۱۳۹۰ بهمن ۱۳, پنجشنبه

[گروه لیمو:8307] باد ما را با خود خواهد برد

باد ما را با خود خواهد برد

میدانم  باید به رسم زندگی پایبند بمانم

چنانکه پدرانم و پدران پدرانمان این رسم را گردن نهادند :"دیدن نبودن بهترینهایت"

میتوانم 42 سالگی پدرم را ببینم که رفتن پدرش را نظاره گر بود و چقدر سخت است که من نیز این چهل و چند سالگی را خواهم چشید و خواهم فهمید پدرم چقدر تنها بود

به اندازه تمام از دست دادنهایمان است که بزرگ میشویم و چقدر پر هزینه است این ماندن و انتظاری اجباری برای بزرگ شدن

سر عظیمیست در دلبستگی انسان...چه آنانکه دلی به ما بستند و چه آنانیکه ما بدانها دلی بستیم همه و همه را باد خواهد برد اما دلدادگیها گویی نخواهد رفت  در این زمین سرگردان به دنبال شفای بیماران در پروازند

میدانم روزی خواهد رسید که نامم را هم به یاد نخواهم آورد و فرزندانم با تاسف و عشق آب شدنم را خواهند نگریست و آن روز روزیست که بهترینهایم را مدتها قبل از دست داده ام...پدرم...مادرم....معلمین و اساتید نازنینم و عزیزانم من را از دست داده اند و عجب سر بزرگیست برزخ بین از دست دادنها و دوباره رسیدنها

خدایا! در خلوت قبل مرگ ، که نه خودم ، خودم را خواهم شناخت و نه نزدیکانم من را پیدا میکنند ، تو پناهم باش و مرا در آغوش فرشتگانت بسپار

خدایا ! غمهای بزرگ این مردم را که فهم و دل بی بضاعت من از درک و بهبودش عاجز است، به "اللهم فک کل اسیر "خودت از غم نجات ده...تو که در خلوت خاموش یونس درخشیدی و نجیناه من الغم در این عرصه سرودی، باز بنواز ندای کذالک ننجی المومنین

نازنینا ! این سرور شیرینت را به کام ما دل شکستگان بریز و اللهم ادخل علی اهل القببور السرور را به گورستان دلهای مرده ما بسرای که گوری تاریک تر از فرسودگی آدم غمگین نیست

صنما ! مباد که جهل و خرافه و حسد و دورویی مردمان ما را چونان فراگیرد که دیگر هیچ فرشته ای بر بالین کودکان این دیار هلهله نکند

خدایا ! صبوری رنج دیدن نامردمیهایی را که نباید میدیدم ،بده وگرنه ما از این غم فرسودیم و سوختیم و خاکستر شدیم و این فریاد درون قرارمان را از ما ستاند

خدایا مرا از فرسودگی دل و عقل برهان و مگذار دغدغه های پست مردمانی حقیر ، با ما چونان کند که زندگی با نمرود و فرعون کرد

خدایا به هر آنکه از ما کلامی آموخت و به ما کلامی یاد داد ، دل خوشی زیستن عطا بفرما

خدایا به عشقهای این مردم قسم ات میدهم که شوریدگی روحشان را تو برکت ده

به همه ما فرزندانی عطا کن که برای لحظه ای بهشت را در گوشمان زمزمه کنند





دکتر علیرضا شیری
پزشک، مدرس دانشگاه
دانش آموخته روانشناسی یونگ از University of Oxford
مدرس روانشناسی عمقی / مهارتهای ارتباط / بهداشت زناشویی
عضو پژوهشکده علوم شناختی ایران ICSS
مدیر خانه توانگری طوبی -- مرکز مطالعاتی

--
***من «فکر» می کنم؛ پس در «عبادتم»!***
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google Groups "لیمو
»« Lemon".
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به lymoo@googlegroups.com
 
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در
http://groups.google.com/group/lymoo?hl=fa?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر