۱۳۹۳ فروردین ۲۱, پنجشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


مرگ چهاردهمین خبرنگار خارجی در افغانستان

Posted: 10 Apr 2014 08:08 AM PDT

«آنیا نیدرینگهاس»، خبرنگار و عکاس آلمانی برنده جایزه پولیتزر که توسط نیروهای پلیس افغانستان کشته شد، چهاردهمین خبرنگار خارجی است که از سال 2002 در این کشور جنگ زده کشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، «نیدرینگهاس» که به عنوان عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس به ولایت خوست در جنوب افغانستان سفر کرده بود، در تیراندازی پلیس افغانستان کشته شد و «کتی گنون»، دیگر خبرنگار کانادایی آسوشیتدپرس در افغانستان نیز که همراه وی بود به شدت زخمی شد.

حدود یک ماه قبل نیز افراد مسلح ناشناس یک خبرنگار سوئدی را در منطقه دیپلمات‌نشین کابل کشتند و چند روز قبل آن نیز یک خبرنگار افغان به همراه همسر و دو کودکش در کابل کشته شدند. از سال ۲۰۰۲ تاکنون ۴۲ خبرنگار در افغانستان کشته شده‌اند که ۱۳ تن آنها خارجی بوده‌اند.

به گزارش تلگراف، نیدرینگهاس که روز جمعه و یک روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان کشته شد، در سال ۲۰۰۵ برنده جایزه پولیتزر در رشته بهترین عکس خبری شده بود و از مشهورترین عکاسان خبرنگار جهان به شمار می‌رفت.

تلفن هوشمند طول عمر را کاهش می دهد

Posted: 10 Apr 2014 08:08 AM PDT

نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که ارسال پیامک و استفاده طولانی مدت از وسایل الکترونیکی همراه، می تواند به کاهش طول عمر منجر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، متخصصان ستون فقرات معتقدند وضعیت قوز کرده افراد در زمان استفاده از تلفن همراه و یا تبلت می تواند به بروز مشکلات تنفسی و در نتیجه بعدها به مشکلات قلبی عروقی منجر شده و در سنین بالاتر خطر مرگ زودرس را برای فرد به همراه داشته باشد.

این مطالعه که توسط انجمن ستون فقرات انگلیس انجام شده است می گوید وضعیت جسمی نامناسب افراد می تواند مانند چاقی خطر بزرگی برای سلامت فرد محسوب شود.

این تحقیقات جدید حاکی از ارتباط بین وضعیت بدنی رو به جلو (قوز کرده) و بروز بیماری هایپرکیفوسیس است .این بیماری با بیماری ریوی و مشکلات قلبی مرتبط است. در این مطالعه آمده است افرادی که برای کار کردن با تلفن همراه یا تبلت سر خود را پایین آورده و شانه هایشان را گرد می کنند، به علت محدودیت عضلات، قادر به تنفس کامل نیستند.

در این وضعیت، دنده ها به خوبی حرکت نکرده و از این رو قلب و ریه ها قادر به عملکرد مناسب خود نخواهند بود. این در حالی است که اغلب افراد از آسیب طولانی مدت و جدی که این وضعیت برای بدن آنها ایجاد می کند مطلع نیستند چرا که تاثیرات کوتاه مدت آن قابل توجه نیست.

این شرایط برای جوانان که بیشترین کابران تلفن های هوشمند و تبلت در جامعه هستند نگرانی های بیشتری ایجاد می کند؛ چرا که شیوه زندگی آنها در جوانی می تواند چندین سال از عمر آنها بکاهد.

با این حال پژوهشگران می گویند می توان با کاهش زمان استفاده از وسایل الکترونیکی و همچنین بالا آوردن دستگاه ها تا سطح موازی چشم از بروز مشکلات جسمانی بلند مدت پیشگیری کرد.

پایان حمایت مایکروسافت از اکس.پی و نگرانی کاربران

Posted: 10 Apr 2014 08:08 AM PDT

شرکت مایکروسافت از سه شنبه حمایت خود از سیستم عامل ویندوز XP را متوقف کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت مایکروسافت طی اعلام قبلی از سه شنبه 8 آوریل ارائه خدمات به سیستم عامل محبوب ویندوز XP را متوقف کرد و این موضوع باعث بروز مشکلات و نگرانی‌های زیادی در بین کابران این سیستم عامل شده است.

آمارهای منتشره نشان می‌دهند که در حدود 30 درصد کامپیوترها در سراسر جهان همچنان با سیستم عامل ویندوز XP کار می‌کنند که 12 سال از عمر آن می‌گذرد.

پاتریک توماس، یک متخصص امنیتی در کالیفرنیا در این خصوص گفت: سیستم عامی که روزگاری برای هکرها نفوذ در آن مشکل بود اکنون با راحتی در دسترس آنها خواهد بود.

توقف حمایت مایکروسافت از سیستم عامل ویندوز XP در حالی صورت می‌گیرد که این سیستم عامل برای اولین بار در سال 2001 در دسترس کاربران قرار گرفت و از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، محبوبیت سیستم عامل ویندوز XP تا حدی بوده است که به اعتقاد تحلیلگران اگر کامپیوتری بیش از پنج سال عمر داشته باشد به احتمال بسیار زیاد بر روی آن ویندوز XP نصب شده است.

مدیر عامل جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منصوب شد

Posted: 10 Apr 2014 07:53 AM PDT

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی مهندس " ذبیح‌اله فیض آبادی" را به عنوان مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، علی جنتی در حکم مدیرعامل جدید این بنیاد آورده است: در اجرای ماده 8 اساسنامه بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای با عنایت به صورتجلسه هیات امناء شماره 1.167039 مورخ 11 اسفندماه 92 و صورتجلسه هیات مدیره آن بنیاد مورخ 25 اسفندماه 92 و تایید هیات امناء به موجب این حکم به مدت سه سال به سمت مدیرعامل و عضو هیات هیات مدیره بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای منصوب می شوید.

امید می رود با استعانت از خداوند متعال و همکاری نزدیک با اعضای هیات مدیره و بهره گیری از کلیه ظرفیتهای موجود این صنعت در کشور در جهت حمایت و رشد و ارتقای صنعت بازیهای ویدیویی و رایانه‌ای و تدوین راهبردها و سیاستهای مناسب و ایجاد زمینه برای شکوفایی خلاقیت های جوانان و انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.

براساس این گزارش، فیض‌آبادی - مدیرعامل جدید بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای که دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق – الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف است پیشتر علاوه بر فعالیتهای پژوهشی نظیر طراحی نظام راهبری هوشمند بنگاههای کسب و کار در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات مسوولیتهایی همچون مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ارتباطی رایتل، رییس هیات مدیره شرکت ایران ارقام، قائم مقام وزارت آموزش و پرورش و مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت فاوا رضوی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

پیشتر دکتر بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بود.

دفتر کار روزانه تخصصی روابط عمومی و ارتباطات منتشر شد

Posted: 10 Apr 2014 07:52 AM PDT

دفتر کار روزانه تخصصی روابط عمومی و ارتباطات نسخه سال ۱۳۹۳ منتشر شد.

این دفتر کار روزانه تخصصی راهنمای مناسبی برای مدیران، متخصصان، کارورزان و علاقه‏‌مندان روابط عمومی و ارتباطات است. در این مجموعه علاقه‌مندان می‌توانند به صورت روزانه از مهم‌ترین رویداد‌های مرتبط با کار روابط عمومی باخبر شوند، به صورت هفتگی و روزانه برنامة کاری خود را یادداشت کنند و گزارش فعالیت‌های خود در آن روز را برای ثبت در تاریخ یادداشت نمایند.

با داشتن این دفترچة یادداشت، در پایان سال هر شخص شِمای کلی همه فعالیت‌های خود در سال جاری را پیش چشم خواهد داشت. همچنین به شیوه‌ای تدریجی ولی پیوسته با مهم‌ترین مسائل و مفاهیم مرتبط با رشتة تخصصی روابط عمومی و حوزه‌های مرتبط با آن مانند مدیریت روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی، پژوهش در روابط عمومی، روزنامه‌نگاری، مبانی کار رسانه، نرم افزارهای تخصصی، آینده‏‌پژوهی، مفاهیم و اصول مهارت‌یابی و ایفای خدمت در روابط عمومی و اصول ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی آَشنا خواهد شد.

همه کارورزان واحدهای روابط عمومیِ همه سازمان‌ها مخاطبان این مجموعه هستند. بخش‌های مختلف این دفتر کار روزانه به گونه‏‌ای تدارک دیده شده است که مدیران روابط عمومی، کارکنان باسابقه، طراحان گرافیک، نویسندگان و سردبیران انتشارات درون سازمانی و برون سازمانی، مسئولان واحد ارتباط با رسانه‌ها و تبلیغات و همه مدیران سازمانی و کارکنانی که به نوعی با واحد روابط عمومی سازمان ارتباط دارند یا درگیر تعامل با سازمان‌های رقیب یا همکار هستند و نیازمند دانشی بیشتر درباره ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، هرکدام نکته‌ای مفید در این دفتر کار روزانه خواهند یافت. علاوه بر این پیشنهاد‌های زندگی و گزارش‌گیری از فعالیت‌های هفتگی و ماهیانه نیاز همه افراد است.

این دفتر کار توسط دپارتمان تخصصی روابط عمومی موسسه فرهنگی و هنری دانش و اندیشه راهبردی دایره تهیه شده و اطلاعات بیشتر درباره آن از طریق وب‌سایت www.prcalendar.ir در دسترس قرار دارد.

گوگل در حال طراحی تلویزیون هوشمند اندرویدی

Posted: 10 Apr 2014 07:52 AM PDT

گوگل در حال طراحی تلویزیون اندروید گوگل است که می‌تواند با استفاده از آن به بخش قابل توجهی از اطلاعات مورد نیاز برای رفتارشناسی افراد و کاربران دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از یاهو، در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات گوناگون در سطح اینترنت در حال استفاده از اطلاعات قبلی افراد در زمینه‌های مختلف هستند تا با استفاده از آنها بتوانند محصولات و دیگر خدمات خود را که می‌تواند برای کاربران جذاب باشد با استفاده از اطلاعات گذشته انتخاب کرده و به آنها ارائه دهد.

به طور مثال، پایگاه فروش آمازون، که در زمینه فروش کتاب در سطح جهان فعالیت می‌کند با استفاده از نوع کتاب‌هایی که یک کاربر در گذشته خریداری کرده است، علایق و گرایش‌های او را تشخیص داده و کتاب‌های بعدی را مبتنی بر این اطلاعات از بین میلیون‌ها کتاب موجود یافته و به وی ارائه می‌دهد.

سال‌هاست که استفاده از چنین نرم افزارهایی که می‌توانند علایق بخصوصی را در کاربران تشخیص دهند و پیشنهادات جدیدی را بر اساس آنها به کاربران ارائه دهند در برخی شرکت‌های بزرگ متداول شده است.

حال تصور کنید که شما در حال تماشای برنامه‌های رسانه‌های گوناگون از طریق یک تلویزیون هوشمند اندروید هستید، این وسیله سابقه برنامه‌هایی که شما آنها را تماشا کرده‌اید را در خود ثبت کرده و در صورت متصل شدن به یک نرم افزار پیش‌بینی رفتار شما، می‌تواند برنامه‌ای که شما می‌خواهید در آینده تماشا کنید را حتی قبل از اینکه خود شما تصمیم به تماشای آن بگیرید تشخیص داده و اقدام به ارائه آن کند.

در صورتی که این وسیله تنها محدود به تماشای برنامه‌های رسانه‌ای و حدس برنامه مورد علاقه بعدی شما باشد به نظر مشکلی متوجه کاربر نیست، اما در صورتی که این وسیله به یکی از درگاه‌های ثبت اطلاعات کاربر و ارسال آنها به سرور مرکزی تبدیل شود، می‌تواند تهدیدی جدی را علیه زندگی خصوصی کاربران ایجاد کند.

اطلاعات دریافتی شرکت‌های دیگر تنها محدود به نوع کتاب‌های مورد علاقه شما و یا برخی دیگر از اطلاعات کاربران خواهد بود. حال تصور کنید در ابتدای شروع کار با تلویزیون اندروید گوگل، این تلویزیون حساب کاربری Gmail کاربران را از آنها درخواست کرده و ثبت کند، این اطلاعات به همراه فعالیت افراد در اینترنت که توسط گوگل پیشتر ثبت شده است می‌تواند حجم قابل توجهی از اطلاعات مورد نیاز برای پیش بینی رفتارهای آینده افراد و به عبارت دیگر خواندن ذهن کاربران را برای این شرکت تأمین می‌کند که می‌تواند تهدیدی جدی برای زندگی خصوصی افراد محسوب شود.

در حال حاضر گوگل با ثبت فعالیت‌های کاربران در سطح اینترنت توانسته است به حجم قابل توجهی از اطلاعات مورد نیاز برای رفتار شناسی آنها دست یابد و با اضافه شدن این تلویزیون این اطلاعات شکل واقعی‌تر و کاربردی‌تری پیدا خواهند کرد و می‌توانند استفاده‌های گسترده ای برای دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم کنند.

کاربری جدید ساختمان سرای روزنامه‌نگاران ایران

Posted: 10 Apr 2014 07:51 AM PDT

طبق اعلام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، از این پس از ساختمان سرای روزنامه‌نگاران ایران برای برگزاری نشست‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی مطبوعات و فعالان فرهنگی و رسانه ای استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مشاور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از امکان بهره‌برداری اشخاص، موسسات و تشکل‌های فرهنگی و رسانه‌ای از محل برگزاری نشست‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی این معاونت خبر داد.

مهران عباسی انارکی، با بیان اینکه این اقدام با هدف حمایت از رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی صورت گرفته است، اظهار داشت: اشخاص، موسسات و تشکل‌های فرهنگی، رسانه‌ای و تبلیغاتی دارای مجوز می‌توانند از امکانات طبقه همکف ساختمان موسسه مطبوعاتی «نشرآوران» برای بهره‌برداری و برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌های علمی، پژوهشی و تخصصی خود استفاده کنند.

مشاور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد افزود: این مجموعه با گنجایش 100 تا 120 نفر در مرکز شهر، خیابان شهید اکبری (مستوفی)، روبروی پارک ساعی قرار گرفته و در نظر است با نگاه حمایتی و غیرانتفاعی در اختیار مطبوعات و دیگر رسانه‌ها و گروه‌ها و تشکل های فرهنگی مرتبط قرار گیرد.

وی افزود: اشخاص حقیقی نظیر خبرنگاران، طراحان، عکاسان حرفه‌ای و هنرمندان سایر حوزه‌های مرتبط با بخش رسانه نیز می‌توانند با هماهنگی قبلی برای برگزاری نمایشگاه‌های آثار و محصولات فرهنگی و رسانه‌ای از ظرفیت موجود در این مجموعه بهره مند شوند.

عباسی در پایان گفت: متقاضیان حقیقی و حقوقی دارای شرایط می‌توانند درخواست خود را برای بهره برداری از امکانات فوق الذکر برای معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی: تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، روبروی تهران کلینیک، خیابان هشتم، شماره 15 و 17 (تلفن و نمابر 88540818) ارسال تا نسبت به هماهنگی‌های لازم اقدام شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر