۱۳۹۰ تیر ۸, چهارشنبه

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Link to Persianweblog | پرشین وبلاگ

راه اندازی شبکه اجتماعی گوگل پلاس

Posted:

در طول یکسال گذشته اخبار غیر رسمی ای از شبکه اجتماعی جدید گوگل به گوش می‌رسید و امروز گوگل سرویس جدید خود را با نام Google Plus معرفی کرد. این سرویس هم اکنون در دسترس برخی کاربران قرار گرفته است تا به تست سرویس گوگل پلاس بپردازند. در صورتی که شما نیز میخواهید از تست کنندگان سرویس جدید گوگل باشید باید به اینجا رفته و با زدن دکمه‌ی Keep me Posted تقاضای دعوت نامه کنید.


اما گوگل پلاس چه امکاناتی به کاربران خود میدهد ؟
همانگونه که در صفحه ی گوگل پلاس می توانید ببینید ، هدف از این سرویس متصل کردن کاربران گوگل به یکدیگر و افزایش تعاملات آنهاست. به همین جهت گوگل سرویس هایی را در بخش پلاس ارائه میکند که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم :

حلقه های گوگل :


شما با افراد مختلف چیزهای مختلفی به اشتراک می گذارید. دیگر به اشتراک گذاری موارد مناسب با افراد مناسب نباید سخت باشد. حلقه ها به شما کمک می کنند که دوستان صمیمی خود را در یک حلقه، والدین در حلقه دیگر و رئیس خود را به تنهایی در حلقه دیگری جای دهید! حالا راحت تر میتوانید اطلاعات خود را با حلقه ها به اشتراک بگذارید.


Sparks :

شما وارد این بخش میشوید و علاقمندی های خود را معرفی میکنید. Sparks به دنبال ویدیوها ، عکس ها ، لینک ها و مطالبی می گردد که فکر می کند شما دوست دارید و آنها را برای شما جمع میکند، پس در زمانی که وقت آزاد دارید همیشه چیزی برای دیدن، خواندن و به اشتراک گذاشتن خواهید داشت. شما همچنین میتوانید spark های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.


HangOuts:

شبکه اجتماعی گوگل

با استفاده از Hangouts، ملاقات های برنامه ریزی نشده برای اولین بار به وب می آید. چت ویدئویی گروهی تا 10 نفر آنلاین با یکدیگر. ارسال پیام از طریق موبایل به چند نفر همزمان .


توضیحات کاملتر سرویس گوگل پلاس

مشاهده دموی جالب Google +

مشاهده چند ویدئو از سرویس گوگل پلاس

پیشرفت رابط کاربری ایمیل جدید یاهو

Posted:

ایجاد رقابت بین سرویس دهنگان ایمیل مانند جیمیل، هات میل و یاهو به نفع کاربران تمام شده است و هر یک از این سرویس ها برای به دست آوردن بازار بیشتری از کاربران اینترنت، سرویس های جدیدتر و جامع‌تری را به کاربران خود ارائه میکنند.

از چهار سال پیش تاکنون ، سرویس ایمیل یاهو در حال تغییرات فنی و بهینه سازی است تا بتواند 285 میلیون کاربر خود را حفظ کرده و به تعداد آنها بیفزاید.

این سرویس در آخرین اقدام خود، دکمه های Reply و Forward و Delete را در انتهای ایمیل نیز اضافه کرده است تا برای انجام عملی روی ایمیل مجبور نباشید پس از خواندن آن ، دوباره به بالای ایمیل برگردید. تا پیش از این تنها سرویس جیمیل از این مدل رابط کاربری استفاده می کرد.

همچنین در سرویس جدید ایمیل یاهو، کاربران می توانند تعیین کنند هنگامیکه ده ها ایمیل دارند، همه ی آنها را در یک صفحه ببینند (لود شدن ایمیل های بیشتر با پایین کشیدن اسکرول بار) و یا اینکه مانند سرویس ایمیل قدیمی یاهو، صفحه بندی داشته باشند و در هر صفحه 50 عنوان ایمیل را مشاهده کنند. برای تعیین این خاصیت کافیست از منوی switch view در بالای تولبار یاهو ، گزینه ی Page by Page را انتخاب کنید.

تم های جدید برای سلیقه های گوناگون:

تم ها را گوگل برای اولین بار راه انداخت و هم اکنون یاهو میل نیز امکان استفاده از تم های گرافیکی گوناگون را در سرویس جدید خود اضافه کرده است.البته پیش از این نیز می توانستید رنگ ایمیل خود را از میان چند رنگ محدود انتخاب کنید، اما در سرویس ایمیل جدید یاهو، تم های گرافیکی جذاب تری نیز اضافه شده اند. برای انتخاب تم ایمیل یاهوی خود از منوی options در بالای صفحه ی ایمیل یاهو اقدام کنید و گزینه ی Themes را کلیک کنید. لیستی از تم های جدید یاهو برای شما نمایش داده میشود.

امکان جستجوی حرفه ای در ایمیل ها:

مسلما یکی از پرکاربر ترین امکانات جیمیل، جستجوی قدرتمندش در یافتن ایمیل هایی است در آرشیو قرار دارد. یاهو نیز در نسخه جدید ایمیل خود امکانات خوبی را برای جستجو اضافه کرده است . کافیست عبارت مورد نظر خود را در باکس جستجوی بالای صفحه وارد کنید و اینتر را بزنید. یاهو کلیه ایمیل هایی را که در بخش Sent یا inbox یا پوشه هایی که خودتان ایجاد کرده اید را جستجو کرده و نمایش می دهد . برای محدود کردن نتایج جستجو میتوانید از منوی سمت چپ استفاده کنید (مانند عکس زیر) با کلیک بر روی هر فیلتر ، میتوانید نتایج جستجو را به آن مورد خاص محدود نمایید. مثلا فقط ایمیل ایی که عبارت مورد نظر را دارندو در سال 2010 ارسال یا دریافت شده اند. همچنین میتوانید ایمیل ها را با نام فرستنده شان جستجو کنید.


نگهداری چت های شما روی سرور های یاهو :
در نسخه جدید ایمیل یاهو، شما یک گزینه بنام Conversations در منوی سمت چپ ایمیل می بینید که آرشیو چت های اکانت یاهوی شماست. زین پس یاهو نیز مانند جیمیل چت های شما را آرشیو کرده و روی سرور های خود ذخیره میکند. برای استفاده از این قابلیت باید آخرین نسخه از یاهو مسنجر را نصب کنید ، در اولین بار اجرای مسنجر، یاهو به شما پیغام میدهد که میتوانید آرشیو چتهایی که روی کامپیوتر شما ذخیره شده را نیز به سرورهای خود منتقل کند ، همچنین از شما اجازه می گیرد که چتهای جدید شما را روی سرورهای خود نگه داری کند تا شما بتوانید در هر جا و هر زمان به آنها دسترسی داشته باشید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر