۱۳۹۰ خرداد ۷, شنبه

{تفريح و سرگرمي}, [10198] وقوع زلزله قابل پيش بيني شد





atmosphere heating up in japan epicentre iwrite داغ شدن سریع اتمسفر قبل از وقوع زلزله ژاپنیک علامت هشدار؟اتمسفر نقطه ای که زلزله ۹ ریشتری ۱۱ مارچ ژاپن در آن رخ داد قبل از رویداد آن فاجعه به سرعت گرم می شده است.داشمندان امیدوارند که روزی از طریق اطلاعات یونیزاسیون هوا زلزله ها را پیش بینی کنند.

طبق مطالعات انجام شده اتمسفر بالای گسلی که مهیب ترین زلزله تاریخ ژاپن را تولید کرد در روزهای قبل از رخداد فاجعه به طور محسوسی گرم شده است.قبل از زلزله محتوای الکترونی یونیسفر یکی از لایه های بالایی اتمسفر به طور روشن و قابل توجهی در بالای مکان وقوع زلزله افزایش پیدا می کرده است.و این مقدار در طی سه روز بعدی به اوج خود رسید و سپس زلزله اتفاق افتاد.

باور بر این است که روزهای قبل از این زلزله به سبب فشارهای وارد بر گسل های پوسته زمین در آن منطقه مقادیر زیادی گاز رادون آزاد شده باشد.

atmosphere heating up japan iwrite full داغ شدن سریع اتمسفر قبل از وقوع زلزله ژاپن

  • تصاویر ماهواره ای تغییرات گرمایی اتمسفر  نقطه زلزله بین روزهای ۱ تا ۱۲ مارچ را نشان می دهد.محتوای کلی الکترونی در لایه یونیسفر در روزهای قبل از وقوع زلزله نیز به طور روشنی افزایش داشته است.

گاز رادیواکتیو رادون هوا را یونیزه و لذا آن را باردار می کند.و از آنجایی که مولکول آب قطبی می باشد،مولکول های آب به ذره های بادار هوا جذب می شوند.اینها باعث می شود تا مولکول های آب موجود در هوا متراکم و تبدیل به مایع شوند.این فرایند با آزادشدن گرما و انرژی همراه است.

همین گرمای اضافی در اتمسفر به شکل پرتوهای اینفرارد سه روز قبل از زلزله مرگبار ۹ ریشتری مشاهده گردید." اولین نتایج ما از اطلاعات ماهواره ای در ۸ مارچ از یک افزایش سریع در تشعشعات پرتوهای اینفرارد خبر می داد." ناسا

به خاطر اینکه ژاپن یکی از مراکز زلزله خیر دنیا می باشد در آنجا مراکز نظارتی بر اتمسفر و جو دایر شده است.در این مراکز با بهره گیری از اطلاعات ماهواره ای حالت و وضعیت اتمسفر قبل از رویداد یک زلزله اندازه گیری و بررسی می شود.

japan tsunami iwrite داغ شدن سریع اتمسفر قبل از وقوع زلزله ژاپن

  • سونامی ۱۱ مارچ که به خاطر زلزله در زیر دریا و در نزدیکی ساحل اتفاق افتاد.در این عکس یک موج عظیم ناشی از این فاجعه را در حال زد شدن از خیابانی در شهر میاکو در شمال شرقی ژاپن را نشان می دهد.یک "افزایش سریع"در میزان تشعشات اینفرارد اتمسفر قبل از وقوع زلزله مورد توجه قرار گرفت.

japan earthquake iwrite1 داغ شدن سریع اتمسفر قبل از وقوع زلزله ژاپن

  • مردی در حال حرکت به سوی بندری در Kessenuma که در اثر زلزله و سونامی نابود شده است.۲۸ مارچ شهر میاجی.این امیدواری وجود دارد که روزی ازتغییرات جو و اتمسفر بتوان زلزله را پیش بینی کرد.

زلزله ۱۱ مارچ قوی ترین زلزله ای بود که تا به امروز ژاپن به خود دیده است.زلزله در زیر دریا و در نزدیکی ساحل رخ داد.نقطه مرکزی زلزله تقریبا در ۴۳ مایلی شرق Oshika Peninsula در Tōhoku قرار داشت.تا به امروز ۱۵ هزار نفر در اثر این فاجعه طبیعی جان باخته اند.و نزدیک ۱۰ هزار نفر ناپدید شده اند.این فاجعه کم نظیر طبیعی چند صد میلیارد دلار برای ژاپن هزینه در پی داشته است.

منبع : DailyMail

-- سامان هومن

--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر