۱۳۹۰ تیر ۹, پنجشنبه

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Link to Persianweblog | پرشین وبلاگ

تغییر صفحه ی جستجوی گوگل

Posted:

روز گذشته گوگل همزمان با ارائه سرویس گوگل پلاس، شکل و شمایل صفحه ی نتایج جستجوی گوگل را نیز تغییر داد . این تعییرات اکثر قسمت های صفحه را در برگرفته است.

نوار ابزار سفید رنگی که بالای کلیه سرویس های گوگل هست به رنگ طوسی تیره در آمده است، دکمه ی Search جای خود را یه یک دکمه ی آبی رنگ با یک آیکون ذره بین داده است، لینک های ستون سمت چپ صفحه از رنگ آبی به رنگ طوسی تیره در آمده اند و امکان نوشتن بصورت Right to Left به جعبه ی متن جستجو اضافه شده است. بدین صورت که اگر گوگل تشخیص دهد شما در حال نوشتن به یکی از زبان های راست چین هستید، این جعبه متن بصورت راست چین تغییر پیدا میکند.


آنچه بیش از همه در این تغییر باعث ایجاد سروصدا شده است مشکی شدن رنگ تولبار بالای گوگل است که برخی کاربران از این رنگ اظهار نارضایتی میکنند. البته با استفاده از افزونه های مرورگر کروم و فایرفاکس راه هایی برای برگرداندند این تولبار به رنگ سفید وجود دارد ، اما گویا گوگل تصمیم خود را گرفته است و این تولبار را ناگهان به این رنگ تغییر داده است.

آنچه ما را به تعجب واداشته، تغییر ناگهانی در user interface گوگل است. زیرا گوگل طرح صفحه ی جستجوی خود را به ثبت رسانیده بود تا دیگران از آن طرح برای نمایش نتایج جستجو استفاده نکنند. همچنین گوگل پیش از این کوچکترین تغییری را با ظرافت و حوصله انجام میداد تا کاربرانی که به طرح قبلی عادت دارند ، دلزده نشوند و کم کم به طرح جدید عادت کنند. شاید بتوان این تغییر را یکی از بزرگترین تغییرات در رابط کاربری صفحه ی گوگل در چند سال اخیر دانست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر