۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

استعفای دیپلمات ایرانی در ایتالیا در اعتراض به سرکوب دولتی

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 

via VOA News: خبرها by on 2/20/11

احمد ملکی، يک عضو ارشد سركنسولگرى ايران در ميلان در شمال ايتاليا، در اعتراض به سركوب دولتی علیه معترضان ايرانى در اعتراض های ۲۵ بهمن، از سمت خود استعفا داد.

احمد ملکی، خواهرزاده مهدى كروبى از رهبران مخالف دولت در ايران است. او چهارمین دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران است که در یک سال گذشته در اعتراض به رفتار سرکوبگرانه حاکمیت علیه مردم معترض، از سمت خود استعفا داده اند.

احمد ملکی، با ۲۵ سال سابقه خدمت در وزارت امور خارجه ايران، پيش از اين در نمایندگی های ایران در پرتغال و نايروبى نیز فعالیت کرده است.

«کمپین سفارت سبز»، متشکل از دیپلمات های مستعفی جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه ای اعلام کرد که احمد ملکی، «دیپلمات ارشد ایران در سرکنسولگری میلان»، روز یکشنبه، در حالی که یک سال و نیم به پایان مأموریتش باقی ‌مانده بود، از سمت خود کناره گیری کرد.

احمد ملکی پس از استعفای خود خطاب به مردم ایران گفته است: «فقط این قشر اکثریت قریب به اتفاق مردم عادی ایران نیستند که به حاکمیت معترضند، بلکه در صف بالای هرم قدرت و حاکمیت نیز اکثریت از وضع موجود و سرکوب بیرحمانه مردم و تعطیل دموکراسی، آزادی، حقوق بشر در ایران عزیز ما ناراضی بوده، خواهان انحلال و سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و جایگزینی آن با نظامی مردم‌ سالار، آزاد و سکولار، بر اساس آرای مردم، طی یک رفراندوم عمومی تحت نظارت بین‌المللی هستند».

محمد رضا حیدری، کنسول پیشین جمهوری اسلامی ایران در نروژ، نخستین دیپلماتی بود که در اعتراض به کشتار معترضان در روز عاشورا، در دی ماه سال گذشته از سمت خود استعفا داد.

او سپس «کمپین سفارت سبز» را با هدف دعوت از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی برای همراهی با معترضان، در اسلو بنیان نهاد.سپس حسين عليزاده، ديپلمات سفارت ايران در فنلاند و فرزاد فرهنگيان، رايزن دوم و وابسته مطبوعاتى سفارت ايران در بلژيك در اعتراض به سركوب ها در ايران از سمت خود كناره گيرى كرده و به جنبش اعتراضى ایرانیان پیوستند.

بیانیه «کمپین سفارت سبز» از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی احمد ملکی به همراه محمدرضا حیدری، طی روزهای آینده خبر داده است.


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر