۱۳۹۳ خرداد ۱۷, شنبه

Re: {تفريح و سرگرمي}, [22906]

ممنون احمدجان که سریع واکنش نشان دادی, ولی بنظر من دیگه وقت آن گذشته
که بریم از یک آخوند و مرجع خواهش و التماس کنیم که حاجآقا ترا خدا ترا
به14معصوم ترا جون مادرت کمی شلش کن. آنها گوششان بدهکار نیست مگر اینکه
ببینند مردم جامعه آگاه شده اند و راهی جز تجدید نظر در افکارشان ندارند.
فکر میکنی چند روحانی و مرجع مطالب سایتت را میخواند که اینطور با مسامحه
و تساهل مینویسی. لازم نیست که از مرجعی بخواهیم که بگوید انسانها همه حق
انسانی دارند و هیچ کس بخاطر عقایدش نجس تلقی نمیشود, بلکه این آگاهی ما
و خواست عمومی جامعه است که آنان را به عقبنشینی وامیدارد.
همچنان درخواست دارم که مطلبم را ذیل مقاله خودم درج کنی تا ببینیم چند
روحانی و مرجع تقلید واکنش نشان میدهند.
پیروز باشی عزیزم.
On 6/7/14, 'ahmad ghorbani' via تفريح و سرگرمي <taf_sar@googlegroups.com> wrote:
> با سلام
> جناب آقاي موحد زاده نمي خواهم با مطالبي كه شما نوشته ايد مخالفت و يا موافقت
> كنم.
> ولي وقتي مطالبي كه درمورد نجاست را فرستادي يك حرف بحق هم داشتيد. و حرف بحق
> شما اين بود كه نوشتن رساله به اين نحو باعث مي شود، افراد غير مسلمان اين
> مطالب را نوعي توهين به خود قلمداد كنند و از دين گريزان شوند. در صورتيكه يك
> روحاني وظيفه دارد، ديگران را بطرف دين خود جلب كند.
> اين انتقاد را بايد منتقل كرد. ولي شرط اول انتقاد اين است كه ما از دلايلي
> استفاده كنيم كه فرد انتقاد شونده آنرا جزو اصول خود مي داند. اگر از مطالب
> ديگري استفاده شود. فرد انتقاد شونده ممكن است آنرا نپذيرد و يا اينكه در مقابل
> آن موضع بگيرد. كه در آن صورت ما به هدف انتقاد خود نرسيده ايم.
> بنظرم با اين استدلال مطالب شما تا همين مقدار كافي باشد. شما مي توانيد همين
> مطلب خود را به سمع و نظر هر روحاني و يا مرجع تقليدي كه مي شناسيد برسانيد.
> اگر آنها به حرف شما توجه كردند و خواستند تغييري انجام دهند. آن موقع مي
> توانيد بقيه مطالب خود را هم بصورت شفاهي به آنها بگوييد.
> لذا براي ابتداي انتقاد همين مقدار مطلب بنظرم كفايت مي كند.
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Hossin Movahedzadeh <h.movahedzadeh@gmail.com>
> Date: 2014-06-07 10:42 GMT+04:30
> Subject: {تفريح و سرگرمي}, [22901] ضمن تشکر از جناب آقای احمد قربانی
> To: taf_sar <taf_sar@googlegroups.com>
>
>
> از اینکه این برادر گرامی اقدام به تأسیس سایتی بمنظور هم فکری و هم
> اندیشی بین مخاطبین کرده اندخرسندم و به این دوست فهیم تبریک میگویم.
> اینجانب مطلب ارسالی خود در خصوص احکام نجاسات به این گروه را در سایت
> rooshan.ir خواندم. البته همه ی متن مقاله مندرج در سایت روشن, متعلق به
> این جانب نیست و جناب خود بر آن تعریض داشته و بخش نتیجهگیری را خود
> تکمیل کرده اند به شرح ذیل:
>
> پیشنهاد می شود. احکام نجاسات به سه دسته تقسیم شود. 1- نجس و پاکی در
> عبادت 2- نجس و پاکی در مواد خوراکی 3- نجس و پاکی در برخورد های
> اجتماعی
>
> واقعا نجسی و پاکی در این سه دسته با هم متفاوت است. مثلا خاک در احکام
> عبادت پاک است ولی در احکام مواد خوراکی نجس است و نباید خورد. پس مناسب
> است، نجس و پاکی در عبادت و مواد خوراکی از هم جدا شود .
>
> نجس و پاکی در برخورد های اجتماعی با آن دو كاملا متفاوت است.
>
> در مورد نجس بودن کافر يا غير مسلمان ، آیه صریح قرآن این است که کافران
> نجس هستند ونباید به شهر مکه وارد شوند. این موضوع عقلایی است. در شهر
> مکه مناسکی انجام می شود که حتماً فرد باید مسلمان باشد. و غیر مسلمان
> نباید وارد شهر مكه شوند. در اينجا نجس بودن غير مسلمان به منزله عدم
> ورود او به شهر مكه است. اين موضع را يك غير مسلمان توهين به خود قلمداد
> نمي كند. چون غير مسلمان نيازي به انجام مناسك حج و مكه ندارد.
>
> مسئله دوم ازدواج است. افراد کافر نمی توانند با با يك فرد مسلمان ازدواج
> کنند. در اينجا قرآن لفظ نجس بودن غير مسلمان را در مورد ازدواج بيان
> نكرده است. ولي براي آن حرمت قائل شده است. اين موضوع هم عقلايي است. به
> هر فرد غير مسلماني كه گفته شود.شرط مسلمانان براي ازدواج دين مشترك است،
> مي پذيرد . و آنرا توهين به خود قلمداد نمي كند. چون يكي از اصول مسلم
> ازدواج داشتن تفاهم بين زن و مرد است. يكي از راههاي تفاهم هم داشتن
> اعتقادات يكسان است. اگر اعتقادات يكسان نباشد. ادامه زندگي با مشكلات
> زيادي مواجه است.
>
> درجاي ديگر همکاری با افراد غير مسلمان منع شده است. چون کافران ممکن
> است بر علیه دین اسلام اقداماتی انجام دهند در نتیجه در همکاری با افراد
> کافر باید احتیاط شود، بطوریکه همکاری باعث ضربه زدن به دین اسلام نشود.
> اين هم يك دليل عقلي است كه غير مسلمان هم آنرا مي فهمد و آنرا توهين به
> خود قلمداد نمي كند
>
> دلایل فوق و دلایل دیگری که در اينجا گفته نشده است، موجب می شود، تا
> مسلمانان در رفتار خود با افراد غیر مسلمان احتیاط کنند. این رفتار
> احتیاط آمیز را پیامبر اکرم (ص) و معصومین هم داشتند. ولی پيامبر اكرم
> (ص) و ساير معصومين با کافران و افراد مخالف خود رفتار ملایم و نرمی
> داشتند ، بطوریکه باعث جذب غیر مسلمانان و مخالفين خود می شدند.
>
> به عبارت ديگر رفتار پيامبر اكرم (ص) و معصومين موجب توهين و اذيت و آزار
> به غير مسلمانان نمي شد. لذا آنها بعد از مدتي مراوده و معاشرت، مسلمان
> مي شدند. ولي شكل بيان احكام نجاسات در رساله ها و فهم مقلدين از اين
> احكام، باعث مي شود تا افراد غير مسلمان اين احكام را توهين به خود
> قلمداد كنند و از دين اسلام دوري كنند.
>
> بنظر مي رسد اين نحوه بيان بايد تغيير كند.
>
> لذا یپشنهاد کلی این است که احکام پاكي و نجاسات در روابط اجتماعي ،
> بصورتی بازبینی شود که موجب بیزاری غیر مسلمانان از اسلام نشود.
>
> به اميد روزي كه غير مسلمانان شيفته رفتار و كردار مسلمانان شوند و جذب اسلام
> شوند
>
> من باز ضمن تشکر از جناب قربانی که سعی کرده اند از مطلب من نتیجه مطلوب
> و احسن اتخاذ کنند, ولی حقیقتا مقصود و مراد من کاملا آن چیزی نبود که
> جناب قربانی نیت خوانی کرده اند.
> اولا ایشان در طرح موضوع گفته اند که ما کاری به محتوای احکام نداریم چون
> آنها بحثهای فقهی هستند و اینگونه مباحث در حیطه متخصصان فقه است و ما
> نباید وارد آن شویم, در حالی که من با این دیدگاه نمیتوانم موافق باشم.
> اصولا روحانیون مردم را با همین استدلال از ورود به مباحث دینی برحذر
> میدارند و درواقع منع میکنند. من حق دارم که بگویم احکام امروز دیگر
> جوابگوی نیازهای بشر امروز نیستند و ما نمیتوانیم به بهانه ی فقهی بودن
> احکام کفر و نجاسات از ورود به آنها خودداری کنیم و به علما نگوییم که
> این احکام ادعایی شما غیر انسانی هستند و باید از ریشه و بن تغییر کنند.
> ما تا کی و تا کجا باید به اصطلاح به توجیه و ماستمالی کردن احکام
> بپردازیم و دچار تناقض و دوگانهگویی شویم؟
> آقای قربانی نوشته اند که آیه داریم که کافران وارد مکه نشوند و این امر
> طبیعی است و هیچ کافری از این حکم نمیرنجد, جناب قربانی ما اصلا در مورد
> کافر و غیر کافر بحث داریم که امروزه و در این دهکده ی کوچک جهانی معنی
> ندارد که انسانها را بر اساس اعتقاداتشان طبقهبندی کنیم. در خصوص این آیه
> هم باید عرض کنم که اگر غیر مسلمانان بخواهند بعنوان توریست از مکه دیدن
> کنند آیا باید جلوی آنها را گرفت؟ آیا این باعث نمیشود که دیگرانی هم
> مسلمانان را از ورود به کشورها و شهرهایی منع کنند و آیا این خود به
> منازعه و اختلاف و دشمنی تبدیل نخواهد شد؟
> باز در خصوص ازدواج هم گفته اند که این بخاطر تفاهم بین زن و مرد بوده که
> اسلام ازدواج با کفار را منع کرده است, ولی جناب قربانی اگر اینگونه بود
> که این ممنوعیت باید شامل دو طرف قضیه یعنی هم زن و هم مرد شود, ولی
> میدانید که ازدواج مرد مسلمان با زن کافر بلا اشکال است و این فقط زن
> بدبخت است که نباید حق انتخاب داشته باشد و نمیتواند با یک مثلا!! کافر
> ازدواج کند.
> در مورد اینکه بهتر است احکام نجاسات به نجاسات در عبادات و خوراکیها و
> امور اجتماعی تقسیم شود البته قدمی به جلوست ولی خود در مثالی که در مورد
> خاک گفته اید بخوبی مطلب را ادا نکرده اید چون اسلام خوردن خاک را نجس و
> حرام اعلام نکرده است بلکه این علم است که آن را بخاطر مضر بودن و آلوده
> بودن منع کرده است. بنا بر این, اینکه سعی کنیم تلاش کنیم احکام اسلام را
> ناشی از حکمت و منطقی که در پشت آن نهفته است, تلقی کنیم, تلاشی نه چندان
> موفق است. مثلا در مورد عدم ازدواج زن مسلمان و مرد غیر مسلمان اصلا
> بخاطر تفاهم نبوده و قضیه ابعاد سیاسی دارد که مبادا تعداد کافران زیاد
> شود و در این افزایش مسلمانان هم نقش داشته باشند.
> در مورد عدم ورود کافران به مکه هم موضوعی سیاسی بوده مربوط به زمان خود
> پیامبر, و امروزه اصلا کاربرد و کارایی ندارد, و ما با شجاعت باید آن را
> اعلام کنیم و اینقدر به توجیه کردن نپردازیم.
> دوستان باز هم میگویم: باید به انسان و انسانیت روی آوریم, مذاهب نباید و
> حق ندارند بین انسانها خط کفر و نجاست بکشند. امروز برادر یا خواهر چینی
> یا ژاپنی یا هندی من دشمن من نیست نجس نیست انسان است اگر به مکه هم برود
> هیچ تهدید و خطری برای این شهر ایجاد نمیکند.
> پس بیایید واقعا معتقد باشیم که: چشمها را باید شست, جور دیگر باید دید.
>
> در پایان از جناب قربانی میخواهم که این مطلب مرا در بخش دیدگاه های
> سایتشان قرار دهند.
> از سرکار خانم طوسی و آقای رضایی هم میخواهم که مطلبی را که در خصوص
> اهمیت توحید به گروه ارسال کردم و ایشان آن را منتشر نکردند, آن را منتشر
> کنند تا جناب قربانی آن را در سایت قرار دهند.
>
> --
> اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
> و به آنها بفرماييد روي خط پايين كليك كنند تا آنها هم عضو گروه شوند و براي
> آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
> http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
> ---
> ‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح
> و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
> برای لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل‌های آن، ایمیلی به
> taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
> از این گروه در http://groups.google.com/group/taf_sar دیدن کنید.
> برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/d/optout دیدن کنید.
>

--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد روي خط پايين كليك كنند تا آنها هم عضو گروه شوند و براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
---
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
برای لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل‌های آن، ایمیلی به taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
از این گروه در http://groups.google.com/group/taf_sar دیدن کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/d/optout دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر