیر ارجمند در مصاحبه با رسانه‌های خارج از ایران، گفته بود که آقایان موسوی و کروبی قصد دارند به راه‌پیمایی امروز دوشنبه در تهران بپیوندند.

۱۲:۱۵ تعویق برنامه به‌روزرسانی توییتر؛ به خاطر ایرانیان :

وب‌سایت توییتر در وبلاگش اعلام کرده است که به‌روز رسانی از پیش اعلام شده اش را با توجه به نقش این وبسایت به عنوان «یک ابزار ارتباطی مهم در ایران» عقب انداخته است.

این به‌روزرسانی در اصل قرار بود دوشنبه شب به وقت آمریکا، مصادف با روز سه‌شنبه در تهران، صورت بگیرد. حالا این به‌روز رسانی، ساعت ۵ عصر سه‌شنبه به وقت آمریکا، و یک بامداد چهارشنبه به وقت تهران انجام می‌شود.

رویترز گزارش داده است که وزارت خارجه ایالات متحده در تماس با توییتر از آنان خواسته بوده که این به‌روز رسانی را به تعویق بیندازند. یک مقام آمریکایی در این باره گفته است: ما به آنها یادآوری کردیم که توییتر، یک ابزار ارتباطی مهم در ایران است.

پیش از این نیز در تابستان سال گذشته سایت توییتر تعویق مشابهی را به ملاحظه ایرانیان صورت داده بود. جمهوری اسلامی پس از انتخابات خرداد سال ۸۸، وبسایت‌های فیس‌بوک و توییتر را متهم به حمایت از اعتراض‌ها کرده بود.

۱۲:۳۵ممانعت از خروج همسر مهدی کروبی از خانه و تخریب دوربین‌های مداربسته :

سحام نیوز، سایت رسمی حزب اعتماد ملی، خبر داده است که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، امروز مانع از خروج فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی از منزل شده‌اند.

سحام‌نیوز همچنین نوشت که شب گذشته یکی از دوربین‌های مداربسته خانه مهدی کروبی به سرقت رفت و دوربین دیگر نیز از کار افتاد.

به نوشته این وب‌سایت، نیروهای امنیتی به طور شبانه‌روزی در برابر خانه آقای کروبی حضور دارند، اجازه نداده‌اند این دوربین‌ها دوباره وصل شند. این دوربین‌ها را خانواده کروبی پس از حملات نیروهای امنیتی و لباس شخصی نصب کرده بودند.

سایت کلمه نیز پیش‌تر خبر داده بود که از صبح امروز دوشنبه کوچه بن‌بستی که خانه میرحسین موسوی در آن قرار دارد، توسط خودروهای پلیس بسته شده و امکان رفت و آمد وجود ندارد.

پیش از این اردشیر امیر ارجمند در مصاحبه با رسانه‌های خارج از ایران، گفته بود که آقایان موسوی و کروبی قصد دارند به راه‌پیمایی امروز دوشنبه در تهران بپیوندند.

۱۳:۲۴ ممانعت از خروج زهرا رهنورد از خانه :

کلمه خبر داده است که لباس‌شخصی‌های مستقر در مقابل خانه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، مانع از خروج خانم رهنورد از خانه شده‌اند.

سحام نیوز نیز پیش‌تر خبر داد که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، امروز مانع از خروج فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی از خانه شده‌اند.

سایت کلمه خبر داده بود که از صبح امروز دوشنبه کوچه بن‌بستی که خانه میرحسین موسوی در آن قرار دارد، توسط خودروهای پلیس بسته شده و امکان رفت و آمد وجود ندارد.

۱۳:۳۰ : مادران عزادار: با عکس فرزندان جان‌باخته، آواره و اسیر، همراه جنبش ایم:

مادران پارک لاله «به عنوان حامیان مادران عزادار 33 سال اخیر»، در بیانیه‌ای از شهروندان تهرانی خواستند که ساعت ۳ بعد از ظهر امروز در میدان آزادی گرد آیند.

آنان در بیانیه خود نوشته‌اند: برآنیم که پیشاپیش همه با در دست گرفتن عکس‌های فرزندان جان‌باخته، آواره و اسیرمان جنبش اعتراضی مردم ایران را همراهی کرده و با مادران فرزند از دست داده تونس و مصر همدردی خود را اعلام نماییم.

۱۳:۵۲ رویترز: حضور محسوس نیروهای امنیتی :

خبرگزاری رویترز از تهران خبر داده که مأموران امنیتی در خیابان‌های مرکز شهر مستقر شده‌اند. رویترز به نقل از یک شاهد عینی گزارش داده که خودروهای پلیس در حالی که شیشه آن‌ها با پرده مشکی پوشیده شده، اطراف زندان اوین مستقر هستند.

۱۴:۰۰ بی‌بی‌سی: شروع حرکت‌های اعتراضی :

بی‌بی‌سی فارسی در برنامه‌های تلویزیونی که سه ساعت زودتر از زمان معمول آغاز کرده، با استناد به برخی گزارش‌های رسیده از تهران گفت، حرکت‌های اعتراضی در بعضی از نقاط تهران شروع شده است. به گفته حسین باستانی، تحلیل‌گر بی‌بی‌سی، برپایی راهپیمایی امروز نشان خواهد داد که آیا دوران تازه‌ای از اعتراض‌های خیابانی در ایران آغاز شده است یا نه.

۱۴:۱۶تعطیلی ایستگاه‌های مترو در مرکز تهران :

ان.بی.سی و رویترز از بسته‌شدن ایستگاه‌های مترو در نقاط مرکزی تهران، نزدیک به محل دعوت‌شده برای تجمع اعتراضی، گزارش داده‌اند.

۱۴:۲۵ همه راه‌ها به آزادی مسدود شده است :

شاهدان عینی می‌گویند نیروهای پلیس یا گارد ویژه یا لباس‌شخصی‌ها، ورودی‌ها به خیابان انقلاب و میدان آزادی را مسدود کرده‌اند.

۱۴:۵۸ شعار «مرگ بر دیکتاتور» در صادقیه :

یک شاهد عینی در میدان صادقیه به بی‌بی‌سی فارسی گفت که مردم در این منطقه تجمع کرده‌اند و شعار مرگ بر دیکتاتور در میدان شنیده می‌شود. این شاهد عینی گفت «در میان مردم در منطقه صادقیه شایعه شده که وزارت کشور مجوز راهپیمایی صادر کرده است»، در حالی که منابع رسمی این خبر را تکذیب کرده‌اند. به گفته این شاهد عینی، نیروهای امنیتی سوار بر موتور در صحنه حضور دارند.

۱۵:۱۰ شعار در حمایت از کروبی و موسوی :

ویدئویی منتسب به تجمع‌های اعتراضی امروز در تهران در یوتیوب منتشر شده است که نشان می‌دهد گروهی از شهروندان شعار می‌دهند: کروبی زنده باد، موسوی پاینده باد.

۱۵:۴۰ مشاور موسوی: دولت و نیروهای امنیتی مسئول هستند :

اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی به رادیو فردا گفت که راهپیمایی ۲۵ بهمن مسالمت‌آمیز است و دولت و نیروهای امنیتی باید با مسئولیت‌پذیری از اعمال خشونت علیه مردم خودداری کنند.

۱۵:۴۶شکل‌گیری تجمع از کالج به سمت آزادی :

نیما اکبرپور، از مجریان بی‌بی‌سی فارسی توییت کرده است که یک شاهد عینی به این شبکه تلویزیونی گفته از دقایقی پیش، جمعیت در چهارراه کالج شکل گرفته و به سمت میدان آزادی می رود.‬ این شاهد عینی همچنین از حضور نیروهای امنیتی خبر داده که سعی در پراکنده کردن جمعیت به خیابان های اطراف را بدون خشونت دارند.

۱۵:۵۰ الجزیره: نگرانی مقام‌های ایران :

شبکه الجزیره در سایت انگلیسی این شبکه گزارش داده که مقام‌های سیاسی ایران نگران هستند تظاهرات امروز در حمایت از جنبش‌های منطقه، به یک تهدید امنیتی علیه آن‌ها تبدیل شود. الجزیره نوشته پیش از شروع راهپیمایی، نیروهای امنیتی در خیابان‌های تهران مستقر هستند.

۱۶:۰۵ گل در تهران: باید به خواسته مردم احترام گذاشت :

رئیس جمهوری ترکیه، عبدالله گل که در نخستین سفر رسمی‌اش به ایران به سر می‌برد، پس از مذاکرات دو ساعته پشت درهای بسته با محمود احمدی‌نژاد، در پاسخ به سوالی درباره تحولات منطقه، گفت: می‌بینیم که وقتی رهبران و سران کشورها به خواسته‌های ملت‌شان توجه نمی‌کنند، مردم خود وارد عمل می‌شوند تا خواسته‌هایشان را به دست آورند. باید به خواست مردم احترام گذاشته شود و برای این، باید اصلاحات اساسی صورت بگیرد؛ چه سیاسی و چه اقتصادی.

پیش‌تر مشاور میرحسین موسوی، اردشیر امیر ارجمند، از عبدالله گل خواسته بود همان‌طور که از اعتراض‌های مردم مصر حمایت کرده بود، از اعتراض‌های ایرانیان نیز پشتیبانی کند و به آنان بپیوندد.

۱۶:۱۹ ممانعت نیروهای امنیتی از خروج موسوی و رهنورد از خانه :

کلمه خبر داده است که میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در تلاش هستند برای حضور در اعتراض‌های امروز از خانه خارج شوند اما نیروهای امنیتی مانع آنها می‌شوند. به نوشته کلمه، نیروهای امنیتی حتی محافظان میرحسین را تهدید کرده‌اند که هرجور شده باید از خروج این دو از خانه ممانعت کنند.

۱۶:۲۲ ۲۵ بهمن در رسانه‌های مصر :

به گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی در مصر، شبکه‌های خبری و روزنامه‌های این کشور به طور گسترده‌ای اخبار تظاهرات ۲۵ بهمن در حمایت از مردم مصر و تونس را پوشش داده‌اند. بر اساس این گزارش، تلویزیون‌های مصر پیش‌بینی کرده‌اند که دولت برای مقابله با این تظاهرات تدابیر امنیتی گسترده‌ای به کار گیرد.

۱۶:۳۱ راهپیمایی سکوت در بعضی نقاط :

رادیو فردا می‌گوید «بر اساس گزارش‌های تأیید شده توسط شاهدان عینی» گروه‌هایی از راهپیمایان، در حال حرکت به سوی میدان‌های فردوسی و امام حسین تهران هستند. در همین حال رادیو فردا به نقل از یک شاهد عینی گزارش داده که تجمع‌کنندگان به دنبال برگزاری راهپیمایی سکوت هستند و شعارهای تندی که از سوی برخی از آنها سرداده شده، توسط خود جمعیت کنترل می‌شود.

۱۶:۳۸درگیری در خیابان انقلاب :

یک شاهد عینی در خیابان انقلاب به مردمک گفت مأموران موتورسوار، هر عابر پیاده‌ای را که در تیررس آن‌ها باشد کتک می‌زنند. به گفته این شاهد عینی خطوط ارتباط تلفنی در اطراف این خیابان به شدت مشکل دارد و امکان فرستادن پیام کوتاه نیست. در اطراف چهارراه «کالج» تهران درگیری گزارش شده است.

۱۶:۴۱حضور موتورسواران در بزرگراه همت:

مهدی سحرخیز، از فعالان سیاسی خارج از ایران ویدئوی منتشر کرده که می‌گوید نشان‌دهنده حضور گسترده نیروهای امنیتی موتورسوار در بزرگراه همت تهران به سمت غرب این بزرگراه است. این ویدئو را اینجا ببینید.

۱۶:۴۸ گزارش الجزیره از تهران :

خبرنگار الجزیره در تهران می‌گوید مردم آرام آرام به سمت مسیرهای راهپیمایی حرکت می‌کنند اما حضور نیروهای امنیتی در مسیر میدان امام حسین تا آزادی بسیار گسترده است و مشخص نیست که اجازه می‌دهد مردم به مسیرهای تظاهرات برسند یا نه. به گفته خبرنگار الجزیره در تهران، به دلیل طولانی بودن مسیر تظاهرات نمی‌توان تخمین زد که حضور مردم چه اندازه است. به گزارش خبرنگار الجزیره مغازه‌ها در مسیر تظاهرات بسته است.

۱۷:۰۱ شلیک هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور :

گزارش یک شاهد عینی از خیابان انقلاب حد فاصل خیابان قدس تا میدان انقلاب حاکی است که نیروهای امنیتی برای مقابله با جمعیت مردمی که شعار مرگ بر دیکتاتور و یا حسین میرحسین سر می‌دهند از گاز اشک آور و شلیک هوایی استفاده کرده‌اند. در برخی از نقاط از جمله تقاطع خیابان انقلاب و ولی عصر نیروهای امنیتی با مردم درگیر شده‌اند. به گفته شاهدان عینی، مأموران تلاش می‌کنند با استفاده از باتوم مانع از تجمع اعتراض کنندگان شوند.

۱۷:۰۴ کلمه و سحام‌نیوز خارج از دسترس :

«سحام نیوز» وب‌سایت رسمی حزب اعتماد ملی وابسته به مهدی کروبی و همچنین وب‌سایت «کلمه» نزدیک به میرحسین موسوی، از دقایقی پیش از دسترس خارج شده‌اند.

۱۷:۱۸ شعار تظاهرکنندگان در خیابان آزادی :

ک شاهد عینی در خیابان «خوش» نزدیک به خیابان آزادی به مردمک گفت که صدای الله اکبر و شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» و «یاحسین، میرحسین» از خیابان آزادی به گوش می‌رسد.

۱۷:۲۲ هجوم مخفیانه مأموران امنیتی در خیابان انقلاب :

بر اساس گزارش یک شاهد عینی دیگر از خیابان انقلاب تهران، شمار معترضان در این خیابان زیاد است اما مأموران امنیتی به صورت مخفیانه و ناگهانی حمله می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که تجمع گسترده شود. به گفته این شاهد عینی، مأموران انتظامی با لباس مشکی در میان جمعیت دیده نشده‌اند.

۱۷:۵۰ «نظامی جدا شو، با ملت هم‌صدا شو»:

یک شاهد عینی در تهران به مردک گفت که شماری از معترضان در نقطه‌ای از تهران شعار می‌دادند: «نظامی جدا شو، با ملت هم‌صدا شو». شعار دیگر معترضان که صدایش را می‌توانید اینجا بشنوید، این بود: «مبارک، بن‌علی، نوبت سید علی».

۱۷:۵۷ تظاهرات در اصفهان :

رویترز در گزارشی از تظاهرات صدها ایرانی در مناطق مختلف شهر تهران خبر داده است. این خبرگزاری به نقل از شاهدان عینی نوشت که صدها تظاهرکننده نیز در میدان مرکزی اصفهان تجمع کرده‌اند.

۱۸:۱۳ پرواز هلی‌کوپترها در آسمان تهران:

اهد عینی در خیابان آزادی تهران به مردمک می‌گوید جمعیت زیادی به خیابان آمده‌اند اما موتورسواران با ویراژ میان آن‌ها جمعیت را پراکنده می‌کنند. به گفته این شاهد عینی، مأموران گاز اشک آور شلیک کرده‌اند با این وجود معترضان شعار می‌دهند، نیروهای پلیس و بسیج آنها را می‌زنند و مردم دوباره فرار می‌کنند. به گفته این شاهد عینی عده‌ای از مردم در خیابان آذربایجان آتش روشن کرده‌اند. صدای هلی‌کوپتر هم در فضا شنیده می‌شود. این شاهد عینی در خیابان آزادی می‌گوید فضا شبیه تظاهرات روز شنبه پس از سخنرانی آقای خامنه‌ای در سال ۱۳۸۸ است.

۱۸:۲۳ : گزارش سی.ان.ان از «هزاران تظاهرکننده»

گزارشگر سی.ان.ان به نقل از شاهدان عینی، شمار تظاهرکنندگان در خیابان انقلاب نزدیکی میدان امام حسین را «هزاران نفر» گزارش کرده است. سی.ان.ان می‌گوید در خیابان امام حسین تهران هم گاز اشک‌آور شلیک شده است.

۱۸:۵۴ درگیری‌های پراکنده در خیابان انقلاب :

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در تازه‌ترین گزارش خود از بروز درگیری‌های پراکنده در اطراف میدان انقلاب خبر می‌دهد.

به گزارش این خبرگزاری به نقل از شاهدان عینی نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند اما بسیاری از مردم هنوز هم در خیابان‌های اطراف میدان انقلاب حاضر هستند.

۱۸:۵۹ گزارش خبرگزاری فرانسه در تهران :

خبرگزاری فرانسه در تهران هم شمار تظاهرکنندگان را «هزاران نفر» توصیف کرده است. خبرنگار این خبرگزاری در تهران نوشته تظاهرکنندگان به دلیل هجوم نیروهای امنیتی پراکنده هستند.

۱۹:۰۱ «بازداشت‌ها در تظاهرات» :

خبرگزاری حقوق بشر ایران، رهانا، گزارش کرده است که شماری از شهروندان معترض که به خیابان‌های تهران آمده بودند توسط ماموران انتظامی و یگان ویژه همراه با ضرب و شتم بازداشت شده‌اند. رهانا می‌گوید آماری از شمار دستگیرشدگان ندارد.

گزارشگر رهانا می‌نویسد که نیروهای امنیتی و لباس شخصی موتورسوار در خیابان‌ها و پیاده‌روهای اطراف میدان انقلاب مردم را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده به نحوی که برخی از شهروندان آسیب جدی دیده‌اند. به گزارش این خبرگزاری یکی از شهروندان ایرانی هم در میدان آزادی هنگام فیلمبرداری دستگیر شده است.

۱۹:۱۰ صدای بوق خودروها در بزرگراه یادگار :

یک شاهد عینی می‌گوید در خیابان آزادی نیروهای امنیتی تمایل چندانی به خشونت نداشتند و فقط سعی می‌کردند در صورت لزوم مانع تجمع شوند. به گفته همین شاهد عینی، رانندگان در بزرگراه یادگار امام با توقف خودروهایشان، سعی می‌کردند مانع تحرک موتورسواران نیروهای امنیتی شوند. صدای بوق شدید خودروها در یادگار امام شنیده می‌شود.

۱۹:۲۷ موافقت رهبر ایران با عفو ۶۶۱ نفر :

رهبر ایران به مناسبت سی‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب با عفو ۶۶۱ محکوم قضایی در ایران موافقت کرده است. عفوشدگان از مجرمان محاکم عمومی، انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح هستند.

۱۹:۳۳ تجمع در شیراز و مشهد:

شاهدان عینی از شیراز و مشهد گزارش کرده‌اند که در این شهرها هم تجمع و درگیری‌های پراکنده دیده شده است. به گزارش شاهدان عینی، حضور نیروهای امنیتی در شهر مشهد بسیار گسترده و محسوس بوده است.

۱۹:۴۲ عکس کوچه منتهی به خانه موسوی:

این تصویری است که سایت کلمه از کوچه منتهی به خانه میرحسین موسوی منتشر کرده است. به گزارش این سایت، خودروی نیروهای امنیتی که در این تصویر دیده می‌شود کوچه را به طور کامل بسته است. کلمه می‌گوید میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنود پس از ممانعت نیروهای امنیتی قصد داشتند بدون خودرو با پای پیاده به سمت خیابان انقلاب بروند که باز هم به آن‌ها اجازه داده نشد.

۲۰:۴۷ عفو بین الملل سرکوب تظاهرکنندگان را محکوم کرد :

عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای، حکومت ایران را به دلیل سرکوب تظاهرات آرام در تهران، محکوم کرد. در بیانیه عفو بین الملل به تظاهرات در شهرهای دیگر ایران هم اشاره شده است.

۲۰:۵۹ گزارش لوس آنجلس تایمز و رویترز از ایران :

لوس آنجلس تایمز نوشت: در ایران، بحرین و یمن، تظاهرکنندگان خیابان‌ها را تصرف کردند. روزنامه لوس آنجلس تایمز چاپ امریکا امروز، ۱۴ فوریه در گزارشی به تظاهرات ایران پرداخت. در این گزارش آمده است که بوی گاز اشک‌آور در مناطق مرکزی تهران به مشام می‌رسد و انبوهی از جمعیت در خیابان انقلاب تهران گردهم آمده‌اند و با پلیس درگیر شده اند.

خبرگزاری رویترز هم که اخبار از ایران را رصد می‌کند در پنجمین به روز رسانی خبرهای مربوط به ایران نوشت: نیروی پلیس ایران هزاران نفری را که به خیابان آمده اند مورد حمله قرار داد. در همین حال عبدالله گل ريس جمهور ترکیه که همراه با خبرنگاران در ایران به سر می برد از دولت ایران خواست که به خواست مردم احترام بگذارد.
خبرگزاری رویترز می نویسد که نیروی امنیتی به روی مردم در خیابان های تهران آتش گشوده است.
۲۱:۰۹  وزارت خارجه آمریکا : آزادی تهران ، تحریر مصر :

مرکز رسانه‌ای وزارت خارجه آمریکا در توئیتر به زبان فارسی نوشته : ایرانیان در میدان صادقیه باید از حقوقی که مصری‌ها در میدان تحریر داشتند، برخوردار باشند.

۲۱:۳۷ جلوگیری ماموران از تجمع نهایی در میدان آزادی :
درسا جباری، گزارشگر الجزیره در تهران گفته است که ۱۰ هزار نیروی امنیتی برای جلوگیری از تجمع نهایی در میدان آزادی، به کار گرفته شده‌اند. خبرگزاری فرانسه هم خبرداده که پلیس، ساچمه‌های رنگی به سوی تظاهرکنندگان شلیک کرده است.

۲۲:۰۷ مشاور موسوی: ۲۵ بهمن یک پیروزی برای جنبش سبز است :

اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی به بی‌بی‌سی فارسی گفت، تجمع امروز یک پیروزی برای جنبش سبز است. آقای امیرارجمند گفت انتظار تظاهرات میلیونی نداشته است؛ کما این‌که اگر «مقام‌های امنیتی به مسئولیت خود عمل می‌کردند» تظاهرات امروز می‌توانست میلیونی باشد. آقای امیرارجمند گفت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد امروز سه مرتبه تلاش کردند تا برای تظاهرات از خانه خارج شوند اما مأموران امنیتی مانع شدند. مشاور ارشد میرحسین موسوی همچنین گفت که بر اساس گزارش‌های رسیده، خانه محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران و عبدالله نوری وزیر کشور دولت آقای خاتمی هم در محاصره نیروهای امنیتی بوده است.

گزارش تأیید نشده : هرانا؛ کشته و مجروح شدن سه تن از شهروندان معترض

در حد فاصل خیابان رودکی و میدان توحید تا ابتدای خیابان آزادی، نیروهای امنیتی به شدت با معترضان درگیر شدند، تا جایی که مستقیما به سوی مردم تیراندازی کرده‌اند. بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران "هرانا" از محل حادثه، بر اثر اصابت گلوله دستکم یک تن از معترضان کشته و دو نفر مجروح شدند.از سویی دستکم ۲۵۰ تن از مردم معترض توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شدند. هم چنین به علت آلودگی هوای محل تجمعات بر اثر پرتاب‌های مکرر گاز اشک آور، شهروندان مجبور به روشن کردن آتش شده‌اند.

سحام نیوز :
اضافه کاری برای عدم حضور در راهپیمایی
برخی از سازمان ها و ارگان های دولتی به کارمندان خود اعلام کردند که امروز میتوانند تا ساعت 6 بعد از ظهر از اضافه کاری برخوردار شوند. نگرانی دولت و نهادهای نظامی – امنیتی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی امروز میتواند دلیل اصلی اعلام این تصمیم باشد.

فـــردا :
نیروهای امنیتی در برخی از نقاط مرکزی تهران مستقر شده اند

به گزارش خبرگزاریهای بین المللی و شاهدان عینی ، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در برخی از مناطق مرکزی تهران مستقر شده اند. خبرگزاری رویترز از بسته شدن چند ایستگاه مترو و استقرار نیروهای امنیتی در میدان ولی عصر و اطراف زندان اوین خبر داده است. به گزارش سایت کلمه ، نزدیک به میر حسین موسوی ، تلفنهای منزل و موبایل میر حسین موسوی و زهرا رهنورد نیز ازروز گذشته قطع شده است. همچنین گفته میشود کوچه بن بستی که خانه آقای موسوی در آن قرار دارد از طرف نیروهای امنیتی مسدود شده است. مهدی کروبی از دیگر رهبران مخالف دولت نیز همچنان در حصر خانگی قرار دارد. اردشیر امیر ارجمند ، مشاور ارشد میرحسین موسوی روز گذشته گفت که آقایان موسوی و کروبی قصد دارند در تظاهرات روز دوشنبه در حمایت از حرکتهای اعتراضی مردم تونس و مصر شرکت کنند. تعداد زیادی از احزاب و تشکلهای اصلاح طلب حمایت خود را از تظاهرات روز دوشنبه اعلام کرده اند. هفته گذشته میر حسین موسوی و مهدی کروبی خواستار برگزاری راهپیمایی در حمایت از مردم مصر و تونس شدند. این راهپیمایی برای ساعت سه بعد از ظهر روز دوشنبه از میدان امام حسین تا میدان آزادی برنامه ریزی شده است.

راهپیمایی ۲۵ بهمن در برخی از مناطق تهران آغاز شد

گزارش ها از تهران حاکی از تظاهرات و راهپیمائیهای پراکنده در مناطقی از تهران است. به گفته شاهدان عینی ، گروه هایی از تظاهرکنندگان در حال حرکت به سوی میدان فردوسی و میدان امام حسین هستند. همچنین بخشی از تظاهرکنندگان در حال حرکت به سوی خیابان انقلاب هستند و گزارش های تایید نشده حاکی از درگیری های پراکنده میان ماموران ضد شورش با تظاهرکنندگان در چهار راه ولیعصر است. به گفته یک شاهد عینی، این درگیری با هدف پراکنده کردن مردم صورت گرفته و شدید نبوده است. شاهد عینی دیگری نیز از تظاهرات در چهار راه کالج خبر داده است. در این میان، گزارش شده است که منطقه پاستور که دفتر رهبر جمهوری اسلامی و ریاست جمهوری در آن قرار دارد، از سوی ماموران بسته شده است.

نیروهای امنیتی در میدان انقلاب به تظاهرکنندگان حمله کردند

به گزارش شاهدان عینی، نیروهای امنیتی به شماری از تظاهر کنندگان در میدان انقلاب حمله کرده اند. در اطراف میدان انقلاب صدای شلیک تیر هوایی شنیده شده و گفته میشود تعدادی از نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با استفاده از موتور سیکلت سعی دارند جمعیت را پراکنده سازند. گزارشهایی هم درباره برگزاری راهپیمایی در شهرهای اصفهان، شیراز و کرمانشاه دریافت شده است.

رئیس جمهور ترکیه از کشورهای خاورمیانه خواست به خواسته های مردم توجه کنند

عبدالله گل ، رئیس جمهور ترکیه روز دو شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در تهران از دولتمردان کشور های خاورمیانه خواست به خواسته ها ی مردم توجه کنند.
آقای گل که در سفری رسمی به تهران رفته است ،پس از دیدار و مذاکره خصوصی با محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهوری اسلامی ،در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد.
رئیس جمهور ترکیه در بخشی از سخنان خود گفت بنظر او آنچه در خاورمیانه روی میدهد نباید امری غیر مترقبه تلقی شود. به گفته عبدالله گل ،در عصر ارتباطات و در زمانی که همه از یکدیگر خبر دارند، خواسته ها و امیال مردم کاملا واقعی است.
وی افزود: «زمانی که رهبران کشورها به خواسته های ملتشان توجه نمیکنند ، مردم برای بدست آوردن خواسته هایشان وارد عمل میشوند.»
در کنفرانس خبری روز دوشنبه ،روسای جمهور دو کشور بر گسترش روابط سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بین ایران و ترکیه  تاکید کردند.

نیروهای امنیتی از تجمع مردم در میدان آزادی جلوگیری میکنند

به گزارش خبرگزاریهای بین المللی و شاهدان عینی، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از تجمع مردم در میدان آزادی جلوگیری میکنند. نیروهای امنیتی که از صبح دوشنبه در مناطق مرکزی تهران مستقر شده اند، تلاش میکنند از راهپیمایی گروهی ِ مردم به سمت میدان آزادی جلوگیری کنند. به گفته شاهدان عینی در میدان انقلاب و چندین منطقه دیگر، نیروهای امنیتی به راهپیمایان حمله کرده اند. در میدان انقلاب صدای تیر هوایی شنیده شده و نیروهای امنیتی موتور سوار سعی دارند تظاهرکنندگان را پراکنده سازند. طبق آخرین گزارشها تماس تلفنی با میر حسین موسوی هنوز برقرار نشده و مهدی کروبی همچنان در حصر خانگی است.
خبرگزاری رویترز از بسته شدن چند ایستگاه مترو و استقرار نیروهای امنیتی در اطراف زندان اوین خبر داده است. در شهرهای شیراز ، اصفهان ، کرمانشاه و رشت هم تظاهرات مشابهی برگزار شده است. در چند روز اخیر بیش از ۲۰ تن از فعالان سیاسی و مدنی بازداشت شده اند.

بی بی سی فارسی :
تجمع تظاهرکنندگان و حضور نیروهای انتظامی در برخی نقاط تهران
در واکنش به دعوت رهبران مخالف دولت به راهپیمایی در تهران، نیروهای امنیتی در نقاط مختلف شهر مستقر شده اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از تهران، از صبح روز دوشنبه، 25 بهمن (14 فوریه)، و با نزدیک شدن زمان برگزاری تظاهرات حمایت از قیام های مردمی در تونس و مصر، که قرار است به دعوت رهبران مخالفان دولت برگزار شود، نیروهای امنیتی در برخی نقاط پایتخت حضوری محسوس یافته اند.
این خبرگزاری به نقل از شاهدان عینی گزارش کرده است که دسته ای از ماموران پلیس و نیروهای امیتی در خیابان ولیعصر استقرار یافته اند و ایستگاه های مترو در این مسیر بسته شده است.

ستن ایستگاه های مترو به منظور جلوگیری از عزیمت مخالفان به محل های برگزاری تظاهرات از اقدامات متعارف نهادهای امنیتی در جریان تظاهرات اعتراضی بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بوده است.

همین خبرگزاری به نقل از یک شاهد عینی دیگر گفته است که تعدادی خودرو پلیس، که پنجره های آنها با پارچه سیاه پوشانده شده، در نزدیکی زندان اوین در شمال تهران پارک شده اند.

پیشتر، سایت سحام نیوز، متعلق به حزب اعتماد ملی، از تجمع گروهی از مردم در یکی از میدان های شهر تهران خبر داد.

سحام نیوز به نقل از وبسایت ندای سبز آزادی، محل این تجمع را میدان صادقیه تهران گزارش کرده و این محل را دارای اهمیت دانسته است.

در جریان تظاهرات اعتراضی علیه نتیجه بحث برانگیز انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، میدان صادقیه از محل های شناخته شده تجمع و تظاهرات معترضان و درگیری با نیروهای امنیتی بود.

سایت کلمه، که خبرها و دیدگاه های میرحسین موسوی، از رهبران مخالف دولت را منعکس می کند هم به نقل از گزارشگران خود از حضور چند هزار نفر در میدان انقلاب و خیابان های اطراف آن خبر داده و افزوده است که نیروهای انتظامی تا کنون برخورد خشونت آمیز با مردم نکرده اند.

در همانحال، گزارشی از تحولات روز دوشنبه در رسانه ها و خبرگزاری های داخلی جمهوری اسلامی انعکاس نیافته است.

صبح روز دوشنبه همچنین گزارش شد که ماموران امنیتی با استقرار در برابر خانه میرحسین موسوی و همسرش، زهرا رهنورد، ارتباط آنان را با خارج قطع کردند که ظاهرا دلیل آن جلوگیری از حضور آنان در راهپیمایی حمایت از قیام مردم مصر و تونس بوده است.

براساس این گزارش، که سایت کلمه آن را منتشر کرد، از روز گذشته، خطوط تلفن و تلفن همراه آقای موسوی و خانم رهنورد قطع شده بود.

از روز 21 بهمن، نیروهای امنیتی مانع از تماس بازدیدکنندگان با مهدی کروبی شده اند و تنها به همسر او اجازه ورود به خانه را داده اند.

روز 16 بهمن، آقایان کروبی و موسوی در نامه ای خطاب به وزیر کشور، از او خواستند با صدور مجوز راهپیمایی "همبستگی با حرکت های مردمی در منطقه" موافقت کند.

در این نامه، مسیر راهپیمایی مورد نظر میدان امام حسین تا میدان آزادی و زمان برگزاری آن از ساعت 3 بعد از ظهر روز دوشنبه، 25 بهمن، قید شده بود.

اگرچه وزارت کشور به این درخواست جواب مثبت نداده است، اما در روزهای اخیر، وبسایت های مخالف دولت خواستار حضور گسترده مردم در این راهپیمایی شده اند.

میدان آزادی مملو از جمعیت شده است

به گزارش خبر نگار ندای سبز آزادی از تهران؛ میدان آزادی مملو از جمعیت شده است.این گزارش حاکیست مردم علی رغم برخوردهای شدید مامورین امنیتی و لباس شخصی موفق شدند در خیابان و میدان آزادی قرار بگیرند.یکی از حاضرین در تجمع به خبرنگار ندای سبز آزادی گفته است: «جنبش زنده است»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زد و خورد میان معترضان و نیروهای امنیتی در بحرین
insideofiran.webhost4life.com
درگیری هایی در شیخ نشین بحرین در حاشیه جنوبی خلیج فارس میان معترضان و نیروهای امنیتی روی داده است.
بحرینی ها با الهام از معترضان تونس و مصر که به دهه ها حکومت رهبران این کشورها پایان دادند، امروز را به عنوان روز تظاهرات انتخاب کرده و آن را "روز خشم" نامیده اند.
شبکه الجزیره گفته است هلیکوپترها بر فراز شهر منامه در حال پرواز هستند و در درگیری های 24 ساعت گذشته در بحرین، حداقل چهارده نفر زخمی شده اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می گوید هزاران نفر در منامه در حال تظاهرات هستند و نیروهای امنیتی نیز با آنها درگیر شده است و نمی خواهد اجازه بدهد تجمع گسترده ضد دولتی در پایتخت شکل گیرد.
پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در روستای شیعه نشین نویدرات در جنوب غربی کشور از گاز اشک آور و گلوله های مشقی استفاده کرده است.
در روستای کرزکان در غرب بحرین نیز درگیری هایی میان ساکنان این روستا و نیروهای امنیتی روی داده است.

بحرین کشوری با جمعیت غالب شیعه است اما حکومت در این کشور در دست خاندان سنی مذهب آل خلیفه است.
دولت بحرین پیش از برگزاری انتخابات اعلام کرد که به مردم این کشور، پول نقد می دهد. مقدار پولی که اعلام شده نزدیک به سه هزار دلار است.
شیعیان که هفتاد درصد جمعیت بحرین را تشکیل می دهند، سال هاست که از تبعیض گسترده انتقاد می کنند.

شیعیان می گویند با آنها در این کشور به مانند "شهروند درجه دو" رفتار می شود.
حکومت همواره به دیده شک به شیعیان این کشور نگریسته است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لیست شعارهای امروز
iran7031.blogspot.com
نه غزه نه لبنان؛ تونس و مصر و ایران
مبارک ، بن علی ، نوبت سیدعلی
خامنه ای حیا کن مبارکو نگاه کن
نظامی جدا شو با ملت هم صدا شو
خامنه ای بدونه، بزودی سرنگونه
تهران و قاهره ، دیکتاتور باید بره
چه قاهره چه تهران - مرگ بر ظالمان
مبارک بن علی نوبت سیدعلی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اخبار ایران در راس رسانه های جهان
iran7031.blogspot.com
AFP: تظاهرات در اصفهان و بازداشت دهها نفر در تهران
CNN: تظاهرات و درگیری در تهران
العربیه: جمعیت تظاهرکننده در تهران در حال افزایش است
فاکس نیوز : آیا ایران بعد از مصر خواهد بود ؟
رویترز: نیروهای امنیتی در خیابان برای مقابله با تجمع
گاردین: اعتراضات ایران دوباره نیرو گرفت. هزاران فعال به خیابان ریختند
بی بی سی :  اعتراضات مخالفان دولت در ایران با وجود تاریک شدن همچنان ادامه دارد
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

فیلمهای مربوط به اعتراضات امروز در ایران
iran7031.blogspot.com

http://www.youtube.com/watch?v=nJuYXQntDi8&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=WBZ8x1lw1bM&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=5DBL2LwPrpU&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=O6k83bT05Dc&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=fbeA9VOBApA&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=nJuYXQntDi8&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=ugnEn6fshuI&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=ZTcRDfYNlpo&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=jHbfOi3b8vo&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=2hcWeeqNzjg&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=8MZrFeLNEr4&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=M_XvhNazdDQ&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=oGhNzV9A4WE&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=VAMn17aFP-U&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=ayuzOORTi5g&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=vssSYTu5dAw&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=bst2GARwyfQ&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=ueRB8ixg394&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=wFNAWuT2zow&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=wFNAWuT2zow&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=LkVFvcMvdPI&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=hM8FD2urHd8&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=MWri7zoJUU0&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=ZSI8dTjB_yk&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=Uzo6x9XRrqw&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=3WNW0nw1y7o&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=iQFETVxNXcQ&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=xHV-qO8tC-k&feature=player_embedded
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آمریکا از خواسته های تظاهرکنندگان ایرانی حمایت کرد
iranpressnews.com
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزیر خارجه آمریکا امروز از خواسته های تظاهرکنندگان ایرانی که روز دوشنبه علیه رژیم تهران به تظاهرات پرداختند، حمایت کرد و گفت، زمان آن رسیده که رژیم حاکم بر ایران همانند حکومت مصر صدای مردم را بشنود.
هیلاری کلینتون در سخنان خود از شجاعت تظاهرکنندگان ایرانی تجلیل کرد و گفت، آرزو می کنیم تظاهرکنندگان شجاعی که امروز در سراسر ایران به خیابانها آمدند، بتوانند همانند تظاهرکنندکان مصری به خواسته های خود برسند.
وزیر خارجه آمریکا افزود، ما از حقوق جهانشمول مردم ایران حمایت می کنیم. آنها باید بتوانند همانند مصریها آزادانه تظاهرات کنند.
هیلاری کلینتون به جمهوری اسلامی نسبت به اعمال خشونت علیه تظاهرکنندگان ایرانی هشدار داد و گفت، زمان آن رسیده که رژیم تهران از اقدامات خشونت آمیز دست بکشد و فشار را از روی مردم ایران بردارد. مردم ایران باید بتوانند خواسته های خود را که ما نیز از آن حمایت می کنیم،؛ آزادانه بیان کنند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عفو بین‌الملل سرکوب تظاهرات ۲۵ بهمن را محکوم کرد
به دنبال برگزاری تظاهرات مخالفان دولت ایران در روز دوشنبه در پایتخت و چند شهر مختلف و مقابله نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی با آن، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای سرکوب این تظاهرات را محکوم کرده و بر حق مردم ایران برای برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز تاکید کرده است. بیشتر بخوانید: * برخورد شدید نیروهای امنیتی؛ «ده‌ها نفر در تهران و اصفهان بازداشت شدند» * ده‌ها هزار معترض در تهران و دیگر شهرهای ایران دست به تظاهرات زدند حسیبه حاج‌صحراوی، قائم مقام بخش شمال آفریقا و خاور میانه در سازمان عفو بین‌الملل؛ که مقرش در لندن است، در این باره اظهار داشته است: «مردم ایران این حق را دارند که با شرکت در تجمعات مسالمت آمیز حمایت خود را از مردم مصر و تونس اعلام کنند.» وی همچنین افزوده است: «مسئولیت دستگاه‌های دولتی در برقراری نظم اجتماعی نمی‌تواند، ممنوع ساختن اعتراض‌ها و سرکوب آن را توجیه کند.» هفته پیش میر حسین موسوی و مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت، در نامه‌ای به وزارت کشور خواستار صدور مجوز برای یک راهپیمایی در حمایت از مردم تونس و مصر در روز ۲۵ بهمن ماه در تهران شده بودند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پیوستن عبدالله گل به تجمع مردمی
aftabnews.ir
عبدالله گل رئیس جمهور کشور ترکیه صبح امروز با فرستادن نماینده ای ویژه به کاخ سعدآباد خواستار آماده سازی تشریفات لازم برای پیوستن به راهپیمایی سکوت 25 بهمن ماه، در حمایت از مردم انقلابی مصر شد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
با تاریک شدن هوا، گروه‌های تازه‌ای در حال ورود به خیابان‌ها هستند
irangreenvoice.com
ندای سبز آزادی: با نزدیک شدن به غروب آفتاب به وقت تهران برخی از گزارش ها حاکی از پیوستن شمار تازه ای از مردم معترض به راهپیمایی است. به گزارش خبر نگار ندای سبز آزادی با تاریک شدن هوا، ترس افراد بیشتری از مردم ریخته و گروه های تازه ای در حال ورورد به تجمعات اعتراضی هستند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آقای میر حسین موسوی، فرصتها رو نسوزونین
freeirangreen.wordpress.com
سرور گرانقدر، آقای میر حسین. خودتون امروز ۲۵ بهمن دیدید که مردم آماده هر جانفشانی هستن. شما به خوبی‌ میدانید که این رژیم قابل اصلاح نیست. شما به خوبی‌ میدانید که خامنه‌ای از هر حیوانی درنده تر شده. شما می‌بینید که همه چیز برای داشتن یک حکومت مردمی آماده است. اگر من و شما تردید داشتیم که مردم آماده هستن، امروم فهمیدیم که مردم آماده اند که جان خود را برای آزادی کشورشان فدا کنن. آقای موسوی تو را به خدا تلفات ما را از این بیشتر نکنین. مصر رو نگاه کنین. تونس رو ببینین. فقط یک راه برای سرنگونی این رژیم هست و اون اینه که مردم بریزن تو خیابونها. چرا تردید درین؟ به چی‌ فکر می‌کنین؟ از خمینی یاد بگیرین. کار رو تموم کنین. به خدا از دیدن غرق به خون شدن جوونامون دیوونه شدم. ترا به خدا کار رو تموم کنین
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دیدگاه خوانندگان در رابطه با این شماره خبرنامه را می توانید در آدرس زیر بخوانید و یا دیدگاههای خود را با دیگران به اشتراک گذارید.
http://www.facebook.com/group.php?gid=342751176306
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پایان شب سیه سپید است
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

--
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "iran7031" group.
To post to this group, send email to iran7031@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
iran7031+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/iran7031?hl=en?hl=en

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر