125 سال پیش کارل بنز با ثبت اختراع شماره 37435 در اداره ثبت اختراعات رایش، اولین خودرو را به جهان معرفی کرد. از سال 1886 تاکنون بیش از 80 هزار اختراع در زمینه خودرو فقط به نام مرسدس بنز ثبت شده است.
ثبت اختراع خودرو توسط کارل بنز
اولین خودروها با موتور 4 زمانه
حجم اولین موتورها تنها 954 سانتیمترمکعب و نیروی حاصل از آنها 0.55 کیلووات بود.
دور موتور 400 دور بر دقیقه بوده و حداکثر سرعت این خودروها 16 کیلومتر بوده است.
مردی که در سمت چپ میبینید، کارل بنز مخترع خودرو است.
این اتومبیل ها 2 سال بعد و با اندکی تغییرات ساخته شده اند.
این خودروها اولین بار سال 1888 تولید و وارد خیابان ها شده اند.
یک نمونه از اولین خودروهای ساخته شده که در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به نمایش درآمده است.
کارگاه بنز در سال 1896
درخواست ثبت اختراع خودرو توسط دایملر
ثبت اختراع خودروهای ساخت دایملر، تنها چهار ماه پس از ثبت اختراع بنز
یکی از اولین طراحی های دایملر
این خودرو در سال 1885 به نمایش گذاشته شده است.
اولین خودروهای ساخت دایملر
این خودرو در سال 1886 برای اولین بار به نمایش گذاشته شد.
125 سال پیش کارل بنز، اختراع شماره 37435 را در اداره ثبت اختراعات رایش در برلین، به ثبت رساند و صنعت خودرو متولد شد. طی این 125 سال تنها دایملر و بنز بیش از 80 هزار اختراع را در زمینه خودرو به ثبت رسانده اند.
نیروی مورد نیاز برای حرکت اولین اتومبیل های جهان توسط یک موتور چهارزمانه تک سیلندر و افقى تأمین می شد. حجم اولین موتورها تنها 954 سانتیمترمکعب بوده و نیروی حاصل از آنها 0.55 کیلووات برآورد می شود. دور موتور 400 دوربردقیقه و حداکثر سرعت حاصل از آن 16 کیلومتر بوده است.
سال 1926 بنز و دایملر که یکی دیگر از اولین خودروسازان جهان است، با مشارکت یکدیگر شرکت دایملر-بنز را بنیان گذاری کردند که محصولات آن را به نام مرسدس بنز می شناسیم. دایملر 12 سال پیش کرایسلر را خریداری کرد اما ضعف عملکرد کرایسلر باعث شد حدود 3 سال پیش این ارتباط قطع شود.
در حال حاضر دایملر آ.گ که نتیجه همکاری اولین خودروسازان جهان است، هنوز هم سازنده گروهی از بهترین و امن ترین خودروهای جهان به شمار می رود. از حدود 25 سال پیش تاکنون خانه کارل بنز در لیدنبورگ توسط این شرکت به نمایشگاهی برای ارائه تاریخچه صنعت خودرو تبدیل شده است
نسل جدید مرسدسبنز کلاس A
نمونه مفهومی مرسدس بنز کلاس A
خبر آنلاین: در این مرسدسبنز هاچبک که سال آینده وارد بازارهای اروپایی و ایالات متحده خواهد شد، از مؤلفههای طراحی استفاده شده که اولینبار در F800 به کار گرفته شدهاند.
نمونه مفهومی مرسدس بنز کلاس A
کاپوت وسیعتر از نمونههای پیشین و پنجره مشبک جلو با ظاهری متفاوت طراحی شده است. چراغهای جلو تمام ال.ای.دی هستند و نور روز توسط 90 فیبر نوری با پوشش آلومینیوم که مانند بال طراحی شدهاند، تأمین خواهد شد.
نمونه مفهومی مرسدس بنز کلاس A
برای این خودرو دیفرانسیل جلو، موتور توربوشارژ، 4 سیلندر و پاشش مستقیم BlueEFFICIENCY با ظرفیت 2 لیتر پیشبینی شده که توانی دور از انتظار و معادل 210 اسب بخار تولید خواهد کرد. آلایندگی این خودرو بسیاراندک خواهد بود.
نمونه مفهومی مرسدس بنز کلاس A
این نمونه مفهومی اولین اتومبیل هاچبک دنیا است که در آن سیستم هشدار برخورد مجهز به رادار، دستیار ترمز انطباقی و امکان تغییر جهت چراغهای جلو همراه با چرخش فرمان در نظر گرفته شده است. بخش هدایت و کنترل این خودرو قابلیت یکپارچهشدن با تلفن هوشمند کاربران را خواهد داشت.
نمونه مفهومی مرسدس بنز کلاس A
جنس و طراحی سپر عقب با پنجره مشبک جلوی اتومبیل مشابه است، در چراغهای عقب این خودرو نیز همان طرح پر از نقاط کوچک روشن تکرار شده است.
نمونه مفهومی مرسدس بنز کلاس A
شیوه طراحی این نمونه هاچبک، طرح خودروهای کوپه را برای بینندگان تداعی خواهد کرد.
نمونه مفهومی مرسدس بنز کلاس A
در فضای داخلی این خودرو نیز چراغها و جلوههای بصری ناشی از آنها جالبتوجه هستند. تعدادی از آنها شبیه به خروجی موتورهای پسسوز توربوجت طراحی شده و حتی به نظر میرسد بخشهایی از قسمت هدایت و کنترل نیز از کابین هواپیماها اقتباس شده باشد.
نمونه مفهومی مرسدس بنز کلاس A
روکش چرمی با یک نوار قرمز برای صندلیهای خودرو استفاده شده و در عقب اتومبیل دو صندلی در ابعاد صندلیهای جلو در نظر گرفته شده است.
نمونه مفهومی مرسدس بنز کلاس A
ظرفیت صندوق عقب و فضای بار این خودرو نیز برای یک هاچبک کوچک فوقالعاده است.
به گزارش آتوبلاگ، در این مرسدسبنز هاچبک که سال آینده وارد بازارهای اروپایی و ایالات متحده خواهد شد، از مؤلفههای طراحی استفاده شده که اولینبار در F800 به کار گرفته شدهاند. کاپوت وسیعتر از نمونههای پیشین و پنجره مشبک جلو با ظاهری متفاوت طراحی شده است. چراغهای جلو تمام ال.ای.دی هستند و نور روز توسط 90 فیبر نوری با پوشش آلومینیوم که مانند بال طراحی شدهاند، تأمین خواهد شد.
برای این خودرو دیفرانسیل جلو، موتور توربوشارژ، 4 سیلندر و پاشش مستقیم BlueEFFICIENCY با ظرفیت 2 لیتر پیشبینی شده که توانی دور از انتظار و معادل 210 اسب بخار تولید خواهد کرد. آلایندگی این خودرو بسیاراندک خواهد بود.
این نمونه مفهومی اولین اتومبیل هاچبک دنیا است که در آن سیستم هشدار برخورد مجهز به رادار، دستیار ترمز انطباقی و امکان تغییر جهت چراغهای جلو همراه با چرخش فرمان در نظر گرفته شده است. بخش هدایت و کنترل این خودرو قابلیت یکپارچهشدن با تلفن هوشمند کاربران را خواهد داشت.
جنس و طراحی سپر عقب با پنجره مشبک جلوی اتومبیل مشابه است، در چراغهای عقب این خودرو نیز همان طرح پر از نقاط کوچک روشن تکرار شده است.
شیوه طراحی این نمونه هاچبک، طرح خودروهای کوپه را برای بینندگان تداعی خواهد کرد.
در فضای داخلی این خودرو نیز چراغها و جلوههای بصری ناشی از آنها جالبتوجه هستند. تعدادی از آنها شبیه به خروجی موتورهای پسسوز توربوجت طراحی شده و حتی به نظر میرسد بخشهایی از قسمت هدایت و کنترل نیز از کابین هواپیماها اقتباس شده باشد. امکان یکپارچه سازی این بخش با تبلتها یا تلفنهای همراه وجود خواهد داشت.
روکش چرمی با یک نوار قرمز برای صندلیهای خودرو استفاده شده و در عقب اتومبیل دو صندلی در ابعاد صندلیهای جلو در نظر گرفته شده است.
صندوق عقب و فضای بار این خودرو نیز برای یک هاچبک کوچک فوقالعاده است
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر