۱۳۸۹ بهمن ۲۹, جمعه

حمایت و اعلام حضور دانشجویان ١۴ واحد دانشگاه آزاد سراسر کشور از مراسم اول اسفند

فیلم/ فیلم جدیدی از مقاومت مردم در مقابل نیروهای سرکوبگر ۲۵ بهمن
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iV4HootXaRU#at=19

-----------------------------------
تشییع یک تابوت خالی ، روایتی متفاوت از مراسم شهید محمد مختاری

 
ندای سبز آزادی: شهید محمد مختاری که در روز 25 بهمن ماه به دست عوامل حکومتی ایران با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رسید خود نیز در آخرین مطلبش در صفحه شخصی فیس بوکش با همه دوستانش وداع کرده بود  قبل از اینکه کسی را به خیابان فراخواند خود رهسپارخیابانها شده بود ، دوستانش او را باهوش و با ذکاوت میدانستند و از هوش او در تحلیل مسائل سیاسی و وقایع اخیر بیش از هر چیز دیگر سخن به میا ن می آورند.

دوستان نزدیک او روایت جالبی دارند آنها معتقدند که محمد به جهت اینکه دیدگاه سیاسی اش همسو با رهبران جنبش سبز بوده و در تحلیل بسیاری از مسائل به جهت همان هوش و ذکاوت بالایش  دارای ایده ها و نظرات روشنفکرانه ای بوده از قبل مورد شناسایی قرار گرفته بوده و این اقدام با طرح و برنامه قبلی صورت گرفته  است.
او بعد ازنوشتن مطلبی در صفحه فیس بوکش که به همگان اعلام کرده بود که برای حضور به دیگر مردم تهران در خیابان ملحق خواهد شد ، با خانواده خود به گونه ای دیگر خداحافظی میکند او حتی طاقت این را نداشته که مادرش در دلهره و اظطراب دوری از او قرار گیرد و با قول به مادر که برای دیدن یکی از اقوام به میدان توحید می رود از او خداحافظی میکند و به جمع مردم در خیابانهای تهران می پیوندد و ناگهان صدای گلوله و سیل خونی که در کنار بدن او بر زمین جاری میشود گویا اظطراب مادر بیهوده نبوده
صبح روز بعد تماسی ناشناس با منزل شان و خبری که تا صبح مادرش دعا میکرده چنین نباشد به  خانواده او میدهند.

خبر شهادت محمد توسط نیروهای اداره اطلاعات به خانواده اش داده میشود و مامورین از خانواده وی میخواهند که برای مراسم تشییع جنازه آماده شوند و به آنها نیز میگویند تمام برنامه ریزی ها  برای مراسم انجام شده  و شما تنها خانواده را برای حضوردر مراسم آماده کنید ، اجازه دیدن پیکراو را به خانواده نمیدهند تنها توضیحی که داده میشود این است که به پدرش میگویند محمد به دست منافقین کشته شده است و فردا مراسم تشییع جنازه او از محل نزدیک سکونت شان انجام خواهد شد واز آنها میخواهند که در گفتارشان با مردم مراقبت داشته باشند.

در حالیکه خانواده محمد در مقابل محلی که مامورین امنیتی به آنها اعلام کرده بودند که مراسم تشییع از آنجا آغاز خواهد شد جمع شده بودند و خود را آماده کرده بودند تا تابوت عزیزشان را بر دوش عزا بگذارند متوجه میشوند که عده ای که هیچگونه نسبت فامیلی و دوستی با خانواده آنها نداشته تابوتی را که عکس فرزندشان بر روی آن نصب شده از مسیر دیگری در حال تشییع هستند و هیچ مجالی برای تشییع پیکر او توسط دوستان و بستگانش باقی نمی ماند ، گرچه در انتهای مراسم همگان متوجه می شوند که تابوت بر دوش مردم خالی بوده و جنازه از پیش دفن شده است.

در حین مراسم نیز هر کس قصد پرسیدن علت فوت او را داشته نیز با برخورد لفظی مامورین حاضر مواجه میشده و یا اینکه پاسخ های نامربوط دریافت میکرده
گزارشها و روایت های مختلفی از مراسم تشییع جنازه این عزیز شنیده شده که حاکی از جو بسیار شدید امنیتی مراسم بوده و حتی برخوردهایی نیز با کسانیکه قصد فیلمبرداری نیز داشته اند صورت گرفته است ، شکستن تلفن همراه یکی از حاضرین در زمان تشییع جنازه  و تهدید همسایگان منزل خانواده ایشان برای ممانعت از تصویر برداری از مراسم و حضور نیروهای لباس شخصی در بین مردم برای کنترل مراسم حکایت ازبرگزاری سازماندهی شده مراسم را توسط نیروهای اطلاعاتی داشته و به سرقت بردن نام یکی دیگر از شهدای جنبش را داشته اما نه با جعل کارت بسیجی برای او بلکه با اقداماتی دیگر که بسیار حیرت انگیز میباشد.

حاضرین در مراسم میگویند در پایان مراسم به ناگاه تجمعی از زنان  در مقابل مان ظاهر شد و همراه آنها دوربین صدا وسیما و بخش خبر بیست و سی و پلاکارهایی که آنها از زیر چادرهایشان بیرون آوردند و سر دادن شعارهایی بر علیه سران جنبش سبز ظاهرا این بار برای به سرقت بردن نام این شهید جنبش سبز از این ترفند قصد استفاده داشتند.

قصدم نوشتن گزارشی بود از مراسم تشییع پیکر یک شهید اما گویا  قلم جوهری برای نوشتن دیگر ندارد از تابوت خالی بر دوش غریبه ها باید نوشت و یا از سرقت نام یک شهید جنبش سبز این بار با حضور عده ای از زنان به صورت سازماندهی شده در مقابل دور بین بخش خبر بیست وسی رسانه دولتی و سر دادن شعارهایی مغایر با آنچه در یک مراسم تشییع جنازه مرسوم است ویا مفقود کردن مدارک پزشکی او در بیمارستان.

اما آنچه را که مردم در پی پاسخ آن بودند همگان در پایان مراسم در نگاه و سکوت معنادار پدر و مادر محمد دریافتند سکوتی که در کلام نهفته پدر و مادر محمد بود خود گواهی بوده بر آن که هیچ  مسئولیتی در قبال این مراسم دولتی نداشته اند.

---------------------------------------------------------

اعدام ها ادامه دارد : اعدام چهار نفر در زندان كرمان

به گزارش ایرنا چهار تن به اتهام قاچاق مواد مخدر در زندان كرمان به دار آويخته شدند.

بر اساس احكام صادره از دادگاه هاي انقلاب اسلامي كرمان ' اكبر- م' به جرم حمل و نگهداري 695 گرم هروئين، 'ظاهر- گ' به جرم حمل 560 گرم هروئين، 'سعيد- ج' به جرم حمل و نگهداري 705 گرم كراك و 'خدابخش- آ' به جرم حمل 10 كيلو و 930 گرم ترياك و 470 گرم هروئين به اعدام محكوم و حكم آنان طي هفته جاري در زندان مركزي كرمان اجرا شد.
جمهوری اسلامی به نسبت جمعیت با فاصله بسیار مقام اول تعداد اعدامی ها را در جهان دارد. از آنجائیکه دادگاهها در پشت درهای بسته برگزار میشوند اتهامات واقعی اين فربانیان نظام اسلامی نامعلوم است.

===================================

حمایت و اعلام حضور دانشجویان ١۴ واحد دانشگاه آزاد سراسر کشور از مراسم اول اسفند

«به نام یگانه خالق آزادی»
و به یاد شهید راه آزادی "محمد مختاری"
بار دیگر بهمن خونین شد و برای چندمین بار روزی سیاه در کارنامه فرعون زمانه سرزمین ما ثبت شد و نهال سبز آزادی خواهی با خون شهیدانی دیگر آبیاری شد. فرعونیان هنوز در این وهم و خیالند که با کشتار و سرکوب و ریختن خون بی گناهان می توانند بذر ترس در دل ها بکارند ولی غافل از این هستند که هر قطره خونی که به پای این نهال آزادی خواهی ریخته می شود ریشه های آن را عمیق تر و آن را تنومندتر خواهد کرد.

عصر بيداري ملت ها فرا رسيده و جنبش هاي ضد استبدادی و دموكراسي خواه در كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا به پیش می روند و نسیم آزادی در منطقه وزیدن گرفته است که از هم اکنون می توان خنکای آن را در ایران هم احساس کرد.

مردم دلیر و شجاع کشورمان در بیست و پنج بهمن ماه در اعتراض به دیکتاتوری در کشور های منطقه و برای همبستگی با جوانان و مردم آزادی خواه منطقه به خیابان ها آمدند تا بر طبق اصل بیست و هفتم قانون اساسی دست به راهپیمایی کاملا قانونی و آرام و مسالمت آمیر بزنند که حتی این اقدام هم از سوی دیکتاتور و یارانش تحمل نشد و با گشودن آتش به سینه مردم و فرود آوردن چماق بر پیکر ایشان بیش از پیش چهره ریاکارانه و مزورانه خود را نمایاندند.

شهید "محمد مختاری" از همکلاسی های ما در دانشگاه آزاد واحد شاهرود و "شهید صانع ژاله" از شهدای سبز این روز هستند که برای گرامیداشت یاد ایشان ما هفته آینده را در عزای عمومی به سر خواهیم برد و با لباس ها و نشان های سیاه و سبز در دانشگاه حاضر خواهیم شد.

همچنین مقاومت و ایستادگی دو یاور عزیز و شجاع جنبش سبز "شیخ مهدی کروبی" و "میر حسین موسوی" را ارج نهاده و می ستاییم و نسبت به هر گونه تعرض و یا بازداشت ایشان شدیدا هشدار می دهیم و با فریاد اعلام می داریم از هیچ گونه جانفشانی برای دفاع از ایشان دریغ نخواهیم کرد.

همانطور که شهادت امیر جوادی فر، اشکان سهرابی، یعقوب براویه و سایر همکلاسی هایمان ما را در رسیدن به آرمان هایمان مصمم تر نمود با شهادت دیگر همکلاسی مان "محمد مختاری" نیز استوار تر از همیشه راه این شهیدان را ادامه خواهیم داد.

ما دانشجویان دانشگاه آزاد فریاد می کنیم خون ما از خون امیرها، اشکانها، یعقوب ها و محمد ها رنگین تر نیست. همه ما امروز هم نوا با شهید محمد مختاری می گوییم:«خدایا! ایستاده مردن را نصبیم کن که از نشسته زیستن در ذلت خسته ام!»

ما خود به خیابان ها خواهیم آمد و از همه مردم غیور و شجاع و جوانان و دانشجویان عزیز هم می خواهیم تا به منظور پاس داشت خون شهدای راه آزادی و به خصوص دو شهید سبز و سر افراز "صانع ژاله" و "محمد مختاری" با حضور خود در خیابان ها در تاریخ اول اسفند در ساعت سه بار دیگر اتحاد و همبستگی خود را نشان دهند و بر جان فرعونیان لرزه افکنند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد های: تهران مرکز، تهران جنوب، مشهد، قزوین، تهران شرق، کرج، علوم تحقیقات، شاهرود، شهر ری، رشت، تهران شمال، تهران سما، تهران غرب، دزفول

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر